Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsI need my Benzo's NOW !!!

I need my Benzo's NOW !!!

129 antwoorden
82 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat is goed nieuws.

Tja uiteindelijk zal alles even makkelijk óf even moeilijk gaan. Indien lichaam en geest op één lijn komen, dan is veel mogelijk. Anders kan het een aardige struggle worden / zijn.

Ik hoop voor je dat de goede lijn voort mag duren!

Groetjes,

de eend
j
joint20Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Benzo's worden verslaafend als je het meerdere dagen achter elkaar gebruikt.
Normaal gesproken krijg je onbewust de hele dag te maken met stress en spanning, deze spanning is heel normaal het houd je namelijk scherp.
Het gebruik van benzo's neutraliseert deze spanning voor een groot deel.
Waneer je dan meerdere dagen achter elkaar gebruikt en dan opeens stopt, dan komt deze 'normale' spanning weer terug.
Omdat je deze prikkels paar dagen hebt onderdrukt hebt ervaar je het als een nieuw ongewoon negatief gevoel, en dat lijd dan weer tot opnieuw gebruik.
Maarja, deze meds zijn ook bedoelt om extreme spanning en angst te onderdrukken en niet om de normale prikkels te verdoven.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
raizeredge zei:
hee luitjes al die dingen ken je tog alleen op recpet krijgen of ook gewoon in de aphoteker
Klik om te vergroten...

Jammer genoeg alleen op recept... en mijn dokter is niet bepaald vrijgevig met die zooi
F
FleudertjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit is wat ik vanavond naar mijn inmiddels goede behandelaars heb gestuurd. Ik ga vanaf 17 oktober in een detox omdat ik al meer dan 10!! jaar Temazepam slik. Ik ben inmiddels zelfstandig gestopt met Librium 40mg en Seroquel (geen benzo, maar ook troep, vind ik) afgebouwd naar 50mg.
Maar de Temazepam is heeeel wat anders.
Wellicht wat lange post, maar voor mensen die licht denken over benzo's of mensen die graag hulp willen voor hun afhankelijkheid is het misschien wel goed om te lezen.
Begrijp me goed, ik veroordeel niemand! Het leven gaat zoals het loopt en ik ben ook geen makkelijke :P

Ach, als we toch bezig zijn met de materie, kan ik jullie ook wel op de hoogte houden van de afgelopen dagen.
Door de weekverstrekking kom ik er achter hoe achteloos ik de afgelopen jaren ben omgegaan met Benzodiazepines. Het verkrijgen van toegang tot een herhaalreceptje via internet, waar niet gecheckt wordt door zowel de psychiater dan wel de apotheek over wanneer de medicijnen eigenlijk weer mogen worden verstrekt aan patient is een doodsteek voor een ieder die afhankelijk is geraakt aan de pammetjes. Het is voor patient, die inmiddels een zware afhankelijkheid heeft opgebouwd, onmogelijk geworden om zichzelf nog een halt toe te roepen. Integendeel, als het even slechter gaat met patient wordt er nog meer voorgeschreven, zoals bij mij het geval was. Seroquel om zogenaamd de Temazepam af te bouwen, maar de Temazepam gewoon door blijven verstrekken. Door omstandigheden ooit een keer librium voorgeschreven gekregen; dit recept werd ook maandelijks herhaald.

Dat de hoeveelheid bij mij nog enigszins meevalt, is volledig te wijten aan mijzelf. Ik denk dat als ik 80mg of meer had gewild, ik daar ook allang op had gezeten.

Maar, wie vrij van zonden is, werpe de eerste steen. Dus ik zie dit als een leerproces, persoonlijk, maar ook vanwege ons werkgebied.
Door jullie interventie tot op heden ben ik me nu stap voor stap aan het losweken van jarenlange onoplettendheid en desinteresse bij mijn vorige behandelaar.
Ik ben dan ook van plan om voor, tijdens en na mijn opname een videodagboek bij te houden.

De nacht van maandag op dinsdag en dinsdag op woensdag had ik geen Temazepam in huis. Te veel daarvoor genomen, dus op. En nog niet gewend aan het feit dat als je een gil geeft, je weer binnen no time met een zak vol pillen bij de apotheek weer wegloopt.
Eigen schuld dikke bult en heel goed dat alle deuren zich sluiten. Want als je eenmaal afhankelijk ben, volgt er de schaamtevolle vertoning van verslavingsgedrag. Eerst mijn huis tot het laatste laatje, de laatste zak van jassen etc. overhoop gehaald. Dan volgt het nadenken. In je hoofd ga je iedereen langs die evt. nog wat in huis zou kunnen hebben. Gelukkig niemand die in mijn vriendenkring met hetzelfde probleem kampt, maar op dat moment weet je het al; dit wordt hel.

