Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRutte I: pasjes in coffeeshops, alleen NL'ers.

Rutte I: pasjes in coffeeshops, alleen NL'ers.

47 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ohja, hoe kon ik die vergeten? Dankjewel :P
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sublimo zei:
Ik denk ook dat het alleen maar voor meer problemen gaat zorgen. Ik ben benieuwd hoe lang dit systeem het overleefd.
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat dit gewoon de eerste stap is naar het compleet verbieden van coffeeshops en cannabis.
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#3
kaasbaas zei:
Ik ben bang blij dat dit gewoon de eerste stap is naar het compleet verbieden van coffeeshops en cannabis.
Klik om te vergroten...
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
kaasbaas zei:
Sublimo zei:
Ik denk ook dat het alleen maar voor meer problemen gaat zorgen. Ik ben benieuwd hoe lang dit systeem het overleefd.
Klik om te vergroten...

Ik ben bang dat dit gewoon de eerste stap is naar het compleet verbieden van coffeeshops en cannabis.
Klik om te vergroten...

Mij zou het niet zo veel uitmaken, ik ben toch niet echt een gebruiker van wiet.
b
boterzuurLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ze doen maar, ik kom toch wel aan m'n wiet... Ik denk dat Rutte en co. wat beter moet nadenken over de criminele gevolgen van dit plan.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bah :(
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sublimo zei:
Mij zou het niet zo veel uitmaken, ik ben toch niet echt een gebruiker van wiet.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp best dat je er zo over denkt hoor Sublimo. Maar hou de volgende wijze woorden alsjeblieft de komende tijd in je achterhoofd. Er gaat een boel veranderen, en iedereen komt aan de beurt..

Pastor Martin Niemöller zei:
They came first for the Communists,
and I didn't speak up because I wasn't a Communist.

Then they came for the trade unionists,
and I didn't speak up because I wasn't a trade unionist.

Then they came for the Jews,
and I didn't speak up because I wasn't a Jew.

Then they came for me
and by that time no one was left to speak up.
Klik om te vergroten...
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit systeem gaat niet werken waarvoor gezegd wordt dat het is bedoeld.

Straatdealen en overlast zal toenemen, minderjarigen zullen daarmee makkelijker aan wiet komen en daarmee ook aan harddrugs. Drugsprobleem wordt zogenaamd groter en des te meer reden om meer repressie toe te passen.

En daarmee hebben mn pvv en cda uiteindelijk hun zin.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Haha, het probleem wordt naar belgie verplaatst. Daar zal nu extra gedeald worden.
w
weyoun22Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ach ja, zolang de coffeeshops open blijven ben ik tevreden. :stoned:
D
DruppeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Slecht plan!
komt meer straatverkoop, wat al hiervoor gezegd is.

Iemand die z'n wiet wilt hebben, komt d'r toch wel aan. Niet goedschiks dan maar kwaadschiks..((((((wie word er beter van hè


RASCISTICHE maatregel is het ook,
want als ik in het buitenland ben, dan verwacht ook ik dat ik daar gewoon een winkel ofwat mag betreden net als de binnenlanders van dat land :P
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#12
Druppeltje zei:
RASCISTICHE maatregel is het ook,
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oom Klaas zei:
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
Klik om te vergroten...

zonder pasje toch wel?
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het zou nog wat zijn als het nog niet eens om een soort van members card gaat maar om iets om te gaan bijhouden hoeveel iemand nou koopt.

De wiet chipkaart! :')

Zodra touristen geen wiet meer mogen kopen in de coffeeshops krijg je een daling van touristen (Ja, zoveel is er nu ook weer niet te zien in bijv. Amsterdam) en inkomsten. Wat meer mannetjes op straat die wiet verkopen lijkt me ook nog een gevolg ervan.
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#15
OnderDeEik zei:
Het zou nog wat zijn als het nog niet eens om een soort van members card gaat maar om iets om te gaan bijhouden hoeveel iemand nou koopt.

De wiet chipkaart! :')

Zodra touristen geen wiet meer mogen kopen in de coffeeshops krijg je een daling van touristen (Ja, zoveel is er nu ook weer niet te zien in bijv. Amsterdam) en inkomsten. Wat meer mannetjes op straat die wiet verkopen lijkt me ook nog een gevolg ervan.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me inderdaad wel..
Nu maak ik het nog wel eens mee als ik hier in de buurt naar de shop ga, en een ander vraagt of ik even wat kan halen ben ik ook de beroerdste niet, en dan wil ik dat best doen.
Ja meestal wordt dat dan gewoon een shop een stukje verderop, maar met zulke pasjes zal dat dus dan niet meer lukken.
Want zo dom zullen ze denk ook niet zijn, en ze zullen heus wel doorhebben dat dat vader gebeurt..
Dus ja, dat wordt inderdaad een wiet chipkaart, haha, lullig.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lauu zei:
bepaalde plekken of verkooppunten ontheffingen kunnen gelden.
Klik om te vergroten...

dat ze voor bepaalde steden uitzondering zouden kunnen maken is beetje van het goede teveel ben er geen voorstander van maar ofwel elke stad/dorp ofwel geen enkele !!!
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Flameon zei:
Oom Klaas zei:
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
Klik om te vergroten...

zonder pasje toch wel?
Klik om te vergroten...

Je krijgt alleen maar een pasje als je de Nederlandse nationaliteit hebt.

Natuurlijk gaan ze buitenlanders niet binnenlaten... Als ze buitenlanders toch binnenlaten heeft het systeem geen enkel nut.
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik voorzie trouwens een nieuwe hobby voor enkelen indien shops een eigen pasje hebben en je naar meerdere mag gaan (mits je daar ook een pasje neemt). Dan krijg je wat anders om over te pochen als je collectie pokemon kaarten :').
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
Flameon zei:
Oom Klaas zei:
Buitenlanders mogen ze toch niet weren uit de shops, gaat ze niet lukken.
Klik om te vergroten...

zonder pasje toch wel?
Klik om te vergroten...

Je krijgt alleen maar een pasje als je de Nederlandse nationaliteit hebt.

Natuurlijk gaan ze buitenlanders niet binnenlaten... Als ze buitenlanders toch binnenlaten heeft het systeem geen enkel nut.
Klik om te vergroten...

Natuurlijk wel. Voor incidentele blowers die even een jointje willen halen, wordt de stap daartoe groter. Dat kan ze er van weerhouden, en dat is een goede zaak want volgens het DIMS krijgt 3 procent van de ooitgebruikers een psychose van wiet en volgens Jellinek krijgt 1 op de 10 ooitgebruikers een verslaving.
Door deze maatregel kan dit beperkt worden. En natuurlijk zal er een groep zijn die toch aan wiet kan komen omdat ze echt geïnteresseerd zijn, maar bij minder nieuwsgierige gebruikers wordt het beperkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."