Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
41 weergaven
18-5-2026
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb trouwens een uitstekende baan, met een riant salaris voor mijn leeftijd. Ik zit nu sinds een paar weken in ziekteverlof omdat je voor dit riante salaris echt een kutbaan hebt, en ik gebruikte ook functioneel, om mijn werk beter te doen / vol te houden. Mijn relatie is in maart uit gegaan, als coping ben ik toen dagelijks gaan gebruiken. Ik woon samen met een nieuw huisgenootje nu maar we hebben niet echt een goede band. Ik heb een groot netwerk maar merk dat ik door mijn verslaving mijn netwerk verwaarloos.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Diamant zei:
Hellooo, ik zie veel mensen hun traject hier delen en dat het helpt dingen om dingen van je af te schrijven. Ik heb lang getwijfeld om ook zo’n soort topic te starten en ik denk dat het mij ook kan helpen.

Ik hou wel zelf al een dagboek bij, maar dat gaat ook over hele andere dingen en denk dat het ook nuttig kan zijn om mijn eigen voortgang / proces inzichtelijk te hebben zodat ik ook bepaalde patronen eerder doorzie.


De reden waarom ik niet eerder ben gestart, is omdat ik mezelf altijd zo achterlijk vind als ik dan toch weer gebruikt heb, en dan een beetje zielig ga lopen doen hier. Ik weet namelijk dondersgoed wat ik moet doen: niet bestellen, anders gaat t op. Maar misschien helpt t me ook, als ik vóór ik gebruik dan al even een update post, zodat ik mn craving beter in kaart heb en het dan ook kan rationaliseren of omdenken, zodat ik uiteindelijk niet gebruik!


Sinds maart loopt mijn gebruik steeds verder uit de hand. Ik heb toen een maand lang elke dag 2fma, wijn, cocaine en pyrazolam gebruikt. Ik begon de dag met 2fma, dan hele dag werken en aan het eind van de dag een paar wijntjes om te ontspannen, dan een paar lijnen coke en vervolgens rond een uurtje of 1/2 ‘s nachts nam een, twee of soms tweeenhalve pil pyrazolam om rond 7/8u s ochtends wakker te worden met een kopje thee en dan deed ik 2-3 kleine mespuntjes 2fma in mijn ontbijt smoothie. Knettergek.



NIET NORMAAL natuurlijk, ik leefde letterlijk op uppers en downers en ben in die periode naar het dagelijks gebruik toe zo’n 10 kilo afgevallen. Ik was een fractie van mezelf.

Ik ben ook rond die periode via de huisarts op de wachtlijst voor verslavingszorg terecht gekomen. Eerste intake was 28 juni. Die is toen afgezegd omdat de intaker ziek was en in de tussentijd heb ik veel zelfhulpboeken gelezen over verslaving en de mechanismen erachter.



Op een gegeven moment ben ik gestopt met het bestellen van 2fma en ik denk dat ik de laatste restjes rond juli heb opgemaakt. Het lukte me om mijn gebruik van dagelijks naar 2-3x per week te gaan, maar omdat ik net een nieuwe baan had die ik niet leuk en erg veeleisend vond, begon ik vaker kleine beetjes speed te gebruiken om mijn werk vol te houden en dragelijk te maken.



‘s avonds dronk ik veel wijn en gebruikte ik coke en kon soms tot diep in de nacht op dating apps zitten kletsen met mannen. Veel gefeest ook deze zomer, dus in de weekenden had ik altijd wel coke op zak.



Ik zou eind september mijn eerste online behandeling krijgen, act therapie. Tijdens het video gesprek werd al snel duidelijk dat ik een zwaardere behandelvorm nodig had - dus weer terug naar de tekentafel.



Ondertussen gebruik ik steeds meer, vooral coke. Ik kan het prima een week niet doen, maar ik bestel elke keer weer opnieuw. Ik word letterlijk gek van mezelf en wil dit niet meer. Toch is de wil niet sterk genoeg om mezelf in controle te houden. Ik heb hulp nodig maar ik moet t uiteindelijk zelf doen.



Ik heb erover nagedacht om naar een kliniek te gaan in zuid Afrika, maar dat duurt 7 weken en ik kan niet zo lang weg. Zijn er ook kortere behandelingen in het buitenland? Hoor graag!

