Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koffieb00n zei:
Waarom bestel je eigenlijk coke na het event 😅 ?
Klik om te vergroten...
Lekker afzakkertje voor na het feest, snap ik wel. Toen ik vroeger regelmatig naar festivals ging had ik in de bus altijd een flesje goedemorgen drink, een banaantje en een grammetje coke om nog ff te relaxen en de vaagheid van mdma weg te snuiven
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Cardboard zei:
Mijn hoop was (is) dat de coke gedeeld en op gegaan zou zijn vannacht.

Vandaag is een nieuwe dag, nieuwe kans. Hoop dat het goed gaat.
Klik om te vergroten...
Oké update: vandaag ADE feest. Heb 4 nakken speed gehad vanmorgen en op t feest nog 2x wat speed in mn drinken gedaan.
De gram cocaïne is vannacht niet opgegaan die die nam ik mee naar t feest. Op t feest denk ik iets van 4x 2 sleutels coke gehad en niet meer naar de after gegaan met mijn vrienden omdat afters nooit leuker zijn dan t feest zelf.

Nu zit ik thuis op de bank alleen, en heb net 2 sleutels coke genomen. En ik ben nu gewoon even aan t nadenken. Die gram gaat op, maar ik laat t de laatste gram zijn. Ik ga morgen misschien nog naar een ADE feestje, het beste maak ik t dan op, maar op feestjes vind ik coke nog leuk, dus dan eindig ik ‘t misschien met een goeie herinnering (geen idee misschien is dit een soort excuus), of ik snuif het vanavond in m’n eentje op en ga morgen niet naar dat feestje en voel me nog een laatste keer diep triest.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
OtherShore zei:
Is geen plot twist hoor — dat zagen we allemaal aankomen 😉
Klik om te vergroten...
Dit was een heel flauw grapje. Sorry.
OtherShore zei:
Vooral dat laatste over ‘een benzo verslaving’ is belangrijk. De vraag is al een paar keer gesteld, maar hoe vaak gebruik je benzodiazepines? En welke benzodiazepines en op welke doseringen?
Klik om te vergroten...
Goede vraag en sorry dat ik hier niet eerder duidelijk over was. Voor Lowlands heb ik de laatste keer 25 Pyrazolammen besteld, waarvan ik de laatste halverwege september heb opgemaakt. Niet meer bij besteld, maar wel 3 diazepammen bij m’n dealer en die zijn snel opgegaan, vorige week. Eerste nacht 1 en 2de nacht 2 diazepam.
OtherShore zei:
En: Welke van de stoffen die je hierboven noemt heb je gebruikt in de laatste twee weken?
Klik om te vergroten...
Laatste 14 dagen coke, 3mmc, alcohol, diazepam, speed (vandaag)
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoi! Dank je wel voor het delen van jouw verhaal. Mijn advies: de komende tijd ook geen alcohol drinken. Gezien alle berichten lijkt het voor jou (en in die zin niet nieuws onder de zon, want zo werkt het voor de meeste mensen) een makkelijke gateway naar meer drugs. Heel veel succes, keep us posted :)
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wil iedereen trouwens ontzettend bedanken die heeft gereageerd op dit topic 🫶🏼🫶🏼 ik voel me gehoord en merk dat ik t belangrijk vind hoe jullie dingen zien en hebben ervaren. Dus dank 💜
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#6
sjammie zei:
Hi Diamant,

Voel je niet extra schuldig, dit is een van de grootste valkuilen. Je doet niet zielig. Je bent bezig met de ''eerste'' stappen en dat is winst. Ik zelf struggle ook heel veel met schuldgevoel etc. Ook ik probeer weer te gaan stoppen en ben pas sinds kort hier op dit forum. Alle mensen die hier zijn, weten hoe moeilijk het is. Zij geven advies, tips etc. Je bent eerlijk over wat er is gebeurd, je weet ook waarom het is gebeurd. Meenemen in jouw ''rugzakje'' en verder gaan met wat jij aan het doen bent....

Voor zover ik het kan zien hebben een aantal leden hier jou goede en eerlijke adviezen gegeven. Lao Tzu schreef ooit: '' A journey of a thousand miles begins with a single step''. Die eerste stap heb je genomen, nu verder. Succes!

Greets,
Sam
Klik om te vergroten...
Dit is zo zo lief 💓💓💓
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diamant zei:
t lijkt nu net alsof t redelijk gecontroleerd is.
Klik om te vergroten...
Diamant zei:
ik wil niet definitief stoppen met alles.
Klik om te vergroten...
Er wordt weleens gezegd controleverlies = ontremming + afhankelijkheid. Je gaat gebruiken, want in sommige situaties heb je het ‘nodig’ (afhankelijkheid), en als je gaat gebruiken, gebruik je teveel (ontremming).

