Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#1
dupont zei:
3 gram waarvan? Benzo’s voor de comedown? Hoeveel consumpties alcohol?
Klik om te vergroten...
Nee benzo's heb ik bewust 20 van besteld tot aan 1 jan, dus als ze op zijn is t op en ik mag geen nieuwe bestellen van mezelf. Als ik niet kan slapen dan is dat mijn eigen probleem; 3 gram coke. Alcohol mag ik gewoon drinken van mezelf, maar zal ook vooral tijdens de weekenden zijn. Doordeweeks kan ik t prima bij 1 - 2 wijntjes houden.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Diamant zei:
Nee benzo's heb ik bewust 20 van besteld tot aan 1 jan,
Klik om te vergroten...
Heb jij je echt ingelezen over Benzodiazepines? Dat kan net zo lastig zijn als een Cocaïne verslaving en als je nu eventjes soepeltjes 20x neemt op ongeveer 40 dagen, wat ben je dan eigenlijk aan het doen?

Als je de 20 opmaakt in 20 dagen, kun je op dag 25 zomaar overlijden als je niet afbouwt. (Gebeurt niet bij iedereen, maar je kunt Benzodiazepines niet zomaar stoppen)

Verder ben je goed bezig met jezelf. Neem je verslaving nog iets serieuzer en dit gaat de betere kant op!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diamant zei:
Nee benzo's heb ik bewust 20 van besteld tot aan 1 jan, dus als ze op zijn is t op en ik mag geen nieuwe bestellen van mezelf. Als ik niet kan slapen dan is dat mijn eigen probleem; 3 gram coke. Alcohol mag ik gewoon drinken van mezelf, maar zal ook vooral tijdens de weekenden zijn. Doordeweeks kan ik t prima bij 1 - 2 wijntjes houden.
Klik om te vergroten...
Komt op mij nog te veel over als een carte blanche. Als je verslaving geen Coke krijgt gaat ‘ie op zoek naar iets anders namelijk. En dan ga je los op iets anders en dat telt dan niet ofzo. Wees eens concreet en stel limieten op alle middelen. Wees wat strenger voor jezelf hierin.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Manu76 zei:
Heb jij je echt ingelezen over Benzodiazepines? Dat kan net zo lastig zijn als een Cocaïne verslaving en als je nu eventjes soepeltjes 20x neemt op ongeveer 40 dagen, wat ben je dan eigenlijk aan het doen?

Als je de 20 opmaakt in 20 dagen, kun je op dag 25 zomaar overlijden als je niet afbouwt. (Gebeurt niet bij iedereen, maar je kunt Benzodiazepines niet zomaar stoppen)
Klik om te vergroten...

Ja ik heb me hierover ingelezen, laten adviseren (door artsen) en heb ik het in de praktijk al vaker op deze manier gedaan. De laatste keer dat ik 25 pyrazolam bestelde was voor lowlands, en ik neem alleen een tablet als ik uppers heb gebruikt (ik weet dat de combinatie coke, benzo's en alcohol ook dodelijk kan zijn, ben mij bewust van de gevaren, en ben extra voorzichtig omdat pyrazolam een RC is). Ik heb 1x in een overmoedige coke bui 2 tabletten in 1x genomen en toen ben ik 24 uur echt knock out geweest, daar ben ik heel erg van geschrokken dus ben daarmee op mijn hoede, ook omdat je bij RCs niet weet hoe sterk de batch is.

Manu76 zei:
Verder ben je goed bezig met jezelf. Neem je verslaving nog iets serieuzer en dit gaat de betere kant op!
Klik om te vergroten...
Lief, dankje!! 💛
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Diamant zei:
In de praktijk al vaker op deze manier gedaan.
Klik om te vergroten...
Niet doen! Het gaat niet om het gevaar van de combinatie, maar het gevaar om fysiek verslaafd te raken aan Benzodiazepines. Om ervan af te komen, moet je door een hel gaan, die je echt niet mee wilt maken. Vraag @dupont maar.

Echt een kwestie van maanden met pijn en stress leven, die veel erger is als wat je nu voelt bij slikken van de RC Benzo.

