Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke antidepressiva heb jij eens geslikt?.

Welke antidepressiva heb jij eens geslikt?.

68 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
M
MarklarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Problemen daarmee heb ik nooit als bijwerking gehad gelukig. Weet wel dat het heel vaak voorkomt. Maar het is ook vaak dat een depressie sexueel gedrag benadeelt, en niet zozeer de medicijnen. Ik had tijdens mijn depressieve periode meestal niet de behoefte.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#2
willem1984 zei:
Usha zei:
Vreemd, van prozac hoor je zoveel dat het je libido killt, maar bij mij was dat dus niet het geval.
Klik om te vergroten...

Ik kreeg er een halfstijve van, en kon moeilijk klaarkomen. :(

TROEP die AD! :angry: , snap niet dat er op zo'n grote schaal in dit land AD wordt geslikt.
Klik om te vergroten...

ach het is hier nog niets, kijk eens naar amerika
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja idd, zelfs kinderen massaal aan de Prozac & Ritalin, Ritalin noemen ze in Amerika ook wel o.a. Kiddy Coke en heeft wel meer van die gekke bijnamen.:grin:

Maar Nederland gaat die kant ook wel aardig op, zo'n 800.000 mensen slikken AD, dat is al 5% van de bevolking die ''chemisch blij'' is. :rolleyes:

En wat zijn we allemaal gelukkig niet in Nederland. :rolleyes: , harddrugs en alcohol verslaafden niet meegerekent.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik 100Mg trazolan per dag. Dit is tegen depressies en zijn SSRI remmers dacht ik.

Hierop gebruik ik ook nog 2 mg alprazolam per dag of nog andere benzo's.

Vandaag krijg ik de uitslag van de tests en krijg ik medicatie voorgeschreven die voor mij bedoeld is zodat ik een stabiel leven kan leiden.

BTW: Ik ben verslaafd geweest aan heroine en ben nu bezig aan dag 10 voor te stoppen. Eerste paar dagen wel buprenorfine gebruikt om dat ik pas 17 ben en gij me geen methadon wou geven.
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#5
willem1984 zei:
Ja idd, zelfs kinderen massaal aan de Prozac & Ritalin, Ritalin noemen ze in Amerika ook wel o.a. Kiddy Coke en heeft wel meer van die gekke bijnamen.:grin:

Maar Nederland gaat die kant ook wel aardig op, zo'n 800.000 mensen slikken AD, dat is al 5% van de bevolking die ''chemisch blij'' is. :rolleyes:

En wat zijn we allemaal gelukkig niet in Nederland. :rolleyes: , harddrugs en alcohol verslaafden niet meegerekent.
Klik om te vergroten...

Ik ben liever chemisch blij dan zo depressief als ik me de afgelopen 15 jaar heb gevoeld...
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#6
stuikerken zei:
BTW: Ik ben verslaafd geweest aan heroine , ik pas 17 ben.
Klik om te vergroten...

:openmouth: 17, en dan al aan de Heroine?...dude dat is wel erg vroeg ja, veel succes met afkicken hoop voor je dat het gaat lukken, de eerste periode zal wel het moeilijkt wezen dus nog even door de zure appel heenbijten.

Nou even terug naar die antidepressiva het gekke van is dat de Farma industrie beweert dat het door ''inbalans/tekort aan serotonine is'', maar feitelijk is dit nooit echt bewezen, toch zijn die ''happy pillen'' daarop zijn gebasseerd best wel eng idee.

Nouja iedereen moet het voorzichzelf beslissen uiteindelijk, maar wel goeie eerlijke voorlichting is gewenst en minder propaganda van de Farmaceutische maffia.
s
stuikerkenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb nieuwe medicatie seroquel. Lichamelijke afkick van hero is al lang voorbij hoor. juist geestelijk nog veel last vlug agressief enzo en depressief. Daarmee heb ik nu seroquel pastilles van 200 mg voorgeschreven gekregen.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#8
stuikerken zei:
Heb nieuwe medicatie seroquel.
Klik om te vergroten...

Heb ff wat informatie opgezocht over die Seroquel de stof heet Quetiapine:

Quetiapine is sinds 1997 internationaal op de markt. Het is op recept verkrijgbaar in tabletten onder de merknaam Seroquel en als het merkloze Quetiapine.

1. Wat doet dit middel en waarbij wordt het gebruikt?

Quetiapine behoort tot de groep atypische antipsychotica. Het vermindert in de hersenen het effect van natuurlijk voorkomende stoffen, voornamelijk dopamine en serotonine. Hierdoor nemen psychosen af.

Artsen schrijven het voor bij psychose, manie, schizofrenie en depressie.

