Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lekkerste: een goede witte of rode wijn. Of bier bij het voetbal (smaakt dan toch extra lekker) Vieste: whiskey. Ruikt naar nagellak remover bah"
"Perenijsje zei: Ja alleen hij is €170 ofzo dus dat heb ik niet ff liggen helaas. Maar dat zou wel ideaal zijn. Klik om te vergroten... Pff de echt goede speeltjes voor vrouwen zijn zo duur ðŸ˜. Mijn magic wand is van de week stuk gegaan maar fv een nieuwe bestellen voor 100,- Groot fan maar jezus wat een uitgave hahaha"
"Hoi iedereen! sorry voor de late update. Maar ja ik ben naar de meeting geweest! Het viel me heel erg mee. Vond het mega spannend en het van te voren bellen heeft zeker geholpen (dankjewel voor de tip nogmaals). ik weet nog niet of dit echt wat voor mij is. Maar na 1x kan je dat nog niet eerlijk beoordelen. Door de spanning zat ik ook heel erg in me hoofd dus heb ik niet alles mee gekregen. Dus donderdag ga ik weer. En zaterdag naar een andere meeting. Dan wacht een vriend van die vriend me op. Misschien dat dat wat extra rust geeft. verder gaat het beter met me. Morgen eindelijk weer terug de sportschool in (train normaal 4-6 x per week kracht ben nu al 2 weken niet geweest pff). Daar kijk ik echt weer naar uit en dat helpt ook gewoon met het clean blijven. Ben in ieder geval goed gemotiveerd ."
"Helaas is het gister mis gegaan met gebruik. Het lukt me niet om weg te gooien deze keer. Vorige keer nog zo trots op mezelf dat ik na een paar nakkies het heb weg gegooid. ik wil vanavond weer naar de NA meeting. Maar nu ben ik een beetje bang. Voel me altijd ongemakkelijk bij mensen als ik onder invloed ben. Behalve dan op feestjes of iets. Maar nu vroeg ik me af, als ik mezelf zo ver krijg, of je wel welkom bent als je hebt gebruikt.."
"LucidLucy zei: Balen dat het weer is misgegaan. Ik hoop dat je jezelf snel weet te herpakken. Meetings kunnen daar zeker bij helpen! Knap dat je toch probeert de moed bijeen te rapen om naar een meeting te gaan! Dat laat toch zien dat je graag wilt en het in elk geval probeert. Hoe het werkt: NA traditie 3: de enige voorwaarde voor lidmaatschap is het verlangen om te stoppen met gebruiken. Dit betekent dat iedereen die graag zou willen stoppen meer dan welkom is bij NA. Er staat niet dat je al gestopt moet zijn, enkel dat je dat verlangen hebt. Deze tradities zijn heilig en leidend voor besluitvorming van de groep. In de praktijk zal elke groep hier anders mee omgaan. Over het algemeen zal je worden gevraagd niet te sharen wanneer je de afgelopen 24 uur hebt gebruikt. Voor of na de meeting of in de pauze (als die er is) mag je natuurlijk wel in gesprek gaan met je fellows. In een goede groep zullen de fellows juist proberen om een praatje met je aan te gaan, aan te moedigen om het te blijven te proberen en vragen of ze iets voor je kunnen doen. Ik ben talloze keren onder invloed geweest op de meeting. Ik heb zelfs onder invloed service gedaan. Maar ik was welkom, omdat ik liever wilde stoppen, maar het niet altijd lukte. Ik kreeg er over het algemeen juist respect voor terug omdat ik het in elk geval bleef proberen. De meeste groepen zullen je overigens ook vragen om geen drugs of drank bij je te dragen op de meeting. En sommige meetings zullen er ook op neerkijken als iemand onder invloed is. Let wel, dit is hun probleem. De bedoeling is dat we juist tolerant zijn in dat soort situaties en proberen hulpt te bieden. Immers: You can't blame an addict for behaving like an addict! Veel succes vanavond! Klik om te vergroten... Dankjewel! Nee ik zou zeker niks mee nemen! ik hoop dat het me lukt om te gaan. Wil nog wel eens een paniekaanval krijgen helaas. Maar goed ik heb nog even om mezelf te herpakken en me klaar te maken."
"Ik ben nu al 3 uur misselijk en trillerig van de spanning. Maar heb besloten te gaan! Heb alleen soms uit paniek de angst over te geven (gebeurd letterlijk nooit en toch heb ik het) dus dat maakt me wel een beetje bang. Maar goed ik wil gaan en ik zorg dat ik wat eerder ben. Dan zal ik kijken of ik het durf aan te geven. De meeting is om 7. We gaan er weer voor! en na de meeting kan ik lekker in me bed liggen met me hond Ajax kijken om tot rust te komen. Gaat helemaal goed komen."
