Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
253 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Momenteel ben ik wat onrustig. Lichamelijk ben ik lekker moe en geestelijk ben ik uitgeput van de zware werkdag.

'Normaal' zou ik nu iets gaan gebruiken. Nu ik dat niet wil doen, ben ik wat zoekend naar iets om dat te vervangen.
e
eve's second dropLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kordie zei:
Wilskracht helpt niet bij verslaving, dan word je te hard voor jezelf. De wonden moeten helen.

Dat hoorde ik van de week iemand zeggen en ik dacht "daar zit wel wat in,"
Klik om te vergroten...


Wilskracht is absoluut nodig, maar het gaat mij niet nuchter houden. Door wilskracht voer ik juist mijn ego en denk ik na een tijd nuchter zijn, nu kan ik wel weer een keer! Want mijn Wilskracht is nu sterk genoeg om het bij eentje te houden.

Dan begint de obsessie, en dat is met wilskracht niet tegen te houden.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hippie Langwaus zei:
Momenteel ben ik wat onrustig. Lichamelijk ben ik lekker moe en geestelijk ben ik uitgeput van de zware werkdag.

'Normaal' zou ik nu iets gaan gebruiken. Nu ik dat niet wil doen, ben ik wat zoekend naar iets om dat te vervangen.
Klik om te vergroten...
Wat mij helpt is comfort opzoeken, ogen dicht en ademhaling oefeningen doen.
Klinkt heel zweverig misschien en ikzelf heb dit ook recent werkend gekregen voor mij.

Verder vind ik dat je het echt tof doet!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hippie Langwaus zei:
Momenteel ben ik wat onrustig. Lichamelijk ben ik lekker moe en geestelijk ben ik uitgeput van de zware werkdag.

'Normaal' zou ik nu iets gaan gebruiken. Nu ik dat niet wil doen, ben ik wat zoekend naar iets om dat te vervangen.
Klik om te vergroten...
Als je het ziet zitten, mediteer erop. Dan leer je misschien iets. En anders even een wandelingetje.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ei-Salade zei:
Wat mij helpt is comfort opzoeken, ogen dicht en ademhaling oefeningen doen.
Klinkt heel zweverig misschien en ikzelf heb dit ook recent werkend gekregen voor mij.

Verder vind ik dat je het echt tof doet!
Klik om te vergroten...
Dat doet ik tegenwoordig liggend in bed voordat ik ga slapen. Ademhaling tellen en zo min mogelijk proberen te denken. Ga ik zometeen ook weer doen. Soort zazen meditatie.

Ik heb de onrust nu beteugeld door de planten in de tuin water te gaan geven. Ik ga ook echt niets gebruiken, behalve melatonine.

Ik voel me momenteel sterk en vastbesloten niet te gaan drinken of blowen. Iets anders gebruiken, ook niet. 😉

Ik ga weer vroeg naar bed en morgen weer vroeg aan het werk.

Bedankt voor jullie tips qua meditatie. ❤️
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zojuist ook nog een wandelingetje gemaakt. Lekker!
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Pfff.
Zo zin in een neut. Één borreltje.
k
kevin536Lid
01-01-2024, 00:00
#8
IK WIL 4-MMC
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Dat doet ik tegenwoordig liggend in bed voordat ik ga slapen. Ademhaling tellen en zo min mogelijk proberen te denken. Ga ik zometeen ook weer doen. Soort zazen meditatie.

Ik heb de onrust nu beteugeld door de planten in de tuin water te gaan geven. Ik ga ook echt niets gebruiken, behalve melatonine.

Ik voel me momenteel sterk en vastbesloten niet te gaan drinken of blowen. Iets anders gebruiken, ook niet. 😉

Ik ga weer vroeg naar bed en morgen weer vroeg aan het werk.

