Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAfvallen moet

Afvallen moet

148 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#1
CuriousExplorer zei:
Ik zei gewoon dat afvallen door middel van drugs niet iets is om trots op te zijn.
Op geen enkel moment zei ik dat Tart dat niet mag doen.
Klik om te vergroten...
Ik viel af door drugsgebruik, maar gebruikte drugs niet om af te vallen:
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tartarus zei:
Ik viel af door drugsgebruik, maar gebruikte drugs niet om af te vallen:
Klik om te vergroten...
Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.

Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.

Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
Klik om te vergroten...
Mijn bericht wat niet specifiek naar jou bedoelt he. 😉
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Ik reageerde enkel op jou omdat ik niet zou willen dat mensen denken dat dit een goede keuze zou zijn.

Wat niet wegneemt dat elk doet wat hij wil.
Als er 1 ding is dat ik geleerd heb is dat ik minder (of gewoon geen) moeite meer moet doen om nog ergens te reageren dan in "onzin".
Klik om te vergroten...
Oh ik heb totaal geen emoties of wat dan ook in dezen. Wilde gewoon even iets verduidelijken.

Ik zei ook dat het niet gezond was. Dus als iemand dat lezende alsnog besluit te gebruiken, dan heb ik i.i.g. een gerust geweten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
ljuv zei:
Niet helemaal😅 Maar ik snap de intenties en ga opgeven.

De eerste keer dat dit topic omhoog kwam was stiekem heel slecht voor m’n gezondheid… En vannacht heb ik heel erg lopen dromen over het onderwerp hierdoor (fyi: ik heb geen enorm ongezond gewicht, wel een enorme moeite met m’n zelfbeeld op dit punt.)
Klik om te vergroten...
Het is nooit mijn intentie geweest om wie dan ook een slecht gevoel te geven over zijn/haar gewicht.

Hoop dat je zelfbeeld beter wordt, of je nou afvalt of niet. Weet goed hoe het is om lang met een laag zelfbeeld te leven. :(
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Knikkeboller vind dat hij moet afvallen en zoekt hierin steun van iemand die mee wilt doen. Het topic ontspoort en schiet helemaal zijn doel voorbij :tearsofjoy:


Om maar ontopic te blijven; Ik doe mee @knikkeboller . Mijn vetpercentage vind ik te hoog, 23% moet wat omlaag naar 18. Ik zou als ik jou was je vetpercentage opmeten want enkel je gewicht is een slechte indicatie.

Oh, ik zou er wel bij bewegen en niet alleen minder eten!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Dat ligt ook niet aan jou/jullie, het is gewoon een enorme trigger voor me en dat weet ik ook al sinds ik 13 ben dus beetje dom van mij. Maar ja, zoals vaak met triggers is het moeilijk er niet mee bezig te zijn ahahaha. Ik “kan” dit topic bijna niet negeren snap je.
Klik om te vergroten...
Hoop dat je er overheen komt. Weet ook dat het makkelijker is gezegd dan gedaan.

ljuv zei:
Overigens gaat dit al heel lang veel beter, mede door de onderzoeken die ik hiervoor heb aangehaald en meer op gezondheid ipv gewicht te focussen.
Klik om te vergroten...
Sowieso is gezondheid (veel) belangrijker dan gewicht en ook voorkomen/uiterlijk.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
😂
Het is maar weer goed dat ik niet voor de klas sta.
Klik om te vergroten...

Off-topic, maar: ik zou juist jou graag voor de klas hebben gewild als ik student was geweest in jouw richting. Vol vuur/energie/enthousiasme, duidelijk gepassioneerd over je eigen expertise-gebieden, actief bezig met de actualiteit, een eigen visie die je goed onderbouwt, niet te bang om jezelf (ook) als mens te laten zien in plaats van enkel monotoon het zoveelste suffe voorgekauwde PowerPoint-lesje af te draaien waarvan iedereen in slaap dondert.

