Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVertel hier dat je verslaafd bent, zonder te vertellen dat je verslaafd ben.

Vertel hier dat je verslaafd bent, zonder te vertellen dat je verslaafd ben.

143 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
"Ik heb geen probleem. Jij maakt er een probleem van. Jij beeld je zoiets allemaal in"

Toen ik nog veel gebruikte zei ik zulke dingen. Echt gemeen en hard tegen de meest geliefde mensen om mij heen
R

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
Raketje
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
"Ik ben niet verslavingsgevoelig dus ik word niet verslaafd"
T
Terror11jeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als iemand problemen heeft met mijn gebruik, is dàt degene met een drugsprobleem 😉
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb geen boodschappen-systeem meer omdat eten geen prioriteit had…
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geneesmiddel zei:
Nog een polygebruiker citaatje: "Dit stofje (rc) heb ik nog nooit geprobeerd, dus ga het vandaag alleen gebruiken uit nieuwsgierigheid"
Klik om te vergroten...
Haha denk dat velen van ons zich hier in herkennen :tearsofjoy:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
High functioning addict is ergens een van de gevaarlijkste soorten verslaving, vooral als je poly bent. Heb jij ook dat het middel niet per se uitmaakt? Gewoon iets op willen hebben? Of echt puur het vermijden van tolerantie?
Klik om te vergroten...
🙋🏻‍♀️

De zin waar ik al 20 jaar mijn verslaving mee vergoelijk: 'ik heb een dak boven m'n hoofd, goede band met familie, vaste baan, financiën in orde, ik kom niet echt hard in de problemen, dus waarom zou ik iets veranderen?'


Dit geldt in sommige fases natuurlijk niet. Heb echt tijden gehad dat het een stuk slechter ging, vooral in de Corona tijd ben ik hard onderuit gegaan. Maar nu weer al een jaar redelijk back on track, en heb geen motivatie compleet 100% clean door het leven te gaan. Tja, de junkiemind is een bijzondere zullen we maar zeggen 😅


Ik ken overigens weinig mensen die niet ergens aan verslaafd zijn, bij mij is drugs m'n 'favoriete', het heeft gewoon meer stigma dan andere verslavingen, maar ik probeer dit wat te doorbreken door er open over te praten in mijn omgeving. Dan komen er vaak wel verhalen los bij anderen, is me opgevallen. Die verbinding in 'flaws' is wel waardevol vind ik.
H
Harrie In De WarrieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik stoor me aan de titel:

Vertel hier dat je verslaafd bent, zonder te vertellen dat je verslaafd ben.​

er moet nog een t achter ben
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Hier lezende over blaasproblemen door keta: ik weet het, maar ik heb er (nog) geen last van, dus toch doorgaan.

Er moet echt iets geraakt worden voordat de instrinsieke motivatie tot stoppen ontstaat. En dat is zo irritant om te zien, als je zelf verslaafd bent en het ook bij anderen ziet. De onmacht. Je kan niet helpen. Het moet écht uit diegene zelf komen.
Daarom is hier ook zoveel frustratie op het forum altijd 😔
Klik om te vergroten...
Dit had ik. Ik had een keerpunt nodig. Na de k-kramps kon ik pas stoppen…
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toevoeging:

Het hele moeilijke aan DF vind ik:

Ik houd afstand in contacten omdat dat beter voor mijzelf is, maar de herkenning en anderen willen helpen sluipt er zo makkelijk in.

Voor je het weet zit je in een cocon gezogen met drugs, internet, contacten en wordt dat je leven.
Het kan helpend en steunend zijn, maar het werkt ook soms belemmerend omdat je focus weer op die drugs liggen en je omgaat met mensen met dezelfde problematiek.

Ik vind die balans vinden hier erg lastig en ik spring er vaak ik en er weer uit, wat de contactmomenten dan weer erg inconsequent maakt. Maar dit is inherent aan drugsgebruik. Ook de drama en intrigres die er kleven aan DF en er omheen. Het helemaal loslaten kan ik niet, want ik haal er steun en herkenning uit, het spiegelt mijn gedrag, maar in vind het ook vaak vermoeiend omdat ik m'n handen vol heb aan mezelf en al die ellende van anderen echt niet kan hebben en niet wil oplossen.