Bedankt voor jullie tips qua meditatie. ❤️
Klik om te vergroten...
Blijf goed voor jezelf zorgen kerel, geef je spanning een uitlaatklep, bouw rust in en blijf in contact. Die vastberadenheid heeft maar een beperkte houdbaarheidsdatum, zeker als er stress bovenop komt :(
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
AAAAAAHRGH!!!! De gen-Z urge om belachelijke sneakers te kopen die je nooit naar kantoor aankan is te groot, heeeeelp!
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Larziy zei:
Veel zin in NEP! Helaas verboden nu.
Klik om te vergroten...
Don't drink that wine ,coke would be better and eazy to find.. ,but don't drink that wine..
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Een zeurende drang en verlangen naar cannabis. Een bongrip, om vervolgens even te ontsnappen van de soms pijnlijke werkelijkheid. Ik mis het gewoon zo erg soms, kutzooi! Waarom ben ik verslaafd.

Dit komt de laatste week regelmatig terug, een bepaald gevoel. Van ah ja, ik wil dat.

Begonnen met EMDR deze week, veel gebruikersdromen en 90 dagen behaald. Er gebeurd zoveel, en mijn vlucht is gebruiken. Want ik vind het mezelf in de kern soms gewoon nog niet waard ofzo, waarom wil ik toch terug naar de eenzaamheid van verslaving als ik trek heb?
Klik om te vergroten...
Moet je gewoon ff doorheen, gewoon blijven doen wat je moet doen 💪🙏
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#13
FRUSTRATIE

Op deze manier wil ik echt niet lang meer hoor.
De cirkel uitkomen lijkt onmogelijk en zit me erg dwars dat dit mij niet lukt.
Het feit dat ik pas 1 vodka heb gedronken en nog aan het zweten ben, geen eetlust heb en stress ervaar maakt me nerveus.
Ik maak wel stappen alleen lijkt de overgave er niet te komen, bedoel ermee dat wat ik ook probeer dit niet werkt.
Ik weet dat het niet alleen gaat lukken maar met de gangbare zorg merk ik ook niet.
De gesprekken zijn zoals jaren terug hetzelfde, ik schiet daar niets mee op. Het zit me echt dwars dat ik moet sparen om in behandeling te kunnen.
Uitstellen betekend cirkels lopen, vergeten en ontkennen na een tijd en voor ik het weet ben ik weer een decennia verder of is het zover uit de hand gelopen dat mijn gezondheid op het spel komt.
De methode CRA is te zwak in mijn geval en ken ik wel, dat veranderd mij niet.
Al verwacht ik weer reacties zoals "dit is de verslaving die je dit wijsmaakt"
Ik heb gewoonweg een hardere aanpak nodig.
Ik sta weer op een wachtlijst voor een behandeling en dat maakt me echt hopeloos en boos zelfs.
En de vraag is überhaupt of ik wel in aanmerking kom.
Ik weet echt niet meer wat te doen.
Ik weet ook 100% dat ik niet verslaafd ben aan middelen al klinkt dat natuurlijk bizar, maar ik moet verdoven vanwege mijn psychische gezondheid wat jaren geleden al geconstateerd was door IrisZorg.
Ik kan wel CRA gaan doen of een andere methode, maar dat lost niets op.
Ik heb echt een GGZ traject nodig.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ei-Salade zei:
Uitstellen betekend cirkels lopen, vergeten en ontkennen na een tijd en voor ik het weet ben ik weer een decennia verder
Klik om te vergroten...

Ik herken je gevoel helemaal en je bent niet gek dat je zo denkt. Ook niet dat je nerveus bent.

Tegen mij is gezegd dat cirkels lopen er bij hoort en dat te snel qua tijd juist averechts werkt. Of ik het geloof weet ik nog niet maar ik sta er voor open om het te gaan proberen te geloven en ervaren.
Ik hoop dat jij dezelfde weg gaat proberen te lopen. En ja, in die weg zitten diepe kuilen maar je bent sterk genoeg om er over heen te springen.


