Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Diamant zei: Bleghh ik voel me nu extra schuldig nu ik al jullie bemoedigende berichtjes lees en dit is precies de reden waarom ik dit topic eerst niet wilde aanmaken. Omdat ik nu zielig ga lopen doen. Klik om te vergroten... Hi Diamant, Voel je niet extra schuldig, dit is een van de grootste valkuilen. Je doet niet zielig. Je bent bezig met de ''eerste'' stappen en dat is winst. Ik zelf struggle ook heel veel met schuldgevoel etc. Ook ik probeer weer te gaan stoppen en ben pas sinds kort hier op dit forum. Alle mensen die hier zijn, weten hoe moeilijk het is. Zij geven advies, tips etc. Je bent eerlijk over wat er is gebeurd, je weet ook waarom het is gebeurd. Meenemen in jouw ''rugzakje'' en verder gaan met wat jij aan het doen bent.... Voor zover ik het kan zien hebben een aantal leden hier jou goede en eerlijke adviezen gegeven. Lao Tzu schreef ooit: '' A journey of a thousand miles begins with a single step''. Die eerste stap heb je genomen, nu verder. Succes! Greets, Sam"
"Kleine update, Ondertussen heb ik mede via deze site en de verschillende fora (opiaten, verslavingen,etc) flink wat meer kennis over afkicken, Kratom en doseringen etc gevonden. Vandaag ga ik e.e.a bestellen en inplannen.... Elk advies, tips wat dan ook is nog steeds meer dan welkom. De mensen zijn hier erg behulpzaam en chill. Dat is erg prettig, aangezien schuldgevoel en andere emoties al genoeg rond gaan in mijn persoontje. Wanneer ik ga stoppen, wil ik elke dag een kort stukje schrijven. Heb gezien dat meerdere mensen dit al gedaan hebben en los dat je wat van je afschrijft kun je misschien iemand anders ook weer motiveren. Of informeren. Ben redelijk nerveus. Zeker omdat ik hier schrijf dat ik binnenkort ga stoppen. Dan kan ik voor mijn gevoel niet terug... Zelf ben ik in de afgelopen jaren wel vaker "clean" ( ik heb een hekel aan het woord) geweest en dan naar de NA geweest. Daar heb ik geen goede ervaringen mee. Dit forum/site heeft mij meer geholpen in 5 dagen dan de ongeveer 10 keer dat ik naar NA ben geweest. Een van de nare dingen vond ik dat men bij de NA toen bijvb zei dat ik niet ''clean'' was ondanks 3 maanden geen gebruik. Reden: Ik nam 4 stuks a 5 mgr methadon en dat per week met een halve pil afbouwde. Ook waren er bijna geen heroïne verslaafden. Wel merkte ik dat er veel ( meer ) mensen aan de GHB verslaafd waren dan ik had gedacht. Schrok daarvan, maar GHB is niet te vergelijken met heroïne. Waarmee ik niet wil zeggen dat het een erger is dan de ander... Los daarvan, had gewoon niet het gevoel dat het bij mij past. Mijn probleem is bruin. Ik kan prima een biertje drinken, of een blowtje roken zonder de drang naar meer of elke dag gebruik. Er zullen vast mensen zijn die geheelonthouder moeten zijn, alleen er zijn er ook die met 1 middel een probleem hebben en dat is bij bijvb bij NA ''vloeken in de kerk''. Wil iedereen op dit forum bedanken voor de manier waarop er ervaringen, advies, tips, verhalen delen en helpen! Het zal voor iedereen anders zijn, maar voor mij maken jullie het verschil op dit moment. '' A journey of a thousand miles begins with a single step''. Die stap is nu een stuk dichterbij dankzij dit forum en de mensen die hier zijn. Dit wilde ik even kwijt. Greets Sam"
"Hi Allemaal, Zelf ben ik ongeveer 12 jaar verslaafd.. Ben meerdere malen van de bruin afgekickt. Zelfs tot bijna een jaar lang, 8 maanden, 6 maanden. Laatst nog 3 weken gestopt geweest etc. Nu wil ik echt weer graag stoppen, alleen ik ben hart patiënt en heb nog veel meer fysieke zaken. Het is heel herkenbaar wat je (be)schrijft Tureluur! Vooral het zweten is heel erg! De laatste keer dat ik gestopt was zweette ik zo een 4-8 t-shirts per nacht er doorheen. Heb al insomnia, maar als ik dan slaap word ik schrikkend wakker. Echt druipnat van de zweet. Mijn vrouw droogt mij dan af en vervangt t-shirt , kussensloop etc. Een van de redenen ( denk ik) dat het mij niet lukt, is dat het zweten en (vele) andere klachten na 3-4 maanden nog steeds spelen. Het wordt niet minder bij mij. Het enige dat ik tegen jou kan zeggen is dat het echt mogelijk is, zeker als je het echt wilt. Lees het (mooie ) stuk van Enjoy Life... Sorry als ik ''jouw'' topic gebruik/steel om over mijzelf e.e.a te schrijven. Ben jaren geleden lid geweest van het forum, was toen goed bevriend met LevellDesigner. Wat ik heb begrepen is hij ook gestopt met gebruiken na een zeer lange tijd. Verder ken ik niemand en ben ik op zoek naar manieren om het stoppen in mijn geval als o.a hartpatiënt zo goed mogelijk te laten verlopen. Tips, verhalen, supplementen, echt alles dat kan helpen. Zelf had ik nooit gedacht dat ik ooit nog eens een stukje zou schrijven op dit forum. Mocht iemand ook goede informatie hebben over bijvb Kratom ben ik zeer benieuwd. Krijg voor mijn gevoel niet de juiste informatie , of ik kan deze niet vinden. Alvast bedankt voor het lezen en Tureluur ik hoop dat het stoppen jou deze keer echt gaat lukken!"
