Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

Mijn verhaal - overgenomen door mijn verslaving

320 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#1
spekbek zei:
De spanning in je lijf wegkrijgen lukt vaak (bij mij) door een repetitieve actie uit te voeren. Iets dat jij kan doen waar je helemaal in meegezogen wordt waardoor je hoofd de spanning ook 'vergeet'. Ik heb het over bijvoorbeeld: een game spelen, breien terwijl je een serie/film kijkt, een kleurprent heel mooi binnen de lijntjes inkleuren, iets met de hand beginnen schrijven en zo mooi mogelijk proberen schrijven... zo gek je het maar kan bedenken. Maar als je iets vindt dat werkt voor jou zou het je wel eens kunnen helpen om af te leiden van de spanning.

Succes
Klik om te vergroten...
Ja ik maak vaak kettinkjes of lak mijn nagels helemaal in gel. Maar daar heb ik nu geen tijd voor, misschien m’n make up doen. En helpt ibuprofen?? Word echt leip hiervan
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Diamant zei:
zal alleen nooit tegen mezelf zeggen dat ik iets nooit meer mag doen, zo lang ik achter mijn eigen gedrag sta en mijn verantwoordelijkheid neem wil ik mezelf niets opleggen of verbieden.
Klik om te vergroten...
Je "moet" natuurlijk niks.
Maar je "wil" graag dingen anders.

Termen als nooit meer enof altijd kun je beter achterwege laten want dat is vaak niet helpend.

Ik wil nu goed voor mijzelf zorgen.
Ik wil nu doen wat goed is voor mij en als ik daarbij voor een tijdje dingen even "moet"// "wil" laten liggen dan kan ik daar mijn best voor doen.

Leren om met emoties en tegenslagen/teleurstellingen omte kunnen gaan. Dat drugs daar geen oplossing voor is.