Thanks voor het lezen 🩷
Klik om te vergroten...
Dank voor het delen van jouw verhaal. Ik heb er veel herkenning in. Het machteloze, niet willen maar toch niet uit de spiraal kunnen komen. Vervangen van het middel maakt ook niet uit, de ellende blijft zich herhalen. Ik voel je verdriet! Maar er is wel een uitweg, mits je jezelf keihard aanpakt. Als je eenmaal de knop omzet naar volledige onthouding valt dat eigenlijk reuze mee. Houd je achterdeurtjes open dan blijft het drama zich herhalen.

Waarom kun je niet naar Zuid-Afrika? Een klinische opname zal je goed doen. Ga je naar meetings?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Dank voor het delen van jouw verhaal. Ik heb er veel herkenning in. Het machteloze, niet willen maar toch niet uit de spiraal kunnen komen. Vervangen van het middel maakt ook niet uit, de ellende blijft zich herhalen. Ik voel je verdriet! Maar er is wel een uitweg, mits je jezelf keihard aanpakt. Als je eenmaal de knop omzet naar volledige onthouding valt dat eigenlijk reuze mee. Houd je achterdeurtjes open dan blijft het drama zich herhalen.

Waarom kun je niet naar Zuid-Afrika? Een klinische opname zal je goed doen. Ga je naar meetings?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je begrip! Hoe ben jij toch uit die spiraal gekomen?

volledige onthouding lukt me zo lang ik niet thuis ben. Ik vind t bizar hoe ik telkens weer “achterdeurtjes vind” haha om t toch te doen..

Zuid Afrika ga je voor 7 weken heen, dat is te lang. Ik kan niet zo lang in het buitenland verblijven met het contract van mijn werkgever, ook al zit ik in ziekteverlof. Ik zou wel 2-3 weken kunnen!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
Ondertussen gebruik ik steeds meer, vooral coke. Ik kan het prima een week niet doen, maar ik bestel elke keer weer opnieuw.
Klik om te vergroten...
Er is niets op tegen om nu volledig te stoppen. Als je een week zonder kan, kun je in principe ook een maand of een jaar zonder. Maar je laat je dus steeds weer verleiden, vooral in het weekend. Dus de vraag is eigenlijk: waarom kom je op dat moment in de verleiding? Kun je daar iets over zeggen?

Verder: Wat gebruik je op dit moment nog precies naast coke? Op welke momenten?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Er is niets op tegen om nu volledig te stoppen. Als je een week zonder kan, kun je in principe ook een maand of een jaar zonder. Maar je laat je dus steeds weer verleiden, vooral in het weekend. Dus de vraag is eigenlijk: waarom kom je op dat moment in de verleiding? Kun je daar iets over zeggen?

Verder: Wat gebruik je op dit moment nog precies naast coke? Op welke momenten?
Klik om te vergroten...
Het zijn de kleinste dingen, ik was mijn huissleutels verloren dus toen deed ik t omdat ik me toch al mislukt voelde. Gisteren deed ik t omdat ik had besteld voor ADE en ik moest nog 100 mails handmatig uitsturen voor een event dat ik organiseer morgen en wilde dat er even doorbeuken. Dit weekend deed ik t met vriendinnen omdat we teveel hadden gedronken.. soms doe ik t als ik m’n salaris net binnen heb, laatst deed ik t na een leuke date die mij had afgewezen.. er is niet echt een peil op te trekken. Behalve negatieve emoties die ik niet kan handelen
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diamant zei:
Bedankt voor je begrip! Hoe ben jij toch uit die spiraal gekomen?

volledige onthouding lukt me zo lang ik niet thuis ben. Ik vind t bizar hoe ik telkens weer “achterdeurtjes vind” haha om t toch te doen..

Zuid Afrika ga je voor 7 weken heen, dat is te lang. Ik kan niet zo lang in het buitenland verblijven met het contract van mijn werkgever, ook al zit ik in ziekteverlof. Ik zou wel 2-3 weken kunnen!
Klik om te vergroten...
Ik heb meerdere behandelingen gehad, en wat voor mij het omslagpunt was - toen ik begon in te zien dat ik over een paar jaar (voor m’n 50e) in een kist zou liggen als ik niet alles op alles zou zetten. Clean blijven tijdens vakanties lukte mij ook prima, maar zodra ik de grens over ging, appte ik mijn dealer weer doodleuk. Het enige dat echt helpt is jezelf hard aanpakken en je denken herzien, angsten aangaan, en tevreden worden met jezelf.

