Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
42 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
De 12 stappen lijken misschien veel. Maar als je ze uiteindelijk op dagelijkse basis leert toe te passen, valt het allemaal best wel mee hoor. Maar zeker in het begin is het gewoon een compleet andere manier van leven aanleren.

Ik denk wat de mensen het meest afschrikt is de bijna sektarische uitstraling die het heeft. En dat men (waaronder ik) zo extreem sturen op de 12 stappen.

Sorry, kan er ook niet aan doen 😂
Het werkt nu eenmaal goed voor mij. Zonder de 12 stappen had ik waarschijnlijk niet meer geleefd, dus beveel ik het ook (soms iets te) enthousiast aan anderen aan.
Klik om te vergroten...
Ik heb er 7 jaar ingezeten en geloof zeker dat het werkt voor een groep mensen. Afhankelijk van hoe ver je bent gegaan in gebruik en hoe diep je bent gezonken. Veel mensen komen en gaan om de reden dat de herkenning ontbreekt en sektarisch, ja...het is toch een manier can brainwashen. Daarom 90/90, wetenschappelijk bewezen dat er drie maanden nodig is om een brein te 'herprogrammeren' en daarom hebben mensen die 90/90 doen ook de meeste kans van slagen. Ondanks dst is het terugval percentage nog steeds erg hoog en verloop na jaren ook. Daarnaast leven we in een maatschappij waarom middelen helaas overal zijn en vaak in! je sociale omgeving ook aanwezig. Voor velen is iedereen aan de kant zetten lastig het eerste jaar en pas wanneer je echt diep genoeg bent gegaan zal je ervan overtuigd zijn dat het doel de middelen heiligt. En dat is met meer zaken in 12 stappen. Daarom zeg ik dat een 12 stappen programma voor een bepaalde groep mensen goed werkt maar er zijn ook zat alternatieven waar wel cijfers va zijn die net zo goed werken. Uiteindelijk moet het ook uit jezelf komen en niet afhangen van externe factoren. Ikzelf kwam er met 12 stappen niet uit maar voor anderen is het idd levensreddend geweest. Misschien voor mij ook wel, ik heb er veel geleerd over mezelf en verslaving maar doe het nu al een paar jaar zonder en juist door niet continu met anderen verslaafden te zijn, continu met verslaving geconfronteerd te worden, mijn problemen aan te pakken, andere manier van leven, etc etc viel ik niet meer terug. Dis ik heb er zeker wat aan gehad maar voor mij was op een gegeven moment de koek op en ben het met de tools die ik had op mijn eigen manier gaan doen en dat werkt voor mij nu al jaren prima. Heeft ook met leeftijd te maken en verantwoordelijkheden die ik heb nu en vooral rust heb gecreëerd door alle rotzooi op te ruimen en mijn leven juust in te richten. Ik heb nu efht het gevoel dat ik leef, in 12 stappen meer dat ik werd geleefd door het programma. Maar thats my case😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben 3 jaren ongeveer naar de AA meetings gegaan, keer op keer de 12 stappen besproken en op een gegeven moment was het genoeg.
Toen ben ik ermee gestopt, ik had de meetings niet meer nodig.
Ik was er klaar mee.
En het gaat nog steeds goed.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
Ik heb er 7 jaar ingezeten en geloof zeker dat het werkt voor een groep mensen. Afhankelijk van hoe ver je bent gegaan in gebruik en hoe diep je bent gezonken. Veel mensen komen en gaan om de reden dat de herkenning ontbreekt en sektarisch, ja...het is toch een manier can brainwashen. Daarom 90/90, wetenschappelijk bewezen dat er drie maanden nodig is om een brein te 'herprogrammeren' en daarom hebben mensen die 90/90 doen ook de meeste kans van slagen. Ondanks dst is het terugval percentage nog steeds erg hoog en verloop na jaren ook. Daarnaast leven we in een maatschappij waarom middelen helaas overal zijn en vaak in! je sociale omgeving ook aanwezig. Voor velen is iedereen aan de kant zetten lastig het eerste jaar en pas wanneer je echt diep genoeg bent gegaan zal je ervan overtuigd zijn dat het doel de middelen heiligt. En dat is met meer zaken in 12 stappen. Daarom zeg ik dat een 12 stappen programma voor een bepaalde groep mensen goed werkt maar er zijn ook zat alternatieven waar wel cijfers va zijn die net zo goed werken. Uiteindelijk moet het ook uit jezelf komen en niet afhangen van externe factoren. Ikzelf kwam er met 12 stappen niet uit maar voor anderen is het idd levensreddend geweest. Misschien voor mij ook wel, ik heb er veel geleerd over mezelf en verslaving maar doe het nu al een paar jaar zonder en juist door niet continu met anderen verslaafden te zijn, continu met verslaving geconfronteerd te worden, mijn problemen aan te pakken, andere manier van leven, etc etc viel ik niet meer terug. Dis ik heb er zeker wat aan gehad maar voor mij was op een gegeven moment de koek op en ben het met de tools die ik had op mijn eigen manier gaan doen en dat werkt voor mij nu al jaren prima. Heeft ook met leeftijd te maken en verantwoordelijkheden die ik heb nu en vooral rust heb gecreëerd door alle rotzooi op te ruimen en mijn leven juust in te richten. Ik heb nu efht het gevoel dat ik leef, in 12 stappen meer dat ik werd geleefd door het programma. Maar thats my case😉
Klik om te vergroten...
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden!

