Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
Regel een intake bij één van de Zuid-Afrikaanse klinieken. Leg je werksituatie uit, zij weten hoe en wat. Als je je verslaving niet aanpakt raak je alles kwijt, ook je werk. Hoe vaak ben je al met je doorgesnoven kop na een nacht wakker toch naar je werk gegaan?
Klik om te vergroten...
Ik heb gisteren gebeld met een kliniek die ook in zuid Afrika zit, daar waren ze niet echt begripvol / meedenkend toen ik aangaf niet 7 weken weg te kunnen. Maar ik zal vandaag nog eens een belronde doen.
Was sowieso al van plan naar ZA te gaan, maar dan voor een yoga retreat oid.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diamant zei:
als t aan mij lag was die lekker naar huis gegaan maaarja
Klik om te vergroten...
Als 'ie nog niet weg is: verzoeken te vertrekken! Niks mis mee om dat te doen. Ik wil verder niet uitweiden maar denk soms nog terug aan die keer dat ik dit had moeten doen; eruit zetten. De knappe scharrel ging pas op dag 3 weg... :tearsofjoy: Beware!

Jammer dat het niet gelukt is niets te nemen, goed dat je niet 'all out' bent gegaan.
Over die spierspanning, je zou de komende tijd kunnen supplementeren met magnesium.

Succes met alles! 🦾
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cardboard zei:
Jammer dat het niet gelukt is niets te nemen, goed dat je niet 'all out' bent gegaan.

Succes met alles! 🦾
Klik om te vergroten...
Die coke gaat vandaag wel op denk ik, als er niemand in de buurt is waar @Diamant zich voor in hoeft te houden.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
PLOT TWIST - na het event wel coke besteld.
Klik om te vergroten...
Is geen plot twist hoor — dat zagen we allemaal aankomen 😉

Los daarvan: Het valt me op dat je niet helemaal duidelijk bent over wat je precies gebruikt en hoe vaak en hoeveel. Het is wel belangrijk om dat helder te krijgen. Een paar weken terug zei je bijvoorbeeld dit:
Diamant zei:
Hellooo ik ben Sara, 29 en al 10 jaar verslaafd. Het begon met alcohol, toen speed, seks, coke, 3M en een hele rits aan designers, met natuurlijk als klap op de vuurpijl een benzo verslaving.
Klik om te vergroten...
Vooral dat laatste over ‘een benzo verslaving’ is belangrijk. De vraag is al een paar keer gesteld, maar hoe vaak gebruik je benzodiazepines? En welke benzodiazepines en op welke doseringen?

En: Welke van de stoffen die je hierboven noemt heb je gebruikt in de laatste twee weken?
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Die coke gaat vandaag wel op denk ik, als er niemand in de buurt is waar @Diamant zich voor in hoeft te houden.
Klik om te vergroten...
Mijn hoop was (is) dat de coke gedeeld en op gegaan zou zijn vannacht.

Vandaag is een nieuwe dag, nieuwe kans. Hoop dat het goed gaat.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Cardboard zei:
Mijn hoop was (is) dat de coke gedeeld en op gegaan zou zijn vannacht.

Vandaag is een nieuwe dag, nieuwe kans. Hoop dat het goed gaat.
Klik om te vergroten...
Dat is een mooie. Ik had het fijn gevonden als ze helemaal niets had gehaald maar met drank erbij wordt die kans gewoon heel groot.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom bestel je eigenlijk coke na het event 😅 ?
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol doet grenzen vervagen/oplossen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
Hellooo, ik zie veel mensen hun traject hier delen en dat het helpt dingen om dingen van je af te schrijven. Ik heb lang getwijfeld om ook zo’n soort topic te starten en ik denk dat het mij ook kan helpen.

Ik hou wel zelf al een dagboek bij, maar dat gaat ook over hele andere dingen en denk dat het ook nuttig kan zijn om mijn eigen voortgang / proces inzichtelijk te hebben zodat ik ook bepaalde patronen eerder doorzie.