Ei-Salade zei:
Ik heb gewoonweg een hardere aanpak nodig.
Klik om te vergroten...

Goed dat je jezelf kent. En ook uit eigen ervaring weet ik dat dat vaak beter helpt dan dat softe gedoe. Alleen is net vaak de kunst om de juiste hulpverlening te vinden die hard kunnen zijn. Maar maak dit bespreekbaar.

Ei-Salade zei:
En de vraag is überhaupt of ik wel in aanmerking kom
Klik om te vergroten...

Ja, zoiets vind ik echt triest in dit land.
Deze onzekerheid maakt mensen echt zieker dan ze al zijn. Ik val soms van mijn stoel hoe snel mensen naar een afkick kliniek kunnen, en hoe lang daar in tegen de ggz zorg bv is.

Hopelijk morgen een betere dag voor je. Blijf die lichtpuntjes zoeken. Hoe klein en zwak ze ook zijn ... Ze zijn er wel
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Tegen mij is gezegd dat cirkels lopen er bij hoort en dat te snel qua tijd juist averechts werkt.
Klik om te vergroten...

Ik wil niet narigheid brengen maar dit klinkt als een probleem niet oplossen maar ermee leren leven en dat is voor mij geen optie.
Ik zit er echt te lang in, ik kan en wil niet langer meer op deze manier m'n tijd verprutsen.
Wat ik me nu besef is dat ik vaak dingen buiten mezelf zoek zoals focussen op een goede basis wat eindelijk stabiel is eindelijk na 28jaar.
Maar nu kom ik weer op het besef dat dit pas een begin is. Ik kan niet meer genoegen nemen met "neem maar de tijd" ik ben bijna 30 jaar en heb geen baan (WAO jong, wajong) ben erg ongelukkig en lijd een getraumatiseerd bestaan waar ik niet uitkom.
Ik wil veranderen en gaan leven. Ik leef niet, zit bijna heel de dag binnen cirkels te lopen en ondanks dat dit best deprimerend overkomt heb ik het wel goed, de comfortzone is mijn zwakke punt en word passief ervan.
Ik heb altijd het idee gehad dat ik passief word door het blowen of het drinken maar als ik niet blow of drink ben ik nog passiever en vermoed dat de comfortzone mij erin houd wat langzaam veranderd in een zelf gecreëerde isolatiecel.
Waar ik me nogal over verbaasd heb en nog steeds eigenlijk is dat ze me vaak vragen of ik "gecontroleerd wil gebruiken" wat is dat voor iets? Ik kom daar niet om uit m'n neus te eten. Ik kom daar voor herstel en als verslaafde betekent dat je er geen controle over hebt en van jezelf en de wereld verwijderd blijft omdat je gebruikt.

Kordie zei:
Alleen is net vaak de kunst om de juiste hulpverlening te vinden die hard kunnen zijn. Maar maak dit bespreekbaar.
Klik om te vergroten...

Ik heb dit al besproken bij IrisZorg en ook gezegd dat ik twijfel aan de methode.
Als ik wekelijks maar 45min afspraak heb lijkt me gewoonweg zinloos.
Ik ga deze week bellen naar een andere plek waar deeltijdbehandeling gedaan word, echter is dit financieel lastig op het moment en zijn er ook aantal dingen onduidelijk.
Wat ik ook vervelend vind is dat mijn moeder niet mee werkt, wat essentieel is bij die partij.
Als ik morgen na m'n drukke dag nog de energie heb denk ik naar een AA meeting te gaan. Ik zit sinds maandag al te zoeken en heb iets gevonden wat 45/60min fietsen is. Anders is zondag nog een optie.
En wil nog een ding zeggen, ik heb eigenlijk nooit slechte dagen denk ik.. ik heb een ontwikkeling's probleem wat me altijd slecht laat voelen en denken, zelfs wanneer ik een topdag heb gehad. Soms kan ik me dat beseffen en dat helpt wel, vaak ook niet.