Voor mij zijn de 12 stappen ook niets. Ik doe het voornamelijk alleen, met zelfhulpboeken en zo nu en dan een psycholoog. Gaat prima, zolang je het zelf maar echt wilt!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
RnB_fan zei:
,
........zolang je het zelf maar echt wilt!......
Klik om te vergroten...

Noot:
Iedere therapie, iedere vorm van behandeling is zinloos als je er zelf niet voor de volle 1000 procent achter staat, en niet volledig aan de slag gaat met jezelf om met drugs of alcohol of medicijnen misbruik te stoppen.....echt waar.
Verslaving bestrijden is heel hard werken en veel mensen die beginnen met stoppen redden het helaas niet....
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jongens het gaat weer niet goed.
Ik wil graag een sponsor.
Zijn er mensen op dit forum die mij zouden kunnen helpen als sponsor? Ik heb wel een topic gezien hier waar sponsoring werd aangeboden, maar volgens mij was dit wat gedateerd.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Diamant zei:
Ik voel me zoveel energieker en dankbaarder sinds een paar weken. Dat gun ik iedereen ❤️
Klik om te vergroten...
Klinkt super! Ik moet eerlijk toegeven, dat ik het wel spannend blijf vinden, want er was wel een periode dat je erg afhankelijk raakte van middelen, maar als je zo doorgaat, lijkt me je toekomst harstikke mooi!
Keep it up!
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Super om te horen! Als je het verschil al zo erg merkt na een korte periode zonder drugs dan kun je je wel voorstellen hoe je je over een jaar zult voelen! Probeer het vol te houden , want bij hergebruiken val je zo weer in de kuil
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
brdrstr zei:
Super om te horen! Als je het verschil al zo erg merkt na een korte periode zonder drugs dan kun je je wel voorstellen hoe je je over een jaar zult voelen! Probeer het vol te houden , want bij hergebruiken val je zo weer in de kuil
Klik om te vergroten...
Ja. En hier tussen zit een fase waarin je zult moeten buffelen. De eerste weken is vaak een roze wolk. Niets mis mee, geniet er vooral van @Diamant . Echter ook zaak dat je aan je onderliggende uitdagingen gaat werken. Het is telkens twee stappen vooruit en 1 terug. Daarnaast ook allesbehalve een lineair proces.
Hoe dan ook: keep it up :)
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat fijn voor je! Hopelijk kun je dit gevoel vast blijven houden. Heel erg veel geluk en succes gewenst de aankomende tijd. Heel knap. 🤎
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...
Naar omstandigheden dus heel goed gehandeld. Knap!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Diamant zei:
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...
Goed gehandeld. Klinkt alsof je je in een sociale omgeving bevindt waar ook drugs en middelen worden gebruikt. In beginsel helpt het om daar weloverwogen afstand van te nemen in de deze eerste fase. Dit zijn eigenlijk typisch ook onderwerpen die je bij een ambulant verslavingszorgtraject zou leren. Hoe dan ook: je zult je de komende tijd meer moeten omringen met mensen die geen middelen gebruiken. Of in ieder geval situaties ontwijken waar zij dit wel doen.