De reden waarom ik niet eerder ben gestart, is omdat ik mezelf altijd zo achterlijk vind als ik dan toch weer gebruikt heb, en dan een beetje zielig ga lopen doen hier. Ik weet namelijk dondersgoed wat ik moet doen: niet bestellen, anders gaat t op. Maar misschien helpt t me ook, als ik vóór ik gebruik dan al even een update post, zodat ik mn craving beter in kaart heb en het dan ook kan rationaliseren of omdenken, zodat ik uiteindelijk niet gebruik!


Sinds maart loopt mijn gebruik steeds verder uit de hand. Ik heb toen een maand lang elke dag 2fma, wijn, cocaine en pyrazolam gebruikt. Ik begon de dag met 2fma, dan hele dag werken en aan het eind van de dag een paar wijntjes om te ontspannen, dan een paar lijnen coke en vervolgens rond een uurtje of 1/2 ‘s nachts nam een, twee of soms tweeenhalve pil pyrazolam om rond 7/8u s ochtends wakker te worden met een kopje thee en dan deed ik 2-3 kleine mespuntjes 2fma in mijn ontbijt smoothie. Knettergek.



NIET NORMAAL natuurlijk, ik leefde letterlijk op uppers en downers en ben in die periode naar het dagelijks gebruik toe zo’n 10 kilo afgevallen. Ik was een fractie van mezelf.

Ik ben ook rond die periode via de huisarts op de wachtlijst voor verslavingszorg terecht gekomen. Eerste intake was 28 juni. Die is toen afgezegd omdat de intaker ziek was en in de tussentijd heb ik veel zelfhulpboeken gelezen over verslaving en de mechanismen erachter.



Op een gegeven moment ben ik gestopt met het bestellen van 2fma en ik denk dat ik de laatste restjes rond juli heb opgemaakt. Het lukte me om mijn gebruik van dagelijks naar 2-3x per week te gaan, maar omdat ik net een nieuwe baan had die ik niet leuk en erg veeleisend vond, begon ik vaker kleine beetjes speed te gebruiken om mijn werk vol te houden en dragelijk te maken.



‘s avonds dronk ik veel wijn en gebruikte ik coke en kon soms tot diep in de nacht op dating apps zitten kletsen met mannen. Veel gefeest ook deze zomer, dus in de weekenden had ik altijd wel coke op zak.



Ik zou eind september mijn eerste online behandeling krijgen, act therapie. Tijdens het video gesprek werd al snel duidelijk dat ik een zwaardere behandelvorm nodig had - dus weer terug naar de tekentafel.



Ondertussen gebruik ik steeds meer, vooral coke. Ik kan het prima een week niet doen, maar ik bestel elke keer weer opnieuw. Ik word letterlijk gek van mezelf en wil dit niet meer. Toch is de wil niet sterk genoeg om mezelf in controle te houden. Ik heb hulp nodig maar ik moet t uiteindelijk zelf doen.



Ik heb erover nagedacht om naar een kliniek te gaan in zuid Afrika, maar dat duurt 7 weken en ik kan niet zo lang weg. Zijn er ook kortere behandelingen in het buitenland? Hoor graag!

Thanks voor het lezen 🩷
Klik om te vergroten...
Ontzettend bedankt dat je je verhaal hier met ons wilt delen!

Ik hoop heel erg dat de mensen hier je ietswat kunnen ondersteunen maar sowieso lekker van je af schrijven is altijd goed. Ik zou zo graag veel inhoudelijker en meer op je willen reageren want (zoals vele hier natuurlijk) hebben we allemaal in mindere of meerdere mate met dit bijltje gehakt en weten vele hoe zwaar dit is. Maar zie dit als een hele mooie stap de goede richting op dat je hier nu zo open over durft te schrijven en ook nog eens met ons deelt. Daar is al veel moed en wilskracht voor nodig dus dat geeft voor mij al heel veel hoop dat ook jij hier uit gaat komen en deze verslaving(en) de baas gaat worden 💪.

