Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRutte I: pasjes in coffeeshops, alleen NL'ers.

Rutte I: pasjes in coffeeshops, alleen NL'ers.

47 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
T
TomaatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Druppeltje zei:
voor elk probleem is een oplossing he!!

Wij mensen hebben niet voor nix een mond,
als als er iemand zonder ned.nat. wat wiet wilt hebben uit de shop, ken diegene gewoon iemand vragen (die wel zo'n coffieshoppasje)...
en het lijkt me onwaarschijnlijk dat een blower hierop "nee" zegt... wij helpen elkaar toch!!!!
Klik om te vergroten...

Klopt, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn van een gedoogbeleid met coffeeshops à volonté?
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
tomz0r zei:
Flameon zei:
Nee, buiten het feit dat mensen moeten gaan zoeken naar een zwarte dealer.
Daarbij denk ik dat dit het begin is van het einde van de legale shops!
Klik om te vergroten...

Maar gaan er echt problemen door ontstaan, denk je? De overheid had al bijna geen enkele vorm van controle op de verkoop, dat zal niet veel anders worden, vermoed ik.
Klik om te vergroten...

Vergelijk onze cijfers van criminaliteit bij cannabis handel met de cijfers van ieder ander land en dan zul je zien dat Nederland procentueel gezien veel minder criminaliteit heeft. Dus ja, het is alleen maar meer dan logisch om aan te nemen dat er meer criminaliteit en zwarte handel komt.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Buitenlanders moeten ook de mogelijkheid hebben om een pasje aan te vragen, anders kunnen ze dit systeem nooit invoeren want dan is het discriminatie lijkt me...niet dat het me veel uitmaakt.
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#4
Flameon zei:
Nee, buiten het feit dat mensen moeten gaan zoeken naar een zwarte dealer
Klik om te vergroten...

Racist!
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oom Klaas zei:
Buitenlanders moeten ook de mogelijkheid hebben om een pasje aan te vragen, anders kunnen ze dit systeem nooit invoeren want dan is het discriminatie lijkt me...niet dat het me veel uitmaakt.
Klik om te vergroten...

Je zal wel een gastenpas kunnen krijgen.
Wanneer gaat dit gedoe in?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oom Klaas zei:
Buitenlanders moeten ook de mogelijkheid hebben om een pasje aan te vragen, anders kunnen ze dit systeem nooit invoeren want dan is het discriminatie lijkt me...niet dat het me veel uitmaakt.
Klik om te vergroten...

Niet te vergeten dat de omzet welke coffeeshops, en daarbij ook grotendeels de overheid, jaarlijks maken met verkoop van 'goederen' aan buitenlanders miljarden bedraagt.
p
paddofielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Natuurlijk wel. Voor incidentele blowers die even een jointje willen halen, wordt de stap daartoe groter. Dat kan ze er van weerhouden, en dat is een goede zaak want volgens het DIMS krijgt 3 procent van de ooitgebruikers een psychose van wiet en volgens Jellinek krijgt 1 op de 10 ooitgebruikers een verslaving.
Door deze maatregel kan dit beperkt worden. En natuurlijk zal er een groep zijn die toch aan wiet kan komen omdat ze echt geïnteresseerd zijn, maar bij minder nieuwsgierige gebruikers wordt het beperkt.
Klik om te vergroten...

@tomz0r

Volgens jou zou dat dus betekenen dat er in lander waar het gebruik van wiet strafbaar is het minst word gebruikt, omdat er een bepaalde groep zal afhaken als cannabis illegaal word?
In Nederland word er relatief veel minder geblowt dan in landen zoals België of Engeland, terwijl ze qua maatschappij en cultuur toch behoorlijk veel met elkaar te vergelijken zijn.

http://www.dope-smoker.co.uk/world-char ... nabis-use/

http://translate.google.nl/translate?hl ... by_country

Miss is criminalisering van cannabis gebruik toch niet het juiste middel om mensen minder te laten blowen?

Zelf vind ik het juist goed om mensen in te lichten over de gevaren en daarna vervolgens zelf de beslissing te laten nemen of ze wel of niet gebruiken. We zijn ten slotte allemaal mensen die zelf mogen beslissen wat we met onze eigen geest doen, dat mag niet worden afgepakt door een of andere ambtenaar!
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
BlackRobBlunt zei:
Flameon zei:
Nee, buiten het feit dat mensen moeten gaan zoeken naar een zwarte dealer
Klik om te vergroten...

Racist!
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."