Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Eve's drop zei: Snap dat het natuurlijk vervelend is maar vraag jezelf nou eens af of je iemand kan vergeven als je weet dat hij willens en wetens je zoon of dochter heeft doodgereden onder invloed van medicatie/drugs. Juist ook tijdens het afbouwen kunnen er gekke dingen gebeuren dus het is wel af te raden. Overigens gaat het bij zulke ongevallen pas echt mis als het op een verzekerings kwestie gaat aankomen, zero tolerance bij sedatieven. Wat betekend de rest van je leven betalen als ze sporen vinden in je bloed. Klik om te vergroten... dus bij chronisch gebruik van benzos mag je in princiepen nooit meer auto rijden ? als ik het goed begrijp."
"Tijdloos zei: Volgens mijn arts wel , die zegt laat eerst iemand naast je zitten om het te beoordelen. Klik om te vergroten... ja ik rij ook gewoon ook zeer lange stukken soms dat ik 3 x in een rit van ochtend tot avond gewoon me medicatie slik maar wat ik hier allemaal lees blijf je ten alle tijden schuldig bij een ongeval om dat je onder invloed rijd? rijdt je onder invloed dan ben je strafbaar . daar maakte ik op uit ,dat je niet mag rijden dan. ook al zegt de huisarts ,rij effe een rondje met de buurman en die zegt prima gereden ,dat je dan wel onder invloed mag rijden vindt ik beest apart dat een arts dat zegt."
"8.4. Angststoornissen​Fobische reacties kunnen in bepaalde gevallen, afhankelijk van de aard van de fobie, een duidelijke belemmering vormen voor het besturen van een motorrijtuig, maar geven in de regel geen reden voor ongeschiktheidsverklaring. Echter, mensen die regelmatig therapieresistente paniekaanvallen vertonen, zijn in het algemeen ongeschikt voor het rijbewijs; voor de beoordeling is een specialistisch rapport vereist. Personen die ter bestrijding van een angststoornis hoge doses psychofarmaca (benzodiazepinen) gebruiken, zijn ongeschikt voor deelname aan het gemotoriseerde verkeer. 10.5. Hypnotica, sedativa, anxiolytica​Personen die behandeld worden met barbituraten zijn ongeschikt. Personen die benzodiazepinen gebruiken met een ernstige of potentieel gevaarlijke invloed op de rijvaardigheid (categorie III) zijn ongeschikt. Personen die – in een therapeutische dosis – benzodiazepinen gebruiken die geen tot matig negatieve invloed hebben op de rijvaardigheid (categorie I en II), kunnen geschikt worden verklaard. Voor middelen uit categorie II geldt dat er bij chronisch gebruik een week na de start van de behandeling ongeschiktheid is."
"inner_search zei: Dit speelt hem wel af in België en ken de wetgeving in Nederland niet. Klik om te vergroten... misschien vandaar,,,, dex is voor adhd daar mag gewoon gereden mee worden mits je echt adhd hebt . wetten.nl - Regeling - Regeling eisen geschiktheid 2000 - BWBR0011362 wetten.overheid.nl dit is voor de Nederlandse wetgeving"
"SaintVitus zei: Ik ben aan het afbouwen, dat betekent naar 0. Dus waarom zou je dan nooit meer auto mogen rijden? Dat slaat echt nergens op. Ik weet niet waar die onzin vandaan komt? Plus paniekaanvallen heb je nooit 24/7. Tijdens een paniekaanval in de auto stappen doet nooit iemand, plus ik heb nog nooit een paniekaanval in de auto gehad. Laten we wel allemaal ff realistisch blijven Klik om te vergroten... reageerde op @inner_search"
"Hija de la luna 1 zei: .als je iedere nacht benzos neemt om te slapen , mag je niet autorijden ? Wie houdt zich daaraan zeg. Klik om te vergroten... waarschijnlijk niemand maar als je het voor korte duur krijgt en het zijn langwerkende benzos .zal het tog verstangig zijn om even die tijd met het ov te reizen"
"Hija de la luna 1 zei: Ik neem alle na hten benzos maar ik rij perfect ( nu ja ben blondje) . Heb zelfs enkele jaren geleden ook in de dag nog Oxasepam genomen , wel veel hoor....maar kon perfect blijven rijden zonder stommiteiten. Gewoon je aandacht constant erbij houden, niet op automaat rijden in je hoofd. Klik om te vergroten... jij rijdt mischien goed maar rijd een ander je aan ben je bij bloed onderzoek tog echt de sjaak"
"ik gebruik 20 jaar chronische benzos en ook altijd gereden .maar gelukkig nooit een ongeluk gehad\\ denk dat het gevaarlijker is voor mensen die net met benzos starten"
"Deviant Rabbit zei: XTC en 2-CB Bekijk bijlage 42480 Klik om te vergroten... punisher zware mg knaller hehe"
"Alex12 zei: Hoi, Ik heb een vraag. Ik gebruik 60mg diazepam per dag op voorschrift van een veralavingsarts. dit nu gedurende 2 weken. Ik heb zelf een flinke lading oxazepam en xanax bijgebruikt. Nu is mijn vraag, wanneer ik een urine controle zou krijgen en ze op benzos zouden testen zouden ze dan kunnen zien dat ik meer dan de 60mg valium daags heb geslikt. Er bestaat toch ook zoiets als een max meetbare score. Klik om te vergroten... zoals boven al vermeld wordt in urine is alleen benzo gebruik te zien, mocht je bloed moeten prikken dan kijken ze volgens mij naar de bloedspiegel Wat is bloedspiegel?​Bloedspiegel betekent niets anders dan de concentratie van “iets” in het bloed. Dat “iets” is meestal een medicijn. Je spreekt dan ook wel over medicijnspiegel. In de volksmond wordt bloedspiegel ook wel gebruikt om de bloedsuikerconcentratie aan te duiden, oftewel de suikerspiegel. Bloedspiegelwaarden​Artsen laten de bloedspiegelwaarden van geneesmiddelen bepalen omdat gelijke doseringen bij mensen tot verschillende concentraties in het bloed kunnen leiden. Van diverse geneesmiddelen is bekend welke bloedspiegel het gewenste therapeutische effect heeft. Het kan dan zinvol zijn om de bloedspiegel te bepalen en de dosering daar op aan te passen. Te hoge bloedspiegel​Bij een te hoge bloedspiegel van een medicijn kan de dosering naar beneden worden bijgesteld. Dit heeft voor de patiënt als voordeel dat de kans op bijwerkingen dan kleiner is. (dus bij jou zou die dan te hoog uitkomen en zal je diazepam omlaag gezet worden) verbeter mij hierop al ik het fout heb.. Te lage bloedspiegel​Bij een te lage bloedspiegel is er vaak sprake van antistofvorming tegen de medicijnen, waardoor het geneesmiddel zijn werk niet meer kan doen. Die kennis kan de arts gebruiken om een ander geneesmiddel voorschrijven. of te verhogen (verbeter mij als ik daar ook fout in zit} @wonderalice @De Zandman @Neo-Shulginist als je alleen moet plassen is het geen probleem ,mocht je bloed moeten prikken , zodra je dat weet stoppen met oxa en alprazolam tot na je geprikt bent het is trouwens beter om gewoon aan je arts te vertellen wat je allemaal slikt zodat hij je er beter bij kan helpen vooral als het er straks op aan komt met afbouwen. mvg ricorieks"