Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

Vinden jullie alcohol onder 16 kunnen?

123 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#1
Het zou hypocriet zijn om te zeggen dat het echt bestraft moet worden. Toen ik 15 dronk ik ook wel ( helemaal niet veel, vond andere drugs veel leuker) maar heb wel toen es staan kotsen naast m'n moeder. Ik heb al van jongsaf een bloedhekel aan alcohol, vooral omdat ik zie hoe het mensen verandert. Hou het mooie, leuke waardevolle meisjes verandert in goedkope hoeren. Ik zou het niet leuk vinden moest m'n dochter van 15 strontzat thuiskomen, al is het maar omdat ik zelf heb ondervonden hoe jammer genoeg een heel hoog percentage van de jongens gebruik maakt van dronken meisjes.

Maar met af en toe drinken heb ik geen problemen mee. Zat zijn wel.
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik begon al vanaf mijn 14de.
Maar ik wist wel wat mijn grensen natuurlijk waren.
Op mijn 15de ging k iets meer beginnen te drinken maar ik had mijn ouders zijn toestemming ook.
Uiteindelijk ben ik 16 :) en zuip ik wel elk weekend. :wink:
Maar het is niet verkeerd dat je 15 ben maar drink wel met mate.
Of rook liever een lekkere fakkel :stoned:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#3
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
M
Mrrow14Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Whatever :grin:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mrrow14 zei:
Whatever :grin:
Klik om te vergroten...

Daar kom je over een jaar of tien wel achter :wink:
Google @ korsakov .... dan moet je wle ver gaan, maar als je jong bent kun je in iedergeval gauw schade oplopen. En geloof me, ik weet het, ik werk met oa dit soort makkers
C
Casplantje.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik werk in het weekend bij de Xenos en daar verkopen we ook alcoholische drank (El Picu Mojito, El Picu Bloody Mary, appelcider en wijn). De Mojito en Bloody Mary zijn juist populair onder 14, 15-jarigen die dus eigenlijk niet mogen drinken. Ook al kan ik regelmatig wel inschatten dat iemand nog geen 16 is als hij (of meestal zij) zo'n fles drank wil kopen, vraag ik nooit om een ID-kaart. Ik hou me er namelijk niet zo mee bezig wat anderen hun lever en hersenen aandoen. Ik vind het niet zo verstandig om al voor je 16e te gaan drinken, maar ik voel me niet geroepen om mensen daarop te wijzen.
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet dat het heel slecht is. maar dat is nog niet eens het enigste wat ik gebruik, ik gebruik regelmatig xtc :P en drank natuurlijk meestal als ik dan drink zuip ik 1 fles leeg, en daar naast rook ik nog en blow ik elke dag :grin:

opsig beschamend mja shit happens

GENIET VAN HET LEVEN ZOLANG HET NOG KAN :rolleyes:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#8
@drugsmeisje: Een klap op je bek geef ik je niet .... maar we spreken ons over een jaartje of tien nog wel eens :wink:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#9
Drugsmeisje zei:
Flameon zei:
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet dat het heel slecht is. maar dat is nog niet eens het enigste wat ik gebruik, ik gebruik regelmatig xtc :P en drank natuurlijk meestal als ik dan drink zuip ik 1 fles leeg, en daar naast rook ik nog en blow ik elke dag :grin:

opsig beschamend mja shit happens

GENIET VAN HET LEVEN ZOLANG HET NOG KAN :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Je verdient een klap op je bek.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Drugsmeisje zei:
Flameon zei:
@drugsmeisje en iedereen van deze jonge leeftijd:
Ieder weekend drinken is teveel ..... dat bevordert althans niet de groei van je hersenen, dus leervermogen. Ligt natuurlijk wel aan de hoeveelheid die je drinkt moet ik erbij zeggen.
Klik om te vergroten...

