Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen moet

Afvallen moet

148 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Javelin FGM-148F zei:
Soms is het wel
“ moet” . Als het over gezondheidsredenen gaat. Waarom denkt de topic starter dat hij het “ moet” weten we ook niet.

Verder ben ik totaal zat van dat “ accepteer jezelf zoals je bent” van de zogenaamde tiktok influencers met enorme obesitas die verkeerde (voor)beeld aan jongeren geven. Het is net zo ongezond als die anorexische modellen op de catwalk . Het is net zo ongezond als tv Marlboro reclame van de jaren 80-90.
Klik om te vergroten...
Je kunt jezelf toch accepteren zoals je op dit moment bent, maar ook werken aan afvallen of anderszins aan jezelf werken? Ik denk dat het voor weinig mensen bevorderend werkt om zichzelf af te wijzen of niet te accepteren. Zeker op zaken die een langetermijnaanpak vereisen zoals afvallen of een spirituele / mentale groei.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#2
dupont zei:
Je kunt jezelf toch accepteren zoals je op dit moment bent, maar ook werken aan afvallen of anderszins aan jezelf werken? Ik denk dat het voor weinig mensen bevorderend werkt om zichzelf af te wijzen of niet te accepteren. Zeker op zaken die een langetermijnaanpak vereisen zoals afvallen of een spirituele / mentale groei.
Klik om te vergroten...
Dat zou ideaal zijn , maar in praktijk is het anders , vooral met de puber brains : accepteren en niks doen en blijven vreten omdat tiktoker Lisso het ook doet , of helemaal zichzelf niet accepteren en blijven vreten om depressief achtige emoties van negatieve zelfbeeld te dempen . Hetzelfde geldt voor tegenovergestelde : anorexia modellen en teeners die hun volgen .
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sorry maar wat een gezeur zeg. Hier is iemand die gewoon even een plek zoekt om tips en of motivatie terug te vinden als het even zoek is.

Mag diegene even lekker zelf weten of hij/zij wil afvallen. We zijn niet een of ander anorexia/boulimia forum.

Ik ben ook al weer maanden van mijn gezonde padje af. Een beetje extra schop onder de kont en gezonde recepten lijkt mij alleen maar hartstikke fijn 🙌🏻.
Vanaf volgende week ga ik in ieder geval het sporten weer oppakken.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Ik had het niet over jou! Ik heb het over het algemeen op/in sociale(media).
Klik om te vergroten...
Kwam net in de stad nog een kledingwinkel tegen met een bord ervoor op straat met een dame met flink overgewicht met daarop de tekst "be yourself" ofzo.

Ik denk niet dat die mindset goed is om te hebben in een maatschappij.

Niks moet en ronduit shamen is ook niet goed, daar ben ik het mee eens. Maar wat een armzalige boodschap geef je de maatschappij zo mee. Niets mis met ideaalbeelden van gezondheid/fitheid tonen imo (en nee, anorexia is dan weer een ander uiterste dat ook ongezond is).
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ja we zijn ook geen afvalforum, schei toch uit zeg. Betekent niet dat er geen compleet andere topics worden geopend, enige dat ik aangeef is dat de titel van DIT topic mij (en mijn eetprobleem) heel erg triggerT en dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar alleen in ben. Terwijl er al topics zijn waarin dit gedeeld wordt en waarin gezondheid, sporten en eten, vanuit een veel positievere positie benaderd wordt. Soms is afvallen gewoon levensgevaarlijk, evengoed als hart en vaat ziekten. En het triggert eigenlijk elke keer dat ik het topic naar boven zie komen dus challas✌🏻
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Niets mis met ideaalbeelden van gezondheid/fitheid tonen imo (en nee, anorexia is dan weer een ander uiterste dat ook ongezond is).
Klik om te vergroten...

Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Ja we zijn ook geen afvalforum, schei toch uit zeg. Betekent niet dat er geen compleet andere topics worden geopend, enige dat ik aangeef is dat de titel van DIT topic mij (en mijn eetprobleem) heel erg triggerT en dat ik me niet kan voorstellen dat ik daar alleen in ben. Terwijl er al topics zijn waarin dit gedeeld wordt en waarin gezondheid, sporten en eten, vanuit een veel positievere positie benaderd wordt. Soms is afvallen gewoon levensgevaarlijk, evengoed als hart en vaat ziekten. En het triggert eigenlijk elke keer dat ik het topic naar boven zie komen dus challas✌🏻
Klik om te vergroten...
Hey, het is oké. Zoals ik al zei, mensen met onderliggende problemen, daar is het allemaal niet zo simpel voor als even “minder moeten” of “meer moeten” eten.

Maar ik denk niet dat dit zo’n verkeerd topic is. Als mensen struggles hebben met aankomen/afvallen is het misschien echt wel fijn om tips te krijgen.

Er zijn hier ook veel (drugs)verslaafden waarbij sommige topics enorm triggeren.