Keep it up!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Met benzo's is het makkelijk teveel,
En heel moeilijk terug.
Realiseer je dat het heel erg vervelend is om van een benzo verslaving af te komen.
Dat moet je echt niet willen.....
Dus blijf beter maar van die benzo's af!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Manu76 zei:
Niet doen! Het gaat niet om het gevaar van de combinatie, maar het gevaar om fysiek verslaafd te raken aan Benzodiazepines. Om ervan af te komen, moet je door een hel gaan, die je echt niet mee wilt maken. Vraag @dupont maar.

Echt een kwestie van maanden met pijn en stress leven, die veel erger is als wat je nu voelt bij slikken van de RC Benzo.

Keep it up!
Klik om te vergroten...
Ik ben zelf ook zwaar benzo verslaafd geweest, waarbij ik 10 jaar lang dagelijkse grote hoeveelheden heb gebruikt en ook meerdere keren zelfstandig (coldturkey) ben afgekickt. Uiteindelijk heb ik meerdere malen de hel die benzo ontwenning heet mogen doormaken, waarvan de laatste keer circa 32 weken geleden absoluut de mooiste ervaring was.

Maar als je nog nooit lichamelijk afhankelijk bent geweest, gaat er echt niets gevaarlijks gebeuren als je een maand lang dagelijks een benzo neemt. Misschien voel je wat ongemak zodra je ermee stopt, maar daar zal het echt bij blijven. Je zult hier echt niet van komen te overlijden.

Het is natuurlijk wel het opstapje naar structureel gebruik, wat bij benzo’s al snel een neerwaartse spiraal wordt. Dus in die zin raad ik het natuurlijk wel af.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Helloooo forum vrienden,

Laat ik met het positieve beginnen; ik was even een paar dagen in het buitenland, dus 6 dagen niet gedronken en 8 dagen geen drugs!

Ik was weg met mijn ouders en die slikken Temazepam en zelf had ik ook 3 pyrazolam tabletjes mee - dus wel benzo's gebruikt.

Ik zal het overzichtje even met jullie delen van de afgelopen maand

1701417670324.png1701417702122.png

Het is jammer dat je niet kan zien hoeveel gram, euro, tabletten etc ik overal van heb genomen. Er is helaas geen mogelijkheid in de app om het op die manier weer te geven. Mijn coke is op en ik heb mijn dealers gevraagd niet meer te leveren tot 15 dec, en ik heb het al meteen kunnen testen in de club haha, de telefoon van vriendinnetje was leeg en toen had ik mijn dealer geappt maar die zei keurig "ik mag jou niet helpen"; dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik tot 15 in ieder geval geen coke gebruik. Dit weekend rustig weekendje ook, dus hou t lekker bij wijntjes!

Fijn weekend alvast iedereen xxx
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
Helloooo forum vrienden,

Laat ik met het positieve beginnen; ik was even een paar dagen in het buitenland, dus 6 dagen niet gedronken en 8 dagen geen drugs!

Ik was weg met mijn ouders en die slikken Temazepam en zelf had ik ook 3 pyrazolam tabletjes mee - dus wel benzo's gebruikt.

Ik zal het overzichtje even met jullie delen van de afgelopen maand

Bekijk bijlage 55645Bekijk bijlage 55646
Mijn coke is op en ik heb mijn dealers gevraagd niet meer te leveren tot 15 dec, en ik heb het al meteen kunnen testen in de club haha, de telefoon van vriendinnetje was leeg en toen had ik mijn dealer geappt maar die zei keurig "ik mag jou niet helpen";
Klik om te vergroten...
Zo, da's netjes. Die van mij kwamen gewoon als ik een bericht stuurde ook al had ik ze gevraagd mij nooit meer wat te leveren. Eigen schuld natuurlijk hoor, en mijn verslaving is hun broodwinning dus ik snap 't wel.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diamant zei:
Helloooo forum vrienden,

Laat ik met het positieve beginnen; ik was even een paar dagen in het buitenland, dus 6 dagen niet gedronken en 8 dagen geen drugs!

Ik was weg met mijn ouders en die slikken Temazepam en zelf had ik ook 3 pyrazolam tabletjes mee - dus wel benzo's gebruikt.