2. Op welke bijwerkingen moet ik letten?

Behalve het gewenste effect kan dit middel bijwerkingen geven. Lang niet iedereen ervaart bijwerkingen en niet iedereen krijgt dezelfde. Dit is afhankelijk van uw eigen gevoeligheid voor iedere specifieke bijwerking. De meest voorkomende bijwerkingen zijn sufheid en slaperigheid. Vanaf het begin of bij verhoging van de dosering.
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Amitriptyline, Tryptizol
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Citalopram
Imipramine
Prosimed
Lormetazepam
Tryptizol
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Saivy zei:
Tryptizol
Klik om te vergroten...
:beer:
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#12
heb een paar jaar terug efexor gehad waar ik erg suf en nog depressiever van werd. ben er mee gestopt nadat ik er een flink aantal tegelijk had ingenomen :flushed: en ik dus een nachtje aan de hartmonitor moest...

nu heb ik bijna een jaar seroxat wat een beetje lijkt te helpen.verder heb ik nu geen last van bijwerkingen

en ben bezig om de juiste hulp te krijgen.
s
silverfishLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nadat ik was afgekickt van de heroine bleef ik jarenlang ziek (zie ander topic). Toen kregen de zg 'maatschappelijk werkers' het lumineuze idee dat het wel tussen mijn oren zou zitten en ik een depressie had die ''fysiek naar buiten kwam''. Ze hebben me toen van alles voorgeschreven; citalopram, efexor, prozac... Maar ik vond het stuk voor stuk rotzooi en voelde me er geen haar beter door. Het rare was dat ik destijds ook helemaal niet depri was - maar dat ze me probeerde aan te praten dat ik dat WEL was en dat mijn depressie zich manifesteerde door middel van lichamelijke pijn. Na een paar maanden ben ik er mee gekapt en bleek bij de internist dat ik een darmziekte had. Fijn en bedankt.

Echt, het is rotzooi. Alleen geschikt voor mensen die echt een zware depressie hebben en die het ook echt wíllen.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
silverfish zei:
Na een paar maanden ben ik er mee gekapt en bleek bij de internist dat ik een darmziekte had. Fijn en bedankt.
Klik om te vergroten...

Ja idd dat hoor je wel eens vaker... ook bij mensen die iets aan de schildklier hadden of een andere lichame oorzaak... zo worden de symptomen alleen bestreden en niet de oorzaak men doet niet eens de moeite om het allemaal precies te onderzoeken.

Die westerse psychiatrie is gewoon een nazi regime!, ze proppen je uit makzucht gewoon met drugs want dat is het... ik ga nu naar alternatieve geneeswijzen bevalt me veel beter daar behandelen ze je ook als MENS en zijn de hulpverleners veel betrokkener met je en kijken ze naar de oorzaken wat ze gaan achterhalen en proppen je niet vol met drugs en je wordt niet behandelt als een NUMMER zoals ze doen in de reguliere zorg als GGZ.
Gelukkig ben ik op tijd in verlichting gekomen. :)
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#15
willem1984 zei:
Die westerse psychiatrie is gewoon een nazi regime!, ze proppen je uit makzucht gewoon met drugs want dat is het... ik ga nu naar alternatieve geneeswijzen bevalt me veel beter daar behandelen ze je ook als MENS en zijn de hulpverleners veel betrokkener met je en kijken ze naar de oorzaken wat ze gaan achterhalen en proppen je niet vol met drugs en je wordt niet behandelt als een NUMMER zoals ze doen in de reguliere zorg als GGZ.
Gelukkig ben ik op tijd in verlichting gekomen. :)
Klik om te vergroten...


Inderdaad... Ze willen je allemaal stuk hebben en doen niets goed.
Q
QocaïneLid
01-01-2024, 00:00
#16
willem1984 zei:
die AD! :angry: , snap niet dat er op zo'n grote schaal in dit land AD wordt geslikt.
Klik om te vergroten...

Ik ben zowieso erg verbaasd over het feit dat er zoveel mensen antidepressiva slikken.

En helemaal over het feit dat je doordraait wanneer je het niet gebruikt? :( Nou.. iedereen veel succes! :)
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#17
matthijs zei:
Inderdaad... Ze willen je allemaal stuk hebben en doen niets goed.
Klik om te vergroten...

Tsjah houdt werkgelegenheid instandt de mensen bij GGZ moeten ook hun brood verdienen en je bent een vaste klant van de Farma dealer natuurlijk. :mrgreen:

Zitten bij GGZ ook wel goeie mensen tussen hoor maar ook inderdaad sadisten hier en daar maarja dat heb je overal, alleen in de geestelijke zorg is het makkelijk om misbruik van naieve mensen te maken die toch al niet lekker in hun vel zitten, en die Farmacy die die pillen produceren en verkopen zijn gewoon een stelletje maffiakliek.

Kortom de reguliere GGZ zuigt.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#18
willem1984 zei:
matthijs zei:
Inderdaad... Ze willen je allemaal stuk hebben en doen niets goed.
Klik om te vergroten...

Tsjah houdt werkgelegenheid instandt de mensen bij GGZ moeten ook hun brood verdienen en je bent een vaste klant van de Farma dealer natuurlijk. :mrgreen:

Zitten bij GGZ ook wel goeie mensen tussen hoor maar ook inderdaad sadisten hier en daar maarja dat heb je overal, alleen in de geestelijke zorg is het makkelijk om misbruik van naieve mensen te maken die toch al niet lekker in hun vel zitten, en die Farmacy die die pillen produceren en verkopen zijn gewoon een stelletje maffiakliek.

Kortom de reguliere GGZ zuigt.
Klik om te vergroten...

Ben bang dat ik het sarcastisch bedoelde :)
Die lui hebben echt het beste met je voor hoor. Ze maken fouten tuurlijk, maar dat maakt ieder mens, ook homeopathische artsen.
w
willem1984Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Je hebt ook psychotherapeuten die hun clienten betasten en misbruiken dat soort verhalen hoor je soms ook wel.
m
matthijsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Je hebt ook groentemannen die dat doen. Ligt niet aan de beroepsgroep maar aan de persoon.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."