Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diamant zei:
Thanks! Bizar hè dat je dan na een paar dagen niet te gebruiken vindt dat je het wel weer “verdient” ofzo. Mijn hele beloningssysteem is naar de tyfus ook, en heb altijd al extreme drang gehad naar prikkels en kan slecht tegen verveling.

goede vraag of mijn werk mijn verslaving voedt, ik weet t niet echt - dus dan is t antwoord denk ik gewoon ja. Omdat ik ook een tijd functioneel gebruikt heb. En omdat mijn relatie dit jaar uit is gegaan wil ik niet ook nog eens m’n baan kwijt raken. Plus ik heb geen vast contract.
Klik om te vergroten...
Regel een intake bij één van de Zuid-Afrikaanse klinieken. Leg je werksituatie uit, zij weten hoe en wat. Als je je verslaving niet aanpakt raak je alles kwijt, ook je werk. Hoe vaak ben je al met je doorgesnoven kop na een nacht wakker toch naar je werk gegaan?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Regel een intake bij één van de Zuid-Afrikaanse klinieken. Leg je werksituatie uit, zij weten hoe en wat. Als je je verslaving niet aanpakt raak je alles kwijt, ook je werk. Hoe vaak ben je al met je doorgesnoven kop na een nacht wakker toch naar je werk gegaan?
Klik om te vergroten...
Ik heb gisteren gebeld met een kliniek die ook in zuid Afrika zit, daar waren ze niet echt begripvol / meedenkend toen ik aangaf niet 7 weken weg te kunnen. Maar ik zal vandaag nog eens een belronde doen.
Was sowieso al van plan naar ZA te gaan, maar dan voor een yoga retreat oid.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Koffieb00n zei:
Afgesproken 😉
Klik om te vergroten...
Hahaha ik heb t ook net afgesproken met mijn behandelend arts 🙏🏼 23 oktober stop ik met alle middelen anders kan ik niet starten met anti trek medicatie! Ik hou jullie op de hoogte 🙏🏼
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Anti-trek medicatie voor alcohol?
Klik om te vergroten...
Acamprosaat en Naltrexon worden regelmatig voorgeschreven.

Kan een goede ondersteuning zijn naast intensieve behandeling natuurlijk.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Torchic zei:
Kan een goede ondersteuning zijn naast intensieve behandeling natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Mee eens hoor. Ik ben er niet op tegen, maar het werkt niet zo goed voor cocaïne en andere stimulerende middelen.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Mee eens hoor. Ik ben er niet op tegen, maar het werkt niet zo goed voor cocaïne en andere stimulerende middelen.
Klik om te vergroten...
Nee daar zal het niks voor doen inderdaad.

En je intrinsieke motivatie is veel meer waard dan anti trek medicatie vind ik persoonlijk.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Okeee ik heb nu al ff mn eerste test. Ik heb vanavond een event, en ik heb vanmorgen m’n laatste lijn coke genomen. Ik merk dat mijn hele lijf onder spanning staat, normaal ging ik dan verdoven met alcohol of een pammetje maar dat kan nu dus niet. Hoe zorg ik dat die spanning in m’n lijf afneemt? Eten, water drinken en heb net een paracetamol genomen. Kan ik verder nog iets doen? Voel me echt mega opgefokt maar weet dat dit gevoel tijdelijk is. Thanks
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diamant zei:
Okeee ik heb nu al ff mn eerste test. Ik heb vanavond een event, en ik heb vanmorgen m’n laatste lijn coke genomen. Ik merk dat mijn hele lijf onder spanning staat, normaal ging ik dan verdoven met alcohol of een pammetje maar dat kan nu dus niet. Hoe zorg ik dat die spanning in m’n lijf afneemt? Eten, water drinken en heb net een paracetamol genomen. Kan ik verder nog iets doen? Voel me echt mega opgefokt maar weet dat dit gevoel tijdelijk is. Thanks
Klik om te vergroten...
Voor mij helpt mediteren altijd, ontspannende natuurdocumentaire kijken, wandeling maken in de natuur, sporten etc.
s
spekbekLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
Okeee ik heb nu al ff mn eerste test. Ik heb vanavond een event, en ik heb vanmorgen m’n laatste lijn coke genomen. Ik merk dat mijn hele lijf onder spanning staat, normaal ging ik dan verdoven met alcohol of een pammetje maar dat kan nu dus niet. Hoe zorg ik dat die spanning in m’n lijf afneemt? Eten, water drinken en heb net een paracetamol genomen. Kan ik verder nog iets doen? Voel me echt mega opgefokt maar weet dat dit gevoel tijdelijk is. Thanks
Klik om te vergroten...
De spanning in je lijf wegkrijgen lukt vaak (bij mij) door een repetitieve actie uit te voeren. Iets dat jij kan doen waar je helemaal in meegezogen wordt waardoor je hoofd de spanning ook 'vergeet'. Ik heb het over bijvoorbeeld: een game spelen, breien terwijl je een serie/film kijkt, een kleurprent heel mooi binnen de lijntjes inkleuren, iets met de hand beginnen schrijven en zo mooi mogelijk proberen schrijven... zo gek je het maar kan bedenken. Maar als je iets vindt dat werkt voor jou zou het je wel eens kunnen helpen om af te leiden van de spanning.