Sterkte ā¤
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi iedereen, even weer een update.
Het gaat wel / niet goed.
Ik heb sinds zondag geen druppel meer gedronken en niets meer gebruikt! Dus dat gaat goed.
Moet ik er wel bij vermelden dat ik letterlijk alleen maar heb geslapen / gegeten, dus ook niet in de verleiding ben gekomen.
Ik voel me dan ook letterlijk ziek. Maar voel me nu al wel beter dan 3 dagen geleden. Dus heb het idee dat ik hier even doorheen moet?
Morgen heb ik een date, maar die ga ik afzeggen, ben bang dat ik door de spanning etc te makkelijk een wijntje wil gaan drinken. Vrijdag heb ik een verjaardag en er blijft dan een vriendinnetje logeren, dus ik ga tegen haar ook zeggen dat ik even niet drink. Verder hoop ik eerst maar eens me weer helemaal goed te voelen! Ik zal morgen weer even een update doen van hoe het gaat.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Slim dat je het af gaat zeggen en met je vriendin gaaat praten.
Het is best lastig als je met stopt aangezien mensen dan vaak toch zeggen ah joh doe gezellig mee , doe niet zo ongezellig, 1te maar hoor. En dat is soms toch best moeilijk.
Het drinken van alcohol is zo gewoon geworden dat het raar gevonden word als je het niet doet en dat zorgt af en toe echt voor een extra lastige periode. Zeker als niet iedereen het weet.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag was weer geen goede dag, voel me nog steeds fysiek niet lekker en heb morgen de verjaardag afgezegd en ook het vriendinnetje dat zou blijven logeren. Ik voel me heel kut dat ik alles moet afzeggen, maar het is denk ik wel even beter zo.
De gedachte om coke te bestellen is in me opgekomen, maar toen dacht ik: dat zou echt heel achterlijk zijn, ik voel me al niet lekker en heb alles ervoor afgezegd en dan zou ik zeker in m’n eentje coke gaan zitten gebruiken? Dus nee.
Maar hoop wel dat ik me fysiek snel beter voel en ook niet zo eenzaam.
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Diamant zei:
Vandaag was weer geen goede dag, voel me nog steeds fysiek niet lekker en heb morgen de verjaardag afgezegd en ook het vriendinnetje dat zou blijven logeren. Ik voel me heel kut dat ik alles moet afzeggen, maar het is denk ik wel even beter zo.
De gedachte om coke te bestellen is in me opgekomen, maar toen dacht ik: dat zou echt heel achterlijk zijn, ik voel me al niet lekker en heb alles ervoor afgezegd en dan zou ik zeker in m’n eentje coke gaan zitten gebruiken? Dus nee.
Maar hoop wel dat ik me fysiek snel beter voel en ook niet zo eenzaam.
Klik om te vergroten...
heel trots op je dat je het niet hebt gedaan <3
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Diamant zei:
Vandaag was weer geen goede dag, voel me nog steeds fysiek niet lekker en heb morgen de verjaardag afgezegd en ook het vriendinnetje dat zou blijven logeren. Ik voel me heel kut dat ik alles moet afzeggen, maar het is denk ik wel even beter zo.
De gedachte om coke te bestellen is in me opgekomen, maar toen dacht ik: dat zou echt heel achterlijk zijn, ik voel me al niet lekker en heb alles ervoor afgezegd en dan zou ik zeker in m’n eentje coke gaan zitten gebruiken? Dus nee.
Maar hoop wel dat ik me fysiek snel beter voel en ook niet zo eenzaam.
Klik om te vergroten...
Hartstikke goed bezig! Grote kans dat je fysieke klachten worden veroorzaakt door je veelvuldige gebruik afgelopen periode. Je lichaam is letterlijk in herstel nu. Dat wordt snel weer beter! En tja, even prikkels mijden in het begin - dat is alleen maar tactisch. Het komt vanzelf weer.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#8
OkƩ ik heb een lichte keelontsteking en het is VRIJDAG. Dus knaldrang. Ik kom net uit yoga en voel me helemaal geheald, maar ik heb dus het geplande feestje afgezegd.
Nu zit ik op de bank en heb t even erg moeilijk, omdat ik me wel gewoon energiek voel, in tegenstelling tot de afgelopen dagen. En de vrijdag giert door mn bloed. Maar goed ik hou het bij een serietje en ga maar op tijd naar bed. Morgen weer een nieuwe dag. Maar vind dat soms zo moeilijk toe te geven.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Diamant zei:
OkƩ ik heb een lichte keelontsteking en het is VRIJDAG. Dus knaldrang. Ik kom net uit yoga en voel me helemaal geheald, maar ik heb dus het geplande feestje afgezegd.
Nu zit ik op de bank en heb t even erg moeilijk, omdat ik me wel gewoon energiek voel, in tegenstelling tot de afgelopen dagen. En de vrijdag giert door mn bloed. Maar goed ik hou het bij een serietje en ga maar op tijd naar bed. Morgen weer een nieuwe dag. Maar vind dat soms zo moeilijk toe te geven.
Klik om te vergroten...
Die vrijdag went nooit. Heb je een heerlijke nuchtere week gehad en hartstikke lekker bezig geweest op je werk.. mag je het vieren met verveling, haha!

Maar zoals je zelf zegt: morgen weer een dag. Een heerlijke zaterdag om volledig te vullen met je mooie plannen, in plaats van de hele dag brak in bed door te brengen!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
RnB_fan zei:
Die vrijdag went nooit. Heb je een heerlijke nuchtere week gehad en hartstikke lekker bezig geweest op je werk.. mag je het vieren met verveling, haha!

Maar zoals je zelf zegt: morgen weer een dag. Een heerlijke zaterdag om volledig te vullen met je mooie plannen, in plaats van de hele dag brak in bed door te brengen!
Klik om te vergroten...
Ik vier het liever met verveling dan zelfdestructie.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#11
RnB_fan zei:
Die vrijdag went nooit. Heb je een heerlijke nuchtere week gehad en hartstikke lekker bezig geweest op je werk.. mag je het vieren met verveling, haha!