Nou, laatste vodka erin en dan hopelijk val ik in slaap.
En, bedankt voor je reactie. Fijn dat je een actief forumlid bent en altijd mensen wilt helpen echt een topper! Vergeet vooral jezelf niet :)
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jester zei:
Ik durf het bijna niet tegen iemand te vertellen, dus hier op het forum delen is misschien een goede eerste stap..
Maar de cravings lopen de laatste weken zo enorm hoog op, ik ben nu ruim 8 maanden clean & sober en lees en hoor altijd van andere fellows dat ze zich zoveel beter voelen nu ze nuchter zijn en dat ze zo trots zijn op dat ze gestopt zijn en nu een veel beter leven hebben etc etc, en ik heb dit allemaal totaal niet. Ik wil ook absoluut niet terug naar helemaal in gebruik zijn want het was ook gewoon absoluut niet leuk, maar ik mis het gebruiken toch wel #$%@&*!! erg. De cravings doen gewoon pijn soms.
Dus toch de grens opgezocht.. En toch de fout in gegaan.
Vragen als: bij hoeveel slokken gaat de teller terug naar 0? Een klein slokje kan toch wel? Dan is het toch niet meteen helemaal verneukt?
Misschien niet. Maar het gaat natuurlijk om het principe.
Baal ik ervan? Ja, best wel eigenlijk.
Maar we beginnen maar gewoon weer van vooraf aan.
Zucht..
Klik om te vergroten...

Dit klinkt voor mij heel herkenbaar allemaal! De eerste 2 jaar van mijn herstel zagen er ook redelijk zo uit. Al had ik veelal nog veel kortere clean tijden.

Of ik hield de schijn hoog, haalde mijn mijlpaal op, maar van binnen knaagde het. Want ik wist, ik had toch nog wel een keer gebruikt tussendoor. Daar was niemand dan achter gekomen, maar van binnen deed het pijn omdat ik niet eerlijk was.

Daarom ga ik zelf voor 100% eerlijkheid. 1 slokje, trekje, puntje of whatever is de teller terug op 0. Ik doe ook niet aan verzachtende termen als een terugvalletje, een slippertje of een uitgleider. Daarmee doe ik geen recht aan wat er gebeurt is, vind ik.

Dit zijn misschien harde woorden. Maar het is voor mij hard nodig geweest er zo stellig in te zijn. Anders nam ik mijn terugval niet serieus genoeg en lag het snel weer op de loer.

Het grootste verschil voor mij waardoor het nu wèl lukt clean en vrij te leven is die eerlijkheid naar mezelf en naar anderen. Ik sprak er nooit over dat ik zucht had. Zeker na een aantal maanden clean tijd. Ik vond dan dat ik lang genoeg clean was. Dan hoorden die gedachtes aan gebruik niet meer. Ik hoorde anderen er ook weinig over.

Maar uiteindelijk ben ik meer met fellows gaan bellen en alle twijfels, onzekerheden en gedachtes waar ik mee zat uit gaan spreken. En dat helpt. En andersom hoor ik nu ook weleens van andere fellows die 2+ jaar clean zijn, dat ze ook nog weleens gebruikersgedachtes hebben. Wel minder dan eerst, maar het komt wel voor.

Onthoud wel; je clean tijd start misschien op 0. Maar je begint niet opnieuw. Je hebt 8 maanden ervaring opgedaan hoe het is om clean te leven. En 8 maanden is hartstikke knap!

Maar blijf praten! Over die gedachtes, die vragen die je hebt, twijfels, onzekerheden, etc. Dat geeft zoooo veel vrijheid. En je zal zien dat je niet de enige bent met dat soort vragen 🙂
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ei-Salade zei:
Ik wil niet narigheid brengen maar dit klinkt als een probleem niet oplossen maar ermee leren leven en dat is voor mij geen optie.
Klik om te vergroten...