Succes
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diamant zei:
Okeee ik heb nu al ff mn eerste test. Ik heb vanavond een event, en ik heb vanmorgen m’n laatste lijn coke genomen. Ik merk dat mijn hele lijf onder spanning staat, normaal ging ik dan verdoven met alcohol of een pammetje maar dat kan nu dus niet. Hoe zorg ik dat die spanning in m’n lijf afneemt? Eten, water drinken en heb net een paracetamol genomen. Kan ik verder nog iets doen? Voel me echt mega opgefokt maar weet dat dit gevoel tijdelijk is. Thanks
Klik om te vergroten...
Masturberen 🤗
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#11
spekbek zei:
De spanning in je lijf wegkrijgen lukt vaak (bij mij) door een repetitieve actie uit te voeren. Iets dat jij kan doen waar je helemaal in meegezogen wordt waardoor je hoofd de spanning ook 'vergeet'. Ik heb het over bijvoorbeeld: een game spelen, breien terwijl je een serie/film kijkt, een kleurprent heel mooi binnen de lijntjes inkleuren, iets met de hand beginnen schrijven en zo mooi mogelijk proberen schrijven... zo gek je het maar kan bedenken. Maar als je iets vindt dat werkt voor jou zou het je wel eens kunnen helpen om af te leiden van de spanning.

Succes
Klik om te vergroten...
Ja ik maak vaak kettinkjes of lak mijn nagels helemaal in gel. Maar daar heb ik nu geen tijd voor, misschien m’n make up doen. En helpt ibuprofen?? Word echt leip hiervan
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Diamant zei:
zal alleen nooit tegen mezelf zeggen dat ik iets nooit meer mag doen, zo lang ik achter mijn eigen gedrag sta en mijn verantwoordelijkheid neem wil ik mezelf niets opleggen of verbieden.
Klik om te vergroten...
Je "moet" natuurlijk niks.
Maar je "wil" graag dingen anders.

Termen als nooit meer enof altijd kun je beter achterwege laten want dat is vaak niet helpend.

Ik wil nu goed voor mijzelf zorgen.
Ik wil nu doen wat goed is voor mij en als ik daarbij voor een tijdje dingen even "moet"// "wil" laten liggen dan kan ik daar mijn best voor doen.

Leren om met emoties en tegenslagen/teleurstellingen omte kunnen gaan. Dat drugs daar geen oplossing voor is.

Sterkte ❤
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Misschien de onrust er laten zijn. Ipv verdoven en afleiding zoeken van de emotie.

Voel je maar onrustig dat is misschien niet fijn maar niet erg ofzo.
Plus het "vervelende" gevoel/emotie ervaren (niet weg willen maken) is leren met je emoties omgaan. En kan tegelijkertijd een soort van verwerking zijn.
Wees lief voor kleine diamant verdoof haar niet.
En je mag je verdrietig//onrustig voelen he, (of wat dan ook) je hoeft niet perse te lachen.

❤
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Anti-trek medicatie voor alcohol?
Klik om te vergroten...

Antrabus of refusal zijn twee medicijnen die het haast onmogelijk maken om te drinken.
Je wordt dood en dood ziek als je toch drinkt als je een van deze twee medicijnen neemt.
Je kunt er zelfs dood van gaan.
Deze medicijnen zijn bedoeld als stok achter de deur.
S
SilverFoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diamant zei:
Katers zijn medium, als ik niet gebruik slaap ik veeel, daar heb ik t meeste last van denk ik, vermoeidheid
Klik om te vergroten...
Je bent je lichaam en geest aan het uitputten, dus als je slaapt slaap je veel. Dat is mooi voor herstel, maar niet voldoende.
Functioneel gebruiken herken ik, maar werkt eigenlijk niet (voor mij), terugval ligt op de loer en gebeurd ook.
Je gebruik lijkt een dieper oorzaak te hebben, zo heb ik de indruk. Even los van drukzijn, verdriet, etc.

Ik heb trouwens zeer goede ervaringen met ACT, dat heeft mij enorm geholpen bij mijn alcohol en Keta / 3MMC verslaving.
Was echt helemaal de weg kwijt...

Je moet wel echt willen, maar dan ook echt.
En er zoals nu open over posten...
s
spekbekLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diamant zei:
Heb thee gedronken make up zit erop en zet m’n glimlach maar weer op, mag zo een wijntje dus hopelijk wordt de onrust dan minder. Trek t maaatig
Klik om te vergroten...
Ibuprofen of paracetamol gaan je niet helpen. Best vermijden nu, is gewoon nog extra belasting op je lichaam. Let op met drinken om rustig te worden... voor je 't weet loopt dat uit de hand. Dus wees je ook bewust van alcohol. Als je echt voor nuchterheid gaat dan blijf je van alles weg omdat verschuivingen heel vaak voor komen. (Het een vervangen voor het andere. Verslaving durft wel eens van de hak op de tak te springen, het discrimineert niet. Het is verstandig om dat in je achterhoofd te houden.)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Campral is ook een anti cravings medicijn voor alcohol wat je zou kunnen proberen om van de alcohol af te blijven....
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#19
Herkenbaar!
Zelf ook in dit schuitje gezeten.
Speed in de ochtend tot de middag en dan in de avond na t werken aan de alcohol...
Nu wel clean sinds begin augustus van de speed en met de alcohol ook flink geminderd tot alleen af en toe.
Wat mij heeft geholpen om iets anders te doen wat mijn interesses wekt.
Eigenlijk is het beste om het feesten enzo te laten want je gaat toch alleen maar gebruiken.
veel sterkte toegewenst <3
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol sucks! Wat is dat toch een enorme verwoester....en volledig maatschappelijk geaccepteerd op de koop toe.
Wat ben ik blij dat ik ervan af ben. Iedere nuchtere dag weer.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."