Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen moet

Afvallen moet

148 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Zelf ben ik rotsvast overtuigd van "kcal in Vs kcal out".
Klik om te vergroten...
Ik snap deze overtuiging niet aangezien wij zoveel dingen eten die ons lichaam niet als calorie ziet en verbrandt (vitaminen, mineralen, proteinen, etc.) Dus vrees dat dat alleen echt geld voor koolhydraten (brandstof voor je cellen).
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zou hier eens kunnen kijken voor voorbeeldmenu's en andere tips:

https://www.voedingscentrum.nl/nl/afvallen.aspx
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#3
StraffeNeel zei:
t: iedereen zijn eigen keuze. Als je overgewicht hebt en je hebt daar geen probleem mee, prima toch
Klik om te vergroten...
Niemand zegt dat t een probleem is als het over de eigen keuze gaat .
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Druktemaker? zei:
Oh gatver 🐒. En door die gekke fans heb je de kans dat die binnenkort met een ontploft gezicht rondloopt door alle aandacht die ze krijgt.
Lang leve het internet
Klik om te vergroten...
Dat is echt het probleem van internet. Iedereen volgt elkaars acties, dus operaties, fillers, tanden zonder goed research te doen. Het is echt gevaarlijk. Moet altijd ook een beetje lachen om de mensen die massaal hun eigen tanden hebben afgeslepen en nu van die enge hoesjes eromheen hebben. Die tanden vallen er constant af en je hebt levenslang problemen en van die enge haaien tandjes onder je witte kunstgebitje wat net op kauwgom lijkt. 😂

Maar dat is weer een heel ander onderwerp. Maar het laat wel de kracht van social media zien… Ik vind het echt verschrikkelijk allemaal.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Maar als iemand nog gezonde recepten en snacks weet… 🙋🏻‍♀️
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#6
StraffeNeel zei:
Wekelijks tot tweewekelijks pep helpt tegen overgewicht ben ik achter gekomen. Echter gezond is anders.
Disclaimer: velen lukt dit gebruik niet en struikelen in de pep-val van dagelijks gebruik. Beter heb je dan overgewicht.

Daarnaast: iedereen zijn eigen keuze. Als je overgewicht hebt en je hebt daar geen probleem mee, prima toch? Leven en laten leven, er zijn al genoeg moraalridders die voor een ander de norm willen opleggen. Lees het de laatste tijd ook regelmatig op DF over sexualiteit. De grens is wel: eigen keuze.
Klik om te vergroten...
Dit dus. Ik ben sinds afgelopen zaterdag gewoon 3,5kg afgevallen 😀😀
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Zo iemand zag ik ook steeds voorbij komen. Uiteindelijk wel een borstvergroting (met de nodige complicaties nu) en een BBL heeft ze gedaan. Maar ze houdt van zichzelf zoals ze is hoor! 😅
Klik om te vergroten...
Ik erger mij meer aan alle influencers die 15kg vermagerd zijn en het plots beter weten dan iedereen en toevallig voor iedereen een perfect dieetplan hebben. 😂😂😂
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
StraffeNeel zei:
Lees het de laatste tijd ook regelmatig op DF over sexualiteit. De grens is wel: eigen keuze.
Klik om te vergroten...
Bennik, en de rest van het forum, ff blij dat ik die gemist heb zeg🙃
Wat een tering onzin weer allemaal djiezus fuck.

Er zijn mensen met overgewicht die gezond zijn (ja, echt, deal with it).
Er zijn mensen met een gezond gewicht die ongezond zijn.
Er zijn mensen die denken dat een ideaalbeeld een waarheid is die iedereen moet nastreven in plaats van dit te benoemen voor wat het is: een IDEAALbeeld. Die mensen zijn heel ongezond, ook voor anderen.