Woon je in Nederland? Verslaving is een ziekte dus je kunt je ziek melden en met je herstel bezig gaan. 2 tot 3 weken is veel te kort. Er zijn wel dagbehandelingen waar je een maand of 3 iedere week 2 dagen in behandeling gaat. Het klinkt alsof je onder druk staat bij je wer. Is werk een factor die jouw verslaving voedt?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#7
dupont zei:
Ik heb meerdere behandelingen gehad, en wat voor mij het omslagpunt was - toen ik begon in te zien dat ik over een paar jaar (voor m’n 50e) in een kist zou liggen als ik niet alles op alles zou zetten. Clean blijven tijdens vakanties lukte mij ook prima, maar zodra ik de grens over ging, appte ik mijn dealer weer doodleuk. Het enige dat echt helpt is jezelf hard aanpakken en je denken herzien, angsten aangaan, en tevreden worden met jezelf.

Woon je in Nederland? Verslaving is een ziekte dus je kunt je ziek melden en met je herstel bezig gaan. 2 tot 3 weken is veel te kort. Er zijn wel dagbehandelingen waar je een maand of 3 iedere week 2 dagen in behandeling gaat. Het klinkt alsof je onder druk staat bij je wer. Is werk een factor die jouw verslaving voedt?
Klik om te vergroten...
Thanks! Bizar hè dat je dan na een paar dagen niet te gebruiken vindt dat je het wel weer “verdient” ofzo. Mijn hele beloningssysteem is naar de tyfus ook, en heb altijd al extreme drang gehad naar prikkels en kan slecht tegen verveling.

goede vraag of mijn werk mijn verslaving voedt, ik weet t niet echt - dus dan is t antwoord denk ik gewoon ja. Omdat ik ook een tijd functioneel gebruikt heb. En omdat mijn relatie dit jaar uit is gegaan wil ik niet ook nog eens m’n baan kwijt raken. Plus ik heb geen vast contract.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diamant zei:
Thanks! Bizar hè dat je dan na een paar dagen niet te gebruiken vindt dat je het wel weer “verdient” ofzo. Mijn hele beloningssysteem is naar de tyfus ook, en heb altijd al extreme drang gehad naar prikkels en kan slecht tegen verveling.

goede vraag of mijn werk mijn verslaving voedt, ik weet t niet echt - dus dan is t antwoord denk ik gewoon ja. Omdat ik ook een tijd functioneel gebruikt heb. En omdat mijn relatie dit jaar uit is gegaan wil ik niet ook nog eens m’n baan kwijt raken. Plus ik heb geen vast contract.
Klik om te vergroten...
Regel een intake bij één van de Zuid-Afrikaanse klinieken. Leg je werksituatie uit, zij weten hoe en wat. Als je je verslaving niet aanpakt raak je alles kwijt, ook je werk. Hoe vaak ben je al met je doorgesnoven kop na een nacht wakker toch naar je werk gegaan?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#9
dupont zei:
Regel een intake bij één van de Zuid-Afrikaanse klinieken. Leg je werksituatie uit, zij weten hoe en wat. Als je je verslaving niet aanpakt raak je alles kwijt, ook je werk. Hoe vaak ben je al met je doorgesnoven kop na een nacht wakker toch naar je werk gegaan?
Klik om te vergroten...
Ik heb gisteren gebeld met een kliniek die ook in zuid Afrika zit, daar waren ze niet echt begripvol / meedenkend toen ik aangaf niet 7 weken weg te kunnen. Maar ik zal vandaag nog eens een belronde doen.
Was sowieso al van plan naar ZA te gaan, maar dan voor een yoga retreat oid.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diamant zei:
Het zijn de kleinste dingen, ik was mijn huissleutels verloren dus toen deed ik t omdat ik me toch al mislukt voelde. Gisteren deed ik t omdat ik had besteld voor ADE en ik moest nog 100 mails handmatig uitsturen voor een event dat ik organiseer morgen en wilde dat er even doorbeuken. Dit weekend deed ik t met vriendinnen omdat we teveel hadden gedronken.. soms doe ik t als ik m’n salaris net binnen heb, laatst deed ik t na een leuke date die mij had afgewezen.. er is niet echt een peil op te trekken. Behalve negatieve emoties die ik niet kan handelen
Klik om te vergroten...
Ah, dus bijna alles is een reden om te gaan gebruiken 🙂 Dan moet je ook een beetje ruggengraat kweken hoor. Dat is niet het hele verhaal — op wilskracht kom je maar zo ver — maar zo maak je het wel heel makkelijk.

