Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen moet

Afvallen moet

148 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Niets mis met ideaalbeelden van gezondheid/fitheid tonen imo (en nee, anorexia is dan weer een ander uiterste dat ook ongezond is).
Klik om te vergroten...

Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Ja we zijn ook geen afvalforum, schei toch uit zeg. Betekent niet dat er geen compleet andere topics worden geopend, enige dat ik aangeef is dat de titel van DIT topic mij (en mijn eetprobleem) heel erg triggerT en dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar alleen in ben. Terwijl er al topics zijn waarin dit gedeeld wordt en waarin gezondheid, sporten en eten, vanuit een veel positievere positie benaderd wordt. Soms is afvallen gewoon levensgevaarlijk, evengoed als hart en vaat ziekten. En het triggert eigenlijk elke keer dat ik het topic naar boven zie komen dus challas✌🏻
Klik om te vergroten...
Hey, het is oké. Zoals ik al zei, mensen met onderliggende problemen, daar is het allemaal niet zo simpel voor als even “minder moeten” of “meer moeten” eten.

Maar ik denk niet dat dit zo’n verkeerd topic is. Als mensen struggles hebben met aankomen/afvallen is het misschien echt wel fijn om tips te krijgen.

Er zijn hier ook veel (drugs)verslaafden waarbij sommige topics enorm triggeren.

En zoals je zelf zegt, je kunt beter de topics lezen waar je geen enorme trigger van krijgt. Take care!! ❤️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Klik om te vergroten...
Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#4
En aller grappigste is wanneer dat “ accepteer jezelf zoals je bent” tiktoker onder de mes gaat en valt 60 kg af. Dan weer onder de mes om zijn( haar) overgebleven huid te removen . Geld heeft hij ( zij) wel voor. Maar zijn ( haar fans) niet.
En na alle operaties gaat die influencer ineens over gezond gewicht te lullen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Jij staat op de slippery road nu. :)))
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tartarus zei:
Ik zal mijn manier hier even vertellen:
Veel feestjes gedaan afgelopen paar maanden met afwisselend pep, coke en mdma gebruik.
Heb ook paar weekenden gehad waar ik gespreid over een dag paar lijntjes pep of coke deed. Zoals je kan raden eet je op die dagen sowieso weinig tot niets.

Verder ontbijt ik haast niet en ik eet s’avonds heel vroeg en heel weinig.

Dit alles is uiteraard heel ongezond maar ik ben wel 15kg lichter nu.
Klik om te vergroten...
Dat is niet iets om trots op te zijn.
Je weet toch dat je lichaam een benodigd aantal vitamines ed nodig heeft om je lichaam in optimale staat te houden?
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
Dat is niet iets om trots op te zijn.
Je weet toch dat je lichaam een benodigd aantal vitamines ed nodig heeft om je lichaam in optimale staat te houden?
Klik om te vergroten...
Ik voel nog geen lichamelijke klachten en krijg wel voldoende vitamines binnen heb ik het idee. Want na een jaar zou ik of vaker ziek zijn of sneller vermoeid raken. Van beiden is er nog geen sprake.

Ik ben zacht gezegd wel tevreden met het resultaat. Want afvallen was niet een reden voor mijn drugsgebruik van die periode.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vind eigenlijk ook dat mensen vooral moeten doen wat ze zelf willen en waar ze zelf gelukkig van worden ( of denken te worden)
Iedereen leeft het leven op zijn eigen manier. En daar is geen goed of fout aan het is wat het is.

Oordelen over hoe anderen het zouden moeten doen (leven) volgens mij gaat natuurlijk nergens over. Want hoe kan ik nou weten wat het beste is voor jou?
Ik weet wat het beste is voor mijzelf maar misschien geldt dat voor een ander niet.

Als mensen willen roken, drinken, eten, kopen, drugs gebruiken moet iedereen dat vooral zelf weten.
Mensen komen vanzelf wel tot een conclusie dat iets wel of niet voor ze werkt.