Ik wens je in ieder geval heeeeeel veeel sterkte en geluk :blushing:!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Alcohol doet nog wel wat meer waarvan je uiteindelijk niet zo blij wordt.....
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Koffieb00n zei:
Waarom bestel je eigenlijk coke na het event 😅 ?
Klik om te vergroten...
Lekker afzakkertje voor na het feest, snap ik wel. Toen ik vroeger regelmatig naar festivals ging had ik in de bus altijd een flesje goedemorgen drink, een banaantje en een grammetje coke om nog ff te relaxen en de vaagheid van mdma weg te snuiven
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cardboard zei:
Mijn hoop was (is) dat de coke gedeeld en op gegaan zou zijn vannacht.

Vandaag is een nieuwe dag, nieuwe kans. Hoop dat het goed gaat.
Klik om te vergroten...
Oké update: vandaag ADE feest. Heb 4 nakken speed gehad vanmorgen en op t feest nog 2x wat speed in mn drinken gedaan.
De gram cocaïne is vannacht niet opgegaan die die nam ik mee naar t feest. Op t feest denk ik iets van 4x 2 sleutels coke gehad en niet meer naar de after gegaan met mijn vrienden omdat afters nooit leuker zijn dan t feest zelf.

Nu zit ik thuis op de bank alleen, en heb net 2 sleutels coke genomen. En ik ben nu gewoon even aan t nadenken. Die gram gaat op, maar ik laat t de laatste gram zijn. Ik ga morgen misschien nog naar een ADE feestje, het beste maak ik t dan op, maar op feestjes vind ik coke nog leuk, dus dan eindig ik ‘t misschien met een goeie herinnering (geen idee misschien is dit een soort excuus), of ik snuif het vanavond in m’n eentje op en ga morgen niet naar dat feestje en voel me nog een laatste keer diep triest.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Is geen plot twist hoor — dat zagen we allemaal aankomen 😉
Klik om te vergroten...
Dit was een heel flauw grapje. Sorry.
OtherShore zei:
Vooral dat laatste over ‘een benzo verslaving’ is belangrijk. De vraag is al een paar keer gesteld, maar hoe vaak gebruik je benzodiazepines? En welke benzodiazepines en op welke doseringen?
Klik om te vergroten...
Goede vraag en sorry dat ik hier niet eerder duidelijk over was. Voor Lowlands heb ik de laatste keer 25 Pyrazolammen besteld, waarvan ik de laatste halverwege september heb opgemaakt. Niet meer bij besteld, maar wel 3 diazepammen bij m’n dealer en die zijn snel opgegaan, vorige week. Eerste nacht 1 en 2de nacht 2 diazepam.
OtherShore zei:
En: Welke van de stoffen die je hierboven noemt heb je gebruikt in de laatste twee weken?
Klik om te vergroten...
Laatste 14 dagen coke, 3mmc, alcohol, diazepam, speed (vandaag)
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi! Dank je wel voor het delen van jouw verhaal. Mijn advies: de komende tijd ook geen alcohol drinken. Gezien alle berichten lijkt het voor jou (en in die zin niet nieuws onder de zon, want zo werkt het voor de meeste mensen) een makkelijke gateway naar meer drugs. Heel veel succes, keep us posted :)
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik wil iedereen trouwens ontzettend bedanken die heeft gereageerd op dit topic 🫶🏼🫶🏼 ik voel me gehoord en merk dat ik t belangrijk vind hoe jullie dingen zien en hebben ervaren. Dus dank 💜
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diamant zei:
Laatste 14 dagen coke, 3mmc, alcohol, diazepam, speed (vandaag)
Klik om te vergroten...
Okay, er zijn dus meerdere drugs in het spel. Ik zou nu in ieder geval de benzodiazepines laten staan, voordat je lichaam daarvan afhankelijk wordt. De ontwenning is geen pretje.

