Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"DownUnder zei: Ik ben dan ook van plan volgende maar me aan te melden voor dit traject. Klik om te vergroten... Gelukt je aan te melden? Het klinkt namelijk een beetje als een toekomstplan, maar ik hoop dat je je ondertussen hebt aangemeld."
"Tja, ik denk dat je zeker niet met meerdere medicamenten tegelijk moet gaan taperen. En vervolgens kan het best zijn dat je ook heel langzaam moet afbouwen met olanzapine. Zo lijkt het ook als ik even via Google raadpleeg. Je lijkt teveel en te snel af te bouwen en je weet volgens mij best dat je langzamer aan moet doen toch? Succes en vergeet niet te sporten en gezond te eten!"
"Tja, afbouwen moet je rustig aan doen heb ik ook ondervonden. De hersenen (dopamine ed receptoren) zijn gewend geraakt aan de medicatie en echt lastig om ermee te stoppen. Één pot nat is mijn gedachte als het Benzodiazepines, SSRI of Pregabaline betreft. Misschien kan de antipsychotica er ook bij.. Na klein jaar afbouwen van de Pregabaline ben ik ook de Brintellix gaan afbouwen (SSRI). Ik dacht dat dat makkelijker ging worden, maar hetzelfde drama. Van 20 mg telkens kleine stappen naar beneden. Eerste 5 tot 10 mg ging nog redelijk soepel, maar laatste stapjes ging het om 0,15 mg .. en nu zit ik op dag 4 met 0,17mg en durf ik te geloven dat ik over een paar dagen naar 0,0mg kan. Tot 1,25 mg kon ik nog met pilletje afbouwen, minder werd onmogelijk eigenlijk en ben toen overgestapt op druppels (laatste 2-3 maanden ongeveer) Die laatste maanden pakte ik 1 druppel in 10ml water.. en telkens bij afbouw stap nam ik minder van het glas. Ondertussen dus één zevende van het glaasje en ongeveer 1/7 mg van die stof. Langzaam afbouwen is voor velen de enige manier als je lange periode hebt geslikt."
"Soulassasins zei: Zelfs de druppels per mg afbouwen is echt hel maar niet voor iedereen ,de gebruikers duur telt hier ook erg mee Klik om te vergroten... Ik heb alleen ervaring met die laatste druppel afbouwen.. en was zeker ook niet makkelijk. Ik had mijn glaasje 10cl (voorgaande even aangepast want ik schreef 10 ml) met 1 druppel en mijn spuitje van 5ml. Dag 1 tot dag 7 nam ik mijn 10 cl. Dag 7 tot dag 14: 10cl -/- 1spuitje van 5ml = 95ml Dag dat ik me beter voelde gingen er 2 spuitjes uit en dronk ik 90ml En dit bleef ik doen tot ik op één veertigste van de startdosis kwam (ik begon met afbouwen van 20mg jaar geleden), en kwam dus op 50ml = 0,5mg Brintellix. Nu de laatste weken, had ik misschien direct mogen stoppen volgens de literatuur, maar ik ik heb nog wat tussen sprongen gemaakt naar de 17 ml die ik nu drink (ongeveer 0,17 mg)"
"Soulassasins zei: ik slaap ruk en voel me klote en nerveus soms ook erg prikkelbaar en verbaal agressief. Klik om te vergroten... Heel herkenbaar, al heb ik minder last van slapen en vaak 2 dagen maagzuur dat naar boven komt, wat mogelijke hoofdpijn en een dagje aan de lege kant. Telkens meeste last op dag 2-4 na een afbouw stap. Op dag 2 of 3 trakteerde ik me wel eens op een 0,5 tot 1 gram paracetamol en in eerdere stadium pakte ik wel eens 1 dag (rond dag 6) de hoeveelheid die ik gewend was geraakt voordat ik laatste trede afging."
"Nicotine verslaafd zijn, willen stoppen en toch roken is uitstekende combinatie om jezelf gek te maken. Rook lekker door of stop, maar ga niet willen stoppen en toch roken . Het is echt heel makkelijk om ermee te stoppen. Je moet: 1. Besluiten dat je echt alles op alles gaat zetten. 2 Één jaar mentaal drama accepteren (angst leegte etc.) 3 niet meer gaan twijfelen aan je besluit! Heel veel succes toegewenst."
"Soulassasins zei: Ja die hoofdpijn a;lsof je 2 gram coke heb gerookt de dag ervoor en een dikke kater heb ,inderdaad paracetamol werkt goed daartegen dus dat is al iets wat opgelost kan worden. Klik om te vergroten... Maar nog even mijn aanraden.. als je nu op de 3 druppels zit is het misschien tijd om met de watertaper te beginnen. Iets om over na te denken in ieder geval. En ook geen verschillende medicijnen tegelijk afbouwen, maar eerst één en dan de volgende. Succes!"
"Deadwing zei: Bedankt voor je reactie. Klopt 100% wat je zegt. Dat weet ik maar al te goed na ruim dertig jaar roken en een paar keer stoppen..Het is eigenlijk een vreselijke verslaving. Klik om te vergroten... Ik heb meerdere keren een aantal jaren zonder nicotine kunnen leven in de laatste 30 jaar. 2x drie jaar en ondertussen weer 2 jaar en 9 maanden. Ik hoop nu echt niet weer de fout in te gaan! Die periodes dat ik leef zonder constant nicotine nodig te hebben brengen me naar een evenwichtig leven. Zodra ik weer verslaafd raak, maak ik het mezelf alleen maar lastig. Er zijn nog wel andere zaken die stress kunnen bieden, maar bij mij is nicotine de grootste boosdoener in dit leven."
"Soulassasins zei: Ik neem je advies beslist mee want dit is een methode om nog langzamer te dalen natuurlijk ,bedank! Klik om te vergroten... Top, geen haast hebben en dat kom je er wel. Die paar maanden dat het meer tijd vraagt maken weinig uit uiteindelijk. Andere optie die ik heb onderzocht waren de taper strips, maar kwam ik verder niet tegen hier in Spanje en zijn niet verzekerd bij meeste verzekeraars, dus kan prijzige optie zijn. En wat mij trouwens ook flink helpt deze laatste maanden is het zweten in sportschool en baantjes trekken in het zwembad."
"Edsel zei: In Spanje zijn in dit geval twee medicijnen zonder recept te krijgen namelijk doxylamine (Geiser Pharma 12,5 mg) voor slapen en rustgever en een pijnstiller Nolozil (Metamizal 575) die je niet zonder recept in Nederland kunt krijgen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Klik om te vergroten... 9 jaar later .."