Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Er is een legale versie van GHB; Xyrem. Dit wordt gebruikt voor narcoleptie patienten. Of dat voor jou toegepast kan worden moet je dokter bespreken. Of dit uberhaupt een weg is die je moet willen bewandelen vind ik moeilijk te zeggen. Het klinkt ergens toch als symptoom bestrijding, maar goed als het help... Als je toch zo open staat voor expirimenten dan is het misschien een idee om je verder te verdiepen in expirimentele behandelingen van depressie. Met ketamine gebeurd dat ook bij behandelingsresistente depressies. Er schijnen interesante resultaten mee behaald te worden. Wederom is moeilijk te zeggen of het een weg is die voor jou te bewandelen is. Lijkt me verstandig om alles wat je doet wel goed te bespreken met je arts, zeker gezien je verslavingsgevoeligheid die uit je post blijkt. GHB (en ketamine) zijn immers verslavend en je wilt niet van de regen in de drup komen. Hierbij lijkt het mij ook goed dit met je verslavingsarts te bespreken. Het is geen kattepis waarmee je speelt. Mocht die er niet voor open staan kun je altijd op zoek gaan naar een andere of alsnog ervoor kiezen het met je huisarts op te pakken. Een huisarts is echter wel een generalist die van alles 'maar' een beetje weet."
"Als symptoombestrijding deel uitmaakt van het aanpakken van een probleem is het niet zo erg en dat is wat er meestal gebeurd. Maar als je denkt een probleem op te lossen en je eigenlijk alleen symptomen bestrijd is dat toch wat jammer en (zeker met middelen als waar we het nu over hebben) ook nog eens gevaarlijk. Blijkt het probleem werkelijk onoplosbaar is het wel erg fijn als in ieder geval de symptomen bestreden kunnen worden. Als het probleem op te lossen valt moet je m.i. daar voor gaan. Als je door warmte hoofdpijn krijgt dan zet je toch liever de verwarming zachter dan dat je heel de dag paracetamol gaat slikken, toch? Helaas is het meestal minder simpel dan dit, maar het zoeken naar de oplossing moet wel de voorkeur blijven hebben en dat is het punt wat ik probeerde te maken..."
"Marc, is het een idee om die tussenpozen die je zonder afkickverschijnselen nu kunt toepassen steeds groter te laten worden? Telkens een paar dagen langer?"
"SjitHeppens zei: Geeft Marc volgens jou aan dat hij dat er vanaf wil, langeman? Klik om te vergroten... Nee, maar waarom zou hij dat niet willen? Verder neemt dat niet weg dat ik nieuwsgierig ben naar de potentiele mogelijkheid van het steeds meer zelfstandig benutten van het effect van de GHB. Misschien juist wel omdat hij dat graag wil. Ik zou dat iig wel willen. SjitHeppens zei: Van een endogene depressie kom je echt niet af met een praatabonnement bij de GGZ. Klik om te vergroten... Is er volgens jou sprake van een endogene depressie dan? Zo ja dan: SjitHeppens zei: Van een endogene depressie kom je echt niet zomaar af met een praatabonnement bij de GGZ. Klik om te vergroten... Het zal namelijk veel werk zijn en veel inzet vragen, maar onmogelijk is het niet. Een belangrijk kenmerk van endogene depressie is het niet kunnen vinden van een aanleiding voor de depressie, maar dat wil niet zeggen dat ie er niet is. Het stellen dat psychotherapie niet helpt is misschien juist wel een (harnekkig) symptoom van een endogene depressie (als gevolg van verdringing). Het is maar welke visie je erop hebt. Net als bij andere depressies wordt er gewezen naar neurobiologische afwijkingen als oorzaak, maar daarvoor zijn er ook geen overtuigende bewijzen. Medicatie is net als psychotherapie (praatabonnementen zoals jij het noemt) een mogelijke behandeling die eventueel in combinatie toegepast kan worden. Kwaliteit van leven is erg belangrijk en als dat met medicatie bereikt kan worden is dat prima. Maar ook hier is het maar net welke visie je erop hebt. Omdat jij en Marc het hebben over dagen zonder GHB waarbij er toch positief effect is, ben ik benieuwd of die periodes te rekken zijn. Nee heb je, ja kun je krijgen. En aangezien endogene depressies ook wel eens zonder oogaanschijnlijke aanleiding verdwijnen is dat iets waar ik stiekem ook op zou hopen. Als je altijd onder de medicatie blijft zal je dat niet te weten komen."
