Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Diamant zei:
dus vanavond, en met oud en nieuw ga ik ff voor t laatst, maar ik denk nog steeds dat t dan allemaal wel goed komt.
Klik om te vergroten...
Als je met oud & nieuw toch nog coke gaat gebruiken, probeer dan in ieder geval niet of zeer weinig alcohol te drinken. Dat is waarschijnlijk het grootste gevaar om alsnog door te slaan in gebruik.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Misschien ben ik nu te streng, maar het is je dealer... Hoe kun je verwachten van je dealer dat die ervoor zorgdraagt dat je geen domme dingen doet. Jij bent de persoon in je leven die verantwoordelijkheid draagt voor jezelf
Klik om te vergroten...
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Mindless zei:
Het was dus toch te mooi om waar te zijn, dat LSD inzicht. Je kunt wel een inzicht hebben, maar je moet van moment tot moment steeds weer die keuze maken en nu maak je weer destructieve keuzes.
Klik om te vergroten...
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Diamant zei:
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.
Klik om te vergroten...
Als ik jou was zou ik het zo maken dat het nog maar van 1 kant komt: die van jou.

Als je de verantwoordelijkheid helemaal in jouw handen legt is er helemaal niemand anders dan jezelf waar je de schuld bij neer kunt leggen. Ja, dat is een hele verantwoordelijkheid, maar dat is ook hoe je de controle houdt.

Het is mooi hoor, als een dealer ook een beetje om het welzijn van zijn klanten denkt, maar die verwachting kun je toch niet hebben van een dealer. Het is een dealer!! Hij is erbij gebaat dat jij blijft gebruiken! Ook al geeft 'ie misschien ook deels om je welzijn. En los daarvan: hij is niet jou. Je wilt toch zelf alle controle in handen hebben?

Diamant zei:
Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Klik om te vergroten...
Zeker niet opgeven nee.

Denk eens terug aan wat je zag tijdens je LSD inzicht. Ik schat zo in dat je op dat moment niet dacht dat het een goed idee zou zijn om zo nu en dan de middelen waar je grote problemen mee hebt, als uitzondering op bepaalde momenten toch weer te gaan gebruiken(?)

Dit is ook tricky aan shortcuts als trips. Ben hier zelf ook heel bekend mee: tijdens zo'n trip heel erg helder voor ogen hebben hoe ik mezelf saboteer en precies zien wat gedaan moet worden om mezelf daaruit te halen.

Het probleem is: die helderheid van denken raak je kwijt. En dan zit je weer in die mist waar je niet eens ziet hoe absurd bepaalde ideeën zijn. Een idee als "laat ik mijn prestatie van 2 maanden niet het het middel waar ik aan verslaafd ben te hebben gebruikt, vieren met... het middel waar ik aan verslaafd ben!!

Het is absurd...

Het gezegde wat betreft psychedelica gaat echt op:

"Beware of unearned wisdom"

Je krijgt tijdens een trip alleen glimpen. Je komt even uit die mist waardoor je even helder ziet wat je probleem is en wat je eraan moet doen om het te fixen. En die ervaring kán waardevol zijn, maar tegelijkertijd daal je daarna weer neer in die mist waar je niet meer kunt zien waar je mee bezig bent. Dus hoe je het ook wendt of keert, je zult nuchter toe moeten werken naar die helderheid. Nuchter jezelf uit die mist moeten werken.