Ik zal het overzichtje even met jullie delen van de afgelopen maand

Bekijk bijlage 55645Bekijk bijlage 55646

Het is jammer dat je niet kan zien hoeveel gram, euro, tabletten etc ik overal van heb genomen. Er is helaas geen mogelijkheid in de app om het op die manier weer te geven. Mijn coke is op en ik heb mijn dealers gevraagd niet meer te leveren tot 15 dec, en ik heb het al meteen kunnen testen in de club haha, de telefoon van vriendinnetje was leeg en toen had ik mijn dealer geappt maar die zei keurig "ik mag jou niet helpen"; dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik tot 15 in ieder geval geen coke gebruik. Dit weekend rustig weekendje ook, dus hou t lekker bij wijntjes!

Fijn weekend alvast iedereen xxx
Klik om te vergroten...
Woah wat goed dat de dealers zich aan de door jou gemaakte afspraken houden. Dat heb je echt goed geregeld, zet 'm op!!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik het zo zie heb je een alles probleem, en gebruik je dagelijks iets. Het is niet alleen cocaine, verslaving uit zich niet alleen in gebruik maar ook gedragingen. In een kliniek leer je hier veel over. De vraag is of je dermate veel gebruikt of een 12 stappen of andere behandeling wellicht beter is. Meeste klinieken bieden 12 stappen tegenwoordig. Probleem met 12 stappen is dat het heel intensief is en veel mensen laten het om die reden dan ook glippen. Het is teveel en doordat je je (nog) niet kan herkennen in veel zaken zul je het skippen. Maar blijf op dese manier doorgebruiken, en dan komt die tijd zeker. Dat je een probleem hebt is overduidelijk. Dus als ik jou was zou ik me zeker snel aanmelden ergens. maar geen 12 stappen.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Als ik het zo zie heb je een alles probleem, en gebruik je dagelijks iets. Het is niet alleen cocaine, verslaving uit zich niet alleen in gebruik maar ook gedragingen. In een kliniek leer je hier veel over. De vraag is of je dermate veel gebruikt of een 12 stappen of andere behandeling wellicht beter is. Meeste klinieken bieden 12 stappen tegenwoordig. Probleem met 12 stappen is dat het heel intensief is en veel mensen laten het om die reden dan ook glippen. Het is teveel en doordat je je (nog) niet kan herkennen in veel zaken zul je het skippen. Maar blijf op dese manier doorgebruiken, en dan komt die tijd zeker. Dat je een probleem hebt is overduidelijk. Dus als ik jou was zou ik me zeker snel aanmelden ergens. maar geen 12 stappen.
Klik om te vergroten...

De 12 stappen lijken misschien veel. Maar als je ze uiteindelijk op dagelijkse basis leert toe te passen, valt het allemaal best wel mee hoor. Maar zeker in het begin is het gewoon een compleet andere manier van leven aanleren.

Ik denk wat de mensen het meest afschrikt is de bijna sektarische uitstraling die het heeft. En dat men (waaronder ik) zo extreem sturen op de 12 stappen.

Sorry, kan er ook niet aan doen 😂
Het werkt nu eenmaal goed voor mij. Zonder de 12 stappen had ik waarschijnlijk niet meer geleefd, dus beveel ik het ook (soms iets te) enthousiast aan anderen aan.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
LucidLucy zei:
De 12 stappen lijken misschien veel. Maar als je ze uiteindelijk op dagelijkse basis leert toe te passen, valt het allemaal best wel mee hoor. Maar zeker in het begin is het gewoon een compleet andere manier van leven aanleren.

Ik denk wat de mensen het meest afschrikt is de bijna sektarische uitstraling die het heeft. En dat men (waaronder ik) zo extreem sturen op de 12 stappen.

