Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen moet

Afvallen moet

148 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Javelin FGM-148F zei:
Jij staat op de slippery road nu. :)))
Klik om te vergroten...
Het is een ideaalbeeld. Sinds wanneer zijn mensen zo touchy feely over mensen met onbereikbaar mooie lichamen in reclames?

Het is de bedoeling dat het onbereikbaar is! De top van de top. Het zijn modellen die op een manier moeten leven, dingen moeten opgeven om dat lichaam te hebben waar ik persoonlijk niet bereid voor ben om zo te leven, maar dat is oké, want ik hoef dat niet te bereiken.

Ik snap er werkelijk niks van dat er tegenwoordig een groep mensen is die zichzelf vertegenwoordigd moet zien in alles. Standaarden zijn er niet om voor iedereen te behalen. Het zijn ideaalbeelden.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit zijn wat kanalen die heel gezonde recepten delen - en soms minder gezonde maar wel met veel voedingswaarden.

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Dit zijn wat kanalen die heel gezonde recepten delen - en soms minder gezonde maar wel met veel voedingswaarden.

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com
Klik om te vergroten...
Love instagram wat dat betreft qua recepten etc!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Het is een ideaalbeeld. Sinds wanneer zijn mensen zo touchy feely over mensen met onbereikbaar mooie lichamen in reclames?Het is de bedoeling dat het onbereikbaar is! De top van de top. Het zijn modellen die op een manier moeten leven, dingen moeten opgeven om dat lichaam te hebben waar ik persoonlijk niet bereid voor ben om zo te leven, maar dat is oké, want ik hoef dat niet te bereiken.
Klik om te vergroten...
Wat is het nut van alleen ideaalbeelden in het straatbeeld of in de media plaatsen? Geef je daarmee niet een verkeerd signaal, namelijk dat het iets is om na te streven? (Het is een retorische vraag, het antwoord is duidelijk ja en dat weet je ook wel als je een beetje om je heen kijkt).

Mindless zei:
Ik snap er werkelijk niks van dat er tegenwoordig een groep mensen is die zichzelf vertegenwoordigd moet zien in alles. Standaarden zijn er niet om voor iedereen te behalen. Het zijn ideaalbeelden.
Klik om te vergroten...
Dat is wel lekker makkelijk praten als het de groep is waar jij mee geïdentificeerd wordt die altijd overal gerepresenteerd is geweest.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Wat is het nut van alleen ideaalbeelden in het straatbeeld of in de media plaatsen? Geef je daarmee niet een verkeerd signaal, namelijk dat het iets is om na te streven? (Het is een retorische vraag, het antwoord is duidelijk ja en dat weet je ook wel als je een beetje om je heen kijkt).


Dat is wel lekker makkelijk praten als het de groep is waar jij mee geïdentificeerd wordt die altijd overal gerepresenteerd is geweest.
Klik om te vergroten...
Al die jongeren ook die dat ideaalbeeld proberen na te streven, niet begrijpend en beseffend dat het allemaal nep is.
Als jongere heeft het mij in ieder geval goed gekweld dat het mij niet lukte zo ‘mooi’ te zijn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Druktemaker? zei:
Al die jongeren ook die dat ideaalbeeld proberen na te streven, niet begrijpend en beseffend dat het allemaal nep is.
Als jongere heeft het mij in ieder geval goed gekweld dat het mij niet lukte zo ‘mooi’ te zijn.
Klik om te vergroten...
Daarom is “Be/love yourself” zo’n slechte boodschap ook niet. En je mag overigens ook van jezelf leren houden als je te dik bent. Het is een stuk makkelijker om vanuit die positie te werken aan een goede gezondheid en gezond gewicht (:
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
Geen boterhammen of cornflakes met het ontbijt. Eieren en spek met olijfjes, tomaat en knoflook voor mij, met een klein stukje vers broos van mijn moeder. 🤗

Edit: zal morgen een foto proberen te maken :P
Klik om te vergroten...
Daar is ie! Heb blijkbaar spek verward met salami lol
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
JanDeBrandweerman zei:
Geen boterhammen of cornflakes met het ontbijt. Eieren en spek met olijfjes, tomaat en knoflook voor mij, met een klein stukje vers broos van mijn moeder. 🤗

Edit: zal morgen een foto proberen te maken :P
Klik om te vergroten...
Hoezo?
Niks mis met volkorenbrood met kipfilet als ontbijt hoor. 🥲
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vandaag mijn eerste broodloze lunch gehad. Moet er toch maar eens aan beginnenom iets anders te gaan doen dan de afgelopen jaren.

