Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsI need my Benzo's NOW !!!

I need my Benzo's NOW !!!

129 antwoorden
83 weergaven
18-5-2026
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#1
transformated zei:
Ik ga nu stoppen voor een tijdje want het begint uit de hand te lopen. Hopelijk krijg ik niet teveel last. Want ik heb bijna dagelijks last van slaapverlamming en realistische nachtmerries soms als ik uit die nachtmerrie ben dan denk ik dat ik wakker ben, maar nee dan krijg ik weer 1 en soms zijn het er meerdere achter mekaar. Als ik soms roep (als het lukt) in me nachtmerrie van angst kan me vader me horen en maakt ie me wakker maar dan ben ik meestal nog zo 5 seconden tot 1 minuut niet echt wakker. Heb al verschillende slaapmedicatie geprobeerd maar het helpt er niet tegen, het helpt gewoon voor langer te slapen.
Klik om te vergroten...
Succes!

Edit: gvd, ik ben in de valkuil van een oud topic gevallen. Excuus, zat niet op te letten.
1
1981thegoodtimesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tis niet echt moeilijk om diazepan te krijgen . Gebruik het al zo een 4 jaar . 20 mg nemen daarna koffie met wat wiscky en kan eens chillen , en veel stress aflaten en wat pijn . De pijn blijft maar met dia , zeg je meer . Ok hep pijn je aanvaard het gemakkelijker. Kan het sols 2 a 3 weken nemen 10mg ochtend 10 avond . Maar het is wel juist , zonder sta ik veel agressief de eerste 2 dagen . Dus neem ik gewoon avon 100mg trazolan . Het heeft als bijwerking, een hele goede slaap met dromen, die zo echt zijn . Krijg het al jaren van dokters . Voor spier ontspanning. Na jaren hero gebruik , is de ontwenning van dia , niets tegen de bruine smurie. En beter te controleren. En voor de 3 onrustige na dagen gewoon 100mg trazolan . Niet verslavend en geweldige dromen .
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Spor zei:
Benzodiazepine, ik heb de vragen, wie heeft de antwoorden ?

Hallo iedereen,

Ik was op zoek naar informatie over de stof benzodiazepine en kwam uit bij het topic “i need my benzo’s now”. Daarom leek het me een goed idee om mijn vragen hier te stellen, ook al is dit een drugsforum en gebruik ik het eigenlijk niet als drugs. Ik gebruik het om te kunnen functioneren. Ik ben niet onbekend met benzodiazepine, en al helemaal niet met drugs dus ik ken de algemene termen wel, maar tot voor kort gebruikte ik alleen oxazepam (seresta) om in te slapen en soms nitrazepam (mogadon) om in te slapen. Het werkte altijd gewoon zonder dat ik er een “actief” effect van had en heb me er dus verder ook niets bij afgevraagd.

Toen gebruikte ik ze alleen als ik ergens mee zat en moeilijk kon slapen. Nu is mijn situatie jammer genoeg heel anders en kan niet meer normaal functioneren zonder (niet vanwege een verslaving, maar vanwege alle nare gebeurtenissen om me heen) en probeer ik een beetje uit te vissen welke benzo voor welk moment geschikt is. Ik heb nog een shitload of oxazepam ( meer dan 250) en die doen hun werk wel prima, maar werken zo kort (moet er 5 per dag á 10mg slikken) bovendien word ik hier ook wel trager van (logisch ook want staat op de doos) maar dit is om die reden geen oplossing om voorlopig mee door te gaan. Omdat het er niet uit ziet alsof de situatie beter word en ik toch mijn dingen moet kunnen doen heb ik daarom deze vragen.

Ik heb nu zelf voor algemeen gebruik oxazepam, een “kalmerend middel”. Dit gebruik ik dus de hele dag door (niet stationair, ik pak er een wanneer ik paniek of stress op voel komen) en als de situatie om mij heen zich niet verergerd heeft dan doet hem dit meestal wel voor het inslapen / doorslapen. Als dat echter niet het geval is neem ik een temazepam (normison) van 20mg (capsule) voor het inslapen of wederom een nitrazepam voor het doorslapen. Uiteraard heb ik dan de volgende morgen weer het zelfde probleem met opstaan als ik de avond ervoor had met naar bed gaan. Vooral de nitrazepam duurt lang voordat deze is afgebroken (30 uur) en vroeg me af of er een “doorslaper” is die minder lang werkt… ?

