Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke antidepressiva heb jij eens geslikt?.

Welke antidepressiva heb jij eens geslikt?.

68 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Welke antidepressiva heb jij eens geslikt?, hoelang en hielp het had je last van bijwerkingen?.

Ik heb zelf 2 maanden Efexor gebruikt op me 20ste, daar werd ik beetje suf van veel gappen enzo maar weinig bijwerkingen.

Recent nog 7 weken Prozac geslikt, daar werden mijn gevoelens vooral afgezwakt, de eerste 2 tot 5 dagen waren wel zwaar voelde me toen als een wrak later had ik er geen last van maar was wel afgevlakt...toen ik ging stoppen voelde ik me die paar dagen ernaar vet 'helder' in me hoofd heel apart gevoel.

Maar nee, geen antidepressiva's meer voor mij. :rolleyes: , vindt het toch troep en is slechts symptoombestrijding (beetje verdovend) maar geen geneesmiddel, je kan beter aan jezelf werken.
x
xtazLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik neem nu al een jaar Efexor 150mg en als ik één dag oversla begint men hoofd met de dag erger en erger te draaien.. 3 dagen zonder is mijn maximum, toen was het echt te erg, kon amper lopen. Voor mijn Efexor nam ik nog een paar maand Sipralexa, wat brol is. Efexor.. bah, ik voel me er niet echt beter door hoor. Enplus neem ik Abilify 10mg, wat ook niet echt helpt.
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#3
Seroxat (Paroxetine) - 6-7 maanden. Ben er ongeveer 25 kilo van aangekomen binnen 3 maanden. Werkte wel

Sertraline (Zoloft) - 3 Maanden. Had veel minder effect op mij. Maar kwam er niet meer door aan.

Fluoxetine (Prozac) - 5 Maanden. Was voor mij de beste uit alle drie. Weinig bijwerkingen en kwam niet aan.

Afzwaken van gevoelens zoals jij beschrijft had ik bij allemaal. Ben er nu ook vanaf. Maar soms hebben mensen het echt nodig, los van symptoom bestrijding. Soms staat een depressie (of iets anders) in de weg van het aan jezelf werken, en kan het naar mijn idee niet anders. Ben blij dat deze medicijnen er zijn, maar ben ook blij dat ik er vanaf ben.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik slik lexapro 10 mg. Slik het nu een dikke maand en moet het sowieso nog 6 maanden blijven slikken. De eerste 2 weken waren de bijwerkingen vreselijk, ik voelde me als of ik non stop drugged out was. Mn kaken waren stijf, ik keek raar uit mn ogen, zweette me kapot, trilde de hele dag, was de hele dag super misselijk, voelde me nog rotter dan eerst en kon niet slapen.. Nu gaat het beter. 's ochtends ben ik nog steeds een beetje misselijk en zit ik te trillen, ik heb regelmatig jeuk over mn hele lichaam en ik ben intens moe.. Ik slaap ook regelmatig overdag.. Maar daar staat dan weer tegen over dat ik me voor het eerst sinds jaren niet meer zo heel kut voel. Ik voel uberhaupt niets meer en dat is nu wel even fijn.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
willem1984 zei:
je kan beter aan jezelf werken.
Klik om te vergroten...

Ik slik het in combinatie met therapie.. Als ik het niet slik draai ik compleet door.. Ik heb het gekregen omdat ik een gevaar werd voor mezelf en mn omgeving.. ik was super agressief (terwijl ik dat van nature niet ben) en wilde ook mezelf pijn doen. Als ik geen ad had gekregen betwijfel ik of ik dit nu nog allemaal kon na vertellen.. Het werd regelmatig zwart voor mn ogen en dan wist ik gewoon echt niet meer wat ik deed..
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Safire zei:
Ik slik het in combinatie met therapie.. Als ik het niet slik draai ik compleet door..
Klik om te vergroten...