Is de wil om te stoppen er wel echt? Want ik zie ook wat uitstelgedrag met betrekking tot je behandeling. Feit is dat een sterke motivatie heel belangrijk is in dit proces en daar moet je dus wel naar op zoek.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Diamant zei:
Ik heb gisteren gebeld met een kliniek die ook in zuid Afrika zit, daar waren ze niet echt begripvol / meedenkend toen ik aangaf niet 7 weken weg te kunnen. Maar ik zal vandaag nog eens een belronde doen.
Was sowieso al van plan naar ZA te gaan, maar dan voor een yoga retreat oid.
Klik om te vergroten...
Je zult je toch echt ziek moeten gaan melden en keihard aan de bak gaan. Ga je verslaving aanpakken. Yoga komt wel als je goed in herstel zit, of misschien kun je 't in de kliniek wel doen. Waarom zet je je werk op 1 en niet je herstel? Ik lees zo veel smoezen in je berichten. Ga de ernst van de situatie eens inzien.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Ah, dus bijna alles is een reden om te gaan gebruiken 🙂 Dan moet je ook een beetje ruggengraat kweken hoor. Dat is niet het hele verhaal — op wilskracht kom je maar zo ver — maar zo maak je het wel heel makkelijk.

Is de wil om te stoppen er wel echt? Want ik zie ook wat uitstelgedrag met betrekking tot je behandeling. Feit is dat een sterke motivatie heel belangrijk is in dit proces en daar moet je dus wel naar op zoek.
Klik om te vergroten...
Eens - klinkt misschien laf, maar ik ben nooit gedisciplineerd geweest en heb ook niet veel doorzettingsvermogen, als iets niet lukte ging ik gewoon iets anders doen en legde ik me daarbij snel neer. Dus vind dit een lastige ook, ruggengraat kweken.
Ook de wil om te stoppen heb ik veel overna gedacht, tijdens mijn eerste intake heb ik aangegeven dat die intrinsieke motivatie om te stoppen op dat moment ontbrak. Omdat ik het toen meer in de hand had als ik even een periode wilde stoppen/ minderen. Die situatie is echter veranderd, omdat ik m’n gebruik nu niet meer onder controle heb. Ik zal alleen nooit tegen mezelf zeggen dat ik iets nooit meer mag doen, zo lang ik achter mijn eigen gedrag sta en mijn verantwoordelijkheid neem wil ik mezelf niets opleggen of verbieden. Ik sta nu duidelijk niet achter mijn eigen gedrag, dus wil die controle terug. Ik ben een paar jaar geleden ook gestopt met roken, gewoon organisch, terwijl ik een half pakje per dag rookte. Ik maak mezelf geen illusies en weet dat stoppen met problematisch drugsgebruik niet zomaar gebeurt, dus wil me daar echt voor inzetten, maar ik heb niet de ambitie om nooit meer drank of drugs te gebruiken.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Je zult je toch echt ziek moeten gaan melden en keihard aan de bak gaan. Ga je verslaving aanpakken. Yoga komt wel als je goed in herstel zit, of misschien kun je 't in de kliniek wel doen. Waarom zet je je werk op 1 en niet je herstel? Ik lees zo veel smoezen in je berichten. Ga de ernst van de situatie eens inzien.
Klik om te vergroten...
Ik ben met ziekteverlof. Ik kan alleen niet 7 weken weg, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik wacht op behandeling bij verslavingszorg, dus ik kan ook 2 weken yoga doen in ZA - op vakantie gebruik ik toch niet, en dan starten met een behandeling in NL toch?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Diamant zei:
Ik ben met ziekteverlof. Ik kan alleen niet 7 weken weg, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Ik wacht op behandeling bij verslavingszorg, dus ik kan ook 2 weken yoga doen in ZA - op vakantie gebruik ik toch niet, en dan starten met een behandeling in NL toch?
Klik om te vergroten...
Het is mij niet duidelijk waarom je niet weg zou kunnen. Als je je ziek meldt kom je in de ziektewet en dan heb je 2 jaar de tijd om aan jezelf te werken, toch? Of ben je een onverzekerde ZZPer?