Hét recept voor ‘De Onsaaie Docent’ waar je met plezier naar komt luisteren en waar je oprecht iets van opsteekt en meeneemt naar de toekomst! Geloof me, daarvan zijn er veel en veel te weinig. (Ik behoorde zelf ook niet tot die zeldzame categorie overigens, maar jou zou ik het zo zien doen.)
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
@knikkeboller en hoe is het verlopen te dusver. Beetje op schema? Na 6-7 weken begin je wel iets te zien in de spiegel toch?
Klik om te vergroten...
Mwa, afvallen is niet gelukt. Maar ben ook niet aangekomen.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#10
knikkeboller zei:
Mwa, afvallen is niet gelukt. Maar ben ook niet aangekomen.
Klik om te vergroten...
Ok dan! Ik ben steeds meer mijn best aan het doen, maar kilos gaan er nog niet vanaf, maar ik eet ook niet minder. Wel steeds meer groen en sinds 2 weken weer naar de sportschool.
Als ik de kilos vet kan omtoveren in spieren in de komende 4 maanden, dan ben ik allang tevreden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kilo Utrecht Tango telefoon!!

Zit een mega lang bericht te typen met een groot/veel multi citaat en nou is alles pleite, foetsie, weg! 😡

Als, ALS ik zin heb begin ik opnieuw maar nu geen zin.

Heb wel veel te zeggen en een op punten een andere kijk er op.

Interessant onderwerp en interessante logische maar soms verdedigende/aanvallende reacties.

Gewicht en uiterlijk is zo een ding en maar weinigen zijn eigenlijk echt tevreden.
Het mentale aspect achter gewicht, uiterlijk, zelf-onvrede, soms (onbewuste) jaloezie op anderen is een big thing.
Menselijk nu maar niet nodig en slecht voor zelfbeeld en geluk. Het willen meten met het ideaal in de media is niet realistisch. Het is het beste te werken aan dat idee. Proberen (moeilijk!!!!) het niet belangrijk te vinden wat een ander van jouw uiterlijk, gewicht of gedrag vindt maar jij zelf.
Dat doet je mentale staat en zelfbeeld echt goed en daardoor zul je uiteindelijk makkelijker voor elkaar krijgen om je gezondheids doel te halen.
Hoe negatiever je je tegenover een zelf-onvrede of iets anders waar je onvrede of kut over voelt hoe groter je het zelf maakt.

Klinkt belerend en alsof ik t simpel vind of niet begrijp (trust me, i do, very well) maar het is echt je mindset die je het beste veranderd.
Als voorbeeld: als je wil stoppen met roken ook niet steeds teveel mee bezig zijn met foefjes, drempels, moeite, MOETEN bezig zijn. Het klinkt stom maar tis echt waar: het enigste wat je moet doen als je wil stoppen is "gewoon" stoppen en niet meer roken.
Niet makkelijk en ook niet altijd DE oplossing maar in theorie is het echt zo.

Lastig het zo te bekijken, zeker als je echt ermee zit en last van hebt. Ongeacht of je goed gewicht hebt, te dik of zoals ik echt veeeeeel te dun bent.
Ik struggle ook al mijn hele leven met (onder)gewicht en de vele daarbij behorende klachten en risico's. (en die zijn er minstens net zoveel en erg als bij overgewicht).

10 kg overgewicht is voor een mens bewezen minder "slecht" en hinderlijk dan 10 kg ondergewicht bv.

Nou houd ik op want nog irri van dat alles aan tekst van net weg is.



Jesus, toch een hoop getypt... 😜😁😂
g
guapLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Als je door stimulanten afvalt, ga je waarschijnlijk extra snel aankomen als je weer met die stimulanten stopt. Je lichaam reageert door in een besparingsstand makkelijker vet op te gaan slaan. Naast dat een ‘stim-crash-dieet’ rete-ongezond is, en je er een mogelijke verslaving bijkweekt, is het daarnaast ook nog eens op langere termijn compleet ineffectief. Maar dat zou redelijk common sense moeten zijn. Het is niet voor niks dat stimulanten allang niet meer geïndiceerd zijn als afslankmiddel.