Daarom was mijn “tip” in dit topic ook: je moet helemaal niet afvallen, je moet aan je gezondheid werken. Als je dat doet en je gewicht is onderdeel daarvan, zul je automatisch afvallen. Alleen al omdat dagelijks voldoende bewegen en de juiste voedingsstoffen binnenkrijgen nog al een belangrijk onderdeel zijn van werken aan je gezondheid. Maar afvallen puur om af te vallen gaat vaak om uiteenlopende redenen niet (goed).


Spyro zei:
Hey, het is oké. Zoals ik al zei, mensen met onderliggende problemen, daar is het allemaal niet zo simpel voor als even “minder moeten” of “meer moeten” eten.

Maar ik denk niet dat dit zo’n verkeerd topic is. Als mensen struggles hebben met aankomen/afvallen is het misschien echt wel fijn om tips te krijgen.

Er zijn hier ook veel (drugs)verslaafden waarbij sommige topics enorm triggeren.

En zoals je zelf zegt, je kunt beter de topics lezen waar je geen enorme trigger van krijgt. Take care!! ❤️
Klik om te vergroten...
Thanks Spy, lieve reactie. Net zo als je vorigen, mijn reactie was dan ook niet aan jou bedoeld maar puur algemeen. Gemene met triggers is natuurlijk dat het moeilijk is er afstand van te doen LOOK AT ME NOW😂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Javelin FGM-148F zei:
Jij staat op de slippery road nu. :)))
Klik om te vergroten...
Het is een ideaalbeeld. Sinds wanneer zijn mensen zo touchy feely over mensen met onbereikbaar mooie lichamen in reclames?

Het is de bedoeling dat het onbereikbaar is! De top van de top. Het zijn modellen die op een manier moeten leven, dingen moeten opgeven om dat lichaam te hebben waar ik persoonlijk niet bereid voor ben om zo te leven, maar dat is oké, want ik hoef dat niet te bereiken.

Ik snap er werkelijk niks van dat er tegenwoordig een groep mensen is die zichzelf vertegenwoordigd moet zien in alles. Standaarden zijn er niet om voor iedereen te behalen. Het zijn ideaalbeelden.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit zijn wat kanalen die heel gezonde recepten delen - en soms minder gezonde maar wel met veel voedingswaarden.

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Dit zijn wat kanalen die heel gezonde recepten delen - en soms minder gezonde maar wel met veel voedingswaarden.

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com

Instagram

www.instagram.com www.instagram.com
Klik om te vergroten...
Love instagram wat dat betreft qua recepten etc!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Het is een ideaalbeeld. Sinds wanneer zijn mensen zo touchy feely over mensen met onbereikbaar mooie lichamen in reclames?Het is de bedoeling dat het onbereikbaar is! De top van de top. Het zijn modellen die op een manier moeten leven, dingen moeten opgeven om dat lichaam te hebben waar ik persoonlijk niet bereid voor ben om zo te leven, maar dat is oké, want ik hoef dat niet te bereiken.
Klik om te vergroten...
Wat is het nut van alleen ideaalbeelden in het straatbeeld of in de media plaatsen? Geef je daarmee niet een verkeerd signaal, namelijk dat het iets is om na te streven? (Het is een retorische vraag, het antwoord is duidelijk ja en dat weet je ook wel als je een beetje om je heen kijkt).

Mindless zei:
Ik snap er werkelijk niks van dat er tegenwoordig een groep mensen is die zichzelf vertegenwoordigd moet zien in alles. Standaarden zijn er niet om voor iedereen te behalen. Het zijn ideaalbeelden.
Klik om te vergroten...
Dat is wel lekker makkelijk praten als het de groep is waar jij mee geïdentificeerd wordt die altijd overal gerepresenteerd is geweest.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
Wat is het nut van alleen ideaalbeelden in het straatbeeld of in de media plaatsen? Geef je daarmee niet een verkeerd signaal, namelijk dat het iets is om na te streven? (Het is een retorische vraag, het antwoord is duidelijk ja en dat weet je ook wel als je een beetje om je heen kijkt).