Mee leren leven is inderdaad de op zet. Eerlijk gezegd ben ik daar ook niet van en weet ik net als jou niet of dat bij me past.
Maar men zegt dat als je tijdelijk je nieuwe ik accepteert, je vanaf daar weer verder kan groeien.
Deels geloof ik daar in, deels ook niet.
Maar ik zeg maar zo en raad ik anderen ook aan; probeer of iets werkt en maak dan keuzes.

Ik moet nu ook dingen doen die zo niet bij mij passen en waarvan ik twijfel of dit is wat ik wil en nodig heb. Maar als ik ik het niet proberen ga dan weet ik het niet.

Ei-Salade zei:
ik ben bijna 30 jaar en heb geen baan (WAO jong, wajong) ben erg ongelukkig en lijd een getraumatiseerd bestaan waar ik niet uitkom.
Klik om te vergroten...

Met bijna dertig jaar heb je nog een heel leven voor je. Ik ben met je eens dat ze er dan alles aan moeten doen om je uit dat spinnenweb te halen.

Ei-Salade zei:
Ik heb altijd het idee gehad dat ik passief word door het blowen of het drinken maar als ik niet blow of drink ben ik nog passiever en vermoed dat de comfortzone mij erin houd wat langzaam veranderd in een zelf gecreëerde isolatiecel.
Klik om te vergroten...

Alcohol hoeft niet altijd slecht te zijn in bepaalde mate.
Zolang je de rem maar weet te houden en je niet gaat drinken om je slechte gevoel te veranderen bijvoorbeeld.

Wat ik aan alcohol merk is dat ik het niet moet drinken als ik me slecht voel, want dan wordt dat gevoel tijdelijk goed en daarna nog veel slechter.
Ik zie echter ook het positieve stukje: het kan ook zorgen voor afschakelen.

Ei-Salade zei:
Ik heb dit al besproken bij IrisZorg en ook gezegd dat ik twijfel aan de methode.
Als ik wekelijks maar 45min afspraak heb lijkt me gewoonweg zinloos.
Klik om te vergroten...

Met je eens. 45 minuten per week is veel te weinig. Maar zo gaat dat tegenwoordig helaas in de zorg.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ei-Salade zei:
Ik wil niet narigheid brengen maar dit klinkt als een probleem niet oplossen maar ermee leren leven en dat is voor mij geen optie.
Ik zit er echt te lang in, ik kan en wil niet langer meer op deze manier m'n tijd verprutsen.
Wat ik me nu besef is dat ik vaak dingen buiten mezelf zoek zoals focussen op een goede basis wat eindelijk stabiel is eindelijk na 28jaar.
Maar nu kom ik weer op het besef dat dit pas een begin is. Ik kan niet meer genoegen nemen met "neem maar de tijd" ik ben bijna 30 jaar en heb geen baan (WAO jong, wajong) ben erg ongelukkig en lijd een getraumatiseerd bestaan waar ik niet uitkom.
Ik wil veranderen en gaan leven. Ik leef niet, zit bijna heel de dag binnen cirkels te lopen en ondanks dat dit best deprimerend overkomt heb ik het wel goed, de comfortzone is mijn zwakke punt en word passief ervan.
Ik heb altijd het idee gehad dat ik passief word door het blowen of het drinken maar als ik niet blow of drink ben ik nog passiever en vermoed dat de comfortzone mij erin houd wat langzaam veranderd in een zelf gecreëerde isolatiecel.
Waar ik me nogal over verbaasd heb en nog steeds eigenlijk is dat ze me vaak vragen of ik "gecontroleerd wil gebruiken" wat is dat voor iets? Ik kom daar niet om uit m'n neus te eten. Ik kom daar voor herstel en als verslaafde betekent dat je er geen controle over hebt en van jezelf en de wereld verwijderd blijft omdat je gebruikt.