"Hippie Langwaus zei: Kratom wordt wel gebruikt door mensen met opiaatontwenning om de onttrekkingsverschijnselen te verzachten. Maar let op, het bevat stoffen die op je opiaatreceptoren werken en is ook potentieel verslavend. Je zou het kunnen proberen en daarmee afbouwen. Het zal zoeken zijn naar een geschikte dosis voor je. Klik om te vergroten... Hi Hippie, Dank je wel voor je (snelle) reactie. Dit heb ik idd ook her en der gelezen. Weet ook niet(s) van hoeveelheden, dosis en voor hoelang. Het is nogal tegenstrijdig. Kwam ook nogal wat Kratom verslaafden tegen op youtube en andere media. Alle info is welkom aangezien ik echt moet stoppen en gewoon ''vastloop", op veel fronten. Dus alle knowlegde is meer dan welkom! Thanks again Hippie, Sam"
"Hi Floeffie, Floeffie zei: Hoi, ik ben ook zo'n 10 jaar verslaafd geweest aan heroïne en inmiddels al heel wat jaren clean. Daar zijn meerdere mislukte pogingen bij afkickklinieken aan vooraf gegaan. De klinieken waar je 24/7 opgenomen bent en in een groep moet leven heb ik als te benauwend ervaren. Uiteindelijk is het gelukt door mij eerst in detoxkliniek te laten opnemen voor het fysiek afkicken gevolgd door een dagprogramma van een jaar. Dat bracht structuur in mijn leven en dat werkte voor mij. Het was echt heel moeilijk om niet terug te vallen maar ik was al zo diep gezakt dat ik wist dat het nu of nooit zou zijn. De gevoelens van onrust en trek heb ik grotendeels kunnen onderdrukken door heel veel te blowen. Met het clean worden kreeg ik ook last van allerlei fysieke ongemakken die ik door de dope jarenlang had onderdrukt. Dat heb ik opgelost door mij te laten doorverwijzen naar specialisten en het is uiteindelijk goed gekomen. Belangrijkste is om eerst echt clean te worden en blijven want zo lang je nog verslaafd bent neemt geen enkele dokter je serieus. Mijn familie en vrienden hadden mij al opgegeven maar het is mij toch gelukt om een nieuw en normaal leven op te bouwen. Het klinkt flauw maar het is echt een kwestie van wilskracht en de begeleiding vinden die bij jou past. Succes!!! Klik om te vergroten... Bedankt voor jouw advies.... Dokters hebben vaak een vooroordeel. Men gooit vaak alles op "het gebruik van". Gelukkig heb ik sinds 2019 een huisarts die een andere aanpak volgt. Sindsdien zijn er een aantal zaken naar boven gekomen die volgens mijn vorige huisarts en andere dokteren ''tussen mijn oren zat''. Best wel bizar als ik jou vertel dat ik boezemfibrilleren heb , Angina Pectoris en problemen aan mijn linkerklep waardoor ik 4 verschillende medicatie slik alleen voor mijn hart. Zo heb ik nog wat meer lichamelijke problemen. Maar goed, ik ben zeker niet de enige hier. Vrienden en familie weten niet(s) van mijn verslaving. Nadat ik een jaar niet meer gebruikte denkt men dat ik geen bruin meer rook. Vandaar dat ik hier probeer informatie probeer te vinden, ook wat (wil) gaan delen ter zijner tijd. Nooit gedacht dat ik dit zou doen. Hippie heeft mij al een paar goede tips gegeven en ook jouw verhaal geeft mij ook weer stof tot nadenken. Thnx daarvoor! Iedereen heeft zijn eigen verhaal natuurlijk, klinieken ben ik echt niet geschikt voor. Wellicht deel ik nog een keer waarom dit bij mij niet ''werkt'' vooralsnog.... Fijn weekend, Sam"
"Hippie Langwaus zei: Als je goed in gedachten houdt dat Kratom ook verslavend kan zijn en je dus, wanneer je weet hoeveel van welke Kratom voor jou genoeg is, de dosis nooit opvoert, maar juist probeert langzaam iets minder te nemen, beperk je het risico op een nieuwe 'hobby'. Ook kan je het moment van nemen elke keer nog weer even langer uit te stellen. Er zijn veel verschillende soorten Kratom met de wildste namen. Ik zou een 'rode' variant aanraden. Qua dosis is het echt aftasten. Klik om te vergroten... Hey Hippie, Dank je wel, dit is echt goede info voor mij. Heb net een supplement gevonden van Breaktrough Magnesium dat slapen echt bevordert en meerdere zaken doet voor het lichaam tijdens detox. Totaal iets anders dan Kratom, maar een klein stukje van de puzzel in mijn geval. Weet jij toevallig waar ik meer informatie kan vinden over dosis bepalen op het (inter)net? Een site etc waarvan jij denkt dat het ook echt ergens op gebaseerd is, c.q onderbouwd? Alvast bedankt. Fijn weekend, Sam"
