Hey allemaal.
Waar ik moet beginnen, ik weet het niet. Mijn verslaving is gewoon zo ontzettend sterk en de wil om te stoppen niet sterk genoeg. Alsof ik de energie er niet meer voor kan vinden na vele terugvallen en ellende in het verleden.
Heb dit ook meegemaakt. Groep die niet bij mij paste, veel ziek personeel, en toen dezelfde gedachten, wat doe ik hier..
Ik denk dat je wat dieper de put in moet komen wil je dit doorbreken. Vind het wel erg jammer te lezen, maar als je ook al zo vaak 12 stappenplan gedaan hebt, zijn er dan geen andere methodes? Die wel helpen.
Ik ben dus niet de enige.
Inderdaad, maar ik heb die put al zovaak gezien en toen ik dacht dat ik de bodem bereikt had was kon het nóg dieper. Dus nóg dieper gaan betekend voor mij gewoon gevangenissen, inrichtingen óf de dood. En dat is een beangstigende gedachte.
Aan de andere kant probeer ik het te relativeren. Ik ben bezig met afbouwen van m'n benzo's. Daar waar ik ondanks dat het moeilijk is wel de bereidwilligheid voor kan vinden. Tot slot, ik gebruik eigenlijk alleen cannabis. Ik wil echt geen andere drugs gebruiken. Dat geeft me ook rust.
Wat te doen nu; geen idee eigenlijk. Ik zie me arts maandag. Ga vragen wat ik er nog meer voor mogelijkheden zijn. Heb al meerdere 12 stappen klinieken gesproken maar voor hun ben ik uitbehandeld.
Ik weet dat mijn verslaving voortkomt uit jeugdtrauma's en andere trauma's tijdens gebruik vroeger.
Ik neig heel erg om het volledig over een andere boeg te gooien en het vanaf een spirituele manier te gaan bekijken. Ik ben niet mijn gedachten, ik ben niet eens mijn mind. Eventueel sessies met mogelijk helende psychedelica. Ik sta voor me gevoel nu met mijn rug tegen de muur. Ik weet het niet meer.
De NA en CA kan ik gewoon niet verdragen. Of ik moet andere meetings bezoeken in andere steden. Ik trek die one liners en ego's niet meer hier haha. Daarnaast voelt het vreselijk voor me om daar weer na de zoveelste terugval te gaan zitten. Ga er depressiever weg dan dat ik er heen ging.
Je hebt hier wel de Buitenveldert groep. Daar ga ik maandag even kijken met een maatje van me.
Jammer man. Je had zulke mooie stappen gemaakt, maar nu laat je je toch leiden door je verslaving. Nouja, goede oefening toch door wat dagen extra te blijven. En wat is nu de volgende stap?
Zeker Dupont. Maar ga mezelf hier niet voor straffen. Ook na die 2 weken daar had ik nog terug gevallen als ik eruit zou komen. Ik stond elke avond onder de douche met de gedachte dat ik toch wel weer zou gaan blowen als ik eruit kwam.
Wie hield ik dan voor de gek om daar nog te blijven?
Geef niet op! Probeer iets nieuws wat misschien wel voor je werkt (max ... joints per dag?). Het is een begin. Maar verslaving kennende loopt dat toch wel weer de spuigaten uit.. lastig lastig. CBD wiet misschien en dan afbouwen? Of een mix van gewone joints en cbd joints. Idk probeer wat uit?
Dat doe ik absoluut niet. M'n vriendin die legt mijn wiet elke dag ergens neer waar ik niet waar het is nu. Dit zal ze doen tot deze hoeveelheid op is. Daarna wil ik alleen cannabis kopen voor die dag zelf. Niet meer. Eerst vond ik het een nadeel; nu een voordeel. De coffeeshops hier gaan pas richting de avond open.
Daarnaast wil ik gaan stoppen met die hele sterke wietjes te halen. Alien Cookies is echt heavy namelijk. Hoe sterker de wiet deste meer invloed het heeft daarna op mijn gemoedstoestand.
Heb nog niet iets van CBD wiet gezien op de lijst hier. Maar dat zou ook een optie kunnen zijn inderdaad. Ik denk dat helemaal stoppen nu tijdens de afbouw teveel gevraagd is maar dat ik uit een ander vaatje moet tappen is duidelijk.
Greetz,
Raver.