#1
Niets mis met ideaalbeelden van gezondheid/fitheid tonen imo (en nee, anorexia is dan weer een ander uiterste dat ook ongezond is).
Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Niets mis met ideaalbeelden van gezondheid/fitheid tonen imo (en nee, anorexia is dan weer een ander uiterste dat ook ongezond is).
Hey, het is oké. Zoals ik al zei, mensen met onderliggende problemen, daar is het allemaal niet zo simpel voor als even “minder moeten” of “meer moeten” eten.Ja we zijn ook geen afvalforum, schei toch uit zeg. Betekent niet dat er geen compleet andere topics worden geopend, enige dat ik aangeef is dat de titel van DIT topic mij (en mijn eetprobleem) heel erg triggerT en dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar alleen in ben. Terwijl er al topics zijn waarin dit gedeeld wordt en waarin gezondheid, sporten en eten, vanuit een veel positievere positie benaderd wordt. Soms is afvallen gewoon levensgevaarlijk, evengoed als hart en vaat ziekten. En het triggert eigenlijk elke keer dat ik het topic naar boven zie komen dus challas✌🏻
Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Jij staat op de slippery road nu.Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.
Dat is niet iets om trots op te zijn.Ik zal mijn manier hier even vertellen:
Veel feestjes gedaan afgelopen paar maanden met afwisselend pep, coke en mdma gebruik.
Heb ook paar weekenden gehad waar ik gespreid over een dag paar lijntjes pep of coke deed. Zoals je kan raden eet je op die dagen sowieso weinig tot niets.
Verder ontbijt ik haast niet en ik eet s’avonds heel vroeg en heel weinig.
Dit alles is uiteraard heel ongezond maar ik ben wel 15kg lichter nu.
Ik voel nog geen lichamelijke klachten en krijg wel voldoende vitamines binnen heb ik het idee. Want na een jaar zou ik of vaker ziek zijn of sneller vermoeid raken. Van beiden is er nog geen sprake.Dat is niet iets om trots op te zijn.
Je weet toch dat je lichaam een benodigd aantal vitamines ed nodig heeft om je lichaam in optimale staat te houden?
Van mij mag iedereen doen wat hij/zij wil inderdaad.Ik vind eigenlijk ook dat mensen vooral moeten doen wat ze zelf willen en waar ze zelf gelukkig van worden ( of denken te worden)
Iedereen leeft het leven op zijn eigen manier. En daar is geen goed of fout aan het is wat het is.
Oordelen over hoe anderen het zouden moeten doen (leven) volgens mij gaat natuurlijk nergens over. Want hoe kan ik nou weten wat het beste is voor jou?
Ik weet wat het beste is voor mijzelf maar misschien geldt dat voor een ander niet.
Als mensen willen roken, drinken, eten, kopen, drugs gebruiken moet iedereen dat vooral zelf weten.
Mensen komen vanzelf wel tot een conclusie dat iets wel of niet voor ze werkt.
Aan de ander de keus om niet met mij of wie dan ook omte gaan.
Klopt.Ik vind eigenlijk ook dat mensen vooral moeten doen wat ze zelf willen en waar ze zelf gelukkig van worden ( of denken te worden)
Iedereen leeft het leven op zijn eigen manier. En daar is geen goed of fout aan het is wat het is.
Geen idee of dit op mij slaat of niet.Oordelen over hoe anderen het zouden moeten doen (leven) volgens mij gaat natuurlijk nergens over. Want hoe kan ik nou weten wat het beste is voor jou?
Ik weet wat het beste is voor mijzelf maar misschien geldt dat voor een ander niet.
Als mensen willen roken, drinken, eten, kopen, drugs gebruiken moet iedereen dat vooral zelf weten.
Mensen komen vanzelf wel tot een conclusie dat iets wel of niet voor ze werkt.
Aan de ander de keus om niet met mij of wie dan ook omte gaan.
Als dat zo is dan waarom ditVan mij mag iedereen doen wat hij/zij wil inderdaad.
Oke als mensen om je advies vragen dan kun je zeggen wat je wil maar anders is het toch niet aan jou wat de ander doet?Alleen lukt het me soms niet om goedbedoeld advies, of soms wat kritiek te geven over de manier waarop.
Je mag alles wat je wil kritisch bekijken en uit je zoveel je wilt. Maar wat wil je daarmee bereiken.Geen idee of dit op mij slaat of niet.
Maar er is volgens mij niks mis met dingen kritisch te bekijken.
Een oordeel (mening) hebben die kunnen uiten moet gewoon kunnen.
Ik zei gewoon dat afvallen door middel van drugs niet iets is om trots op te zijn.Als dat zo is dan waarom dit
Oke als mensen om je advies vragen dan kun je zeggen wat je wil maar anders is het toch niet aan jou wat de ander doet?
Je mag natuurlijk alles vinden wat je wil.
Niet veel. Zoals ik zei, het was een kritische noot."Let me save you from drowning said the monkey to the fish" (goed bedoelt vande aap maar dus dodelijk voor de vis)
Je mag alles wat je wil kritisch bekijken en uit je zoveel je wilt. Maar wat wil je daarmee bereiken.
Maar goed. Genoeg offtopic.Naar het heeft naar mijn mening/ervaring vooral iets met jezelf te maken en eigen standaarden, overtuigingen en dergelijke waar niet aan word voldaan.
Ik viel af door drugsgebruik, maar gebruikte drugs niet om af te vallen:Ik zei gewoon dat afvallen door middel van drugs niet iets is om trots op te zijn.
Op geen enkel moment zei ik dat Tart dat niet mag doen.
Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.Ik viel af door drugsgebruik, maar gebruikte drugs niet om af te vallen:
Mijn bericht wat niet specifiek naar jou bedoelt he. 😉Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.
Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
Oh ik heb totaal geen emoties of wat dan ook in dezen. Wilde gewoon even iets verduidelijken.Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.
Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
Ik voel nog geen lichamelijke klachten en krijg wel voldoende vitamines binnen heb ik het idee. Want na een jaar zou ik of vaker ziek zijn of sneller vermoeid raken. Van beiden is er nog geen sprake.
Ik ben zacht gezegd wel tevreden met het resultaat. Want afvallen was niet een reden voor mijn drugsgebruik van die periode.
Oh je hebt vast gelijk, maar ik snoof dus niet om af te vallen en niet zo regelmatig dat het enkel daar aan te danken is.Als je door stimulanten afvalt, ga je waarschijnlijk extra snel aankomen als je weer met die stimulanten stopt. Je lichaam reageert door in een besparingsstand makkelijker vet op te gaan slaan. Naast dat het rete-ongezond is, en je er een mogelijke verslaving bijkweekt, is het daarnaast ook nog eens op langere termijn compleet ineffectief. Maar dat zou redelijk common sense moeten zijn. Het is niet voor niks dat stimulanten allang niet meer geïndiceerd zijn als afslankmiddel.
Oh je hebt vast gelijk, maar ik snoof dus niet om af te vallen en niet zo regelmatig dat het enkel daar aan te danken is.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."