Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat ipv alcohol?

Wat ipv alcohol?

102 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Hoezo? :laughing:

Dopamine krijg je ook als je beweegt, een hobby uitoefent, een doel stelt en behaald, mediteert, etc. etc. etc. Als je alcohol steeds gebruikt om je nog even goed te kunnen voelen, betekent dat niet dat er per se iets mis is met je en dat je medicatie moet hebben, maar dat je bepaalde dingen moet veranderen.


Ik lees hier de laatste tijd op DF ook heel veel over verveling en saaiheid door de lockdown. Verveling betekent denk ik twee dingen:

1. Dat je intelligent bent. Dat je geest uitdaging zoekt.
2. Dat je in je hoofd zit.

Je kunt dan in mijn ogen drie dingen doen:

1. Nieuwe uitdagingen zoeken voor je vrije tijd (hobby of iets dergelijks)
2. Afleiding van de verveling zoeken middels middelengebruik en andere activiteiten die afleiden van dat gevoel, etc. (meestal slechte)
3. Of je kunt uit je hoofd gaan. Je bewustzijn van je hoofd (denken) naar je lichaam (voelen/ervaren) brengen. Dit doe je met meditatie, yoga, sporten, (natuur)wandelingen, etc.

Verveling kan alléén maar als je in je hoofd zit.

Er zijn zoveel opties. De boel verdoven of oppeppen met drugs is er maar 1 en niet een erg slimme als je als mens wilt groeien. Al doen we het allemaal natuurlijk weleens.
Klik om te vergroten...

kijk mijn schattige 3D wooden Seahorse puzzel, want ik verveelde mij. En dit heeft mij tevens op een nieuw spoor gezet: 3D houten of metalen bouwsels maken (uiteraard militair getint met wapens/voertuigen/tanks) 🤣

483E8B92-FB0D-499E-B801-92A542C9C0DC.jpeg
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Hoezo? :laughing:

Dopamine krijg je ook als je beweegt, een hobby uitoefent, een doel stelt en behaald, mediteert, etc. etc. etc. Als je alcohol steeds gebruikt om je nog even goed te kunnen voelen, betekent dat niet dat er per se iets mis is met je en dat je medicatie moet hebben, maar dat je bepaalde dingen moet veranderen.


Ik lees hier de laatste tijd op DF ook heel veel over verveling en saaiheid door de lockdown. Verveling betekent denk ik twee dingen:

1. Dat je intelligent bent. Dat je geest uitdaging zoekt.
2. Dat je in je hoofd zit.

Je kunt dan in mijn ogen drie dingen doen:

1. Nieuwe uitdagingen zoeken voor je vrije tijd (hobby of iets dergelijks)
2. Afleiding van de verveling zoeken middels middelengebruik en andere activiteiten die afleiden van dat gevoel, etc. (meestal slechte)
3. Of je kunt uit je hoofd gaan. Je bewustzijn van je hoofd (denken) naar je lichaam (voelen/ervaren) brengen. Dit doe je met meditatie, yoga, sporten, (natuur)wandelingen, etc.

Verveling kan alléén maar als je in je hoofd zit.

Er zijn zoveel opties. De boel verdoven of oppeppen met drugs is er maar 1 en niet een erg slimme als je als mens wilt groeien. Al doen we het allemaal natuurlijk weleens.
Klik om te vergroten...
Ik ben mij aan het storten in crypro's. Heb al 500 euro verdiend in 2 weken 😁
L
LadyLikeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fyrckant zei:
Kun je niet beter allemaal verschillende drugs door elkaar gaan gebruiken? Dan bouw je geen tolerantie op en is het elke dag lekker afwisselend! 🥳
Klik om te vergroten...
Haha das een theorie die ook door mijn hoofd ging 😅
L
LadyLikeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rivalrie zei:
Ik ben mij aan het storten in crypro's. Heb al 500 euro verdiend in 2 weken 😁
Klik om te vergroten...

ik heb 2000 verdiend op tesla aandelen. Saaaaaai.

wandel elke avond 1,5 uur.

Alles op Netflix wel gezien.

sleep overdag 3 bedrijven, stapel kinderen etc door de lockdown heen. Wil ‘s avonds gewoon effe niks en een leeg hoofd ipv gedachten die over elkaar heen buitelen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemeente pils
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#6
LadyLike zei:
ik heb 2000 verdiend op tesla aandelen. Saaaaaai.

wandel elke avond 1,5 uur.

Alles op Netflix wel gezien.

sleep overdag 3 bedrijven, stapel kinderen etc door de lockdown heen. Wil ‘s avonds gewoon effe niks en een leeg hoofd ipv gedachten die over elkaar heen buitelen.
Klik om te vergroten...
Ik verveel mij kapot. Niks geeft energie
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rivalrie zei:
Ik verveel mij kapot. Niks geeft energie
Klik om te vergroten...
Ga sporten luiwammes
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rivalrie zei:
Ik verveel mij kapot. Niks geeft energie
Klik om te vergroten...
Zo voel ik me ook. En kan nergens energie voor opbrengen
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zou appelsap aanraden, genoeg suikers om actief te blijven, houd je wakker tot 12 uur.
Geeft gezelligheid door de heerlijk smaak. Geen kater. Lijkt op whiskey, dus geeft Lekker sfeertje.


(Kan wel verslavend werken)
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Blyatman zei:
Ga sporten luiwammes
Klik om te vergroten...
Wat dan. Push ups?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Maar even serieus.....
Wat je zoekt bestaat niet.

Klinkt eerder iets om uit een nieuwe hobby of bezigheid te halen. In drugs ga je die niet vinden, enkel een verminderd reukvermogen en een kamer die stinkt naar a-pihp.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Spyro zei:
Zo voel ik me ook. En kan nergens energie voor opbrengen
Klik om te vergroten...
Ik haal mijn energie uit contact met mensen. Festivals, uit eten, thuis feestjes, familie.... kan allemaal niet...
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rivalrie zei:
Ik haal mijn energie uit contact met mensen. Festivals, uit eten, thuis feestjes, familie.... kan allemaal niet...
Klik om te vergroten...
Pff hier hetzelfde. De afgelopen 3 jaar ongeveer 80 feestjes/festivals gehad. En nu? Helemaal niks.
Blij als je savonds even een drankje bij een maat kan doen.....onee wacht even....dat mag zo ook al niet meer..:rage:
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
BraboF zei:
Pff hier hetzelfde. De afgelopen 3 jaar ongeveer 80 feestjes/festivals gehad. En nu? Helemaal niks.
Blij als je savonds even een drankje bij een maat kan doen.....onee wacht even....dat mag zo ook al niet meer..:rage:
Klik om te vergroten...
Ja echt hè.... heb Netflix, disney+ en prime ook al uitgespeeld.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rivalrie zei:
Ja echt hè.... heb Netflix, disney+ en prime ook al uitgespeeld.
Klik om te vergroten...
Nu nog de HuB uitspelen
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Apotheker zei:
Nu nog de HuB uitspelen
Klik om te vergroten...
Wat is HuB?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Wat is HuB?
Klik om te vergroten...
pornhubaccesgratuitpremiummondeentierconfinementcovid19.png
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#18
ZiggyStardust zei:
Denk iets dat begint met een P?
Klik om te vergroten...
Die heb ik ook uitgespeeld.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rivalrie zei:
Wat dan. Push ups?
Klik om te vergroten...
Je bent militair geweest, je moet meer dan alleen push ups kunnen doen, en bedenken 😟
L
LadyLikeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kratom is wel aardig. Maar 10 capsules chucken achter elkaar is ook stom.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."