Ik herken dat wel bij jou, maar je zit nu in een soort tussenfase. Je hebt het niet altijd nodig en je kunt jezelf nog enigszins inhouden. Dus er is controleverlies, maar ook nog een stukje controle.

Op dat moment is er vaak nog niet de motivatie om definitief te stoppen. Mensen denken dan “iets meer controle en dan gaat het wel weer”. Maar vaak werkt het niet zo. Als er eenmaal een stukje controleverlies in het spel is wordt het vaak moeilijk (zo niet onmogelijk) om weer terug te gaan naar gebruik met mate. De enige manier om de controle weer terug te krijgen is een zeer lange pauze, maar zelfs daar wil je volgens mij nog niet helemaal aan.

Ik denk dat je nu nog te veel de voordelen ziet van gebruik en niet de nadelen en daarom is de volle motivatie om echt te stoppen er nog niet. Na een rock bottom is die motivatie er vaak wel, maar ik hoop echt dat het niet zo ver hoeft te komen. Dus mijn advies zou toch zijn: ga eens meer kijken naar de nadelen. Het leven wordt over het algemeen niet mooier van veel drank en drugs.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom niet gewoon voor nu even stoppen met alles. En lief zijn voor jouzelf en groeien. Gebruiken en groeien gaan niet samen.

Dat gecontroleerde gebruik is nu dus een illusie.

Gebruiken als je je verveelt of om je beter te voelen is alles behalve gecontroleerd gebruiken.
Ik denk dat je jezelf voor de gek aant houden bent.

Rock-bottom voorkomen en nu even een jaar ofzo niksss gebruiken is uiteindelijk wel recreatief kunnen gebruiken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gecontroleerd gebruik is maar voor weinigen weggelegd. Heel weinig.
Voor wat ik gelezen heb in dit draadje, is het voor jou zeer waarschijnlijk niet weggelegd, je zou beter helemaal kunnen stoppen.
Dat is veel beter voor je!
Of stop voor een hele tijd. Dan kun je een beslissing nemen waar je achter staat vanuit een nuchter standpunt.
Sterkte toegewenst
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jullie hebben het de hele tijd over rock bottom, maar ik heb t idee dat ik nu al wel rock bottom ben hoor - mijn relatie is dit jaar uit gegaan en ik ben gestopt met werken. Letterlijk m’n hele leven ligt in puin.
Ik voel me super ellendig nu, ik ben misselijk en moest net bijna braken. Maar ik wil graag twee glazen wijn drinken om te kunnen slapen nu.
Ik ben moe, ik wil niet meer nadenken en ik wil niet meer gebruiken. Ik wil slapen maar no way dat dat nu gaat lukken.
L
LifeIsAlmostGreatAgainLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
Jullie hebben het de hele tijd over rock bottom, maar ik heb t idee dat ik nu al wel rock bottom ben hoor - mijn relatie is dit jaar uit gegaan en ik ben gestopt met werken. Letterlijk m’n hele leven ligt in puin.
Ik voel me super ellendig nu, ik ben misselijk en moest net bijna braken. Maar ik wil graag twee glazen wijn drinken om te kunnen slapen nu.
Ik ben moe, ik wil niet meer nadenken en ik wil niet meer gebruiken. Ik wil slapen maar no way dat dat nu gaat lukken.
Klik om te vergroten...
Wat ik geleerd heb (eigen ervaring), dat ook al denk je dat je rock bottom zit, je vaak nog wel een aantal treetjes verder kunt vallen.

Het is afwachten wat je in die val allemaal nog meer gaat verliezen of meemaken, maar als ik jou berichten lees ben je nog niet diep genoeg om er echt vanaf te willen.

Ik wens je uiteraard al het goeds en veel wijsheid de komende tijd, zorg goed voor jezelf!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Diamant zei:
Je hebt gelijk en heb mezelf zien afglijden in die spiraal. Vorig jaar december heb ik al bij de huisarts aangekaart dat ik hulp nodig heb.
De huisarts vroeg toen “want wat gebeurt er als er geen hulp komt?”
toen zei ik dat ik bang was dat m’n relatie dan uit zou gaan, waarop zij vroeg, en wat gebeurt er dan?
Ik “dan stort het hele kaartenhuis in”.
Ik heb sinds december het kaartenhuis helemaal zien in storten en alles waar ik bang voor was is gebeurd.
Ik merk sinds ik gestopt ben met werken dat ik nu pas ruimte heb om mijn relatiebreuk te verwerken.
Ik wil super graag kinderen, maar daar heb je een partner voor nodig haha. Ik merk dat ik niet zo zeer m’n ex mis, maar gewoon een partner. Vandaar ook het daten - door te daten heb ik het gevoel dat ik er in ieder geval aan werk om een geschikte vader voor mijn kinderen te vinden, maar dat is niet makkelijk haha.
Klik om te vergroten...
Word eerst maar een geschikte moeder.