"Hi Zandman, Sorry voor mijn late reactie, maar heb een longontsteking ( o.a ) gehad en daardoor even ''offline'' geweest. Dank je voor jouw vraag. Ben ik (echt) niet gewend.... Ik ben al een tijdje (weer) naar stoppen aan het toewerken. Door jouw vraag komt dit wat sneller dan ik had gewild. Mijn situatie is net als veel mensen hier best wel lastig. Zeker ook fysiek en mentaal. Het is de bedoeling om binnen 2 weken een topic aan te maken over het stoppen met Heroine. Het gaat redelijk, maar ik mis dat ik zaken kan delen als het gaat om opiaten/heroine. Op dit moment ben ik aan het afbouwen, roken en dan 24 uur niet roken voor de volgende dosis. Dat gaat goed. Het probleem is normaliter niet stoppen, maar gestopt blijven. Ik weet dat ik veel meer schrijf dan dat jij vraagt. Zo snel als ik kan zal ik meer schrijven en uitleggen. Nogmaals bedankt! Ik schaam me behoorlijk en het is niet makkelijk om te delen voor mij. Al hoewel, als je dit antwoord leest van mij zal je wel denken: " Ik vraag alleen hoe het gaat Sam''🙈 Struggle behoorlijk, maar binnenkort zal ik mij meer uiten zoals boven beschreven. Nogmaals bedankt voor jouw vraag en ik kom met een topic binnen een week of 2-3. Hoe gaat het met jou Zandman? Greets, Sam"
"Brakka Mang zei: Het is al knap dat je kan stoppen, danwel je kan ontdoen van de lichamelijke afhankelijkheid. Probeer kratom wanneer je cravings krijgt en zoek een behandeling die je kan helpen bij het gestopt blijven. Uiteindelijk is kratom ook verslavend en ik weet uit ervaring dat veel opiaat gebruikers ook overstappen op wiet mochten ze dat al niet roken. Als gestopt blijven je enigste uitdaging is dan is daar zeker wel een oplossing voor in de vorm van professionele hulp. Klik om te vergroten... Hey Brakka Mang, Zonder het al te ingewikkeld te maken. Het is niet zo dat ik ''even'' stop. Dat kost me heel wat energie etc. Ik heb de kracht niet zou Gordon zeggen Dus nee het gaat niet makkelijk en zo knap is het ook niet. Sorry. Het valt echt tegen en de professionele hulp ben ik niet wild van. Maar ik kom nog wel terug op dit topic.... Bedankt voor jouw bericht Brakka! Greets, Sam"
"tureluut zei: lees nogal veel over kratom hier...zal daarover eens spreken bij mijn dokter...maarzelf heb ik daarover nog nooit gehoord. Klik om te vergroten... Hi Tureluut, Ook ik ben bezig om wellicht i.p.v korte methadon ''afkick'' het deze keer met Kratom te doen. Maandag ga ik bestellen. Dan een week aankijken hoe dit gaat fysiek etc. Ik ben er mede door Paranoize op attent gemaakt en ik maak er misschien een topic over als het doet wat ik hoop. Er is op dit forum vrij veel te vinden over Kratom. Ook op het net trouwens. Alleen dosis bepalen is iets lastiger, er zijn vele verschillende en tegenstrijdige berichten. Hoe meer ik over Kratom lees, hoe meer ik het gevoel heb dat dit een goed alternatief is t.o.v andere manieren van afkicken. Sterkte Tureluut! Ik hoop dat jij met alle reacties de manier vindt om af te kicken en gestopt te blijven! Greets, Sam"
"Casrus zei: Binnenkort ga ik weer op reis met wat NEP dat ik uit een groter zakje ga halen. Hoe dit lekvrij en toch discreet te vervoeren? Stel ik wil een halve gram apart hebben om dat te snuiven. Hoe doe ik dat dan? Wegen en Ponypack/'kabouterpost' vouwen? Hoe doen jullie dat? Liefst moet het tegen een stootje kunnen. Ook moet het niet schreeuwen "Hier is er één met drugs!'. Klik om te vergroten... Hi Casrus, *Grote modknip* Suc6 Sam"