Hopelijk zie je dit niet als slechts kritiek. (Ik denk het niet) Het is tricky. Ben er zelf ook al te bekend mee om keer op keer die dingen te doen die me juist in dat patroon houden. Die momenten waarmee je jezelf "beloond" met het ding waar je aan verslaafd bent en omgaan met die "vrienden" die in dat milieu verkeren, dát houdt je hierin.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Diamant zei:
Natuurlijk heb ik dit ook tegen hem gezegd. Zijn verdienmodel is mensen zo verslaafd mogelijk te maken en dat begrijp ik. Dus ik zei, jij kent mij nu een tijdje, en je hebt mij letterlijk steeds verslaafder zien worden, maar jij blijft je deals eruit slaan. Dat snap ik, maar het is niet wat goed is voor mij. Dus ik zou het heel erg waarderen, als je me zou helpen en niet vanuit je eigen winst denkt, maar het mij ook gunt dat het goed gaat met mij. En toen hebben we er nog een beetje over gekletst, en zei ik dat ik hem ook gewoon een goed inkomen gun en dat t goed met m gaat, maar dat hij mij niet meer mag leveren. En dat komt inderdaad van 2 kanten, ik moet hem ook niet meer vragen.

Mooi gezegd, maar ik geef niet op. Ik neem alles mee en denk er goed over na wat voor effect bepaalde keuzes hebben. X
Klik om te vergroten...
Ga de adviezen van de mensen hier eens een tijdje opvolgen. Het zijn basisprincipes die een sponsor ook van je zou vragen, en die wilde je graag toch?

De harde waarheid is dat je op het moment - en de komende tijd - de gedachten van je eigen hoofd niet kunt vertrouwen, zeker niet als het om gebruik en herstel gaat maar vermoedelijk ook nog wel op andere vlakken. Waar je nu bent, fysiek en mentaal, is een gevolg van het je laden leiden door je eigen gedachten. Een fellow zei tegen mij: "Het beste wat jouw hoofd kon verzinnen is de puinhoop waar je je nu in bevindt. Luister naar iemand die langer clean is."

En helaas is er geen easy way out. Accepteer je verslaving, vecht er niet meer tegen maar ga er ook niet meer in mee, ga de suggesties opvolgen en doe het niet meer alleen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stiekem zag ik dit al wel aankomen maar ik hield het voor me. Zolang jij alcohol en gebruikersvrienden in je cirkel houdt, ga je niet clean blijven.

Zoals Dupont ook zo mooi zegt: je kunt eigen gedachten de komende tijd niet vertrouwen. Want die gaan je op een bepaald punt altijd weer naar gebruik brengen en dat gaat heel sneaky terwijl je het zelf niet door hebt.

Ik heb tijdens mijn herstel rond de 4 maanden clean het heel erg moeilijk gehad. Ik voelde me altijd zo ontzettend moe en sliep ook heel slecht en daar had ik de hele dag last van. Mijn gedachtes waren toen dat ik meer moest laten en voor mezelf moest gaan kiezen. Ik ging toen dingen laten als sport, afspraken, niet meer naar meetings, belde niemand uit het programma meer. Ging ook verschillende supplementen nemen waaronder cbn, nou en dat was echt droog gebruiken, dat potje was met een paar dagen al leeg. Voelde me op bepaald moment weer meer eenzaam en ging weer eens chillen bij mensen waar middelen waren. Kreeg op bepaald punt het idee om wietolie te gaan gebruiken 'want dat zou wel eens kunnen helpen en ook tegen de verveling die ik vaak voelde'. Het is allemaal sneaky. Ik zat zwaar in de onderhandeling om het te kopen of niet. Had de afreken pagina er meerdere keren voor. Maar ik heb het niet gedaan. Want ik begon in te zien dat mijn verslaving zo werkt en dat ik mijn actieve gebruik precies op die manier altijd weer bij harddrugs belandde. Gelukkig namen mensen uit het programma toen weer eens contact met me op en ben het weer gaan oppakken.

ik moet gewoon heel scherp blijven op mezelf en in contact staan met mede verslaafden of meetings bezoeken. Dat geeft mij inzicht in hoe dat gedraai in het hoofd werkt, omdat andere mensen verhalen delen of jou denken spiegelen als je ze vertelt wat jij denkt bij bepaalde situaties in je leven.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
En je dealer de schuld geven? Come on.. Neem verantwoordelijkheid, blokkeer en verwijder zn nummer, zeg tegen je vrienden dat je verslavingsproblemen hebt en vraag ze je geen nummers meer door te sturen.