Aan de ander de keus om niet met mij of wie dan ook omte gaan.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zullen we maar even teruggaan naar waar het topic voor gestart is? 🙋🏻‍♀️
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
N3K0 zei:
Ik vind eigenlijk ook dat mensen vooral moeten doen wat ze zelf willen en waar ze zelf gelukkig van worden ( of denken te worden)
Iedereen leeft het leven op zijn eigen manier. En daar is geen goed of fout aan het is wat het is.

Oordelen over hoe anderen het zouden moeten doen (leven) volgens mij gaat natuurlijk nergens over. Want hoe kan ik nou weten wat het beste is voor jou?
Ik weet wat het beste is voor mijzelf maar misschien geldt dat voor een ander niet.

Als mensen willen roken, drinken, eten, kopen, drugs gebruiken moet iedereen dat vooral zelf weten.
Mensen komen vanzelf wel tot een conclusie dat iets wel of niet voor ze werkt.

Aan de ander de keus om niet met mij of wie dan ook omte gaan.
Klik om te vergroten...
Van mij mag iedereen doen wat hij/zij wil inderdaad.
Alleen lukt het me soms niet om goedbedoeld advies, of soms wat kritiek te geven over de manier waarop.
N3K0 zei:
Ik vind eigenlijk ook dat mensen vooral moeten doen wat ze zelf willen en waar ze zelf gelukkig van worden ( of denken te worden)
Iedereen leeft het leven op zijn eigen manier. En daar is geen goed of fout aan het is wat het is.
Klik om te vergroten...
Klopt.
N3K0 zei:
Oordelen over hoe anderen het zouden moeten doen (leven) volgens mij gaat natuurlijk nergens over. Want hoe kan ik nou weten wat het beste is voor jou?
Ik weet wat het beste is voor mijzelf maar misschien geldt dat voor een ander niet.
Klik om te vergroten...
Geen idee of dit op mij slaat of niet.
Maar er is volgens mij niks mis met dingen kritisch te bekijken.
Een oordeel (mening) hebben en die kunnen uiten moet gewoon kunnen.
N3K0 zei:
Als mensen willen roken, drinken, eten, kopen, drugs gebruiken moet iedereen dat vooral zelf weten.
Mensen komen vanzelf wel tot een conclusie dat iets wel of niet voor ze werkt.

Aan de ander de keus om niet met mij of wie dan ook omte gaan.
Klik om te vergroten...
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
CuriousExplorer zei:
Van mij mag iedereen doen wat hij/zij wil inderdaad.
Klik om te vergroten...
Als dat zo is dan waarom dit

CuriousExplorer zei:
Alleen lukt het me soms niet om goedbedoeld advies, of soms wat kritiek te geven over de manier waarop.
Klik om te vergroten...
Oke als mensen om je advies vragen dan kun je zeggen wat je wil maar anders is het toch niet aan jou wat de ander doet?
Je mag natuurlijk alles vinden wat je wil.

"Let me save you from drowning said the monkey to the fish" (goed bedoelt vande aap maar dus dodelijk voor de vis)

CuriousExplorer zei:
Geen idee of dit op mij slaat of niet.
Maar er is volgens mij niks mis met dingen kritisch te bekijken.
Een oordeel (mening) hebben die kunnen uiten moet gewoon kunnen.
Klik om te vergroten...
Je mag alles wat je wil kritisch bekijken en uit je zoveel je wilt. Maar wat wil je daarmee bereiken.