Bezoek eens een CA of NA meeting, dat kan gewoon 's avonds of in het weekend en kost je incl reistijd niet meer dan 2 uur. Daar kun je vrijuit praten en hoef je je nergens voor te schamen. Je kunt daar ook horen wat mensen in hun herstel allemaal hebben gewonnen aan persoonlijke groei. Wellicht kan dat motiverend werken om gezondere keuzes te gaan maken.

www.na-holland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.na-holland.nl www.na-holland.nl

Cocaine Anonymous® Holland

Cocaine Anonymous® Holland is een groep van, door en voor verslaafden die bij elkaar komen om te herstellen van hun verslaving.
ca-holland.nl ca-holland.nl
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bedankt voor het delen van je verhaal.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Het is mij niet duidelijk waarom je niet weg zou kunnen. Als je je ziek meldt kom je in de ziektewet en dan heb je 2 jaar de tijd om aan jezelf te werken, toch? Of ben je een onverzekerde ZZPer?

Bezoek eens een CA of NA meeting, dat kan gewoon 's avonds of in het weekend en kost je incl reistijd niet meer dan 2 uur. Daar kun je vrijuit praten en hoef je je nergens voor te schamen. Je kunt daar ook horen wat mensen in hun herstel allemaal hebben gewonnen aan persoonlijke groei. Wellicht kan dat motiverend werken om gezondere keuzes te gaan maken.

www.na-holland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.na-holland.nl www.na-holland.nl

Cocaine Anonymous® Holland

Cocaine Anonymous® Holland is een groep van, door en voor verslaafden die bij elkaar komen om te herstellen van hun verslaving.
ca-holland.nl ca-holland.nl
Klik om te vergroten...
Thanks voor het meedenken! Ik heb geen vast contract, dus mijn contract eindigt in april. Maar ik zal het maandag bespreken met de bedrijfsarts!
Ik ben een keer bij een CA meeting geweest, ik heb daar helaas niet zoveel uit gehaald. Het enige wat me fijn zou lijken is een sponsor.. maar goed dat zal ook wel aan bod komen als mijn behandeling start
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diamant zei:
Thanks voor het meedenken! Ik heb geen vast contract, dus mijn contract eindigt in april. Maar ik zal het maandag bespreken met de bedrijfsarts!
Ik ben een keer bij een CA meeting geweest, ik heb daar helaas niet zoveel uit gehaald. Het enige wat me fijn zou lijken is een sponsor.. maar goed dat zal ook wel aan bod komen als mijn behandeling start
Klik om te vergroten...
Ga eens een maand naar NA meetings. Luister naar de verhalen en focus op de overeenkomsten. Kun je meteen een sponsor vragen. Het heeft geen zin om daar mee te wachten en je zult het zelf moeten doen. Doe vandaag maar trouwens want jouw verslaafde hoofd probeert alles uit te stellen en dat houdt je verslaving alleen maar in stand.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#18
dupont zei:
Ga eens een maand naar NA meetings. Luister naar de verhalen. Kun je meteen een sponsor vragen. Het heeft geen zin om daar mee te wachten en je zult het zelf moeten doen. Doe vandaag maar trouwens want jouw verslaafde hoofd probeert alles uit te stellen en dat houdt je verslaving alleen maar in stand.
Klik om te vergroten...
Haha thanks dit heb ik ff nodig, iemand die mijn verslavingsredeneren doorziet. Ik ga na ADE naar een meeting - hahaha niet vandaag, maar ik beloof t! Zal laten weten als ik ben geweest.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe zijn je katers? En ervaar je nog wel plezier in gebruik?

Op mijn dieptepunt was gebruik verre van leuk. Ik was meestal wel een week slecht van mijn weekend binges. Maar zelfs tijdens die binges was gebruik na een bepaalt punt niet meer plezierig. Maar je blijft maar doorpakken omdat je anders te moe bent omdat je al een nacht hebt overgeslagen en de comedown wilt uitstellen.