Ik heb dit al besproken bij IrisZorg en ook gezegd dat ik twijfel aan de methode.
Als ik wekelijks maar 45min afspraak heb lijkt me gewoonweg zinloos.
Ik ga deze week bellen naar een andere plek waar deeltijdbehandeling gedaan word, echter is dit financieel lastig op het moment en zijn er ook aantal dingen onduidelijk.
Wat ik ook vervelend vind is dat mijn moeder niet mee werkt, wat essentieel is bij die partij.
Als ik morgen na m'n drukke dag nog de energie heb denk ik naar een AA meeting te gaan. Ik zit sinds maandag al te zoeken en heb iets gevonden wat 45/60min fietsen is. Anders is zondag nog een optie.
En wil nog een ding zeggen, ik heb eigenlijk nooit slechte dagen denk ik.. ik heb een ontwikkeling's probleem wat me altijd slecht laat voelen en denken, zelfs wanneer ik een topdag heb gehad. Soms kan ik me dat beseffen en dat helpt wel, vaak ook niet.

Nou, laatste vodka erin en dan hopelijk val ik in slaap.
En, bedankt voor je reactie. Fijn dat je een actief forumlid bent en altijd mensen wilt helpen echt een topper! Vergeet vooral jezelf niet :)
Klik om te vergroten...
Yo man. Je hebt nog een heel leven voor je. Pak 't aan en je kunt een fijn leven krijgen. Softe aanpak werkte voor mij ook niet, en Iriszorg al helemaal niet. Er zijn wel behandelingen, klinieken waar de zweep er overheen gaat hoor. Zeker als ze ervaringsdeskundigen erbij betrekken, die prikken overal vaak wel doorheen.

Als je blijft blowen en drinken houd je jezelf passief. Het duurt een tijd voordat de energie terugkomt. Ik zou zeggen dat ik het mestal na 9-12 maanden bij de mensen om me heen wel zie gebeuren. Als je om de paar dagen drinkt ben je eigenlijk permanent aan het bijkomen.

Kijk eens naar welke stappen je nu kunt ondemen om een beetje beter in je vel te komen zitten. Mediteren, dankbaarheidslijstje 's avonds schrijven, naar een meeting inderdaad (AA is over het algemeen vrij soft, als je CA in de buurt hebt past dat misschien beter, anders NA). Elke dag wandelen. Als je een soort dagprogrammaatje voor jezelf opstelt en je daar aan houdt zal het langzaam aan beter gaan. Een quick fix is er gewoonweg niet, accepteer dat. Anders word je misschien weer ontevreden over het tempo daarvan.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ei-Salade zei:
Ik weet ook 100% dat ik niet verslaafd ben aan middelen al klinkt dat natuurlijk bizar, maar ik moet verdoven vanwege mijn psychische gezondheid wat jaren geleden al geconstateerd was door IrisZorg.
Klik om te vergroten...

Je zoekt overgave, maar je vind jezelf niet verslaafd. Wat maakt jou anders dan een ander die middelen inzet om psychische problemen te verdoven?

De ander is wel verslaafd.

Verslaving is een groter probleem dan alleen stoppen met gebruiken, als de onderliggende problemen de rede zijn voor gebruik. Waarom dan zeggen dat je niet verslaafd bent.

Eigenlijk zie ik vooral dat je de schuld aan alles en iedereen geeft. Behalve aan jezelf.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Raver zei:
Je zoekt overgave, maar je vind jezelf niet verslaafd. Wat maakt jou anders dan een ander die middelen inzet om psychische problemen te verdoven?

De ander is wel verslaafd.

Verslaving is een groter probleem dan alleen stoppen met gebruiken, als de onderliggende problemen de rede zijn voor gebruik. Waarom dan zeggen dat je niet verslaafd bent.

Eigenlijk zie ik vooral dat je de schuld aan alles en iedereen geeft. Behalve aan jezelf.
Klik om te vergroten...