"Muts zei: Ja die heb ik gelezen, dat betekent niet dat er geen risico's aan verbonden zijn. Vooral bij iemand die al depressief is en om die reden drugs gaat gebruiken. Daarnaast is meneer blijkbaar verslavingsgevoelig want heeft al een alcoholverslaving achter de rug. Ik snap niet dat de mensen die link niet leggen. Klik om te vergroten... Die link is in de reacties wel gelegd hoor en w.s. door de TS zelf ook. Daarnaast moet je weten dat GHB toegepast wordt als medicatie voor narcoleptica, wat een chronische ziekte is. Patienten gebruiken het jarenlang (in afwachting op betere medicatie of behandelingen) met positief resultaat. Dus veilig langdurig gebruik kan blijkbaar wel. Je doet me aan een gestopte roker denken die ineens helemaal anti roken is; je slaat door. Zoals de TS al aangeeft dat helpt niet. Werkt eerder averechts. SjitHeppens zei: Mijn huisarts mailde me onlangs dat hij alternatieve middelen en methodes met me wil bespreken, morgen zal ik maar eens bellen voor een afspraak. Klik om te vergroten... Hmm, interessant. Ik ben benieuwd... Is dat naar aanleiding van jouw expirimenten of deed hij dat eerder ook?"
"^daarom vroeg ik eerder al of het mogelijk is om de perioden zonder G steeds langer te maken, opdat je dan therapeutisch bezig bent en niet alleen aan symptoombestrijding doet met dit risico eraan. SjitHeppens zei: Ik houd hem nu via e-mail op de hoogte, heb daarin ook een link naar dit topic en naar nuttige sites over o.a. GHB opgenomen. Tot dusver heeft hij nog niet opnieuw gereageerd, en ik heb hem ook nog steeds niet gebeld voor een vervolgafspraak. Klik om te vergroten... Hoe staat het inmiddels met het contact en heeft hij al (on)interessante vorstellen gedaan?"
"Hoe kan het dat je niet goed weet of het positieve effect er nog is? eerst was je er heilig van overtuigd. Kun je iets meer vertellen over hoe het proces gelopen is? Hield je je aan je eigen schema of ben je juist vaker of minder vaak gaan gebruiken. Je hoort natuurlijk wel vaker dat bepaalde effecten van drugs de eerste keren er wel zijn, maar later niet meer. Misschien geldt dat hier ook. Ik ben wel benieuwd of daar achter te komen is. Als dat namelijk zo is, dan had het sneller vergroten van de tussenperiodes toch goed geweest en dan is dat nuttige info voor een ander die denkt dat GHB hem helpt beter in het leven te staan."
"Nou, laat het maar weten als je weer opnieuw ervaringen hebt. Ik blijf dit topic volgens. Vind het een interessante. Wel jammer dat je het niet in dezelfde positieve lijn hebt kunnen doorpakken. Misschien had eerder vergroten van de tussentijd toch beter geweest?"
"Uit een bloedmonster halen ze toch geen info over verslaving?! Hooguit van het aanwezig zijn van verdovende middelen in je bloed. ghbggirll zei: als je byvoorbeeld buiten bewust zijn bent geraakt. (om welke reden dan ook) Klik om te vergroten... In zo'n geval heb je dus een probleem. Als je na een tijdje wakker wordt dan kan de G zover uit je bloed zijn dat je nare verschijnselen begint te krijgen. Afhankelijk van de situatie kun je nog proberen iets uit te leggen, maar voor je het weet krijg je idd een fikse benzo en dan ben je bezig met slecht begeleide afkick van GHB. Dus beter zorg je dat je van je verslaving afkomt voordat je in zo'n situatie terrecht komt. Bewusteloos naar het ziekenhuis moeten is op zich al vervelend genoeg lijkt me..."
"Goed te lezen dat het een goeie ervaring is geweest. ik hoop van het weekend weer te kunnen gaan..... Maar dit keer was het goed spul, weet dat het ook rommel kan zijn of een andere sterkte per pil. Ga er dus niet zomaar vanuit dat het volgende keer weer precies zo is. Maar goed duidelijk is dat je uitkijkt naar nog een keer."