Sorry, kan er ook niet aan doen 😂
Het werkt nu eenmaal goed voor mij. Zonder de 12 stappen had ik waarschijnlijk niet meer geleefd, dus beveel ik het ook (soms iets te) enthousiast aan anderen aan.
Klik om te vergroten...
Ik heb er 7 jaar ingezeten en geloof zeker dat het werkt voor een groep mensen. Afhankelijk van hoe ver je bent gegaan in gebruik en hoe diep je bent gezonken. Veel mensen komen en gaan om de reden dat de herkenning ontbreekt en sektarisch, ja...het is toch een manier can brainwashen. Daarom 90/90, wetenschappelijk bewezen dat er drie maanden nodig is om een brein te 'herprogrammeren' en daarom hebben mensen die 90/90 doen ook de meeste kans van slagen. Ondanks dst is het terugval percentage nog steeds erg hoog en verloop na jaren ook. Daarnaast leven we in een maatschappij waarom middelen helaas overal zijn en vaak in! je sociale omgeving ook aanwezig. Voor velen is iedereen aan de kant zetten lastig het eerste jaar en pas wanneer je echt diep genoeg bent gegaan zal je ervan overtuigd zijn dat het doel de middelen heiligt. En dat is met meer zaken in 12 stappen. Daarom zeg ik dat een 12 stappen programma voor een bepaalde groep mensen goed werkt maar er zijn ook zat alternatieven waar wel cijfers va zijn die net zo goed werken. Uiteindelijk moet het ook uit jezelf komen en niet afhangen van externe factoren. Ikzelf kwam er met 12 stappen niet uit maar voor anderen is het idd levensreddend geweest. Misschien voor mij ook wel, ik heb er veel geleerd over mezelf en verslaving maar doe het nu al een paar jaar zonder en juist door niet continu met anderen verslaafden te zijn, continu met verslaving geconfronteerd te worden, mijn problemen aan te pakken, andere manier van leven, etc etc viel ik niet meer terug. Dis ik heb er zeker wat aan gehad maar voor mij was op een gegeven moment de koek op en ben het met de tools die ik had op mijn eigen manier gaan doen en dat werkt voor mij nu al jaren prima. Heeft ook met leeftijd te maken en verantwoordelijkheden die ik heb nu en vooral rust heb gecreëerd door alle rotzooi op te ruimen en mijn leven juust in te richten. Ik heb nu efht het gevoel dat ik leef, in 12 stappen meer dat ik werd geleefd door het programma. Maar thats my case😉
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben 3 jaren ongeveer naar de AA meetings gegaan, keer op keer de 12 stappen besproken en op een gegeven moment was het genoeg.
Toen ben ik ermee gestopt, ik had de meetings niet meer nodig.
Ik was er klaar mee.
En het gaat nog steeds goed.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Ik heb er 7 jaar ingezeten en geloof zeker dat het werkt voor een groep mensen. Afhankelijk van hoe ver je bent gegaan in gebruik en hoe diep je bent gezonken. Veel mensen komen en gaan om de reden dat de herkenning ontbreekt en sektarisch, ja...het is toch een manier can brainwashen. Daarom 90/90, wetenschappelijk bewezen dat er drie maanden nodig is om een brein te 'herprogrammeren' en daarom hebben mensen die 90/90 doen ook de meeste kans van slagen. Ondanks dst is het terugval percentage nog steeds erg hoog en verloop na jaren ook. Daarnaast leven we in een maatschappij waarom middelen helaas overal zijn en vaak in! je sociale omgeving ook aanwezig. Voor velen is iedereen aan de kant zetten lastig het eerste jaar en pas wanneer je echt diep genoeg bent gegaan zal je ervan overtuigd zijn dat het doel de middelen heiligt. En dat is met meer zaken in 12 stappen. Daarom zeg ik dat een 12 stappen programma voor een bepaalde groep mensen goed werkt maar er zijn ook zat alternatieven waar wel cijfers va zijn die net zo goed werken. Uiteindelijk moet het ook uit jezelf komen en niet afhangen van externe factoren. Ikzelf kwam er met 12 stappen niet uit maar voor anderen is het idd levensreddend geweest. Misschien voor mij ook wel, ik heb er veel geleerd over mezelf en verslaving maar doe het nu al een paar jaar zonder en juist door niet continu met anderen verslaafden te zijn, continu met verslaving geconfronteerd te worden, mijn problemen aan te pakken, andere manier van leven, etc etc viel ik niet meer terug. Dis ik heb er zeker wat aan gehad maar voor mij was op een gegeven moment de koek op en ben het met de tools die ik had op mijn eigen manier gaan doen en dat werkt voor mij nu al jaren prima. Heeft ook met leeftijd te maken en verantwoordelijkheden die ik heb nu en vooral rust heb gecreëerd door alle rotzooi op te ruimen en mijn leven juust in te richten. Ik heb nu efht het gevoel dat ik leef, in 12 stappen meer dat ik werd geleefd door het programma. Maar thats my case😉
Klik om te vergroten...
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden!