Een dealer is een dealer. Die hoeft zich niet te bekommeren om jou. Die moet gewoon snel zijn en op tijd zijn en de juiste shit en hoeveelheid leveren. Punt.

Wat moeten alcoholisten tegen de horeca of alcoholproducenten zeggen dan? 'Je hebt slecht voor mij gezorgd de laatste tijd?'
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diamant zei:
Hi, ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik niet meer de behoefte had om mijn proces hier te delen omdat ik toch vooral bezig was met alle negatieve, cynische reacties die ik vaak kreeg als ik weer iets had geüpdate. Maar ik weet dat veel mensen dit topic ook in stilte volgen, zonder te oordelen. Dus ik hoop dat ik mensen hier mee kan helpen, door mijn ervaring te delen.
Er is nogal wat gebeurd.
M’n behandeling is begonnen. Maar tegelijkertijd is m’n gebruik weer toegenomen. Dus ik ben keurig elke week naar de afspraak geweest met mijn verslavingspsycholoog, maar hierdoor dacht ik: ik ben ermee aan t werk, ik krijg hulp, wat kan er nou helemaal gebeuren? En ik moet zeggen, de afgelopen periode ging met ups en downs best goed ook. De behandeling bij verslavingszorg is nu alleen gestopt, omdat ik mijn doel heb bereikt: op dit moment zit ik op (semi) gecontroleerd gebruik. Iets wat hier ook al veel ter sprake is gekomen, omdat ik intrinsiek de wil niet heb om 100% te stoppen met alles (daarvoor ondervind ik de nadelen (nog) niet genoeg, heeft behandeling bij verslavingszorg geen zin.
Ik ben mijn baan verloren in the meantime. En omdat ik dus ook geen hulp meer heb, heeft dit iets bij mij getriggerd. Ik baalde ervan dat ik er nu weer echt alleen voor stond.
Afgelopen weekend had ik weer van alles en nog wat gebruikt en dacht ik: dit kan zo niet langer, ik zit mijn eigen vooruitgang in de weg.
Ik heb toen voor t eerst mijn zus gebeld om te vertellen dat ik gewoon knetter verslaafd ben en dat t niet goed gaat. M’n zus schrok zich kapot natuurlijk maar ze was wel heel begripvol en ondersteunend. Eerder in dit topic wilde ik absoluut mijn probleem niet met naasten delen, maar ik kom er alleen niet uit, dus ik ben zo blij dat ik het met familie gedeeld heb nu. Een uur later stond mijn moeder hier voor de deur en nam ze me mee naar het huis van mijn ouders om te praten en om gewoon bij te komen. Natuurlijk zijn mijn ouders zich kapot geschrokken ook, maar ze steunen me vooral. Samen met mijn zus en ouders ben ik nu aan t kijken om naar een kliniek in t buitenland te gaan, maar ik sluit niet uit dat ik de behandeling bij verslavingszorg alsnog hervat. Het is zo fijn na 3 - 4 jaar erover te kunnen praten en ook te kunnen overleggen wat goed is voor mij en waar ik goed aan doe. Dat ik het niet meer allemaal alleen hoef te doen.
Door mijn probleem met mijn familie te delen heb ik t gevoel dat ik een stuk dichter bij de erkenning en acceptatie zit, waardoor de oplossing ook makkelijker lijkt ofzo. Het is echt niet zo dat ik opeens ben genezen, maar het is heel fijn om steun en begrip te krijgen, om samen naar een oplossing te werken die het beste is voor mij.
Ik heb er ineens wel weer vertrouwen in dat het goed komt. Niet vanzelf - ik moet het nog steeds zelf doen, maar ik ben nu gemotiveerder om er echt mee aan de slag te gaan.

Fijne dag allemaal! X
Klik om te vergroten...

