Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRutte I: pasjes in coffeeshops, alleen NL'ers.

Rutte I: pasjes in coffeeshops, alleen NL'ers.

47 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Druppeltje zei:
RASCISTICHE maatregel is het ook,
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oom Klaas zei:
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
Klik om te vergroten...

zonder pasje toch wel?
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het zou nog wat zijn als het nog niet eens om een soort van members card gaat maar om iets om te gaan bijhouden hoeveel iemand nou koopt.

De wiet chipkaart! :')

Zodra touristen geen wiet meer mogen kopen in de coffeeshops krijg je een daling van touristen (Ja, zoveel is er nu ook weer niet te zien in bijv. Amsterdam) en inkomsten. Wat meer mannetjes op straat die wiet verkopen lijkt me ook nog een gevolg ervan.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#4
OnderDeEik zei:
Het zou nog wat zijn als het nog niet eens om een soort van members card gaat maar om iets om te gaan bijhouden hoeveel iemand nou koopt.

De wiet chipkaart! :')

Zodra touristen geen wiet meer mogen kopen in de coffeeshops krijg je een daling van touristen (Ja, zoveel is er nu ook weer niet te zien in bijv. Amsterdam) en inkomsten. Wat meer mannetjes op straat die wiet verkopen lijkt me ook nog een gevolg ervan.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me inderdaad wel..
Nu maak ik het nog wel eens mee als ik hier in de buurt naar de shop ga, en een ander vraagt of ik even wat kan halen ben ik ook de beroerdste niet, en dan wil ik dat best doen.
Ja meestal wordt dat dan gewoon een shop een stukje verderop, maar met zulke pasjes zal dat dus dan niet meer lukken.
Want zo dom zullen ze denk ook niet zijn, en ze zullen heus wel doorhebben dat dat vader gebeurt..
Dus ja, dat wordt inderdaad een wiet chipkaart, haha, lullig.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lauu zei:
bepaalde plekken of verkooppunten ontheffingen kunnen gelden.
Klik om te vergroten...

dat ze voor bepaalde steden uitzondering zouden kunnen maken is beetje van het goede teveel ben er geen voorstander van maar ofwel elke stad/dorp ofwel geen enkele !!!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
Oom Klaas zei:
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
Klik om te vergroten...

zonder pasje toch wel?
Klik om te vergroten...

Je krijgt alleen maar een pasje als je de Nederlandse nationaliteit hebt.

Natuurlijk gaan ze buitenlanders niet binnenlaten... Als ze buitenlanders toch binnenlaten heeft het systeem geen enkel nut.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik voorzie trouwens een nieuwe hobby voor enkelen indien shops een eigen pasje hebben en je naar meerdere mag gaan (mits je daar ook een pasje neemt). Dan krijg je wat anders om over te pochen als je collectie pokemon kaarten :').
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sublimo zei:
Flameon zei:
Oom Klaas zei:
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
Klik om te vergroten...

zonder pasje toch wel?
Klik om te vergroten...

Je krijgt alleen maar een pasje als je de Nederlandse nationaliteit hebt.

Natuurlijk gaan ze buitenlanders niet binnenlaten... Als ze buitenlanders toch binnenlaten heeft het systeem geen enkel nut.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk wel. Voor incidentele blowers die even een jointje willen halen, wordt de stap daartoe groter. Dat kan ze er van weerhouden, en dat is een goede zaak want volgens het DIMS krijgt 3 procent van de ooitgebruikers een psychose van wiet en volgens Jellinek krijgt 1 op de 10 ooitgebruikers een verslaving.
Door deze maatregel kan dit beperkt worden. En natuurlijk zal er een groep zijn die toch aan wiet kan komen omdat ze echt geïnteresseerd zijn, maar bij minder nieuwsgierige gebruikers wordt het beperkt.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
en hoe komen hollanderse aan die pasjes????
zal dan toch ook pasfoto oid op moeten komen
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Flameon zei:
en hoe komen hollanderse aan die pasjes????
zal dan toch ook pasfoto oid op moeten komen
Klik om te vergroten...

Goed punt! Dit vraag ik me ook af. Gratis zal dit ook niet zijn denk ik, de coffeeshops moeten dure apparatuur en printers aanschaffen. Ben benieuwd.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Volgens mij gebeurt dat gewoon bij de gemeente op vertoon van je identiteitskaart/paspoort.

En in de coffeeshop moet je dat pasje plus je identiteitskaart/paspoort laten zien.

Zo voorkomen ze dat pasjes worden uitgeleend en buitenlanders ook een pasje kunnen krijgen.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat zal veel mensen te lastig worden .... met als gevolg: zwarte handel in wiet.
Dat weet ik heel zeker!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die zwarte handel komt er sowieso.

De overheid heeft dan een lijst met mensen die wiet kopen, veel mensen zullen niet op dat lijstje van de overheid willen staan...
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oops, dubbel
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#16
Flameon zei:
Dat zal veel mensen te lastig worden .... met als gevolg: zwarte handel in wiet.
Dat weet ik heel zeker!
Klik om te vergroten...

De handel in wiet is nu al voor een groot deel zwart bij coffeeshops. Alleen de verkoop is gedoogd, verder niks.
En verder zou de zwarte handel ook geen groot maatschappelijk probleem zijn, denk ik. Wat voor problemen levert dat nou op?
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nee, buiten het feit dat mensen moeten gaan zoeken naar een zwarte dealer.
Daarbij denk ik dat dit het begin is van het einde van de legale shops!
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
Nee, buiten het feit dat mensen moeten gaan zoeken naar een zwarte dealer.
Daarbij denk ik dat dit het begin is van het einde van de legale shops!
Klik om te vergroten...

Maar gaan er echt problemen door ontstaan, denk je? De overheid had al bijna geen enkele vorm van controle op de verkoop, dat zal niet veel anders worden, vermoed ik.
H
HTIDLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik hoop niet dat dit een landelijke database wordt zodat iedereen kan zien wat een faler ik ben :grin:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
HTID zei:
Ik hoop niet dat dit een landelijke database wordt zodat iedereen kan zien wat een faler ik ben :grin:
Klik om te vergroten...

Overal op te vragen :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."