Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

Vinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

123 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik vader was zou mijn kind er genadeloos van langs krijgen als hij het ook maar 1 keer stoned of dronken thuis kwam op lage leeftijd. Een 15-jarige wordt te veel beinvloed door zijn omgeving en als je het niet keihard aanpakt dan doen ze er alles aan om bij hun stoere pubervriendjes te horen zonder na te denken over te gevolgen. Tenzij ik het gevoel heb dat ze weten waar ze mee bezig zijn, zou ik het keihard aanpakken.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
daniel3927 zei:
ik vind een lagere leeftijdsgrens een erg goed ideen. want je drinkt tenslotte op je eigen gezondheidsrisico.
Klik om te vergroten...
Je moet toch ergens de lijn trekken...
d
daniel3927Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ik vind een lagere leeftijdsgrens een erg goed idee. want je drinkt tenslotte op je eigen gezondheidsrisico.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij sommige wel, bij sommige niet. Het blijft hoe dan ook een zeer arbitrair afkappunt. Alhoewel ik bij de meeste denk: nee.
L
LADdLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat heeft zo'n leeftijdsgrens voor zin?
ikzelf laat anderen voor me kopen, of gebruik n *beeetje bewerkt* kopietje van mn ID-kaart
ben nu bijna 16...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
daniel3927 zei:
ik vind een lagere leeftijdsgrens een erg goed idee. want je drinkt tenslotte op je eigen gezondheidsrisico.
Klik om te vergroten...

Ik ken maar weinig jonge mensen die zicht bewust zijn van het gezondheidsrisico dat alcohol met zich meebrengt. Van mij mag die lijn rechtstreeks naar 21 jaar worden opgetrokken.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#7
daniel3927 zei:
ik vind een lagere leeftijdsgrens een erg goed idee. want je drinkt tenslotte op je eigen gezondheidsrisico.
Klik om te vergroten...

Slecht idee, weinig kinderen onder de 16 kunnen denken aan hun gezondheid. Ik stel eerder voor geen alcohol onder de 18 of 21, want het is ook een zware drugs!
P
PottendaarmLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zolang ze maar niet gaan opscheppen over hun vroege alcohol-ervaringen heb ik er geen problemen mee
M
MescalineLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alcohol onder de 16 is echt niet verstandig, en daarmee bedoel ik niet dat éne biertje maar overmatig gebruik is dan nog veel schadelijker.

Ik drink sinds mijn 17de, ben nu inmiddels bijna 21 maar aanraden doe ik het niet, vrije keuze natuurlijk.
P
Purple hazeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nee ik vind het niet kunnen. Want in de huidige cultuur denken mensen dat alcohol onschuldig is terwijl het een van de gevaarlijkste soorten drugs is. Zo slecht voor iemand zijn hersenen die nog volop in de groei zijn. Eigenlijk zou je pas moeten gaan drinken als je 18 bent geweest. En wat nog beter zou zijn, na je 21ste als je hersenen zijn uitgegroeid. Maar ja, in de huidige jongeren cultuur ben je al gauw een watje als je niet drinkt. En mensen zijn sociaal groepsdieren, buiten gesloten worden is een van de ergste straffen die je je maar kan bedenken.
T
TripperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nee, moet niet kunnen. Die weten nog niet te doseren, al kun je dat ook voor sommige ouderen zeggen. Tja...
M
MathesonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hmm, ik zou zeggen van niet. Ik heb mezelf er wel schuldig aan gemaakt, maar dan hield ik het steeds maar bij twee/drie biertjes, en dan zat ook hier altijd vrij lange tijd tussen. Ik denk dat ik vanaf m''n 15e 3 of 4 keer zo gedronken heb. Ik zou zeggen dat je het heeeel erg met mate moet doen.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tripper zei:
Nee, moet niet kunnen. Die weten nog niet te doseren, al kun je dat ook voor sommige ouderen zeggen. Tja...
Klik om te vergroten...

ze kunnen t meestal wel maar willen het niet
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tsja, beter doe je helemaal niet aan drugs(en dus ook alcohol). Maar als jij er normaal mee om kan gaan is het geen probleem. Te veel drinken is slecht voor je, maar ook dat moet je zelf weten natuurlijk :].

Zou een beetje hypocriet zijn van mij om alcohol niet goed te vinden, als ik op me 16e al aan de speed/XTC/coke, etc zat. :sunglasses:

:beer:
Q
QitLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik ben zelf 16 maar vind dat dit kan, wel met mate maar vanavnd ff lekker geen weed of pepmiddelen voor mij maar gewoon een paar flessen sterke drank en een bak bier en ik ben een gelukkig man
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#16
16 jaar en al zo verrot .... waar gaat het heen met deze wereld :wink: :rolleyes:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hmm..
Je moet overal van leren,
de eerste keer dat ik écht gedronken had, voor mijn doen dan, was op mn 14e.
Een vriend van me had malibu gehaald, en jägermeister, en ik als 14 jarig meisje had het lekker opgedronken.
Die malibu fles was dus gebarsten, maar werd nog bij elkaar gehouden door het plastic, maar die moest dus heel snel leeg, want het lekte wel. Dus dat was in een keer achterover geslagen, nou die jägermeister ging ook aardig hard.
En ineens sloeg alles door, ik weet daarna ook niks meer ervan, en ben er onwijs ziek van geweest.
Sindsdien, ik zeg niet dat ik altijd met mate drink, maar heb er wel voor gezorgd dat ik er nooit meer zó ziek van wordt! :mrgreen:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Beste pubers .... jullie hersenen zijn nog niet volgroeiend. Teveel en tevaak alcohol zorgt ervoor dat hersenen zo klein blijven, en niet volgroeien. Met als gevolg groeiachterstand en minder 'slim' dan zou kunnen bij beperkt tot niet gebruik
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#19
Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat het echt bestraft moet worden. Toen ik 15 dronk ik ook wel ( helemaal niet veel, vond andere drugs veel leuker) maar heb wel toen es staan kotsen naast m'n moeder. Ik heb al van jongsaf een bloedhekel aan alcohol, vooral omdat ik zie hoe het mensen verandert. Hou het mooie, leuke waardevolle meisjes verandert in goedkope hoeren. Ik zou het niet leuk vinden moest m'n dochter van 15 strontzat thuiskomen, al is het maar omdat ik zelf heb ondervonden hoe jammer genoeg een heel hoog percentage van de jongens gebruik maakt van dronken meisjes.

Maar met af en toe drinken heb ik geen problemen mee. Zat zijn wel.
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik begon al vanaf mijn 14de.
Maar ik wist wel wat mijn grensen natuurlijk waren.
Op mijn 15de ging k iets meer beginnen te drinken maar ik had mijn ouders zijn toestemming ook.
Uiteindelijk ben ik 16 :) en zuip ik wel elk weekend. :wink:
Maar het is niet verkeerd dat je 15 ben maar drink wel met mate.
Of rook liever een lekkere fakkel :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."