Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Paddo's als eerste inderdaad. Als je een klein dipje hebt (kan voorkomen als je stopt met AD), kan je misschien Sint-Janskruid proberen. Normaal gezien moet je daarvan dan elke dag een pilletje nemen. Maar er zijn mensen die hogere dosissen nemen (5 pilletjes bvb.) en die zeggen dat dat erg leuke effecten geeft, een relaxt happy gevoel en veranderde waarneming van kleuren enzo. Je mag wel niet in de vlakke zon gaan zitten als je St Janskruid gebruikt. Er zijn nog andere kruiden die relaxerend werken: passiebloem, hop, ... Melatonine kan ook helpen."
"Spoel ze door de wc. Probeer eerst natuurlijke middelen en als dat niet werkt vraag je je dokter om Stilnoct voor te schrijven. Dat is een (in theorie) niet verslavend inslaapmiddel. Ik zou niet gaan hardlopen voor het slapen gaan, daar word je helemaal wakker van, een paar uur voor het slapengaan is wel perfect. Wat is trouwens de oorzaak van je slaapprobleem? Kan je daar niks aan veranderen?"
"Ik heb zelf geen ervaring met methadon, maar heb wel al zulke verhalen erover gehoord. Heb je al eens bruprenorfine geprobeerd? De afkick hiervan zou veel minder zwaar zijn dan van methadon. Overschakelen zelf kan wel afkickproblemen geven, maar dat zou niet zo lang mogen duren. Afbouwen met heroine zou ik voor jou niet aanraden. (Wel aan mensen die nog aan heroine verslaafd zijn. Aan hen zou ik dan weer zeker geen methadon aanraden) Als je ziek zijn na het stoppen met methadon het gevolg is van hersenverbindingen die door opiaatgebruik veranderd zijn, kan je nootropen proberen, zoals Piracetam en hydergine. Zij stimuleren de hersenen om nieuwe verbindingen aan te maken. Dit gebeurt namelijk ook (maar dan heel vlug) bij het gebruik van Iboga (en andere tripmddelen). Recent onderzoek heeft trouwens aangetoond dat dxm min of meer dezelfde resultaten zou geven als Iboga... Piracetam kan je trouwens ook nemen bij methadongebruik (geldt ook voor andere opiaten, en wiet) om je hoofd helderder te maken. Bij mij heeft voormalig heroinegebruik me veel gevoeliger gemaakt voor pijnprikkels. Ik weet niet of daar nog iets aan te doen is, ik leg me er maar bij neer."
"Ik had kippenvel bij het lezen van dit verhaal en op bepaalde momenten tranen in mijn ogen. Sommige delen van je verhaal zijn voor mij erg herkenbaar, andere (gelukkig) dan weer niet. Door een ouder vriendje raakte ik op mijn 14e in contact met hero. Mijn gebruik heeft 2 jaar geduurd. Nu zit ik in mijn 3e bachelor geschiedenis. Ik ben jaren hoofdleidster geweest in de plaatselijke jeugdbeweging. Ik moet wel zeggen dat mijn vroeger gebruik niet bekend is in het dorp. Je zegt niets over hoe je nu omgaat met de drang naar heroine (of heb je die niet?) Ik zou daar graag meer over horen, ook van anderen trouwens, want ik worstel daar zelf regelmatig mee. Swat Je kan je niet je hele leven schuldig blijven voelen over wat is misgegaan, dan geraak je zelf niet vooruit. Ik wens je het allerbeste."
"Bedoel je de bloemblaadjes? Laat de anderen toch genieten van die mooie bloemen. In bijna iedere tuin staan papavers, wie gaat nu checken welke soort het precies is."
"Stiekeme doodswens? Living on the edge? Borderline? Heel veel redenen om heroine te proberen. Allemaal even destructief."
"Een Brits farmaceutisch bedrijf wil een nieuw afslankmiddel op basis van cannabis uittesten op mensen. Cannabis wordt meestal geassocieerd met het tegenovergestelde effect, een toename van het hongergevoel. "De cannabisplant bevat 70 verschillende werkzame stoffen die allemaal een ander effect hebben op het lichaam," zegt Justin Gover van GW Pharmaceuticals. "Sommige stimuleren de eetlust terwijl andere stoffen uit dezelfde plant hem net kunnen onderdrukken. Het is opzienbarend, zowel wetenschappelijk als commercieel," luidt het. GW plant de medische tests in de tweede helft van het jaar. Medicijnen moeten door drie soorten tests voor ze kunnen worden goedgekeurd, een proces dat jaren duurt. Het bedrijf kweekt zijn planten trouwens op een geheime locatie in het zuiden van Engeland. De Morgen site, 30/1/07"
"Heb dat gisteren gezien op de Belgische tv. Drugsgebruikers worden in die landen keihard gestraft, maar die pooiers raken er meestal mee weg met een beetje smeergeld. Wel erg dat die man zijn leven moet riskeren voor iets wat de Indiase regering en politie normaal zou moeten doen. Zonder zo"n mensen zou er gewoon niets tegen gedaan worden. Wel goed dat hij zoveel kinderen redt, maar ik vraag me af wat voor leven je nog hebt als je zoiets hebt meegemaakt. Dan ben je toch helemaal kapot? En die rijke man in India, die tientallen meisjes vermoord had, en niemand die zich ervoor interesseerde toen hun arme ouders ze als vermist opgaven? Mja, wij Belgen moeten niet veel zeggen."
"Ouders van overleden baby blijven aangehouden DENDERMONDE - De raadkamer in Dendermonde heeft de aanhouding bevestigd van de ouders van de anderhalve maand oude baby die vrijdag in Lokeren overleed. Het koppel wordt beschuldigd van kinderverwaarlozing met de dood tot gevolg. Het meisje overleed aan dehydratie nadat het minstens de laatste 24 uur geen eten of drinken meer had gekregen. De 30-jarige vader en de 20-jarige moeder ontkenden dat ze het kind voedsel en drank onthielden, maar het parket heeft voldoende aanwijzingen voor kinderverwaarlozing. De vader gedroeg zich dinsdagmorgen bijzonder agressief in het gerechtsgebouw van Dendermonde. Verschillende agenten moesten hem in bedwang houden toen hij naar de raadkamer werd gebracht. De man schreeuwde zijn onschuld uit. Volgens zijn raadsman Jan Belde is de man sterk verward, mogelijk een gevolg van het afkicken van heroïne. De ouders gaven toe dat ze drugs gebruikten, maar blijven volhouden dat ze het kindje op regelmatige basis gevoed hebben. De twee blijven door de beslissing van de raadkamer een maand langer in de cel. Het parket van Dendermonde onderzoekt intussen of er sprake is van schuldig verzuim bij de begeleidende instanties. Het parket heeft aanwijzingen dat het kind niet goed verzorgd werd voorafgaand aan de periode van ontbering. Kind en Gezin voert een intern onderzoek naar haar dienstverlening."
"Vreemd, van prozac hoor je zoveel dat het je libido killt, maar bij mij was dat dus niet het geval."