Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

Vinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

123 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
16 jaar en al zo verrot .... waar gaat het heen met deze wereld :wink: :rolleyes:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hmm..
Je moet overal van leren,
de eerste keer dat ik écht gedronken had, voor mijn doen dan, was op mn 14e.
Een vriend van me had malibu gehaald, en jägermeister, en ik als 14 jarig meisje had het lekker opgedronken.
Die malibu fles was dus gebarsten, maar werd nog bij elkaar gehouden door het plastic, maar die moest dus heel snel leeg, want het lekte wel. Dus dat was in een keer achterover geslagen, nou die jägermeister ging ook aardig hard.
En ineens sloeg alles door, ik weet daarna ook niks meer ervan, en ben er onwijs ziek van geweest.
Sindsdien, ik zeg niet dat ik altijd met mate drink, maar heb er wel voor gezorgd dat ik er nooit meer zó ziek van wordt! :mrgreen:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste pubers .... jullie hersenen zijn nog niet volgroeiend. Teveel en tevaak alcohol zorgt ervoor dat hersenen zo klein blijven, en niet volgroeien. Met als gevolg groeiachterstand en minder 'slim' dan zou kunnen bij beperkt tot niet gebruik
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#4
Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat het echt bestraft moet worden. Toen ik 15 dronk ik ook wel ( helemaal niet veel, vond andere drugs veel leuker) maar heb wel toen es staan kotsen naast m'n moeder. Ik heb al van jongsaf een bloedhekel aan alcohol, vooral omdat ik zie hoe het mensen verandert. Hou het mooie, leuke waardevolle meisjes verandert in goedkope hoeren. Ik zou het niet leuk vinden moest m'n dochter van 15 strontzat thuiskomen, al is het maar omdat ik zelf heb ondervonden hoe jammer genoeg een heel hoog percentage van de jongens gebruik maakt van dronken meisjes.

Maar met af en toe drinken heb ik geen problemen mee. Zat zijn wel.
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik begon al vanaf mijn 14de.
Maar ik wist wel wat mijn grensen natuurlijk waren.
Op mijn 15de ging k iets meer beginnen te drinken maar ik had mijn ouders zijn toestemming ook.
Uiteindelijk ben ik 16 :) en zuip ik wel elk weekend. :wink:
Maar het is niet verkeerd dat je 15 ben maar drink wel met mate.
Of rook liever een lekkere fakkel :stoned:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#6
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Whatever :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrrow14 zei:
Whatever :grin:
Klik om te vergroten...

Daar kom je over een jaar of tien wel achter :wink:
Google @ korsakov .... dan moet je wle ver gaan, maar als je jong bent kun je in iedergeval gauw schade oplopen. En geloof me, ik weet het, ik werk met oa dit soort makkers
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik werk in het weekend bij de Xenos en daar verkopen we ook alcoholische drank (El Picu Mojito, El Picu Bloody Mary, appelcider en wijn). De Mojito en Bloody Mary zijn juist populair onder 14, 15-jarigen die dus eigenlijk niet mogen drinken. Ook al kan ik regelmatig wel inschatten dat iemand nog geen 16 is als hij (of meestal zij) zo'n fles drank wil kopen, vraag ik nooit om een ID-kaart. Ik hou me er namelijk niet zo mee bezig wat anderen hun lever en hersenen aandoen. Ik vind het niet zo verstandig om al voor je 16e te gaan drinken, maar ik voel me niet geroepen om mensen daarop te wijzen.
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flameon zei:
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet dat het heel slecht is. maar dat is nog niet eens het enigste wat ik gebruik, ik gebruik regelmatig xtc :P en drank natuurlijk meestal als ik dan drink zuip ik 1 fles leeg, en daar naast rook ik nog en blow ik elke dag :grin:

opsig beschamend mja shit happens

GENIET VAN HET LEVEN ZOLANG HET NOG KAN :rolleyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
@drugsmeisje: Een klap op je bek geef ik je niet .... maar we spreken ons over een jaartje of tien nog wel eens :wink:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#12
Drugsmeisje zei:
Flameon zei:
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet dat het heel slecht is. maar dat is nog niet eens het enigste wat ik gebruik, ik gebruik regelmatig xtc :P en drank natuurlijk meestal als ik dan drink zuip ik 1 fles leeg, en daar naast rook ik nog en blow ik elke dag :grin:

opsig beschamend mja shit happens

GENIET VAN HET LEVEN ZOLANG HET NOG KAN :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je verdient een klap op je bek.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Drugsmeisje zei:
Flameon zei:
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet dat het heel slecht is. maar dat is nog niet eens het enigste wat ik gebruik, ik gebruik regelmatig xtc :P en drank natuurlijk meestal als ik dan drink zuip ik 1 fles leeg, en daar naast rook ik nog en blow ik elke dag :grin:

opsig beschamend mja shit happens

GENIET VAN HET LEVEN ZOLANG HET NOG KAN :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Hahaha! Dat gebeurd niet zomaar. :P
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#14
Je doet me denken aan een kind van 6 dat pronkt met ''hoeveel hij wel niet durft".
Niet alleen doe je onteer aan je leeftijdcategorie, maar ook aan drugs. Door mensen zoals jij krijgen tientallen anderen hun vooroordelen over 1 van de 2 dingen bevestigt. Je maakt jezelf kapot en je vindt het nog leuk ook. Ik snap dan ook niet waarom ik überhaupt reageer op dit. Je verkloot het voor zovelen anderen die wel verstandig met drugs kunnen omgaan. Wat een verspilling van leven en kansen.
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
ey mongooltje luister eens

wat bemoei je met mijn leven?
Andere mensen gaan niet anders denken over me haha DIE NEMEN ME ZOALS IK BEN KNEUS?
oja en mensen in mijn dorp gebruiken allemaal hetzelfde als ik, maja dan nog wel ergere dingen erbij , GHB , Cocaiene , paddo's

Dus wat zit je te praten kerel.

als ik dood ben lees ze t wel in de krant ,, lator :wink:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#16
Je snapt het echt niet. Maar doe gerust zo verder! Volg de hype en drink vodka via je oog want dan ben je stoer!
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Pft volg de hype , mwhaha wat een hype is gwoon chil is niet stoer mongooltje.
dat jij dat stoer vind oke? maar nee bedankt en ja dankje derest zal wel lukken :stoned:
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#18
...
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#19
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Sarcasme is jou dus ook al nieuw. Eigenlijk zouden we moeten stoppen met dit topic te vervuilen met je kansloos gezever. Kom even op de DF chat!
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ligt er aan. Er zijn zat jongeren die te vroeg aan de alcohol gaan waarvan je gewoon kan zien dat wat ze ook gebruiken, ze het zullen misbruiken. Maar ook zat die het wel gewoon 'goed' kunnen gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."