Maar zoals je zelf zegt: morgen weer een dag. Een heerlijke zaterdag om volledig te vullen met je mooie plannen, in plaats van de hele dag brak in bed door te brengen!
Klik om te vergroten...
Ik heb morgen helemaal geen leuke plannen haha, heb ook potentiële date afgezegd. Dus morgen weer vervelen 🄲 ga morgen wel even kijken naar vakantie, dat is wel een leuk vooruitzicht.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eerste nuchtere vrijdagen zijn even wennen idd. Hoe dan ook: elke keer als ik de zaterdagochtend fris en fruitig wakker word ben ik mijzelf meer dan dankbaar. Lekker een stuk wandelen door op een rustige zaterdagochtend door de stad of natuur.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Diamant zei:
Ik heb morgen helemaal geen leuke plannen haha, heb ook potentiële date afgezegd. Dus morgen weer vervelen 🄲 ga morgen wel even kijken naar vakantie, dat is wel een leuk vooruitzicht.
Klik om te vergroten...
Misschien kun je een leuke date met jezelf hebben?

Lekker diamant tijd. Ergens een gebakje eten ofzo met een theetje of koffie ā¤
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#14
N3K0 zei:
Misschien kun je een leuke date met jezelf hebben?

Lekker diamant tijd. Ergens een gebakje eten ofzo met een theetje of koffie ā¤
Klik om te vergroten...
Hahaha ik heb al de hele week diamant tijd, maar goed, zorgen voor morgen 🄲
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#15
N3K0 zei:
Misschien kun je een leuke date met jezelf hebben?

Lekker diamant tijd. Ergens een gebakje eten ofzo met een theetje of koffie ā¤
Klik om te vergroten...
Perfecte vorm van selfcare 🤩
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#16
Diamant zei:
OkƩ ik heb een lichte keelontsteking en het is VRIJDAG. Dus knaldrang. Ik kom net uit yoga en voel me helemaal geheald, maar ik heb dus het geplande feestje afgezegd.
Nu zit ik op de bank en heb t even erg moeilijk, omdat ik me wel gewoon energiek voel, in tegenstelling tot de afgelopen dagen. En de vrijdag giert door mn bloed. Maar goed ik hou het bij een serietje en ga maar op tijd naar bed. Morgen weer een nieuwe dag. Maar vind dat soms zo moeilijk toe te geven.
Klik om te vergroten...

Je bent heel goed bezig. Ik heb dit topic redelijk stil gevolgd (want prettig om te lezen: de steun en goede adviezen die door verschillende leden aan je zijn gegeven hier, dan ben ik toch een beetje trots op ons aparte maar toch wel toffe forumpje). Maar ik ben vooral erg trots op jouw laatste verstandige beslissingen. Niet makkelijk. Echt niet. Keep going.
D
DiamantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bleghh ik voel me nu extra schuldig nu ik al jullie bemoedigende berichtjes lees en dit is precies de reden waarom ik dit topic eerst niet wilde aanmaken. Omdat ik nu zielig ga lopen doen.



Ik heb vanavond een gram coke besteld en wijn gedronken. Ik weet precies waarom ik het gedaan heb.

1. De reden waarom ik nu gestopt was met wijn / drugs is omdat ik over 2 weken een afspraak heb met verslavingszorg voor medicatie waarvoor ik 14 dagen vtv niets gedronken/ gebruikt mag hebben. Die afspraak had deze week gepland moeten worden, maar is niet gelukt omdat ik geen contact kreeg via telefoon/ mail. Mijn redenatie was dus: okƩ dan gaan de 2 weken waarschijnlijk pas komende week in omdat ik niet op zo korte termijn een afspraak kan plannen.


2. Ik voelde me gisteren doodsaai en vandaag weer. Ik heb met m’n moeder gebeld en geuit dat ik me doodsaai voelde en niet nog een avond in m’n eentje serie wilde kijken en niks wilde doen. Ik had er een date voor afgezegd en m’n moeder zei ook dat dat een goeie zet was, en of ik niet met iemand gewoon een serietje kon kijken. Goed idee vond ik.



3. Ik heb toen B geappt die een week geleden graag met me wilde afspreken en waar ik heel leuk app contact mee had. Ik ken B al langer van een uit de hand gelopen nacht, en hij wilde t ook rustig aan doen dit weekend. Nou dat kwam goed uit.


