#1
willem1984 zei:vindt het toch troep en is slechts symptoombestrijding (beetje verdovend) maar geen geneesmiddel, je kan beter aan jezelf werken.
Het is zeker geen troep. Als je het gebruikt voor een ZWARE depressie of een ernstige angststoornis ofzo, dan is het een wondermiddel. Als je het slikt omdat je af en toe een dipje hebt, vlakt het je gevoel ook een beetje af ja, op een onprettige manier.
Voor mij is Zoloft tijdens mijn depressie een wondermiddel geweest.
Het is zeker wel een geneesmiddel. Depressieve mensen kunnen er door beter met hun gevoelens om gaan, positiever denken over zichzelf en de toekomst, ze krijgen hun energie en motivatie terug, ze piekeren veel minder, en ze kunnen beter hun emoties voelen en er makkelijker over praten. De bijwerkingen neem je dan op de koop toe, omdat het het gewoon waard is dan.
Ik vind dat je te snel oordeelt erover, door te zeggen dat het geen geneesmiddel is. Met antidepressiva werk je juist aan jezelf, zeker depressieve mensen. Dat gaat dan veel beter.