Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"goed kruisen van planten is een kunst er is wel degelijk een groot verschil tussen zomaar wat zaden , en een stetje gestabiliseerde zaden van een bekend kweekhuis. als je dat niet gelooft , dan lees je dit toch gewoon niet. we verwachten dan wel na oogst excuses- want je zal gewoon teleurgesteld zijn , met je vogelaars wiet."
"-"
"geen warmte bron in de buurt het KLIMAAT van de ruimte moet in orde zijn mniet lokaal maar door de hele ruimte plant afknippen en in 1 beweging ophangen 3 weken later pas eraf halen ruimte moet tussen de 17 en 19 celcius zijn 50% luchtvochtigheid gemiddeld, en helemaal donker zijn een ventilator op muur gericht zorgt voor luchtbeweging zonder dat de plant dienaast de fan staat direct uitdroogt alles moet geleidelijk gaan.wiet doet er flink lang over om te sterven. elke aanraking is weer 40 harklieren geplet afblijven dus tenzij noodzakelijk datje eraan zit"
"dat vacuum is in theorie helemaal te gek. zuurstof breekt thc af namelijk. als je dat bakje in een koele doenkere plaats legt is dat wel beter dan een strijkzak"
"3 a 4 keer opnieuw i de groei zetten is maximaal.( Ed Rosenthal) om een afgebloeide plant opnieuw in groei te zetten heb je veel licht nodig(18 u) juiste mest en geduld..( indoor) er zijn wel verhalen van mythische wietbomen die meerjarig zouden zijn.(Bhutan,Tibet) heb wel eens gehoord van buitenwiet die in de vensterbak continue toppen gaf vanaf de herfst , en in de lente gewoon doorging. uiteindleijk moeten de omstandigheden goed izjn. freak of nature misschien( dna foutje in de schakeling die groei bepaalt?)"
"cacao-doppen strooien om de plant: slakken haten cacaodoppen, en willen er niet overheen kruipen: te scherp."
"pan water opzetten aan de kook brengen , wiet erin doen, per liter water een eetlepel completa (werkt als emulgator) erbij. 15 minuten zachtjes laten koken ( met gesloten deksel). per liter water 1 gram wiet erin : elk kopje wietthee komt nu overeen met een halve joint. (2 dagen in koelkast houdbaar) voor extra ontspannen effect : theezakje rooibos mee laten koken als je wiet wilt kunnen eten : verpak gewenste hoeveelheid netjes( en kreukelvrij) in een hermetisch afgesloten verpakking die je uit alufolie moet vouwen ( goed koppie gebruiken). oven voorverwarmen op 180 celcius, 5 minuten in de oven , en weer uit oven halen. teruglaten koelen in ONGEOPENDE verpakking. pas als de alufolie op kamertemp is( en liefst nog kouder) de verpakkin openenen. de wiet is nu eetbaar,met maximaal effect. je kan ook kiezen om nu de gebakken teruggekoelde wiet in olie koken . vul pan halfvol met 50/50 water en olijf olie ( alle olie kan , maar olijfolie is gezonder) gooi de gebakken wiet in de pan zodra je ziet dat het water kookt. goed roeren, en halfuurtje laten koken. iets terug laten koelen , en door (stalen) zeef gieten. desnoods herhalen tot er geen blad/wiet in je olie meer is, deze mix van water en thc-olijf olie kan je het beste afgedekt in koelkast zetten , tot dat de lagen gescheiden zijn. neem nu een rubber slangetje en tap het water onder de olie weg. doe dat netjes, en zorgvuldig- een druppel water die achter blijft verpest de smaak= bederf. je wilt alleen olie overhouden. deze olie is lekker sterk ( natuurlijk afhankelijk van hoeveel en hoe sterke wiet je erin kookt. het is ook makkelijk en lang houdbaar ( mits juist gemaakt en licht en luchtdicht en koel bewaard). als je wiet melk en wiet olie kan maken kan je alle gerechten in extra stonede versie bereiden. zelf drink ik de olie gewoon as is...voor een joint uit , of in plaats van. de high die ervan komt is anders, en zachter. mooie aanvulling voor elke joint roker."
"de oude tabak is de sigaren variant - of familie ervan. Tabacum rustica (?) als ik het goed onthouden heb de moderne tabkssoorten ( tabacum nicotinae ?) zijn aggressiever in uitwerking je ouderwetse tabak zal wel relaxed zijn in vergelijking tot moderne tabak lang bewaren zowieso. dan wordt het pas lekker. paar schilfers door de hash mixxen en dan in de chillum is wel gunstig effect- erg interessant voor het hoofd..."
"zo vermoeiend - 100 keer de basics uitleggen... wat zijn mensen ook eigenwijs 98% heeft domme vragen 2% leest op google over onderwerpen.."
"vogelzaad is nooit van goede kwaliteit . het kan wel zo zijn dat je buurman beweert in het donker 2 kilo te hebben gekweekt met vogelzaad- of iets in die trant , maar dat werkt dus niet. verhalen over : kweken op natte krant ipv aarde halogeen ipv hogedruklamp urine ipv groeivoeding hennepzaad , ipv juiste genetica thai in je bezemkast kweken en kwken met een zaklamp in je koelkast allemaal waardeloos ja het lijkt op wiet nee , er komen geen toppen met actieve hars aan dit zeggen we niet om je te pesten jij wil wiet kweken, koop dan gewoon de juiste spullen , waaronder de juiste zaden. op een skelter meedoen in de formule 1 race is ook geen gezicht- jatoch"