Ontwenningsverschijnselen; lichamelijk: zweten, slecht zicht, je hoofd voelt alsof het vol zit met watten, slecht horen, spiertrekkingen, krampen, overgevoeligheid voor licht en geluid.
Psychisch; paniekaanvallen, nachtmerries, dromen waarin de pillen constant voorbij komen en als je wakker wordt weer een paniekaanval, want in je droom had je genoeg pillen, maar de naakte waarheid is anders. Geagiteerdheid, kort lontje, niet weten wat je eigenlijk denkt, waarom je denkt. Prioriteiten niet op een rij. Niet meer eten, alleen drinken (geen alcohol, daarvoor heb ik en Refusal, maar ik kan jullie vertellen, het laatste wat je wilt is drinken, want je hebt geen middelen om de afkick weer te "begeleiden".). Op de automatische piloot het huishouden doen zover mogelijk. Mijn katten dwingen mij door te zeuren over eten, om naar de supermarkt te gaan en hun eten te geven. Geen zorgen, zij komen niets te kort hoor!

Veel in bed liggen, ondanks dat dit juist niet moet, want je moet jezelf eigenlijk moe maken door bijvoorbeeld sporten, wandelen, frisse lucht, noem maar op.
Maar de griepachtige verschijnselen nemen de overhand en het enige wat je wilt is in een veilige omgeving, in bed, de dekens over je heen en hopen dat er betere tijden komen.
Op de dag (vandaag) dat je de weekverstrekking bij de apotheek kan ophalen word je al vroeg wakker, trillingen, beven, flitsen door je hoofd, spiertrekkingen.
Dan bij de apotheek de "medicijnen" ophalen en zien dat het voor je gevoel veel minder is dan vroeger. Het is niet minder dan vroeger, maar het lijkt zo. Je geest gaat met je aan de haal.
En bang zijn om toe te geven aan die craving, want anders zit ik volgende week weer zonder, voordat ik weer "kan" halen. Niet dat dit nu bij mij het geval is, want de tijd die verstreken is tussen het begin van de weekverstrekking en opname is erg kort.

Ik ga nog steeds vol motivatie naar de detox, duimen dat het daar afgebouwd wordt op verantwoorde wijze. En ik kom toch ook weer tot inzicht dat het niet binnen een week klaar is.

Bijgevoegd een link met veel informatie die ik verhelderend vond. Het is een grote lap tekst, dus je moet er wel doorheen, maar alleen al scrollen gaf mij veel nieuwe inzichten.
http://www.benzo.org.uk/manual/bzcha03.htm#24
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu het topic toch nog eens van onder het stof komt.

Ik mis @lysergine25 😥😭
:(
Topkerel! Enige die ik meermaals heb ontmoet irl van hier op de forum.
Hoop dat alles goed gaat in zen koppie en hij niet weg zit ofzo..
Met zen satelliettelefoon 😂

Ik vergelijk zeer hard @8️⃣6️⃣ met hem , alleen ben jij nog een tikkeltje verantwoordelijker :grin:

@De Dunne zal hem ook best nog wel kennen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
inner_search zei:
Nu het topic toch nog eens van onder het stof komt.

Ik mis @lysergine25 😥😭
:(
Topkerel! Enige die ik meermaals heb ontmoet irl van hier op de forum.
Hoop dat alles goed gaat in zen koppie en hij niet weg zit ofzo..
Met zen satelliettelefoon 😂

Ik vergelijk zeer hard @8️⃣6️⃣ met hem , alleen ben jij nog een tikkeltje verantwoordelijker :grin:

@De Dunne zal hem ook best nog wel kennen.
Klik om te vergroten...
Ik heb het openingsbericht uit 2007 gelezen en er is nog helemaal geen kut veranderd...

@lysergine25 heb ik niet gekend, hoewel ik reeds in 2010 een account heb aangemaakt ben ik pas een paar jaar echt actief hier.
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
lotske1984- zei:
Ja zeker wete..afzien hoor afkick en ontwenning amaai..
Klik om te vergroten...
Hier moet ik toch wel even op inhaken.
Afkick is prima te doen als je het in goede banen leidt.
Ben jarenlang verslaafd geweest aan benzo's met op de piek 120 mg diazepam per dag, maar zolang je in stapjes afbouwt valt het mee.

