Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik snap dat het nu heel erg kan aanvoelen alsof dit nooit meer voorbij gaat, maar alles gaat echt voorbij, ook de nare depressieve en suĂŻcidale gedachtes. Er gaat een dag komen dat je hier helemaal uit bent en kan denken: wow, I did it."
"Mezelf zei: Ja inderdaad beetje een dooddoener ja.... Ik blow eigenlijk vanaf mijn 15de tot zeg twee jaar terug, dus zeg 24 a 25 jaar en dan met name alleen 's avonds voor het slapen. Eigenlijk een soort zelfmedicatie voor de slaap problemen die ik eigenlijk al zolang ik me kan herinneren heb. Doordat het met diverse andere middelen even totaal niet goed ging belande ik in detox 2 jaar terug en sindsdien probeer ik dus ook van het blowen af te komen. Voornaamste reden om te stoppen met blowen is ten eerste de kosten. De prijs is zo erg omhoog geschoten waardoor het me dan zo zeg 5euro per dag kost. Ten tweede en eigenlijk nog wel mijn primaire reden is dat ik in m'n buscamper (heb je al een foto van gezien toch op de app?) wil gaan rondreizen/wonen nadat ik het hele zooitje hier heb verkocht. Echter is een zak wiet op zak in veel landen nog verboden. Dus als ik dan nog afhankelijk ben van wiet voor mijn slaap, wordt dat toch wel een probleem/risico. Zie mezelf namelijk niet graag in een spaans celletje oid terecht komen eerlijk gezegd haha đ . Dit dus zo'n beetje in het kort đ Klik om te vergroten... Hier antwoord je ook op mijn vragen over blowen haha. Goeie redenen om te stoppen wel! Alleen omdat het duur is stoppen werkt niet geweldig goed, maar voor die tweede reden is het inderdaad wel handig om niet afhankelijk te zijn van wiet!"
"Pepsi max cherry, m'n favoriet"
"Neo-Shulginist zei: Stoppen is eigenlijk heel makkelijk. Alleen om echt de keuze te maken dat je wĂl stoppen, die is super moeilijk. Misschien helpt het om alcohol te zien voor wat het is, inclusief de toekomst die het met zich meebrengt? Ik denk namelijk dat als je nog alcohol wil, dat je dan heel specifieke deelaspecten van alcohol zoekt. Bijvoorbeeld de ontspanning, de smaak, de gezelligheid (..). Maar het is een illusie om te denken dat je alleen die voordelen kunt ervaren, zonder de nadelen. Je moet dus de nadelen er actief bij denken. Wat ik niet helemaal snap aan je verhaal is dat je zo'n langdurig patroon van problemen met alcohol hebt ervaren, maar dat je er toch nog zin in hebt. Wat betekent alcohol dan voor je? En waarom wil je geen mooiere toekomst voor jezelf? Klik om te vergroten... Ja ik herken wel wat je zegt, het gestopt blijven zelf is niet het moeilijkste, het is idd ook wel een beetje die smoesjes in mn hoofd tackelen ipv gefrustreerd raken ervan haha. Ik blijf idd ook vooral aan de voordelen denken die t gaf, blijf die tijd heel erg romantiseren in mn hoofd terwijl ik ergens heel goed weet dat ik mn leven toen eigenlijk ook helemaal niet leuk vond. Moet zeggen dat ik zelf ook niet helemaal begrijp waarom ik er soms toch heel erg naar blijf verlangen, maar merk wel dat het minder wordt met tijd en langer gestopt zijn enzo. En het was altijd heel erg een coping denk ik, even een momentje van me helemaal goed voelen ofzo? Voel me overdag altijd heel erg vlak en geniet nergens echt van ookal heb ik het idee dat ik wel gewoon een prima leven heb: leuke baan, goeie vrienden, hobbyâs etc. Dus dan snap ik soms ook niet waarom ik me zo vlak voel en irriteert dat me als dat een beetje logisch klinkt? Maar thanks voor je vragen, zet me wel op een goede manier aan het denken!"
"_shikantaza zei: Mijn ervaring is: op het moment dat ik de dood in de ogen kan kijken, dan wordt de keuze om te stoppen best makkelijk. OP is kennelijk nog niet diep genoeg gezonken. Klik om te vergroten... Ja dit had ik met mn eetstoornis iig wel, errug diep gezonken daarmee, dood in de ogen gekeken, toen werd het tijd om wel n keer echt mn best te gaan doen in opname đ Dus zeker wel herkenbaar, alleen wil dit met alcohol eigenlijk niet bereiken al helpt het natuurlijk wel met Ă©cht willen stoppen!"
"Mindless zei: Ja. Kan ook zijn dat je door je slechte gewoontes (kan imo alles zijn, niet per se drugs) geen (menswaardige) toekomst meer ziet. Soort van als een dode door het leven gaan. En je daar zo van schrikt dat je dit keer echt veranderd. Dat kan ook genoeg zijn. Maar meestal treedt verandering wel pas in na genoeg lijden. Klik om te vergroten... Ja zeker waar, denk soms ook wel dat ik dat âmisâ als in idd met alcohol niet âdiep genoegâ gezonken al was die ervaring wel erg kl*te. Maarr wat ik net al typte met mn eetstoornis had ik die ervaring wel en dat had me wel erg geholpen met herstel, dus zeker wel herkenbaar"
"Thanks voor jullie berichten allemaal iig! Het helpt wel en zeg me goed aan t denken"
"_shikantaza zei: Is begrijpelijk. De websites van de fellowships hebben meetinglijsten. Bij iedere meeting staat meestal wel een telefoonnummer. Als je dat belt zullen ze hun best doen om je op te vangen. Dat scheelt misschien wat spanning. Klik om te vergroten... Ik heb het opgezocht en staat er idd bij! Zal t niet te lang uit gaan stellen en morgen gewoon bellen haha"
"De Zandman zei: Dit, dus. Deze zienswijze van door willen gaan met drinken ondanks een hoop ellende ervan te hebben gehad, dat heet: Verslaving. Je wil keer op keer die lekkere roes voelen. Ik had precies hetzelfde. Ik ging ook jarenlang door , ondanks een hele hoop narigheid van dat gezuip. Totdat: De ellende het overwon. Ik had er ineens hĂ©lemaal genoeg van, en wilde toen echt stoppen. De kliniek en de AA hebben mij zeer goed geholpen daarbij! Klik om te vergroten... Misschien een stomme vraag maar heb jij dan ook helemaal nooit meer een heel klein stemmetje wat dan zegt van âoke nog één allerlaatste keerâ of iets in die richting? Of uberhaupt zucht? Want ik merk echt wel dat het minder wordt nu ik ook echt wel (steeds meer) inzie dat ik een verslaving heb, maar gaat dat ooit helemaal weg of blijft het toch altijd wel een gevaren puntje?"
"Stille meelezer hier, maar jeetje wat moet jij het zwaar hebben.. Heb heel veel waardering voor hoeveel kracht jij hebt! Ik hoop voor je dat je je snel beter voelt, heb zelf ook een heftige ontwenning gehad, echt een hell is het. Maar.. het wordt beter, echt! Houd moed, blijf zo doorgaan, je doet het hartstikke goed. En super fijn dat je zo veel steun krijgt van je omgeving!"