P.S. * Edit: Oeps, sorry @Mevrouw Pløp. 😆
Klik om te vergroten...
Dus als ik wil aankomen lekker stims doen😂 (is een grapje val me niet aan pls)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ulixes zei:
Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
Klik om te vergroten...
Ik moet helemaal niks en ik bepaal zelf wel wat ik doe.




Sorry. Gewoon erg getriggered door de titel en 1000% dat ik niet de enige ben die dit moet horen dus ga vooral door met goed bedoelde tips delen maar er zijn genoeg redenen waarom afvallen niet moet en andere dingen belangrijker zijn. Dus als je in zo’n situatie zit: you got this💕✨
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ulixes zei:
Imho wel in bepaalde situaties waarin je gewicht je gezondheid in gevaar brengt. Al is het niet voor jezelf dan voor de mensen die jou lief hebben.
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben het hier ook mee eens.

Sorry, maar ik word er ook een beetje moe van dat tegenwoordig overgewicht goed gepraat wordt. Als er geen medische of andere serieuze onderliggende problemen zijn dan zou je daar minstens voor jezelf wat aan moeten doen. Al vind ik het woordje moeten wel akelig.

Je gezondheid, dus ook je gewicht is echt wel belangrijk.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik kan van harte het MEMS-dieet aanbevelen.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#16
Er zijn ook mensen genoeg die willen afvallen terwijl dit niet nodig is. Gewoon omdat ze vinden dat ze te zwaar zijn. Omdat ze in de media van alles lezen en zien over het ideaalbeeld van slanke modellen.

Het woord ‘moeten‘ is in mijn ogen ook verkeerd gekozen.

Mee eens dat een hoog gewicht, een te hoog bmi ongezond is.

Kies dan voor een gezondere lifestyle, eet gezond en gevarieerd en beweeg en sport voldoende. Slaap goed. Rust en regelmaat.

Die balans is belangrijk.

Afvallen alleen werkt meestal voor de korte termijn is mijn ervaring.

Gezondheid is meer dan je gewicht, denk aan je mentale gezondheid. Alles in balans.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Ja, ik ben het hier ook mee eens.

Sorry, maar ik word er ook een beetje moe van dat tegenwoordig overgewicht goed gepraat wordt. Als er geen medische of andere serieuze onderliggende problemen zijn dan zou je daar minstens voor jezelf wat aan moeten doen. Al vind ik het woordje moeten wel akelig.

Je gezondheid, dus ook je gewicht is echt wel belangrijk.
Klik om te vergroten...
Klopt, is echt niet normaal. Niet iedereen hoeft rond te lopen met een sixpack maar als jij consistent een te hoge bloeddruk hebt en andere kwalen, mede door overgewicht en algeheel slechte leefstijl, dat is gewoon niet gezond. Mensen “moeten” uiteraard helemaal niks, maar als je doet alsof het gezond is dan ben je gewoon in denial. Maar goed :grin: uiteindelijk moet iedereen het zelf weten, ik zet mijn gezondheid wel op 1.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik praat niks goed, ik geef alleen ook aandacht aan de andere kant. Verhalen die jullie van mij en anderen op dit forum ook kennen, er mag ruimte zijn voor beiden (:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Ik praat niks goed, ik geef alleen ook aandacht aan de andere kant. Verhalen die jullie van mij en anderen op dit forum ook kennen, er mag ruimte zijn voor beiden (:
Klik om te vergroten...
Ik had het niet over jou! Ik heb het over het algemeen op/in sociale(media).
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Ik praat niks goed, ik geef alleen ook aandacht aan de andere kant. Verhalen die jullie van mij en anderen op dit forum ook kennen, er mag ruimte zijn voor beiden (:
Klik om te vergroten...

Absoluut.
Heel goed dat je het deelt.

Gewicht is ook veel meer dan een cijfer op de weegschaal volgens mij.
Weet eigenlijk niet of het verhaal van zware botten of veel/zware spieren een fabeltje is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."