En zoals je zelf zegt, je kunt beter de topics lezen waar je geen enorme trigger van krijgt. Take care!! ❤️
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Wat zijn ‘ideaalbeelden van gezondheid/fitheid’, wie bepaalt dat en hoe wil je dat dan gaan showen?
Klik om te vergroten...
Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#9
En aller grappigste is wanneer dat “ accepteer jezelf zoals je bent” tiktoker onder de mes gaat en valt 60 kg af. Dan weer onder de mes om zijn( haar) overgebleven huid te removen . Geld heeft hij ( zij) wel voor. Maar zijn ( haar fans) niet.
En na alle operaties gaat die influencer ineens over gezond gewicht te lullen.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Mensen die fit zijn en geen flink overgewicht hebben. Mensen waar de meeste mensen het liefste naar kijken. Mensen die op reclame borden stonden voor dit idee dat lichamen met flink overgewicht net zo gezond kunnen zijn.
Klik om te vergroten...
Jij staat op de slippery road nu. :)))
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Druktemaker? zei:
Dat is categorie doorslaan 😂
Klik om te vergroten...
Echt heftig. Zij heeft ook echt mega veel volgers. En die “fans” van haar vind ik ook net een sekte. Heel eng. 😂
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Javelin FGM-148F zei:
En aller grappigste is wanneer dat “ accepteer jezelf zoals je bent” tiktoker onder de mes gaat en valt 60 kg af. Dan weer onder de mes om zijn( haar) overgebleven huid te removen . Geld heeft hij ( zij) wel voor. Maar zijn ( haar fans) niet.
En na alle operaties gaat die influencer ineens over gezond gewicht te lullen.
Klik om te vergroten...
Zo iemand zag ik ook steeds voorbij komen. Uiteindelijk wel een borstvergroting (met de nodige complicaties nu) en een BBL heeft ze gedaan. Maar ze houdt van zichzelf zoals ze is hoor! 😅
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Spyro zei:
Zo iemand zag ik ook steeds voorbij komen. Uiteindelijk wel een borstvergroting (met de nodige complicaties nu) en een BBL heeft ze gedaan. Maar ze houdt van zichzelf zoals ze is hoor! 😅
Klik om te vergroten...
Dat is categorie doorslaan 😂
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wekelijks tot tweewekelijks pep helpt tegen overgewicht ben ik achter gekomen. Echter gezond is anders.
Disclaimer: velen lukt dit gebruik niet en struikelen in de pep-val van dagelijks gebruik. Beter heb je dan overgewicht.

Daarnaast: iedereen zijn eigen keuze. Als je overgewicht hebt en je hebt daar geen probleem mee, prima toch? Leven en laten leven, er zijn al genoeg moraalridders die voor een ander de norm willen opleggen. Lees het de laatste tijd ook regelmatig op DF over sexualiteit. De grens is wel: eigen keuze.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spyro zei:
Echt heftig. Zij heeft ook echt mega veel volgers. En die “fans” van haar vind ik ook net een sekte. Heel eng. 😂
Klik om te vergroten...
Oh gatver 🐒. En door die gekke fans heb je de kans dat die binnenkort met een ontploft gezicht rondloopt door alle aandacht die ze krijgt.
Lang leve het internet
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#16
StraffeNeel zei:
t: iedereen zijn eigen keuze. Als je overgewicht hebt en je hebt daar geen probleem mee, prima toch
Klik om te vergroten...
Niemand zegt dat t een probleem is als het over de eigen keuze gaat .
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#17
Druktemaker? zei:
Oh gatver 🐒. En door die gekke fans heb je de kans dat die binnenkort met een ontploft gezicht rondloopt door alle aandacht die ze krijgt.
Lang leve het internet
Klik om te vergroten...
Dat is echt het probleem van internet. Iedereen volgt elkaars acties, dus operaties, fillers, tanden zonder goed research te doen. Het is echt gevaarlijk. Moet altijd ook een beetje lachen om de mensen die massaal hun eigen tanden hebben afgeslepen en nu van die enge hoesjes eromheen hebben. Die tanden vallen er constant af en je hebt levenslang problemen en van die enge haaien tandjes onder je witte kunstgebitje wat net op kauwgom lijkt. 😂

Maar dat is weer een heel ander onderwerp. Maar het laat wel de kracht van social media zien… Ik vind het echt verschrikkelijk allemaal.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#18
Maar als iemand nog gezonde recepten en snacks weet… 🙋🏻‍♀️
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#19
StraffeNeel zei:
Wekelijks tot tweewekelijks pep helpt tegen overgewicht ben ik achter gekomen. Echter gezond is anders.
Disclaimer: velen lukt dit gebruik niet en struikelen in de pep-val van dagelijks gebruik. Beter heb je dan overgewicht.

Daarnaast: iedereen zijn eigen keuze. Als je overgewicht hebt en je hebt daar geen probleem mee, prima toch? Leven en laten leven, er zijn al genoeg moraalridders die voor een ander de norm willen opleggen. Lees het de laatste tijd ook regelmatig op DF over sexualiteit. De grens is wel: eigen keuze.
Klik om te vergroten...
Dit dus. Ik ben sinds afgelopen zaterdag gewoon 3,5kg afgevallen 😀😀
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik moet er ondertussen wel van knikkebollen. Een "wijs gebruiker" (ik noem geen namen), vertelde ooit over het echte topic- onderwerp: it's just like riding a bike it's a balance trick.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."