Wat knap van je dat je je zus gebeld hebt, en de hele familie je steunt.
Ik hoop dat je naar de kliniek kan om te herstellen van je ziekte die verslaving heet. Toi Toi
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#8
Diamant zei:
Hi, ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik niet meer de behoefte had om mijn proces hier te delen omdat ik toch vooral bezig was met alle negatieve, cynische reacties die ik vaak kreeg als ik weer iets had geüpdate. Maar ik weet dat veel mensen dit topic ook in stilte volgen, zonder te oordelen. Dus ik hoop dat ik mensen hier mee kan helpen, door mijn ervaring te delen.
Er is nogal wat gebeurd.
M’n behandeling is begonnen. Maar tegelijkertijd is m’n gebruik weer toegenomen. Dus ik ben keurig elke week naar de afspraak geweest met mijn verslavingspsycholoog, maar hierdoor dacht ik: ik ben ermee aan t werk, ik krijg hulp, wat kan er nou helemaal gebeuren? En ik moet zeggen, de afgelopen periode ging met ups en downs best goed ook. De behandeling bij verslavingszorg is nu alleen gestopt, omdat ik mijn doel heb bereikt: op dit moment zit ik op (semi) gecontroleerd gebruik. Iets wat hier ook al veel ter sprake is gekomen, omdat ik intrinsiek de wil niet heb om 100% te stoppen met alles (daarvoor ondervind ik de nadelen (nog) niet genoeg, heeft behandeling bij verslavingszorg geen zin.
Ik ben mijn baan verloren in the meantime. En omdat ik dus ook geen hulp meer heb, heeft dit iets bij mij getriggerd. Ik baalde ervan dat ik er nu weer echt alleen voor stond.
Afgelopen weekend had ik weer van alles en nog wat gebruikt en dacht ik: dit kan zo niet langer, ik zit mijn eigen vooruitgang in de weg.
Ik heb toen voor t eerst mijn zus gebeld om te vertellen dat ik gewoon knetter verslaafd ben en dat t niet goed gaat. M’n zus schrok zich kapot natuurlijk maar ze was wel heel begripvol en ondersteunend. Eerder in dit topic wilde ik absoluut mijn probleem niet met naasten delen, maar ik kom er alleen niet uit, dus ik ben zo blij dat ik het met familie gedeeld heb nu. Een uur later stond mijn moeder hier voor de deur en nam ze me mee naar het huis van mijn ouders om te praten en om gewoon bij te komen. Natuurlijk zijn mijn ouders zich kapot geschrokken ook, maar ze steunen me vooral. Samen met mijn zus en ouders ben ik nu aan t kijken om naar een kliniek in t buitenland te gaan, maar ik sluit niet uit dat ik de behandeling bij verslavingszorg alsnog hervat. Het is zo fijn na 3 - 4 jaar erover te kunnen praten en ook te kunnen overleggen wat goed is voor mij en waar ik goed aan doe. Dat ik het niet meer allemaal alleen hoef te doen.
Door mijn probleem met mijn familie te delen heb ik t gevoel dat ik een stuk dichter bij de erkenning en acceptatie zit, waardoor de oplossing ook makkelijker lijkt ofzo. Het is echt niet zo dat ik opeens ben genezen, maar het is heel fijn om steun en begrip te krijgen, om samen naar een oplossing te werken die het beste is voor mij.
Ik heb er ineens wel weer vertrouwen in dat het goed komt. Niet vanzelf - ik moet het nog steeds zelf doen, maar ik ben nu gemotiveerder om er echt mee aan de slag te gaan.

Fijne dag allemaal! X
Klik om te vergroten...
Jij bent de zoveelste bewijs voor mij dat verslaafden ZELF tot bepaalde conclusies moeten komen. En ik snap heel goed je woorden over de cynische reacties. Er zijn altijd wat mensen ( binnen en buiten het forum) die (on)bewust door hun reacties eigen problemen proberen wegduwen en maskeren. Zo is het leven.
Dankjewel voor je openheid en eerlijkheid,
ik wens je heel veel succes onderweg naar je herstel. ❤️
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Super knap dat je de stap hebt gezet om hulp te vragen door het met je familie te delen!