Diamant zei:
Die gram gaat op, maar ik laat t de laatste gram zijn.
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat dit waar is, maar het klinkt als wishful thinking. Je houdt jezelf eigenlijk voor de gek door te zeggen “Dit is de laatste keer”, want eigenlijk zeg je dan “Eén keertje kan nog wel, toch? Want morgen ga ik toch stoppen”. Maar morgen is het weer één keertje, een overmorgen weer.

Als je serieus wilt stoppen kun je die speed en coke nu ook door de wc spoelen toch? Is maar een ideetje 😉
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diamant zei:
Hahaha ik heb t ook net afgesproken met mijn behandelend arts 🙏🏼 23 oktober stop ik met alle middelen anders kan ik niet starten met anti trek medicatie! Ik hou jullie op de hoogte 🙏🏼
Klik om te vergroten...
OtherShore zei:
Okay, er zijn dus meerdere drugs in het spel. Ik zou nu in ieder geval de benzodiazepines laten staan, voordat je lichaam daarvan afhankelijk wordt. De ontwenning is geen pretje.


Ik hoop dat dit waar is, maar het klinkt als wishful thinking. Je houdt jezelf eigenlijk voor de gek door te zeggen “Dit is de laatste keer”, want eigenlijk zeg je dan “Eén keertje kan nog wel, toch? Want morgen ga ik toch stoppen”. Maar morgen is het weer één keertje, een overmorgen weer.

Als je serieus wilt stoppen kun je die speed en coke nu ook door de wc spoelen toch? Is maar een ideetje 😉
Klik om te vergroten...
Nee benzos heb ik dus sinds een maand 1x 3 bij besteld.
En vanaf 23 okt stop ik dus met al mn middelen.
Ik snap wat je zegt en als ik niet verslaafd was had ik rationeel gezien alles door de plee gespoeld.
Dit klinkt natuurlijk te achterlijk voor woorden, maar ik denk dat t goed is voor mij als ik een soort van bewust afscheid neem van deze laatste gram coke haha. Dat ik deze “laatste (heilige - geintje)” gram” gisteren heb besteld en vandaag meegenomen heb naar een feestje en morgen er nog een feestje mee zou kunnen doen, terwijl ik een gram eerder soms in 1 “sessie” opmaakte, is denk ik een soort van emotioneel “zuinig en bedachtzaam” omgaan met deze very special special gram coke hahaha.
Ik ga t niet weggooien zonde van t geld. Die speed gooi ik morgen weg (haha beloofd)
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nou succes ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou sowieso even stoppen met naar feestjes gaan wanneer je daadwerkelijk in herstel bent.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Diamant zei:
Die gram gaat op, maar ik laat t de laatste gram zijn
Klik om te vergroten...

Diamant zei:
Ik ga morgen misschien nog naar een ADE feestje, het beste maak ik t dan op, maar op feestjes vind ik coke nog leuk,
Klik om te vergroten...

Diamant zei:
geen idee misschien is dit een soort excuus.
Klik om te vergroten...
Ja.

Morgen stoppen. Of het Morgen anders doen is altijd makkelijk praten.

Ik heb zelf gewoon int algemeen hier al last van.
Vandaag bergen motivatie om morgen te gaan doen wat ik nu bedenk. ( gezonder eten, gaan sporten, opruimen, iets belangrijks bellen enz)

Zodra het morgen is. Is de het plan als sneeuw voor de zon gesmolten.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Nou succes ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Zou sowieso even stoppen met naar feestjes gaan wanneer je daadwerkelijk in herstel bent.
Klik om te vergroten...
Ja dat dacht ik ook al, heb niets nieuws gepland na ADE

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."