Maar ook op feestjes merkte ik steeds meer dat ik het eigenlijk niet zo leuk meer vond. De avonden waren altijd hetzelfde, zelfde mensen, zelfde verhalen, zelfde muziek. En ik was eigenlijk alleen maar bezig met mijn middelen. Dat ze uitwerkten en ik weer bij wil pakken. Dat ik nog niet helemaal lekker in de vibe zat en meer nodig had of een ander middel.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hellooo, ik zie veel mensen hun traject hier delen en dat het helpt dingen om dingen van je af te schrijven. Ik heb lang getwijfeld om ook zo’n soort topic te starten en ik denk dat het mij ook kan helpen.

Ik hou wel zelf al een dagboek bij, maar dat gaat ook over hele andere dingen en denk dat het ook nuttig kan zijn om mijn eigen voortgang / proces inzichtelijk te hebben zodat ik ook bepaalde patronen eerder doorzie.


De reden waarom ik niet eerder ben gestart, is omdat ik mezelf altijd zo achterlijk vind als ik dan toch weer gebruikt heb, en dan een beetje zielig ga lopen doen hier. Ik weet namelijk dondersgoed wat ik moet doen: niet bestellen, anders gaat t op. Maar misschien helpt t me ook, als ik vóór ik gebruik dan al even een update post, zodat ik mn craving beter in kaart heb en het dan ook kan rationaliseren of omdenken, zodat ik uiteindelijk niet gebruik!


Sinds maart loopt mijn gebruik steeds verder uit de hand. Ik heb toen een maand lang elke dag 2fma, wijn, cocaine en pyrazolam gebruikt. Ik begon de dag met 2fma, dan hele dag werken en aan het eind van de dag een paar wijntjes om te ontspannen, dan een paar lijnen coke en vervolgens rond een uurtje of 1/2 ‘s nachts nam een, twee of soms tweeenhalve pil pyrazolam om rond 7/8u s ochtends wakker te worden met een kopje thee en dan deed ik 2-3 kleine mespuntjes 2fma in mijn ontbijt smoothie. Knettergek.



NIET NORMAAL natuurlijk, ik leefde letterlijk op uppers en downers en ben in die periode naar het dagelijks gebruik toe zo’n 10 kilo afgevallen. Ik was een fractie van mezelf.

Ik ben ook rond die periode via de huisarts op de wachtlijst voor verslavingszorg terecht gekomen. Eerste intake was 28 juni. Die is toen afgezegd omdat de intaker ziek was en in de tussentijd heb ik veel zelfhulpboeken gelezen over verslaving en de mechanismen erachter.



Op een gegeven moment ben ik gestopt met het bestellen van 2fma en ik denk dat ik de laatste restjes rond juli heb opgemaakt. Het lukte me om mijn gebruik van dagelijks naar 2-3x per week te gaan, maar omdat ik net een nieuwe baan had die ik niet leuk en erg veeleisend vond, begon ik vaker kleine beetjes speed te gebruiken om mijn werk vol te houden en dragelijk te maken.



‘s avonds dronk ik veel wijn en gebruikte ik coke en kon soms tot diep in de nacht op dating apps zitten kletsen met mannen. Veel gefeest ook deze zomer, dus in de weekenden had ik altijd wel coke op zak.



Ik zou eind september mijn eerste online behandeling krijgen, act therapie. Tijdens het video gesprek werd al snel duidelijk dat ik een zwaardere behandelvorm nodig had - dus weer terug naar de tekentafel.



Ondertussen gebruik ik steeds meer, vooral coke. Ik kan het prima een week niet doen, maar ik bestel elke keer weer opnieuw. Ik word letterlijk gek van mezelf en wil dit niet meer. Toch is de wil niet sterk genoeg om mezelf in controle te houden. Ik heb hulp nodig maar ik moet t uiteindelijk zelf doen.



Ik heb erover nagedacht om naar een kliniek te gaan in zuid Afrika, maar dat duurt 7 weken en ik kan niet zo lang weg. Zijn er ook kortere behandelingen in het buitenland? Hoor graag!

Thanks voor het lezen 🩷

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."