Naar het heeft naar mijn mening/ervaring vooral iets met jezelf te maken en eigen standaarden, overtuigingen en dergelijke waar niet aan word voldaan.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Als dat zo is dan waarom dit


Oke als mensen om je advies vragen dan kun je zeggen wat je wil maar anders is het toch niet aan jou wat de ander doet?
Je mag natuurlijk alles vinden wat je wil.
Klik om te vergroten...
Ik zei gewoon dat afvallen door middel van drugs niet iets is om trots op te zijn.
Op geen enkel moment zei ik dat Tart dat niet mag doen.
N3K0 zei:
"Let me save you from drowning said the monkey to the fish" (goed bedoelt vande aap maar dus dodelijk voor de vis)


Je mag alles wat je wil kritisch bekijken en uit je zoveel je wilt. Maar wat wil je daarmee bereiken.
Klik om te vergroten...
Niet veel. Zoals ik zei, het was een kritische noot.
"Wat wil je ermee bereiken" is een vraag die in een ander (welbekend) topic moet gevraagd worden.
N3K0 zei:
Naar het heeft naar mijn mening/ervaring vooral iets met jezelf te maken en eigen standaarden, overtuigingen en dergelijke waar niet aan word voldaan.
Klik om te vergroten...
Maar goed. Genoeg offtopic.
Succes OP.
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Ik zei gewoon dat afvallen door middel van drugs niet iets is om trots op te zijn.
Op geen enkel moment zei ik dat Tart dat niet mag doen.
Klik om te vergroten...
Ik viel af door drugsgebruik, maar gebruikte drugs niet om af te vallen:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tartarus zei:
Ik viel af door drugsgebruik, maar gebruikte drugs niet om af te vallen:
Klik om te vergroten...
Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.

Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
CuriousExplorer zei:
Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.

Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
Klik om te vergroten...
Mijn bericht wat niet specifiek naar jou bedoelt he. 😉
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#16
CuriousExplorer zei:
Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.

Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
Klik om te vergroten...
Oh ik heb totaal geen emoties of wat dan ook in dezen. Wilde gewoon even iets verduidelijken.

Ik zei ook dat het niet gezond was. Dus als iemand dat lezende alsnog besluit te gebruiken, dan heb ik i.i.g. een gerust geweten.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vanaf hier weer graag ontopic!

@knikkeboller , als je graag wil dat dit een langlopend topic wordt om elkaar te steunen in afvaldoelen, is het dan een idee om de titel te veranderen naar een positieve/motiverende zin?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tartarus zei:
Ik voel nog geen lichamelijke klachten en krijg wel voldoende vitamines binnen heb ik het idee. Want na een jaar zou ik of vaker ziek zijn of sneller vermoeid raken. Van beiden is er nog geen sprake.

Ik ben zacht gezegd wel tevreden met het resultaat. Want afvallen was niet een reden voor mijn drugsgebruik van die periode.
Klik om te vergroten...

Als je door stimulanten afvalt, ga je waarschijnlijk extra snel aankomen als je weer met die stimulanten stopt. Je lichaam reageert door in een besparingsstand makkelijker vet op te gaan slaan. Naast dat een ‘stim-crash-dieet’ rete-ongezond is, en je er een mogelijke verslaving bijkweekt, is het daarnaast ook nog eens op langere termijn compleet ineffectief. Maar dat zou redelijk common sense moeten zijn. Het is niet voor niks dat stimulanten allang niet meer geïndiceerd zijn als afslankmiddel.

P.S. * Edit: Oeps, sorry @Mevrouw Pløp. 😆
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Als je door stimulanten afvalt, ga je waarschijnlijk extra snel aankomen als je weer met die stimulanten stopt. Je lichaam reageert door in een besparingsstand makkelijker vet op te gaan slaan. Naast dat het rete-ongezond is, en je er een mogelijke verslaving bijkweekt, is het daarnaast ook nog eens op langere termijn compleet ineffectief. Maar dat zou redelijk common sense moeten zijn. Het is niet voor niks dat stimulanten allang niet meer geïndiceerd zijn als afslankmiddel.
Klik om te vergroten...
Oh je hebt vast gelijk, maar ik snoof dus niet om af te vallen en niet zo regelmatig dat het enkel daar aan te danken is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Tartarus zei:
Oh je hebt vast gelijk, maar ik snoof dus niet om af te vallen en niet zo regelmatig dat het enkel daar aan te danken is.
Klik om te vergroten...

Gelukkig. :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."