"dupont zei: Je kunt ook altijd iemand van de meeting bellen he. Of beter nog bel je er een paar en leg je uit wat er is gebeurd. Wedden dat je herkenning krijgt? En een nieuwe meeting onder invloed zou voor mij ook too much zijn. Maar onthoud dat je welkom bent ook al heb je gebruikt of ben je onder invloed. De tradities zijn heilig en @LucidLucy heeft de 3e traditie hier al genoemd. Wees vooral niet te streng voor jezelf, terugvallen hoort bij vroeg herstel. Il zou het gek vinden als iemand naar meetings ging en daarna nooit meer gebruikte. Bij mij duurde 't een jaar of vier voordat het echt goed lukte. Blijven gaan en blijven volhouden en je komt er uit. Kun je terughalen wat je dacht of deed voordat je weer ging scoren? Of dat zich een bepaalde situatie voordeed? Dat zou een goed inzicht kunnen opleveren om de volgende keer een andere actie in te zetten - zodat je afleiding kunt zoeken, een fellow kunt bellen ipv je dealer, weg van huis kunt gaan zonder telefoon en pinpas todat de trek weg is, etc. Klik om te vergroten... Het stomme is dat ik precies weet waarom en wat er afspeelt voor ik ga gebruiken. Ik heb MBT therapie en dat zorgt voor veel inzicht. Alleen soms lijkt het alsof ik gewoon schijt aan mezelf heb en even niet me best wil doen voor alles. Dan voel ik me gewoon een beetje op. En daar baal ik van. ik ben bijvoorbeeld wel van mijn eetbuien afgekomen en me depressie door meer inzicht te hebben in wat ik nou eigenlijk voel en wat de aanleiding is. Ik heb borderline vandaar dat ik MBT volg (hiervoor DGT). Daarom baal ik extra dat dit er nu is.."
"Oke om even helemaal open en eerlijk te zijn (lekker achteraf). Ik had gelogen. Was niet geweest vorige week. Maar omdat het gevraagd werd en ik zou gaan durfde ik zelfs niet eerlijk te zijn op dit forum. Schaamde me. Alsof ik bang was dat jullie teleurgesteld zouden zijn of me niet geloven dat ik ècht niet meer wil gebruiken. maar ik ben vandaag dus wel echt voor het eerst geweest. En ja nu wel haha. Heb me sleutelhanger en een boekje vol met nummers van iedereen. Ik kwam aan en ging nog even sigaretje roken en kwam gelijk een vrouw naar me toe die ik vertelde dat dit me eerste meeting was. Ik heb ook nummers met haar uitgewisseld. Iedereen was heel lief. Heb wel met zwetende okseltjes en hoge hartslag in de meeting gezeten door alle spanning. Maar heb het toch gedaan! Morgen is er weer meeting en ga ik gelijk weer. Hopelijk is de spanning er dan gewoon snel beetje af. voel me wel schuldig dat ik heb gelogen. Jullie met goede tips en lieve woorden. Dankjewel daarvoor en sorry voor dit domme liegen."
"Ik wil jullie oprecht bedanken voor de fijne en lieve reacties en de tips. Zit veel in me hoofd op dit moment van wat ik heb gehoord op de meeting. merk bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk kan accepteren dat ik niet meer kan drinken. Ik heb zaterdag avond een verjaardag van een vriendin die ik al super lang niet gezien heb. Ben bang dat als ik niet ga dat de vriendschap wel over is. Mijn close vrienden en vriendinnen heb ik verteld dat ik sober wil zijn en dat ik verslaafd ben. Maar zou dat nog niet met haar durven delen bijvoorbeeld. Ik ga dus niet naar de verjaardag. Want ik weet dat ik dan ga drinken. Maar godver dat voelt gewoon klote. Ik ging voorheen elk weekend weg naar vrienden en zit nu al paar weken voor al thuis. En dan heb ik ook nog eens geen werk school. Ben heel erg extravert van mezelf en vind het zo lastig. Maar bijna bij alles komt alcohol kijken en ik kan dat nu gewoon nog niet aan die verleiding"
"dupont zei: Haal het vooral niet meer in huis. Wat verstopt is, is terug te vinden. Als je trek krijgt zul je op zoek gaan. Helemaal niet gebruiken is vaak makkelijker dan een beetje gebruiken. Omdat je al gebruikt op momenten dat ’t eigenlijk helemaal niet kan zou ik je wel aanraden om hulp te zoeken. Dat is een duidelijk teken van verslaving, het is één van de criteria uit de DSM, IIRC. Klik om te vergroten... Dit! Ik heb heel lang gezegd dat het een probleem is en geen verslaving. En dat ik alleen maar met bepaalde feestjes wil gebruiken. Dit is me niet gelukt. Als je merkt dat het je niet lukt, asjeblieft zoek zo snel mogelijk hulp. Het wordt alleen maar erger vanaf dat punt. achteraf gezien had ik gewild dat ik op het punt waar jij staat al hulp had gezocht. Maar had zelf niet door dat het een verslaving was."