Zorg goed voor jouzelf en wees lief voor jou.
Ga alle ellende verwerken die je met je meedraagt en probeer een fijn leven voor jouzelf te creëren, waarin eventueel een fijne en stabiele partner in past. Wat dan een veilige basis kan bieden voor een kindje.

Maar eerst heb je zelf nog wat te doen/leren/verwerken voordat je aan kinderen begint 😇

Het kaartenhuis is misschien ingestort en dat is kut enzo maar jij hebt de kracht om weer een nieuw huis/leven te maken ❤
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
"Rock-bottom" omdat het leven zo gaat iedereen heeft zijn shitty life events. Rock-bottom doormiddel van een verslaving is extra ellende erbij/bovenop.

Gebrek aan coping met de ellende waar je nu mee zit is wat een verslaving eventueel inde hand kan werken. (Weg drinken/gebruiken van onaangenaame gevoelens/gedachten/triggers enz enz)

Dat word een steeds grotere spiraal naar beneden met meer ellende.

Als het leven voor nu allemaal zo kut is ( wat heel vervelend is voor je natuurlijk) zou ik juist me best doen om niet te gebruiken maar te gaan werken aan verwerken van eventuele liefdesverdriet en omgaan met het hebben van geen baan.

Wat wil jij int dit leven? Heb je dromen? Wat heb je nodig enof kan je jezelf geven zodat je weer verder kunt. ❤
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
"Rock-bottom" omdat het leven zo gaat iedereen heeft zijn shitty life events. Rock-bottom doormiddel van een verslaving is extra ellende erbij/bovenop.

Gebrek aan coping met de ellende waar je nu mee zit is wat een verslaving eventueel inde hand kan werken. (Weg drinken/gebruiken van onaangenaame gevoelens/gedachten/triggers enz enz)

Dat word een steeds grotere spiraal naar beneden met meer ellende.

Als het leven voor nu allemaal zo kut is ( wat heel vervelend is voor je natuurlijk) zou ik juist me best doen om niet te gebruiken maar te gaan werken aan verwerken van eventuele liefdesverdriet en omgaan met het hebben van geen baan.

Wat wil jij int dit leven? Heb je dromen? Wat heb je nodig enof kan je jezelf geven zodat je weer verder kunt. ❤
Klik om te vergroten...
Je hebt gelijk en heb mezelf zien afglijden in die spiraal. Vorig jaar december heb ik al bij de huisarts aangekaart dat ik hulp nodig heb.
De huisarts vroeg toen “want wat gebeurt er als er geen hulp komt?”
toen zei ik dat ik bang was dat m’n relatie dan uit zou gaan, waarop zij vroeg, en wat gebeurt er dan?
Ik “dan stort het hele kaartenhuis in”.
Ik heb sinds december het kaartenhuis helemaal zien in storten en alles waar ik bang voor was is gebeurd.
Ik merk sinds ik gestopt ben met werken dat ik nu pas ruimte heb om mijn relatiebreuk te verwerken.
Ik wil super graag kinderen, maar daar heb je een partner voor nodig haha. Ik merk dat ik niet zo zeer m’n ex mis, maar gewoon een partner. Vandaar ook het daten - door te daten heb ik het gevoel dat ik er in ieder geval aan werk om een geschikte vader voor mijn kinderen te vinden, maar dat is niet makkelijk haha.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Word eerst maar een geschikte moeder.

Zorg goed voor jouzelf en wees lief voor jou.
Ga alle ellende verwerken die je met je meedraagt en probeer een fijn leven voor jouzelf te creëren, waarin eventueel een fijne en stabiele partner in past. Wat dan een veilige basis kan bieden voor een kindje.

Maar eerst heb je zelf nog wat te doen/leren/verwerken voordat je aan kinderen begint 😇

Het kaartenhuis is misschien ingestort en dat is kut enzo maar jij hebt de kracht om weer een nieuw huis/leven te maken ❤
Klik om te vergroten...
Hahaha thanks 💗💗💗

Ik ben een geschikte moeder, echt hahaha, ik denk als ik een stabiele relatie zou hebben dat mijn verslaving ook meer onder controle zou zijn. Maar goed dat is allemaal hypothetisch.