Ook ik kan je een klinische behandeling alleen maar aanbevelen. Mocht die binnen NL zijn, probeer je kliniek dan zorgvuldig uit te kiezen. De meeste klinieken in het buitenland zijn vaak wel goed aangeschreven. Ik heb mijn keuze gemaakt door ervaringen van anderen in de kliniek die ik via de meetings heb leren kennen.

Succes komende tijd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Diamant,
Als ik je goed begrijp, wil je na de ontwenningskliniek overgaan tot gecontroleerd gebruik? Lees: zo af en toe, want helemaal stoppen wil je ( nog) niet?
Allereerst:
Knap van je dat je openheid van zaken hebt gegeven aan de mensen die dicht bij je staan.
Daar is moed voor nodig! Chapeau!
Ik hoop dat je snel in een klinische behandeling kunt stappen!
Maar is het niet beter voor je om helemaal te stoppen met gebruiken?
Gecontroleerd gebruik is heel erg moeilijk en er zijn maar heel weinig mensen die dit kunnen....een terugval zit er voor je het weet weer in!
Alle sterkte toegewenst met de behandeling!
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat fijn weer even van je te horen. En om eerlijk te zijn interpreteer ik jouw bericht als goed nieuws, hoe dubbel die boodschap ook lijkt. Ik sluit mij aan bij de anderen: dit vergt moed en leiderschap naar jezelf toe. Je bent over je eigen schaduw heen gestapt en daar mag je echt trots op zijn.

Diamant zei:
Door mijn probleem met mijn familie te delen heb ik t gevoel dat ik een stuk dichter bij de erkenning en acceptatie zit, waardoor de oplossing ook makkelijker lijkt ofzo. Het is echt niet zo dat ik opeens ben genezen, maar het is heel fijn om steun en begrip te krijgen, om samen naar een oplossing te werken die het beste is voor mij
Klik om te vergroten...
Je komt hier in je eigen woorden mooi tot de kern. Verslaving is niet alleen een psychisch / neurologisch proces, maar bovenal ook sociologisch van aard. Vaak wordt gezegd: verbinding is het tegenovergestelde van verslaving. En het leggen van verbinding is precies wat je hier hebt gedaan. Met mensen die jou dierbaar zijn en vice versa. En door verbinding met anderen te maken kom je ook beter in verbinding met jezelf. Je staat er alles behalve alleen voor.
Keep us posted :).

En klaag en steun ook een keer wanneer het wat minder gaat.

Verder staat de vrijdagavond voor de deur. Probeer vanavond de klok vooruit te zetten. Hoe ziet je zaterdag er na gebruik uit? Die brakheid en kater wil je niet! En dat hoeft ook niet. You got this!
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#12
Respect @Diamant ! Dat je in alle eerlijkheid je familie op de hoogte hebt gebracht! Vergt moed. Ik schaamde me kapot dat ik er zo'n potje van had gemaakt. Heeft bij mij wel langer geduurd voordat ik het had opgebiecht. Maar Ik wilde niet meer met dat geheim rondlopen. Uiteindelijk voelt dat zo goed om gewoon eerlijk te kunnen zijn. De eerste stap terug naar je echte zelf :)!

Goed dat jullie samen naar een kliniek aan het kijken zijn. Die hulp verdien je. Kies voor herstel en niet de doodlopende weg van gebruik. Die gaat je niks brengen alleen pijn en hopeloosheid.

