Zo een paar weken vlak voor ik 16 werd was ik voor het eerst dronken : had wat Cointreau van me pa gezopen en (ja ik weet het helemaal fout) een aantal bacardi breezers leeggezopen.... Of ik toen mss ook nog bier zou gedronken hebben , ken ik me niet meer herinneren en ik ben in die iets of wat dronken roes lekker gaan 'droogwandelen' bij de dames van plezier want als kleine knul die nog 16 moest worden en er toen ook als die leeftijd uit ziet , werd je natuurlijk niet binnengelaten bij de dames van plezier en bleef het bij langs de raambordelen wandelen en niet veel meers , 'droogwandelen' dus volgens het 'vakjargon' van de echte wandelaars
![:grin:]()
Heb me toen eg goed gevoeld , me toch ook in me eentje kennen vermaken enz en ging buiten zeer af en toe n's wat met graffiti ergens teksten of woorden neerspuiten geen zware vorm van vandalisme uithalen en nooit betrokken geweest bij jeugdcriminaliteit onder invloed van Alcohol ofzo.
Ik vind 16 dus gewoon een mooie leeftijd om met drank in aanraking te komen, zo leer je min of meer op Alcoholgebied je grenzen aftasten en weet je van jezelf wanneer ( op een nuchtere maag , vanaf 's middags of pas 's avonds) en hoeveel plus wat voor soort Alcohol je het best ken verdragen.
Alcohol kunnen drinken (en met 'kunnen' bedoel ik dat je er leert kunnen omgaan en dus niet met een alcoholvergiftiging op de spoedafdeling eindigt of ergens met een loeiharde kater op een bankje in een park , het centrum van een stad of ergens waar je normaal gezien absoluut niet zou verkiezen om te gaan pitten) is naar mijn insziens een soort van leerrproces dat je leert met vallen en opstaan.
En ook ik als dagelijks Alcoholgebruiker of beter gezegd Alcoholist heb wel n's een keertje enorm impulsieve en niet al te verstandige dingen gedaan onder invloed van Alcohol zowel op me 16 als op me 20 en ik ben n's één keertje nadat ik een paar dagen eerder 21 was geworden (en dit is nog niet zo vreemd lang geleden , mei 2011 om precies te zijn) na een hele dag wodka zuipen , blikjes bier knallen en dan nog een avondje zwaar doorzakken en toch redelijk veel 33cl biertjes te benuttigen in de kroeg zo rond 4:00 naar het dichtsbijzijnde park gestrompeld om daar me roes uit te slapen om na twee uurtjes door de parkopzichters wakker gemaakt te worden met de melding dat ik maar beter kon vertrekken naar huis.
Eens thuisgekomen na een énorm brakke trip met de tram leek m'n bed een hemels geschenk en toen ik zo rond de namiddag redelijk wazig wakker werd besloot ik dat dit de éérste keer maar zekers en vast ook gelijk de lààtste keer is dat dit soort situatie mij zou overkomen.
Dan maar de volgende keer na een halve fles wodka thuis en bijna meer dan 10 33 cl's n's gewoon een keertje een colaatje bestellen dan ipv stoer te willen doen in de kroeg en je laveloos dronken zuipen waar je toch minder plezier aan beleeft (en dit terwijl de anderen het zonder mijn weten best gemakkelijk hadden aangezien ze af een lijntje wegnakten en toen een kerel me vertelde dat ie net wat had genakt op het toilet en een andere dame me dan ook vertelde dat ze eerder die avond een bommetje Pep had geslikt was het voor mij te laat want alles was weggenakt of gedropt .... :P). ipv wanneer je gewoon aangeschoten of normaal dronken bent aka het nog steeds bij bewustzijn en vooral meer zelfvertrouwen schenkend Alcoholgebruik aan het verrichten bent plus toch ook wel de stimulerende fase die Alcohol in die fase toch ook ken teweegbrengen. Dan heb je pas een leuke tijd onder invloed van Alcohol
En om m'n mening over dit onderwerp te concluderen met iets wat ik altijd zeg ivm zowel Alcohol als drugssgebruik (ja Alcohol is ook een drug , een harddrug zelf , ik weet het wel
![:wink:]()
) is : Maakt niet uit hoeveel je gebruikt of benuttigd , je moet er maar gewoon tegen kennen en anders is het misschien tijd om te minderen of om simpelweg te stoppen als je er toch niet tegen ken
![:wink:]()