4. door de gedachte alleen al, dat ik met B zou gaan afspreken, heb ik m’n dealer geappt. Ik heb m’n dealer nog geappt dat het toch niet nodig was, maar nadat B liet weten mij toch niet te willen zien vanavond heb ik de dealer gevraagd om alsnog te komen.



5. B gaf vorige week aan een klik te voelen met mij, en deze verder te willen onderzoeken. Dit verbaasde mij want ik had eerder mijn interesse al wel getoond, waar hij niet heel erg op in ging. Ik was dus mega positief verrast dat hij toch weer wilde afspreken.

Inmiddels had ik de coke ontvangen, maar had het weggelegd om eerst wijn te halen en dan misschien te nemen.



6. B appte dat hij t allemaal niet zo bedoeld had vorige week en dat hij het toch hierbij wilde laten.

Mega error in mijn hoofd want dat is precies het tegenovergestelde van wat hij vorige week allemaal zei. Ik heb toen 2 flinke sleutels coke genomen.



Ben toen een stukje gaan lopen. Om wijn te halen. Ik heb 2 flessen 0.0 wijn gehaald en 3 flessen rode wijn en 2 flessen witte wijn.



Ik heb coke gesnoven en wijn gedronken. Omdat ik de afwijzing niet begrijp en niet aan kan. Omdat ik me niet kan neerleggen bij: okĆ© jammer dan maar het leven gaat door. Ik kon t in ieder geval vanavond niet. Voel me zo’n idioot en vind B ook achterlijk, ik dacht ook wel: ik hoef jou ook helemaal niet meer te zien of te spreken, voor jou 10 anderen. Maar voelde me wel ook gekwetst en verneukt doordat hij vorige week nog de indruk wekte potentie te zien en nu ineens toch niet meer.

Ik snap dus heel goed waarom ik heb besteld en heb gedronken en gebruikt, en ik zou willen dat ik t niet had gedaan. Maar toch was de wil om te gebruiken groter.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is jammer. Maar je weet in ieder geval goed voor jezelf waarom je gebruikt. En dat is omgaan met verveling en afwijzing. Daar kun je aan werken. Je kunt het blijven wegstoppen met drank en coke, maar je ziet zelf ook wel in dat dat een doodlopende weg is. Het lost ook niks op. Het doet niks positiefs voor je eigenwaarde, en die moet je nu juist sterker maken de komende tijd.

Diamant zei:
Maar toch was de wil om te gebruiken groter.
Klik om te vergroten...
De wil om te verdoven šŸ˜‰
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
Diamant zei:
Toch is de wil niet sterk genoeg om mezelf in controle te houden.
Klik om te vergroten...
Diamant zei:
Maar toch was de wil om te gebruiken groter.
Klik om te vergroten...
Het valt me op @Diamant dat je steeds deze formulering gebruikt: ā€œde wil om niet te gebruiken was niet groot genoegā€.

Ergens hoor ik dan: ā€œIk heb mijn gebruik op zich wel onder controle, maar op dit moment kies ik er gewoon voor om te gebruikenā€. En dan is het probleem eigenlijk vooral dat je het niet graag genoeg wilt.

Als dat klopt, als dat inderdaad jouw houding is, dan ben ik bang dat dat je herstel in de weg staat, want herstel begint met toegeven dat je wel wilt stoppen maar dat je de controle kwijt bent. Zo kun je hulp namelijk toelaten.

Als je steeds blijft zeggen ā€œIk kan het wel, maar ik wil het nietā€ dan zou ik eigenlijk niet weten waar de verslavingszorg moet beginnen, want hoe moeten ze het jou laten willen dan?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Diamant zei:
Ik snap dus heel goed waarom ik heb besteld en heb gedronken en gebruikt,
Klik om te vergroten...
Jij snapt wel veel meer dan de gemiddelde, maar dat maakt het niet makkelijker begrijp ik.
Je hebt temaken met behoefte je dopamine-rush te voelen en de rest zijn allemaal excuses denk ik...
Je zult de leegte moeten voelen en accepteren en dan komt het wel weer goed. Maar dates, coke, wijn..... het is gewoon je verslaving en allemaal 1 pot nat, denk ik.

Sterkte en je bent wel goed bezig zie ik (vergeleken bij jaartje terug)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...17
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."