Tijd voor een beter leven, een clean leven. Want het is de moeite waard!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Pietlul zei:
........Dus vechten tegen verslaving is zinloos maar draai het gewoon om zoek iets nieuws.......
Klik om te vergroten...
Hier ben ik het niet mee eens.
Ik heb tegen mijn verslavingen gevochten, met succes 💪 kan ik wel zeggen.
Als onderdeel van die strijd helpt het zoeken naar afleiding en dat kan vanalles zijn , wel degelijk ja.
Maar eenvoudigweg stellen van zoek maar iets nieuws te doen, daarmee alleen red je het niet....
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Diamant hoe gaat het nu met je :)
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Diamant zei:
Hi, ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik niet meer de behoefte had om mijn proces hier te delen omdat ik toch vooral bezig was met alle negatieve, cynische reacties die ik vaak kreeg als ik weer iets had geüpdate. Maar ik weet dat veel mensen dit topic ook in stilte volgen, zonder te oordelen. Dus ik hoop dat ik mensen hier mee kan helpen, door mijn ervaring te delen.
Er is nogal wat gebeurd.
M’n behandeling is begonnen. Maar tegelijkertijd is m’n gebruik weer toegenomen. Dus ik ben keurig elke week naar de afspraak geweest met mijn verslavingspsycholoog, maar hierdoor dacht ik: ik ben ermee aan t werk, ik krijg hulp, wat kan er nou helemaal gebeuren? En ik moet zeggen, de afgelopen periode ging met ups en downs best goed ook. De behandeling bij verslavingszorg is nu alleen gestopt, omdat ik mijn doel heb bereikt: op dit moment zit ik op (semi) gecontroleerd gebruik. Iets wat hier ook al veel ter sprake is gekomen, omdat ik intrinsiek de wil niet heb om 100% te stoppen met alles (daarvoor ondervind ik de nadelen (nog) niet genoeg, heeft behandeling bij verslavingszorg geen zin.
Ik ben mijn baan verloren in the meantime. En omdat ik dus ook geen hulp meer heb, heeft dit iets bij mij getriggerd. Ik baalde ervan dat ik er nu weer echt alleen voor stond.
Afgelopen weekend had ik weer van alles en nog wat gebruikt en dacht ik: dit kan zo niet langer, ik zit mijn eigen vooruitgang in de weg.
Ik heb toen voor t eerst mijn zus gebeld om te vertellen dat ik gewoon knetter verslaafd ben en dat t niet goed gaat. M’n zus schrok zich kapot natuurlijk maar ze was wel heel begripvol en ondersteunend. Eerder in dit topic wilde ik absoluut mijn probleem niet met naasten delen, maar ik kom er alleen niet uit, dus ik ben zo blij dat ik het met familie gedeeld heb nu. Een uur later stond mijn moeder hier voor de deur en nam ze me mee naar het huis van mijn ouders om te praten en om gewoon bij te komen. Natuurlijk zijn mijn ouders zich kapot geschrokken ook, maar ze steunen me vooral. Samen met mijn zus en ouders ben ik nu aan t kijken om naar een kliniek in t buitenland te gaan, maar ik sluit niet uit dat ik de behandeling bij verslavingszorg alsnog hervat. Het is zo fijn na 3 - 4 jaar erover te kunnen praten en ook te kunnen overleggen wat goed is voor mij en waar ik goed aan doe. Dat ik het niet meer allemaal alleen hoef te doen.
Door mijn probleem met mijn familie te delen heb ik t gevoel dat ik een stuk dichter bij de erkenning en acceptatie zit, waardoor de oplossing ook makkelijker lijkt ofzo. Het is echt niet zo dat ik opeens ben genezen, maar het is heel fijn om steun en begrip te krijgen, om samen naar een oplossing te werken die het beste is voor mij.
Ik heb er ineens wel weer vertrouwen in dat het goed komt. Niet vanzelf - ik moet het nog steeds zelf doen, maar ik ben nu gemotiveerder om er echt mee aan de slag te gaan.