3 eieren met ham, een halve prei en een schijfje jonge geitenkaas, peper, zout, teentje knoflook en Oregano. Kan ik zeker wel aan wennen. Voelt nog wat leeg in mijn buikje maar zal wel weer over gaan als dit normaal wordt over een week ofzo. Morgen als ontbijt iets soortgelijks maar ga nog op zoek naar wat variatie. Tomaatjes klinkt ook als een goeie hierbij. Ik ben meer van de hartige hap dan de zoete hap, dus zal met name in die hoek zoeken. Groente als ontbij, waarom ook eigenlijk niet :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Proxima zei:
attackhelicopter
Klik om te vergroten...
😂😂😂
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
😂😂😂
Klik om te vergroten...
Radical inclusion. 😁
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
Het is vooral belangrijk dat iemand goed voor zijn/haar/attackhelicopter lichaam zorgt.
Klik om te vergroten...
Fasten your seatbelts please. It's gonna be a bumpy ride!
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#13
dupont zei:
Voelt nog wat leeg in mijn buikje maar zal wel weer over gaan als dit normaal wordt over een week ofzo.
Klik om te vergroten...
Water is je beste vriend. Kamertemperatuur water.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Javelin FGM-148F zei:
Water is je beste vriend. Kamertemperatuur water.
Klik om te vergroten...
Probeer ik 👍
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben veel aangekomen tijdens de periode van het coronavirus en dacht bij mezelf: "Zo is het nu eenmaal, ik moet van mezelf houden zoals ik ben". Het is moeilijker om leuke kleren te vinden die passen (kleren voor dikkere mensen zien er altijd zo ouderwets uit), maar ik kan wel iets vinden.
Maar: overgewicht gaat niet alleen over uiterlijk, het gaat ook over gezondheid. Ik kreeg kortademigheid, mijn linkerheup en rechterknie deden pijn en ik voelde me heel oud.

Toen viel ik 22 kilo af met een aardappeldieet en voelde ik me als herboren.

Nu, na Kerstmis en een paar verjaardagen in december en januari, ga ik op een proteïnedieet. Volgens mijn BMI heb ik nu een normaal gewicht, maar wel aan de bovengrens van de norm en ik wil graag nog een beetje afvallen, zodat ik daarna af en toe kan smullen zonder meteen weer overgewicht te krijgen.
Nog 10 kilo en ik bereik mijn ideale gewicht. Dus BMI 20
Ik wil ook geen ondergewicht hebben, vroeger had ik een BMI van 16,7 en was ik constant ziek.

Omdat ik vroeger boulimia had, moet ik heel voorzichtig zijn dat ik niet terugval in een eetstoornis.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Echte dieet is zoals die dieeten als Sonja Bakker, Atkins etc zijn juist heel ongezond. Dat zijn echt crashdieëten.
Je kunt het beste online met een rekentool uitrekenen wat jouw onderhoudt is en daar ongeveer 250 tot 500 calorieën ondergaan zitten. Dus stel dat je normaal als kleine vrouw zoals ik 1900 calorieën mag ga je nou op 1400 tot 1650 zitten. Gewoon voedzaam eten, normale producten, geen producten uitsluiten, af en toe wat lekkers, geen rare shakes nemen, voldoende bewegen en vooral heel veel geduld hebben. Op deze manier ben ik 25 kilo afgevallen.

Ook handig om je eten bij te houden in een app als Fat Secret zodat je een beetje leert wat voeding inhoudt en waar veel calorieën in zitten. Dit hoef je niet obsessief de rest van je leven te doen maar geef ik je wel heel veel inzicht in wat voeding inhoud

Tips om op Instagram te volgen zijn bijvoorbeeld Lot Beukers, Mindgains_ en lazyfitgirlmethode. Je kunt je zelf echt via internet en boeken heel goed verdiepen in hoe je op een gezonde en duurzame manier af kunt vallen zonder dat je extra geld kwijt bent aan shakes of andere rare poeders.

Twee weken voor Kerst kreeg ik Corona, veel in bed, weinig activiteit en een Bromazolam -verslaving ontwikkeld. Ik heb nu dus nog weinig energie en heb wel van 15 minuten lopen naar 25 minuten lopen uitgebreid. En ik probeer kleine aanpassingen te doen qua voeding. Maar pas na mijn detox-opname zal de focus weer op mijn leefstijl gaan liggen om die paar kilo er weer af te krijgen.

Maar wat ik dus wil zeggen is doe het op een duurzame en gezonde manier ook al duurt het dan wat langer. Dan blijft het wel af en ga je niet jojoen. En dat is een stuk beter voor je gezondheid en je lichaam.
V
VlaamsemanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Klik om te vergroten...
Wie bepaalt dat? De droge medische WETENSCHAP!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
@knikkeboller en hoe is het verlopen te dusver. Beetje op schema? Na 6-7 weken begin je wel iets te zien in de spiegel toch?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
N3K0 zei:
Ik ken ook gewoon slanke mensen die soms naar lucht moeten happen hoor. :lolol:
Of die snel moe zijn van een stukje lopen.
Klik om te vergroten...
Haaai.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vlaamseman zei:
Wie bepaalt dat? De droge medische WETENSCHAP!
Klik om te vergroten...
Of als een wat zwaarder iemand naast je zit te happen naar lucht. Dan kun je ook wel voorzichtig stellen dat het waarschijnlijk is dat diegene zijn/haar gewicht niet bijdraagt aan een goede gezondheid.

Was een hele aardige man laatst bij me in de auto, maar het klonk alsof 'ie net 30 trappen op was gerend.

Niet erg wetenschappelijk dit, maar een voorzichtige analyse van de situatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."