wat is je plan voor oud en nieuw?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?

dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diamant zei:
Oké; ik heb vanavond coke gebruikt en alcohol gedronken. Ik had zelf de coke niet, en ik heb net een van mijn vaste dealers geappt, dat ik meer coke nodig had. Hij is hier naar toe gekomen en ik heb gezegd tegen hem dat t niet goed ging met mij. Dus dat hij nog zo strak in de in de onderhandeling kon zitten, maar dat hij me eigenlijk niks mocht geven. Dus hij is onverrichter zaken weer vertrokken en ik heb hem net geappt dat hij t juiste heeft gedaan. Ik hoef geen coke en zelfs de dealers snappen dat ik t nu niet nodig heb. Ik ben blij dat ik dit gewoon kan zeggen tegen m’n dealers en ik heb er nog steeds vertrouwen in dat het allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...

Wat goed gedaan!
Complimenten
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Diamant zei:
Ik ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?

dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
Klik om te vergroten...
Met O&N snap ik, en ik gun je een feestje. Maar waarom vanavond? En hoe ga je dat bij de volgende feestdag doen? Een verslaafd hoofd kan altijd een reden vinden om te mogen gebruiken. Ik denk dat ik wel 100 laatste keren heb gehad :wink: Het wordt wel tijd dat je voor jezelf gaat kiezen. Stop met drinken en blijf bij je gebruiksvrienden weg.

En tsja, je dealer komt als jij hem of haar appt of belt. Drugs verkopen is hun broodwinning. Vraag jezelf eens af: waarom bestel je coke als het slecht met je gaat? Je verdient inderdaad beter maar je vraagt er wel zelf om. Je kunt de schuld niet (uitsluitend) bij jouw dealer leggen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diamant zei:
Ik ben zo blij dat jullie positief reageren! Haha ik dacht zelf; oké ik heb gebruikt, ben de mist in gegaan, heb er weer een zooitje van gemaakt, maar dat is dus niet zo.
Wat je zegt klopt, mijn vrienden doen veel drugs ook, vooral coke. Hier had ik me ook al een soort van op ingesteld. Ik ga vanavond nog naar een feestje en heb eigenlijk al besloten dat ik vanavond en met oud jaar, mag gebruiken.
Het klinkt misschien stom maar vond het oprecht best wel een waardevolle ervaring dat ik vanavond op de bank zat met m’n main supplier en dat ik zei; je hebt mij gewoon eigenlijk slecht behandeld door mij drugs te leveren terwijl het helemaal niet goed ging met mij, dat verdien ik niet. Waarom maak je een probleem wat ik heb nog erger?

dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt. X
Klik om te vergroten...
Misschien ben ik nu te streng, maar het is je dealer... Hoe kun je verwachten van je dealer dat die ervoor zorgdraagt dat je geen domme dingen doet. Jij bent de persoon in je leven die verantwoordelijkheid draagt voor jezelf.

En ik vind het persoonlijk wel super onverantwoordelijk om die uitzonderingen te maken. Denk er eens over na: je gaat om dingen te vieren juist die dingen doen die het meest problematisch voor je zijn gebleken. Dat is zowat de nummer 1 valkuil voor verslaafden.

Het was dus toch te mooi om waar te zijn, dat LSD inzicht. Je kunt wel een inzicht hebben, maar je moet van moment tot moment steeds weer die keuze maken en nu maak je weer destructieve keuzes.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diamant zei:
dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...
Als je met oud & nieuw toch nog coke gaat gebruiken, probeer dan in ieder geval niet of zeer weinig alcohol te drinken. Dat is waarschijnlijk het grootste gevaar om alsnog door te slaan in gebruik.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Misschien ben ik nu te streng, maar het is je dealer... Hoe kun je verwachten van je dealer dat die ervoor zorgdraagt dat je geen domme dingen doet. Jij bent de persoon in je leven die verantwoordelijkheid draagt voor jezelf
Klik om te vergroten...
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Mindless zei:
Het was dus toch te mooi om waar te zijn, dat LSD inzicht. Je kunt wel een inzicht hebben, maar je moet van moment tot moment steeds weer die keuze maken en nu maak je weer destructieve keuzes.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diamant zei:
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Klik om te vergroten...
Als ik jou was zou ik het zo maken dat het nog maar van 1 kant komt: die van jou.

