Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

Vinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

123 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
M
MescalineLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol onder de 16 is echt niet verstandig, en daarmee bedoel ik niet dat éne biertje maar overmatig gebruik is dan nog veel schadelijker.

Ik drink sinds mijn 17de, ben nu inmiddels bijna 21 maar aanraden doe ik het niet, vrije keuze natuurlijk.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee ik vind het niet kunnen. Want in de huidige cultuur denken mensen dat alcohol onschuldig is terwijl het een van de gevaarlijkste soorten drugs is. Zo slecht voor iemand zijn hersenen die nog volop in de groei zijn. Eigenlijk zou je pas moeten gaan drinken als je 18 bent geweest. En wat nog beter zou zijn, na je 21ste als je hersenen zijn uitgegroeid. Maar ja, in de huidige jongeren cultuur ben je al gauw een watje als je niet drinkt. En mensen zijn sociaal groepsdieren, buiten gesloten worden is een van de ergste straffen die je je maar kan bedenken.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, moet niet kunnen. Die weten nog niet te doseren, al kun je dat ook voor sommige ouderen zeggen. Tja...
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hmm, ik zou zeggen van niet. Ik heb mezelf er wel schuldig aan gemaakt, maar dan hield ik het steeds maar bij twee/drie biertjes, en dan zat ook hier altijd vrij lange tijd tussen. Ik denk dat ik vanaf m''n 15e 3 of 4 keer zo gedronken heb. Ik zou zeggen dat je het heeeel erg met mate moet doen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tripper zei:
Nee, moet niet kunnen. Die weten nog niet te doseren, al kun je dat ook voor sommige ouderen zeggen. Tja...
Klik om te vergroten...

ze kunnen t meestal wel maar willen het niet
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tsja, beter doe je helemaal niet aan drugs(en dus ook alcohol). Maar als jij er normaal mee om kan gaan is het geen probleem. Te veel drinken is slecht voor je, maar ook dat moet je zelf weten natuurlijk :].

Zou een beetje hypocriet zijn van mij om alcohol niet goed te vinden, als ik op me 16e al aan de speed/XTC/coke, etc zat. :sunglasses:

:beer:
Q
QitLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben zelf 16 maar vind dat dit kan, wel met mate maar vanavnd ff lekker geen weed of pepmiddelen voor mij maar gewoon een paar flessen sterke drank en een bak bier en ik ben een gelukkig man
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
16 jaar en al zo verrot .... waar gaat het heen met deze wereld :wink: :rolleyes:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm..
Je moet overal van leren,
de eerste keer dat ik écht gedronken had, voor mijn doen dan, was op mn 14e.
Een vriend van me had malibu gehaald, en jägermeister, en ik als 14 jarig meisje had het lekker opgedronken.
Die malibu fles was dus gebarsten, maar werd nog bij elkaar gehouden door het plastic, maar die moest dus heel snel leeg, want het lekte wel. Dus dat was in een keer achterover geslagen, nou die jägermeister ging ook aardig hard.
En ineens sloeg alles door, ik weet daarna ook niks meer ervan, en ben er onwijs ziek van geweest.
Sindsdien, ik zeg niet dat ik altijd met mate drink, maar heb er wel voor gezorgd dat ik er nooit meer zó ziek van wordt! :mrgreen:
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#10
boenkeng zei:
Bij de meeste personen blijft het daar niet bij
Klik om te vergroten...