Je hebt gelijk, ik moet eerst aan mezelf werken voordat er überhaupt ruimte is voor een partner. Daar ben ik op mijn manier afgelopen half jaar ook wel echt mee bezig geweest. Ik hoef ook niet over een jaar een baby, maar gun t mezelf ook gewoon om een fijne man te hebben en daar een stabiel leven mee op te bouwen. Wil nog reizen en dingen samen meemaken voordat er altijd kinderen zijn.
Denk ook dat een partner mij ook meer kan stabiliseren. Maar eerst mijzelf even op de rit krijgen inderdaad haha 🫶🏼
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Diamant zei:
Ik ben een geschikte moeder,
Klik om te vergroten...

Diamant zei:
ik denk als ik een stabiele relatie zou hebben dat mijn verslaving ook meer onder controle zou zijn.
Klik om te vergroten...
Dus eigenlijk is je doel dan voor nu clean worden en niet meer gebruiken want je wil moeder worden. (Verslaving +moeder willen worden past bij mij niet in 1 zin)

Jij bent daar verantwoordelijk voor niet je toekomstige partner he.
Diamant zei:
hoef ook niet over een jaar een baby, maar gun t mezelf ook gewoon om een fijne man te hebben en daar een stabiel leven mee op te bouwen.
Klik om te vergroten...
Ik gun jou ook een fijne man. En vooral een goeie band met jouzelf. ❤
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
N3K0 zei:
Dus eigenlijk is je doel dan voor nu clean worden en niet meer gebruiken want je wil moeder worden. (Verslaving +moeder willen worden past bij mij niet in 1 zin)
Klik om te vergroten...
Moeder worden en verslaving past bij mij ook absoluut niet in een zin.
Maar bij dit levensdoel horen zoveel subdoelen haha, waar die verslaving wel weer om de hoek komt kijken. Niet om t goed te praten voor mezelf hoor, totaal niet, ik heb altijd geloofd als ik een actieve kinderwens zou krijgen dat mijn middelen gebruik vanzelf zou stoppen en dat geloof ik echt nog steeds. Maar nu is een actieve kinderwens zo ver weg.
Ik moet eerst inderdaad helemaal weer in control zijn over mezelf, dan nog een man vinden, dan het financiële plaatje goed in orde hebben en nog dingen doen die ik met kinderen niet kan. En dán misschien babies als ik niet onvruchtbaar ben door alle ellende wat ik m’n lijf heb aangedaan. Dus dit is echt een 5 misschien wel 10 jaren plan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mooie analyse / reductie @OtherShore

Ik zie legio mogelijkheden voor een verslaving om hiermee in het cirkeltje van zelfmedelijden en -afwijzing rond te blijven draaien :(
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ga het niet allemaal citeren, maar eigenlijk hoor ik je nu dit zeggen @Diamant :

1. Ik heb een stabiele relatie nodig om minder te gebruiken.
2. Maar ik heb drank/drugs nodig om te daten.
DUS: Ik heb drank/drugs nodig tot ik een stabiele relatie vind.

Klopt dat een beetje?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diamant zei:
Ik ben een geschikte moeder, echt hahaha, ik denk als ik een stabiele relatie zou hebben dat mijn verslaving ook meer onder controle zou zijn. Maar goed dat is allemaal hypothetisch.
Klik om te vergroten...
Dat is een verleidelijke gedachte, maar zo werkt het niet. De verandering moet in jou plaats vinden, niet in jouw omgeving of omstandigheden. Een andere stad, een andere baan, een ander huis, een andere liefde - werkt niet. Pas als je bereid wordt om alles op alles te zetten heeft het kans van slagen. Een nieuwe levenspartner in het eerste jaar van herstel wordt meestal afgeraden.

Ik dacht ook vaak dat het nu echt wel klaar zou zijn, bijvoorbeeld na het verliezen van m’n baan. Maar dat werkte niet. Pas toen ik in ging zien dat doorgebruiken een vroegtijdige dood zou worden, kon ik de verandering in gang zetten die ikmal die jaren had gewild maar niet voor elkaar kreeg. Daar moest ik heel hard voor mezelf in worden, en hoe hard het misschien ook klinkt; dat zie ik bij jou nog niet.

Maar dat komt nog wel. Pas als de pijn van doorgebruiken groter wordt dan de pijn om al je amgsten aan te gaan, lukt het je.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."