Voor mij zijn de 12 stappen ook niets. Ik doe het voornamelijk alleen, met zelfhulpboeken en zo nu en dan een psycholoog. Gaat prima, zolang je het zelf maar echt wilt!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
RnB_fan zei:
,
........zolang je het zelf maar echt wilt!......
Klik om te vergroten...

Noot:
Iedere therapie, iedere vorm van behandeling is zinloos als je er zelf niet voor de volle 1000 procent achter staat, en niet volledig aan de slag gaat met jezelf om met drugs of alcohol of medicijnen misbruik te stoppen.....echt waar.
Verslaving bestrijden is heel hard werken en veel mensen die beginnen met stoppen redden het helaas niet....
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jongens het gaat weer niet goed.
Ik wil graag een sponsor.
Zijn er mensen op dit forum die mij zouden kunnen helpen als sponsor? Ik heb wel een topic gezien hier waar sponsoring werd aangeboden, maar volgens mij was dit wat gedateerd.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#18
Diamant zei:
Mijn intake werd toen telkens verplaatst en toen ik mijn eerste behandel afspraak zou hebben in september, was de conclusie dat ik een zwaardere behandeling nodig had omdat het probleem in de tussentijd was verergerd. Hierdoor moest er een nieuwe intake worden ingepland, en nu staat mijn behandeling gepland voor januari.
Klik om te vergroten...
Weet je al wat voor behandeling je gaat krijgen? Want als je het over zwaardere behandeling hebt dan kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld een dagbehandeling of wellicht een behandelopname is? Dan heb je toch wat nuttigs te doen op een dag in plaats van werken? Ja werken aan je herstel wat op dit moment heel erg belangrijk is. Zorg eerst dat je jezelf op de rails hebt voordat je weer aan werk gaat denken!💕
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Torchic zei:
Weet je al wat voor behandeling je gaat krijgen? Want als je het over zwaardere behandeling hebt dan kan ik me voorstellen dat het bijvoorbeeld een dagbehandeling of wellicht een behandelopname is?
Klik om te vergroten...
Geen behandelopname en ook geen dagbehandeling. Het had meer met de locatie te maken en dat het online was, toen mijn vorige behandeling zou starten, maar dat ik nu toch beter fysiek aanwezig kan zijn. 1x per week ACT therapie. Heb hier ook al het eea over ingelezen.

Ik ben echt in shock dat 2fma meth is - dus daar waag ik me niet meer aan. Benzos heb ik ook niet meer besteld. En nu ben ik online aan t zoeken naar supplementen waar je energie van krijgt, misschien werkt dit voor mij ook een beetje als placebo “stims”.

Hebben jullie suggesties voor supplementen om overdag te slikken? Ik heb van mijn moeder wel eens hypericum, ginkgo, eleutherococcus gehad en daar werd ik vaak wel wat blijer van (volgens mij iets met Sint janskruid?) en dus energieker.

Ook zoek ik iets voor het slapen, melatonine etc haalt bij mij natuurlijk helemaal niks uit en alle vormen van slaaplekker, nighty night en zen thee heb ik al geprobeerd.

Volgens mij is er ook een apart topic over supplementen, zal daar ook eens naar kijken.

Door mijn terugval naar 2fma, is eigenlijk mijn hele verslavingscirkel aangeslingerd. Maar dat wil ik gewoon echt niet meer. Ik vond t altijd al junken spul maar dat is t dus ook echt. Dus ik hoop dat ik de feestdagen nog even doorkomen met natuurlijke alternatieven om zo’n goed mogelijke start te maken met mijn behandeling.

Ik ben al eerder cold turkey van de 2fma gegaan en toen werkte ik gewoon nog, dus ik heb er vertrouwen in dat het me nu ook lukt.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ga het gewoon aan zonder naar iets externs te grijpen. Er bestaat geen wonder middeltje. Ook niet in supplementen. Leer te accepteren dat je moe bent en je kut voelt. Haal desnoods je energie uit voeding: dus meer gaan eten, maar ook meer rust momentjes gedurende de dag te nemen om op te laden. Dus een kop thee pakken, telefoon weg en gewoon eens een kwartier uit het raam gaan kijken. Slaap doet ook wonderen. Dus elke dag op een vaste tijd naar bed, tussen half 10 en 11, waar jij je prettig bij voelt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."