Als je de verantwoordelijkheid helemaal in jouw handen legt is er helemaal niemand anders dan jezelf waar je de schuld bij neer kunt leggen. Ja, dat is een hele verantwoordelijkheid, maar dat is ook hoe je de controle houdt.

Het is mooi hoor, als een dealer ook een beetje om het welzijn van zijn klanten denkt, maar die verwachting kun je toch niet hebben van een dealer. Het is een dealer!! Hij is erbij gebaat dat jij blijft gebruiken! Ook al geeft 'ie misschien ook deels om je welzijn. En los daarvan: hij is niet jou. Je wilt toch zelf alle controle in handen hebben?

Diamant zei:
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Klik om te vergroten...
Zeker niet opgeven nee.

Denk eens terug aan wat je zag tijdens je LSD inzicht. Ik schat zo in dat je op dat moment niet dacht dat het een goed idee zou zijn om zo nu en dan de middelen waar je grote problemen mee hebt, als uitzondering op bepaalde momenten toch weer te gaan gebruiken(?)

Dit is ook tricky aan shortcuts als trips. Ben hier zelf ook heel bekend mee: tijdens zo'n trip heel erg helder voor ogen hebben hoe ik mezelf saboteer en precies zien wat gedaan moet worden om mezelf daaruit te halen.

Het probleem is: die helderheid van denken raak je kwijt. En dan zit je weer in die mist waar je niet eens ziet hoe absurd bepaalde ideeën zijn. Een idee als "laat ik mijn prestatie van 2 maanden niet het het middel waar ik aan verslaafd ben te hebben gebruikt, vieren met... het middel waar ik aan verslaafd ben!!

Het is absurd...

Het gezegde wat betreft psychedelica gaat echt op:

"Beware of unearned wisdom"

Je krijgt tijdens een trip alleen glimpen. Je komt even uit die mist waardoor je even helder ziet wat je probleem is en wat je eraan moet doen om het te fixen. En die ervaring kán waardevol zijn, maar tegelijkertijd daal je daarna weer neer in die mist waar je niet meer kunt zien waar je mee bezig bent. Dus hoe je het ook wendt of keert, je zult nuchter toe moeten werken naar die helderheid. Nuchter jezelf uit die mist moeten werken.

Hopelijk zie je dit niet als slechts kritiek. (Ik denk het niet) Het is tricky. Ben er zelf ook al te bekend mee om keer op keer die dingen te doen die me juist in dat patroon houden. Die momenten waarmee je jezelf "beloond" met het ding waar je aan verslaafd bent en omgaan met die "vrienden" die in dat milieu verkeren, dát houdt je hierin.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diamant zei:
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.

Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Klik om te vergroten...
Ga de adviezen van de mensen hier eens een tijdje opvolgen. Het zijn basisprincipes die een sponsor ook van je zou vragen, en die wilde je graag toch?

De harde waarheid is dat je op het moment - en de komende tijd - de gedachten van je eigen hoofd niet kunt vertrouwen, zeker niet als het om gebruik en herstel gaat maar vermoedelijk ook nog wel op andere vlakken. Waar je nu bent, fysiek en mentaal, is een gevolg van het je laden leiden door je eigen gedachten. Een fellow zei tegen mij: "Het beste wat jouw hoofd kon verzinnen is de puinhoop waar je je nu in bevindt. Luister naar iemand die langer clean is."

En helaas is er geen easy way out. Accepteer je verslaving, vecht er niet meer tegen maar ga er ook niet meer in mee, ga de suggesties opvolgen en doe het niet meer alleen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."