Dat bedoelde ik ook in mijn reactie
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Doet je libido het ook weer beter nu je ervanaf bent? :mrgreen:
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#8
ik weet dat het niet voor mij bedoeld was, maar mijn libido is sowieso defect sinds ik depressief ben :tearsofjoy:
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Laatst sprak ik iemand die slikte Lexapro, en die had ook maar een halfstijve, dat had ik ook na een paar weken, en als ie stijf was kon ik niet klaarkomen. :( nou doet het het wel weer... maar ik heb ook eens gehoord dat het je BLIJVENDE sexuele problemen van overhoudt dat noemen ze Post SSRI Sexual Dysfunction lees maar: http://en.wikipedia.org/wiki/Post_SSRI_ ... ysfunction

Ook 1 van de redenen waarom ik het niet meer wil gaan proberen. :openmouth: eng spul dat antidepressiva en Nederland is er massaal verslaafd aan. (zo'n 7 a 800 000 mensen! bijna een miljoen!) alleen je hoort er niet zoveel over gaat altijd over harddrugs of cannabis beetje hypocriet.
P
PsychoticoverdoseLid
01-01-2024, 00:00
#10
paroxetine 20 mg
in het begin wel verminderd libido
nog steeds wel verminderd libido, maar minder extreem...
U
UshaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Vreemd, van prozac hoor je zoveel dat het je libido killt, maar bij mij was dat dus niet het geval.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Usha zei:
Vreemd, van prozac hoor je zoveel dat het je libido killt, maar bij mij was dat dus niet het geval.
Klik om te vergroten...

Ik kreeg er een halfstijve van, en kon moeilijk klaarkomen. :(

TROEP die AD! :angry: , snap niet dat er op zo'n grote schaal in dit land AD wordt geslikt.
s
snitsneusLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb 1 jaar Serlain genomen ( weet niet meer hoeveel mg )
de therapeut die mij ze heeft voorgeschreven heeft toen gezegt dat ik de eerste dagen redelijk ziek kon zijn van die pillen..
toen ik ze genomen heb ben ik idd 2 dage zwaar ziek geweest, overgeven, halusineren, raar dromen enz.. na gewent te zijn aan de pille voelde ik men aaltijd veeeeel beter.. meer opgepept enz..
ook zeer snel dronken worden, en knetter stoned van een paar trektjes van een jointje..
grtz
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb der zoveel geslikt,maar van de moderne middelen is eigenlijk alleen mirtrazepine(remeron) een beetje boeiend ,aangezien het een benzo-achtige werking heeft in la brein.Deze geven ze vaak ipv slaapmiddelen .
De rest van de moderne middelen geeft per direct eigenlijk alleen bijwerkingen in negatieve zin,weinig zinvol. Qua klassieke middelen zijn mao-remmers wel geinig.Parnate geeft na een half uur een heel chille rush, waarbij je hart hard maar traag klopt.En van nardil wordt je zo opgepept van als wat, wat meteen ook zijn nadeel is op lange termijn, want je slaapt gewoon kut. Die laatste 2 zijn uiteraard ook de giftigste, daar hoef je echt niet voor de gein een keer het dubbele inte nemen,dat eindigt minimaal in het ziekenhuis.

Qua anti-psychotica is der niks wat geinig is of je moet moe zijn leuk vinden.
Opzicht als je speed genomen hebt helpt risperdal beter met slapen dan slaappillen,maar je wordt er niet 'çhill'-suf van als bij slaappillen.Het werkt gewoon irritant op je bewegingsapparaat. Bovendien werkt anti-psych natuurlijk precies andersom op je brein dan speed en coke...weinig funtioneel dus.