DF, de tegenstrijdigheid ten top, zoals yin en yang het leven belichaamd...
Ik heb hier fijne mensen leren kennen, en iedereen is in mijn gedachten en in mijn hart en ik hoop dat ieder zijn eigen weg bewandeld, met alle hordes erbij, en dan is het toch fijn zo'n platform als dit te hebben als klankbord 🙏🏻

Edit: en daarom hierbij heel veel props voor de mods, want wat een onmogelijke en ondankbare taak hebben zij zeg!

Big respect!!! 💜
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Na 3 maanden nuchter zijn bij het opstaan niet persé zin hebben in een kop koffie, maar vooral om mijn neusje vol te scheppen met coke.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
RnB_fan zei:
Na 3 maanden nuchter zijn bij het opstaan niet persé zin hebben in een kop koffie, maar vooral om mijn neusje vol te scheppen met coke.
Klik om te vergroten...

Ga maar voor de koffie, gaat je neus dankbaar voor zijn.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Ga maar voor de koffie, gaat je neus dankbaar voor zijn.
Klik om te vergroten...
Het moment van cravings is gelukkig inmiddels weer weggeëbt!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben nu 1,5 week (tijdelijk) gestopt met gebruik van cannabis. Ik loop zojuist tijdens een lunchwandeling langs 2 coffeeshops en ben 10 gram hasj rijker.....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik wilde volmondig stoppen met wiet roken. Paar dagen geleden dacht ik, ah 1 keer wiet kan wel.

Die ene keer duurt al sinds die ene wiet joint.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Ik wilde volmondig stoppen met wiet roken. Paar dagen geleden dacht ik, ah 1 keer wiet kan wel.

Die ene keer duurt al sinds die ene wiet joint.
Klik om te vergroten...
Heel herkenbaar.

Ik hou er ernstig rekening mee dat wanneer ik nu 1 keer weer ga blowen, ik meteen weer terug in mijn oude gebruikspatroon verval.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Heel herkenbaar.

Ik hou er ernstig rekening mee dat wanneer ik nu 1 keer weer ga blowen, ik meteen weer terug in mijn oude gebruikspatroon verval.
Klik om te vergroten...
Daarom heb je 10gram ingeslagen 😇 Ipv 1 gram😋
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hippie Langwaus zei:
Heel herkenbaar.

Ik hou er ernstig rekening mee dat wanneer ik nu 1 keer weer ga blowen, ik meteen weer terug in mijn oude gebruikspatroon verval.
Klik om te vergroten...

Ja ga daar maar vanuit. Ik ben al zo vaak in die val getrapt.

Het lukt me laatste 1,5 jaar wel omdat ik het gewoon echt te zat ben om elke avond stoned te zijn. Maar alsnog let ik heel erg op dat er na dat ene jointje in de 3/4 maanden er geen tweede komt... Cannabis is zo sneaky 😏
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hippie Langwaus zei:
Ik ben nu 1,5 week (tijdelijk) gestopt met gebruik van cannabis. Ik loop zojuist tijdens een lunchwandeling langs 2 coffeeshops en ben 10 gram hasj rijker.....
Klik om te vergroten...
Je hebt het nog niet opgerookt (toch?)!
k
kevin26Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Hippie Langwaus zei:
Ik ben nu 1,5 week (tijdelijk) gestopt met gebruik van cannabis. Ik loop zojuist tijdens een lunchwandeling langs 2 coffeeshops en ben 10 gram hasj rijker.....
Klik om te vergroten...
oh dit is jammer te lezen,
eventueel de volgende lunchwandeling een andere route nemen? Nietmeer voorbij Coffeeshops wandelen maar meer in de natuur gaan wandelen ?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik kan er echt niks aan doen het is niet mijn schuld.
Ik heb zoveel meegemaakt dus ja kan er niks aan doen zo ben ik nu eenmaal. 😡
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."