Ja ik weet dat het heel slecht is. maar dat is nog niet eens het enigste wat ik gebruik, ik gebruik regelmatig xtc :P en drank natuurlijk meestal als ik dan drink zuip ik 1 fles leeg, en daar naast rook ik nog en blow ik elke dag :grin:

opsig beschamend mja shit happens

GENIET VAN HET LEVEN ZOLANG HET NOG KAN :rolleyes:
Klik om te vergroten...
Hahaha! Dat gebeurd niet zomaar. :P
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#11
Je doet me denken aan een kind van 6 dat pronkt met ''hoeveel hij wel niet durft".
Niet alleen doe je onteer aan je leeftijdcategorie, maar ook aan drugs. Door mensen zoals jij krijgen tientallen anderen hun vooroordelen over 1 van de 2 dingen bevestigt. Je maakt jezelf kapot en je vindt het nog leuk ook. Ik snap dan ook niet waarom ik überhaupt reageer op dit. Je verkloot het voor zovelen anderen die wel verstandig met drugs kunnen omgaan. Wat een verspilling van leven en kansen.
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
ey mongooltje luister eens

wat bemoei je met mijn leven?
Andere mensen gaan niet anders denken over me haha DIE NEMEN ME ZOALS IK BEN KNEUS?
oja en mensen in mijn dorp gebruiken allemaal hetzelfde als ik, maja dan nog wel ergere dingen erbij , GHB , Cocaiene , paddo's

Dus wat zit je te praten kerel.

als ik dood ben lees ze t wel in de krant ,, lator :wink:
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#13
Je snapt het echt niet. Maar doe gerust zo verder! Volg de hype en drink vodka via je oog want dan ben je stoer!
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pft volg de hype , mwhaha wat een hype is gwoon chil is niet stoer mongooltje.
dat jij dat stoer vind oke? maar nee bedankt en ja dankje derest zal wel lukken :stoned:
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#15
...
N
NorthernLightBELid
01-01-2024, 00:00
#16
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Sarcasme is jou dus ook al nieuw. Eigenlijk zouden we moeten stoppen met dit topic te vervuilen met je kansloos gezever. Kom even op de DF chat!
D
DrugsmeisjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
NorthernLightBE zei:
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Sarcasme is jou dus ook al nieuw. Eigenlijk zouden we moeten stoppen met dit topic te vervuilen met je kansloos gezever. Kom even op de DF chat!
Klik om te vergroten...

de enige die kansloos zit te vervuilen ben jij, als je volwassen was en manieren had gehad had je niet eens op me gereageerd? dus jy zit hier alles beetje te vervuilen sukkel mwhaha.

en nee ik kom niet op DF chat, ga geen tijd aan je te verspillen aan zielige persoontjes die gaan reageren op iemand anders zijn leven. ga wat beters doen man mongooltje.
C
ChaincellsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Drugsmeisje zei:
NorthernLightBE zei:
:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Sarcasme is jou dus ook al nieuw. Eigenlijk zouden we moeten stoppen met dit topic te vervuilen met je kansloos gezever. Kom even op de DF chat!
Klik om te vergroten...

de enige die kansloos zit te vervuilen ben jij, als je volwassen was en manieren had gehad had je niet eens op me gereageerd? dus jy zit hier alles beetje te vervuilen sukkel mwhaha.

en nee ik kom niet op DF chat, ga geen tijd aan je te verspillen aan zielige persoontjes die gaan reageren op iemand anders zijn leven. ga wat beters doen man mongooltje.
Klik om te vergroten...

Klinkt echt heel intelligent.

Je gaat geen tijd verspillen aan mensen die reageren op iemand anders zijn leven? Jij vind drugs gebruiken los staan van wie jij bent en hoe je er mee om gaat?

En alsjeblieft, gebruik hoofdletters, punten, geen y ipv ij, etc.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#19
En het gaat naar 18 jaar goed, want buitenwiet verkopen ze toch niet vanaf 16 jaar zou op hetzelfde neerkomen. Alleen ik ben van mening dat 18 jaar zelfs te jong is voor een middel dat zo vernietigend als alcohol kan zijn. Gewoon 21 jaar naar als in Amerika of nog beter alcohol verbieden en wiet legaliseren. Nee overdrijf maar 18 jaar vind ik wel beter als 16 jaar iemand van 18 is oud genoeg om zelf te beslissen erover en onder die leeftijd zijn hersenen volop aan het ontwikkelen en alcohol beïnvloedt dit proces wel degelijk.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#20
denk dat die overstap naar 18 jaar heel wat ellende gaat opleveren. Want hoeveel 16 en 17 jarige alcohol drinkers zijn er wel niet in nederland. Dus dat wordt me nog wat.
Op zich vind ik 18 jaar prima, alcohol sloopt veel, veel meer ellende heb je ermee lichamelijk gezien als met de meeste andere drugs. Maar het zal onze jeugdige drinkers knap tegenvallen als ze nu opeens op de zaterdag avond met een sinasje de avond moeten doorkomen.
:rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."