Verbaast me sowieso dat er zoveel mensen xtc en anti-depressiva tegelijk nemen, is tuurlijk vragen om problemen
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#15
Deanxit 1 week : waardeloze troep, om de 2 uur paniekerig wakkerworden tijdens slaap = stress

Sipralexa 2 weken : vanaf de eerste dag in een soort MDMA-achtige roes,
geen angsten meer maar ook geen interesses, brol

Seroquel : 1 dag : WTF het is alsof je in een slow motiondroom rondloopt, ik denk dat het nog wel zou aanslaan op partys. :mrgreen:

Dipeperon : 4 dagen : volledige uitschakeling van je denk en interpretatievermogen. Ik durfde men kamer zelf niet meer uit ( dat was in een ziekenhuis )

Risperdal : Vanavond probeer ik het, als het ook niet helpt ga ik zaterdag op een een Goa wat MDMA halen want blijkbaar is dit middel het enige dat anti-deprimerend werkt bij mij.

:wave:
B
BlizyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fluvoxamine gechineest.... heeele vreemde space, niet goed maar ook niet heel slecht. Je zit er net tussen in maar t is ook niet egt heel lekker.

Niet egt een aanrader ofzo.
J
JohancoreLid
01-01-2024, 00:00
#17
rich28 zei:
Ik heb der zoveel geslikt,maar van de moderne middelen is eigenlijk alleen mirtrazepine(remeron) een beetje boeiend ,aangezien het een benzo-achtige werking heeft in la brein.Deze geven ze vaak ipv slaapmiddelen .

Verbaast me sowieso dat er zoveel mensen xtc en anti-depressiva tegelijk nemen, is tuurlijk vragen om problemen
Klik om te vergroten...
Ik gebruik zelf nu bijna een jaar Remeron. Ik was behoorlijk depressief en ik was er zelfs voor opgenomen. Eerst kreeg ik Zoloft voorgeschreven dat hielp niet. Toen ik na een week of zes, Remeron kreeg ging het snel vooruit. Heeft inderdaad een slaap effect. In het begin voelde ik de remeron 30 MG zelfs echt inslaan. Dan was ik echt super moe en vervolgens sliep ik heerlijk en echt iets van ruim 12 uur. Dit effect nam wel snel af, maar nu zijn we een jaar verder en ik slaap er nog steeds erg goed op. Terwijl ik altijd uren nodig had om in slaap te komen.

Wat wel vervelend is is dat ik best wel het gevoel heb er verlslaafd aan te zijn, want zonder kan ik echt niet slapen. Maar veder heb ik er niet echt bijwerkingen van dus echt kwaad kan het niet. Mijn stemming is uitstekend en ben ook een stuk fitter dan voorheen.

Je zegt dat het vragen om problemen is als je Xtc combineer met Anti Depressiva. Ik denk dat het van het medicijn afhangt en van de situatie. Met de meeste Anti depressivas werkt xtc niet eens, dan is het natuurlijk heel dom om het wel te doen. In mijn geval werkt het wel, veel mensen deken dat Remeron een SSRI (wat niet werkt in combinatie met xtc) is maar dat is niet zo, het is een NaSSA Ik ben er van overtuigd dat mijn depressies voort zijn gekomen uit slaapgebrek, negatief denken zit verder absoluut niet in mijn karakter. Dus ik denk dat het bij mij weinig kwaad kan om met mate Xtc te gebruiken. Ik voel me ook niet somber ofzo na Xtc gebruik, tijdens de dip zeg maar.
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#18
nee opzicht is xtc niet zo megafout, alleen loop je de kans om natuurlijk serotoninevergiftiging te krijgen en dat vertel je waarschijnlijk niet na.Nu heb ik het ook wel vaker gedaan met remeron gedaan en dat ging tot nu toe goed,maar het is wel een risico.
Hoezo heb je het gevoel om aan remeron verslaafd te zijn? Heb je het welles een paar dagen niet gennomren, om te kijken hoe het gaat?
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nu ik AD gebruik komt er bij mij geen XTC meer binnen :cry:
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#20
Problemen daarmee heb ik nooit als bijwerking gehad gelukig. Weet wel dat het heel vaak voorkomt. Maar het is ook vaak dat een depressie sexueel gedrag benadeelt, en niet zozeer de medicijnen. Ik had tijdens mijn depressieve periode meestal niet de behoefte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."