Ja, heb die momenten dat ik op die manier probeer te vertellen dat stoppen opzichzelfstaand niet moeilijk is voor mij maar door de psyche weer ernaar grijp. En ja, in feiten is dat verslaving, een coping om ermee om te kunnen gaan.
Ik heb de werkelijkheid nooit onder ogen gehad door of middelen of m'n psyche en vraag me af waar ik moet zijn om dit op te lossen.

Dit is wel wat ik nodig heb, iemand die me erop wijst hoe het daadwerkelijk is want ik zie dat niet.
_shikantaza zei:
Zeker als ze ervaringsdeskundigen erbij betrekken, die prikken overal vaak wel doorheen.
Klik om te vergroten...
Heb ik in het verleden in het begin wel een gehad, toen was ik nog niet zover.
Lijkt mee goed idee!
_shikantaza zei:
Mediteren, dankbaarheidslijstje 's avonds schrijven, naar een meeting inderdaad (AA is over het algemeen vrij soft, als je CA in de buurt hebt past dat misschien beter, anders NA). Elke dag wandelen. Als je een soort dagprogrammaatje voor jezelf opstelt en je daar aan houdt zal het langzaam aan beter gaan.
Klik om te vergroten...
Dit gaat vreemd klinken, maar dit is door de Wajong nog moeilijker geworden.
Het is niet zo simpel zoals het lijkt. Ik kan niet zomaar iets proberen of naar binnen lopen en zeggen "kan ik vrijwilligerswerk doen" want ik moet eerst met UWV contact opnemen, gesprekken voeren papieren ondertekenen en dan pas kan ik gaan zoeken. Dit proces is voor heel veel mensen vrij eenvoudig, voor mij niet.
Leg ik het weer buiten mezelf.
De wereld word enorm klein als je geen mensen om je heen hebt, een klein dorp woont èn regelgeving je zo strak in de greep heeft met het idee er niet uit te komen. En vanaf 2026 is dat nog flink aangescherpt ook nog.

Mijn dag bestaat sinds kort wel uit vaste routines en dat gaat 2 maanden goed nu en ben er blij mee.
Waar nog ruimte zit is vanaf de middag, daar zou wel wat bij kunnen in de toekomst.
Ik heb wel wat ideeën zoals een kookcursus volgen om zo mensen te ontmoeten, maar daar kan ik natuurlijk niet dagen mee invullen.

Kordie zei:
Maar men zegt dat als je tijdelijk je nieuwe ik accepteert, je vanaf daar weer verder kan groeien.
Klik om te vergroten...
Hoe doe je zoiets? Iemand die slechte dingen doet kun je ook niet zomaar positief benaderen en belonen. Althans mij lukt dat niet naar mezelf.
Heb enorm afkeer zelfs, dus de acceptatie heb ik nog niet bereikt en gaat ook niet gebeuren vermoed ik.
Kordie zei:
Ik moet nu ook dingen doen die zo niet bij mij passen en waarvan ik twijfel of dit is wat ik wil en nodig heb. Maar als ik ik het niet proberen ga dan weet ik het niet.
Klik om te vergroten...
Proberen zit er wel in, vasthouden daarin niet.
Ik kan het lastig uitleggen, ik ben zo wisselvallig dat elke paar uur van de dag zo anders kan zijn en niet goed weet hoe ik dat moet aanpassen continue.

Verder in het algemeen: ik denk dat we het hierbij moeten laten. Ik vermoed dat ik nu op een punt ben dat dit forum niet meer werkt voor mij in de zin van activering. Dat ligt echt aan mij en niet aan het forum.
Zoals Raver al zei ; ik leg alles buiten mezelf en de acceptatie is er nog niet.
Het enige wat heel de tijd in m'n hoofd blijft hangen zijn de onderliggende problematiek waarvan ik vind dat dat het probleem is.
Zolang ik dat niet kan aanpakken gaat er weinig veranderen.
Ik heb daar echt proffesionele hulp voor nodig en dat gaat niet via een huisarts of forum.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5556575859...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."