Dat is wel lekker makkelijk praten als het de groep is waar jij mee geïdentificeerd wordt die altijd overal gerepresenteerd is geweest.
Klik om te vergroten...
Al die jongeren ook die dat ideaalbeeld proberen na te streven, niet begrijpend en beseffend dat het allemaal nep is.
Als jongere heeft het mij in ieder geval goed gekweld dat het mij niet lukte zo ‘mooi’ te zijn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Druktemaker? zei:
Al die jongeren ook die dat ideaalbeeld proberen na te streven, niet begrijpend en beseffend dat het allemaal nep is.
Als jongere heeft het mij in ieder geval goed gekweld dat het mij niet lukte zo ‘mooi’ te zijn.
Klik om te vergroten...
Daarom is “Be/love yourself” zo’n slechte boodschap ook niet. En je mag overigens ook van jezelf leren houden als je te dik bent. Het is een stuk makkelijker om vanuit die positie te werken aan een goede gezondheid en gezond gewicht (:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het is overigens ook iets dat totaal bij jezelf ligt als de boodschap dat iedereen mag zijn wie die is en van zichzelf mag houden voor wie die is zoveel negativiteit bij je oproept. Vind dat eigenlijk eerder sneu om te lezen, want zegt vooral dat je niet blij bent met jezelf in mijn ervaring.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Daarom is “Be/love yourself” zo’n slechte boodschap ook niet. En je mag overigens ook van jezelf leren houden als je te dik bent. Het is een stuk makkelijker om vanuit die positie te werken aan een goede gezondheid en goed gewicht (:
Klik om te vergroten...
Uiteraard!

Niemand zegt toch dat je niet van jezelf kunt/mag houden als je te dik bent?

Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.

Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Uiteraard!

Niemand zegt toch dat je niet van jezelf kunt/mag houden als je te dik bent?

Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.

Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.
Klik om te vergroten...
En ik besef mij nu dat het bij mij aan zelfacceptatie ontbreekt. Heel jammer
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Maar de boodschap op die borden is helemaal niet om op een goed gewicht te komen, maar om op je ongezonde gewicht te blijven. Dat is het hele punt.
Klik om te vergroten...
Hoezo denk je dat? Dat is wat jíj er aan koppelt toch?
Dat is niet wat ik lees als ik dergelijke borden zie in elk geval. En ik had ze HEUL graag gelezen in mijn jeugd, dat had die zelfacceptatie voor mij een stuk makkelijker gemaakt. En dus ook mijn ervaringen rondom eten en afvallen.

Mindless zei:
Natuurlijk is acceptatie van wat je bent eerst nodig. Je begint vanuit zelfacceptatie aan beter voor jezelf zorgen. Zelfacceptatie kan niet pas komen als je je streefdoel hebt behaald. Dan ben je de hele tijd doodongelukkig met jezelf.
Klik om te vergroten...
🙌🏻🙌🏻🙌🏻🙌🏻
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Klik om te vergroten...
De trap normaal op kunnen lopen? Stuk kunnen fietsen zonder buiten adem te zijn?

mee hoeven niet allemaal een marathon te kunnen rennen. Maar gewoon relatief gezond zijn en normale dingen kunnen doen zonder dat je problemen ervaart lijkt mij al een mooi streven.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#20
En Mijn ervaring zegt dat mensen die zo makkeLijk getriggerd en emotioneel worden van het woord “ moeten” en van de kritiek naar “ love yourself the way u re” hebben ergens diep van binnen veel struggles met hun eigen lijf.
ljuv zei:
Het is overigens ook iets dat totaal bij jezelf ligt als de boodschap dat iedereen mag zijn wie die is en van zichzelf mag houden voor wie die is zoveel negativiteit bij je oproept. Vind dat eigenlijk eerder sneu om te lezen, want zegt vooral dat je niet blij bent met jezelf in mijn ervaring.
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...345678
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."