dat ben ik met je eens , ik denk dat de meeste gebruikers van dit furom daar wel over kunnen mee praten :)
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zo een paar weken vlak voor ik 16 werd was ik voor het eerst dronken : had wat Cointreau van me pa gezopen en (ja ik weet het helemaal fout) een aantal bacardi breezers leeggezopen.... Of ik toen mss ook nog bier zou gedronken hebben , ken ik me niet meer herinneren en ik ben in die iets of wat dronken roes lekker gaan 'droogwandelen' bij de dames van plezier want als kleine knul die nog 16 moest worden en er toen ook als die leeftijd uit ziet , werd je natuurlijk niet binnengelaten bij de dames van plezier en bleef het bij langs de raambordelen wandelen en niet veel meers , 'droogwandelen' dus volgens het 'vakjargon' van de echte wandelaars :grin: Heb me toen eg goed gevoeld , me toch ook in me eentje kennen vermaken enz en ging buiten zeer af en toe n's wat met graffiti ergens teksten of woorden neerspuiten geen zware vorm van vandalisme uithalen en nooit betrokken geweest bij jeugdcriminaliteit onder invloed van Alcohol ofzo.
Ik vind 16 dus gewoon een mooie leeftijd om met drank in aanraking te komen, zo leer je min of meer op Alcoholgebied je grenzen aftasten en weet je van jezelf wanneer ( op een nuchtere maag , vanaf 's middags of pas 's avonds) en hoeveel plus wat voor soort Alcohol je het best ken verdragen.
Alcohol kunnen drinken (en met 'kunnen' bedoel ik dat je er leert kunnen omgaan en dus niet met een alcoholvergiftiging op de spoedafdeling eindigt of ergens met een loeiharde kater op een bankje in een park , het centrum van een stad of ergens waar je normaal gezien absoluut niet zou verkiezen om te gaan pitten) is naar mijn insziens een soort van leerrproces dat je leert met vallen en opstaan.
En ook ik als dagelijks Alcoholgebruiker of beter gezegd Alcoholist heb wel n's een keertje enorm impulsieve en niet al te verstandige dingen gedaan onder invloed van Alcohol zowel op me 16 als op me 20 en ik ben n's één keertje nadat ik een paar dagen eerder 21 was geworden (en dit is nog niet zo vreemd lang geleden , mei 2011 om precies te zijn) na een hele dag wodka zuipen , blikjes bier knallen en dan nog een avondje zwaar doorzakken en toch redelijk veel 33cl biertjes te benuttigen in de kroeg zo rond 4:00 naar het dichtsbijzijnde park gestrompeld om daar me roes uit te slapen om na twee uurtjes door de parkopzichters wakker gemaakt te worden met de melding dat ik maar beter kon vertrekken naar huis.
Eens thuisgekomen na een énorm brakke trip met de tram leek m'n bed een hemels geschenk en toen ik zo rond de namiddag redelijk wazig wakker werd besloot ik dat dit de éérste keer maar zekers en vast ook gelijk de lààtste keer is dat dit soort situatie mij zou overkomen.
Dan maar de volgende keer na een halve fles wodka thuis en bijna meer dan 10 33 cl's n's gewoon een keertje een colaatje bestellen dan ipv stoer te willen doen in de kroeg en je laveloos dronken zuipen waar je toch minder plezier aan beleeft (en dit terwijl de anderen het zonder mijn weten best gemakkelijk hadden aangezien ze af een lijntje wegnakten en toen een kerel me vertelde dat ie net wat had genakt op het toilet en een andere dame me dan ook vertelde dat ze eerder die avond een bommetje Pep had geslikt was het voor mij te laat want alles was weggenakt of gedropt .... :P). ipv wanneer je gewoon aangeschoten of normaal dronken bent aka het nog steeds bij bewustzijn en vooral meer zelfvertrouwen schenkend Alcoholgebruik aan het verrichten bent plus toch ook wel de stimulerende fase die Alcohol in die fase toch ook ken teweegbrengen. Dan heb je pas een leuke tijd onder invloed van Alcohol :wink:

En om m'n mening over dit onderwerp te concluderen met iets wat ik altijd zeg ivm zowel Alcohol als drugssgebruik (ja Alcohol is ook een drug , een harddrug zelf , ik weet het wel :wink: ) is : Maakt niet uit hoeveel je gebruikt of benuttigd , je moet er maar gewoon tegen kennen en anders is het misschien tijd om te minderen of om simpelweg te stoppen als je er toch niet tegen ken :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
En in principe kan een 16 jarige dat niet (goed genoeg) en dus is 18 een betere grens. Het jammere is dat je achteraf niet goed aantoonbaar kan maken wat de schade is geweest, omdat je niet weer wat de situatie zonder schade zou zijn. Misschien zou NocturnalJohnny, als hij op zijn 16e niet al was gaan drinken, precies die paar hersencellen gespaard hebben waardoor hij wel leestekens zou toepassen... je weet het niet :wink:
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tufnut zei:
En in principe kan een 16 jarige dat niet (goed genoeg) en dus is 18 een betere grens. Het jammere is dat je achteraf niet goed aantoonbaar kan maken wat de schade is geweest, omdat je niet weer wat de situatie zonder schade zou zijn. Misschien zou NocturnalJohnny, als hij op zijn 16e niet al was gaan drinken, precies die paar hersencellen gespaard hebben waardoor hij wel leestekens zou toepassen... je weet het niet :wink:
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of jij aan dyslectie lijdt ofzo maar er staan genoeg leestekens en voldoende alinea's in de tekst die ik heb getyped.
b
boenkengLid
01-01-2024, 00:00
#14
NocturnalJohnny zei:
Tufnut zei:
En in principe kan een 16 jarige dat niet (goed genoeg) en dus is 18 een betere grens. Het jammere is dat je achteraf niet goed aantoonbaar kan maken wat de schade is geweest, omdat je niet weer wat de situatie zonder schade zou zijn. Misschien zou NocturnalJohnny, als hij op zijn 16e niet al was gaan drinken, precies die paar hersencellen gespaard hebben waardoor hij wel leestekens zou toepassen... je weet het niet :wink:
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of jij aan dyslectie lijdt ofzo maar er staan genoeg leestekens en voldoende alinea's in de tekst die ik heb getyped.
Klik om te vergroten...
Toch geef ik em gelijk dat het met met meer witregels er tussen makkelijker leest. :wink:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het ging er vooral om dat het beter kan en dat misschien net het verschil zou kunnen zijn geweest van het niet ipv wel drinken op je 16e. Je weet het niet. Verder geen veroordeling hoor. Ik ben zelf ook niet altijd een ster in spelling en er zijn ergere dingen. Vandaar ook de knipoog op het einde.
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#16
maak maar is een nauwkeurige 3d scan van de hersenen van een gezellige drinker je schrikt je kapot. ik heb het zelf gezien.. :wink:
C
Cosmic ControlerLid
01-01-2024, 00:00
#17
haha
Paperplane. zei:
Aldus de alcoholist.
Klik om te vergroten...
ik lig er zelf ook niet wakker van hoor , beter ongezond en gelukkig sterven dan gezond en ongelukkig :grin:
N
NocturnalJohnnyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cosmic Controler zei:
maak maar is een nauwkeurige 3d scan van de hersenen van een gezellige drinker je schrikt je kapot. ik heb het zelf gezien.. :wink:
Klik om te vergroten...
Lig ik niet eg wakker van , liever gestoord bezopen (als het dan toch ooit zover zal komen en als het zo is ja dan is het maar zo , heb ik het zelf gezocht) dan 'normaal' want wat is 'normaal' , ik vergelijk 'normaal' zijn altijd met een soort van flatline zoals iemand wiens hart stil staat als een dode en oppervlakkige lijn dus.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#19
NocturnalJohnny zei:
Cosmic Controler zei:
maak maar is een nauwkeurige 3d scan van de hersenen van een gezellige drinker je schrikt je kapot. ik heb het zelf gezien.. :wink:
Klik om te vergroten...
Lig ik niet eg wakker van , liever gestoord bezopen (als het dan toch ooit zover zal komen en als het zo is ja dan is het maar zo , heb ik het zelf gezocht) dan 'normaal' want wat is 'normaal' , ik vergelijk 'normaal' zijn altijd met een soort van flatline zoals iemand wiens hart stil staat als een dode en oppervlakkige lijn dus.
Klik om te vergroten...
Aldus de alcoholist.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alleen doe je nu net alsof je niet gezond en gelukkig kan zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."