Toen ik op 30mg zat heb ik dosis verlaagd met 1/2 mg per 2 weken.


zie:https://www.benzo.org.uk/manual/
D
De KaleLid
01-01-2024, 00:00
#8
Afbouwen is the way to do it
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik moet zeggen dat taperen op flubromazEPam ook wel erg relaxed is. Net diazepam.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hardcore_frk zei:
Ik moet zeggen dat taperen op flubromazEPam ook wel erg relaxed is. Net diazepam.
Klik om te vergroten...

Het werkt wel een stuk langer dan diazepam, heb verhalen gelezen van een man die eerst in coma lag en later is overleden aan de gevolgen van een overdosis u-47700 en flubromazepam.

Tijdens bloedcontroles bleek dat er 370ng/ml u-47700 en 830ng/ml flubromazepam in zijn bloed zat 42 min na zijn opname, 3 dagen later zat er nog 4,2 ng/ml u-47700 in zijn bloed maar nog steeds 280 ng/ml flubromazePam.

Wat dit aangeeft is dat de halwaarde tijd dus 100 uur betreft en bij een hoge dosis van plus 12mg kan dat een multiple day blackout worden.

Niet wenselijk natuurlijk, ook schijnen er nog best heftige rebound effecten ontstaan omdat het erg potent is.

Ik zou eens kijken naar norflurazepam, deze heeft een kortere werkingsduur en heeft nagenoeg geen tot amper ontwenning, op wat chagerijnig zijn na dan, en het legt je niet k.o.
T
TrippyXaNaX420Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik vin bromazepam ook echt chill
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
TrippyXaNaX420 zei:
Ik vin bromazepam ook echt chill
Klik om te vergroten...
Als jij dit neemt, hoeveel neem je dan ?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hija de la luna 1 zei:
Als jij dit neemt, hoeveel neem je dan ?
Klik om te vergroten...
6mg is een standaard dosis in pilvorm zo uit mijn hoofd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Doel is om alle benzo's eruit te flikkeren.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Oma = oxa :wink:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dank voor jullie reacties trouwens! Dit is iets wat ik dus met niemand bespreek, zelfs mijn man niet. Stom, maar zo is het. En daar wil ik onderhand ook wel een keer klaar mee zijn.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Geloof me, een huisarts maakt een hoop debiele shit mee maar dit staat nog niet eens onderaan op de debielenladder. Een huisarts gaat daar niet moeilijk over doen en je hoeft je al helemaal niet te schamen. Dit hoort gewoon bij zijn takenpakket.
Klik om te vergroten...
Supergoed om te lezen, want in mijn perceptie was deze stap echt jarenlang volkomen ondenkbaar.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Jazz35 zei:
ik ben gewoon zo bang dat hij gaat zeggen: vette pech, nu moet je het maar zonder doen!!! Snappen jullie?
Klik om te vergroten...
Dan kun je je altijd nog verdiepen in rc's en letterlijk bergen pillen daarvan inslaan wat hetzelfde werkt als oxa. Ene middeltje sterker en de ander werkt langer door. Maar besluit goed en denk goed na of je deze weg wilt bewandelen. Denk aan de gevolgen.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Dan kun je je altijd nog verdiepen in rc's en letterlijk bergen pillen daarvan inslaan wat hetzelfde werkt als oxa. Ene middeltje sterker en de ander werkt langer door. Maar besluit goed en denk goed na of je deze weg wilt bewandelen. Denk aan de gevolgen.
Klik om te vergroten...
Thanks. Je hebt me nu uiteraard wél nieuwsgierig gemaakt nu. :grin: Maar ik denk dat RC's voor mij misschien meer geschikt zouden zijn voor recreatief gebruik. Niet op de manier waarop ik nu de oxa neem in bepaalde (werkgerelateerde) situaties en soms om te kunnen slapen. In ieder geval stelt het me gerust te weten dat er alternatieven zijn, mocht de huisarts me niet willen of kunnen helpen met het aanpakken van de oorzaak waardoor ik die oxa nodig heb (of denk te hebben). Alleen dat idee al neemt stress weg. Jaja, hoewel ik een relatief milde gebruiker ben (als ik het forum zo eens doorlees), kamp ik wel degelijk met een good old verslaving. Zo'n stressreactie bij het idee dat mijn pilletjes niet meer te krijgen zouden zijn, drukt me wel weer even met mijn neus op de feiten.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jazz35 zei:
mocht de huisarts me niet willen of kunnen helpen met het aanpakken van de oorzaak waardoor ik die oxa nodig heb (of denk te hebben)
Klik om te vergroten...
Als je huisarts je niet kan of wil helpen, wordt het tijd voor een nieuwe huisarts...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234567
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."