Fijne dag allemaal! X
Klik om te vergroten...
Heel knap van je. Dat je zelf deze stap hebt kunnen maken vanuit intrinsieke motivatie, is zó belangrijk. Jíj hebt deze beslissing genomen, niet iemand anders, niet de mensen op dit forum, niet je ouders, je vrienden, je medegebruikers, maar JIJ. Doe het stap voor stap, dag voor dag. Heel veel sterkte met je herstel! En wees trots op jezelf, dat mag, écht. ♥️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Precies dit. Ergens vind ik het ook triest hoe wat forumgenoten zichzelf voor de gek blijven houden maar dat deed ik zelf ook jaren lang. Af en toe twijfel ik ook wel. Heeft het wel zin? Maar al helpt een bericht 1 op de 1000 keer dan heeft het m.i. nut. Maar af en toe voelt het wel wat nutteloos. Je kent de threads wel met vele pagina’s van dezelfde loze beloftes aan zichzelf die je van kilometers ver al fout ziet gaan. Maar ik houd hoop dat het iemand helpt (heeft het ook wel gedaan hoor) en gun ieder een fijn herstel, en daar hoort een harde / confronterende boodschap ook bij :)
Klik om te vergroten...
En jouw/jullie berichten helpen écht wel hoor. Zorgt één berichtje ervoor dat iemand z'n leven omgooit? Nee, tuurlijk niet. Maar de optelsom van alle verhalen, alle bemoedigende en soms ook confronterende berichten maakt echt wel dat er verschuivingen plaatsvinden. Uiteindelijk moet iedereen het zelf doen, maar de berichten uit de community helpen wél. En ja, ook ik vind ze soms confronterend. Dan lees ik even niet meer wat de (goede) bedoeling is die erachter zit. Maar als ik dan weer even uitzoom en lees uit wat voor een hel deze mensen zelf vaak komen, dan begrijp ik wel dat de berichten in wezen bedoeld zijn om te helpen. Het is niet voor niets.
s
sjammieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Diamant zei:
Hi, ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik niet meer de behoefte had om mijn proces hier te delen omdat ik toch vooral bezig was met alle negatieve, cynische reacties die ik vaak kreeg als ik weer iets had geüpdate. Maar ik weet dat veel mensen dit topic ook in stilte volgen, zonder te oordelen. Dus ik hoop dat ik mensen hier mee kan helpen, door mijn ervaring te delen.
Klik om te vergroten...
Hi Diamant,

Ik begrijp precies wat jij bedoeld.. Ik lees jouw topic in stilte. Uitgelogd. Wil je laten weten dat ik respect heb voor jou en de reis waarmee je bent begonnen. Haal de positieve zaken eruit en laat de rest lekker zitten. Keep going ( strong) ... You will be just fine!

Greetz,
Sam
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Diamant hoe gaat het deze week?
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ulixes zei:
@Diamant hoe gaat het nu met je :)
Klik om te vergroten...
Thanks voor het vragen, met ups en downs gaat het over het algemeen goed. 😉 Ik ben alleen niet meer actief op dit forum.

Ik ben niet meer in behandeling bij de Jellinek, maar bij een private kliniek. Hier is de behandeling niet alleen gericht op mijn verslavingsproblematiek, maar ook andere mentale problemen die samenhangen met mijn gebruik.

Ik wil iedereen bedanken die me heeft gesteund en geholpen op dit forum. 🤍 Verandering gebeurt niet van de één op andere dag, maar elke stap in de goede richting telt!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Diamant zei:
Thanks voor het vragen, met ups en downs gaat het over het algemeen goed. 😉 Ik ben alleen niet meer actief op dit forum.

Ik ben niet meer in behandeling bij de Jellinek, maar bij een private kliniek. Hier is de behandeling niet alleen gericht op mijn verslavingsproblematiek, maar ook andere mentale problemen die samenhangen met mijn gebruik.

Ik wil iedereen bedanken die me heeft gesteund en geholpen op dit forum. 🤍 Verandering gebeurt niet van de één op andere dag, maar elke stap in de goede richting telt!
Klik om te vergroten...
Het is jou zo gegund 😘

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1314151617
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."