Ook vraag ik me erg af hoe het zit met de hoeveelheden van de stof per pil. Ik heb zelf bijvoorbeeld oxazepam 10mg, en nitrazepam 5mg, terwijl ik het idee heb dat nitrazepam veel sterker is. Nou “weet” ik dus zeg maar dat er “kalmeerders”, “inslapers” en “doorslapers” zijn, maar vraag ik me nog af hoe het zit met bijvoorbeeld Diazepam. Van oxazepam bestaan 10 en 50mg pillen. Van diazepam 2, 5 en 10mg… Het doel zou het zelfde zijn (kalmerend) alleen zou diazepam tot 100 uur werken ipv de 6-8 van oxazepam. Ik vraag me nu dus af hoe het zit met de verhoudingen, want de lichtste oxazepam bevat evenveel van de werkende stof als de zwaarste diazepam. En is het verschil tussen 10 en 50mg alleen hoe rustig ik er van word, of is ook de duur verschillend ? Ik slikte er vroeger namelijk ongeveer 1 per maand, en nu al 5 per dag, maar kan me nog steeds moeilijk voorstellen wat voor problemen mensen hebben die tabletten van 50mg in een keer moeten nemen… ?

Verder krijg ik er erg moeilijk hoogte van welk midden wanneer verslavend is… Het loopt op verschillende sites uit een 2 weken tot 2 maanden voor verslaving optreed. En ook verschilt het per site of er verteld word of er steeds meer nodig is voor het zelfde effect. Uit eigen ervaring eigenlijk niet, maar ik wil het wel graag “zeker” weten.

Kort samengevat vraag ik me dus af:
- welke benzo in welke situatie ?
- hoe zit het met de verhoudingen van werkzame stof onderling ?
- vanaf wanneer werken ze verslavend / hoe merk ik dat ?
- heb ik nou eigenlijk steeds meer nodig voor het zelfde effect ?

Ik weet niet of het relevant is voor de vragen, maar ik blow ook iedere dag, om dezelfde reden, heeft dit enig extra effect ?

Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven 

Met vriendelijke groet, Yori
Klik om te vergroten...
lijkt ook wel persoonlijk component te zijn.. ik heb niets met fentanyl of morfine maar oxy daar ga ik van vliegen.. mega roes. oxa en dia hebebn hele andere werking. dia is spierverslappend terwijl oxy de pieken van je narigheid af topt. 10 mg oxa is niet veel maar bij 10 mg dia kun je je enorm ontspannen gaan voelen. ik gebruik nu 3 jaar 2 lorazepam om te slapen en er treedt geen gewinning op en slaap ik nog steeds fijn op die dingen, oxa geeft bij mij geen verslaving wel toleratie @maar 2 oxy in huis en na de eerste was duidelijk ... na deze 2 houdt het op . 20 mg en mega roes. oxa kan overdag prima bij nerveusiteit bijv, diazepam is geschikt om te gaan slapen. het ontspand

nitra is een echte slaappil zal gen verslaving op treden maar wel gewenning.
diazeam geeft niet zo snel gewenning
t
tess69Lid
01-01-2024, 00:00
#4
tess69 zei:
lijkt ook wel persoonlijk component te zijn.. ik heb niets met fentanyl of morfine maar oxy daar ga ik van vliegen.. mega roes. oxa en dia hebebn hele andere werking. dia is spierverslappend terwijl oxy de pieken van je narigheid af topt. 10 mg oxa is niet veel maar bij 10 mg dia kun je je enorm ontspannen gaan voelen. ik gebruik nu 3 jaar 2 lorazepam om te slapen en er treedt geen gewinning op en slaap ik nog steeds fijn op die dingen, oxa geeft bij mij geen verslaving wel toleratie @maar 2 oxy in huis en na de eerste was duidelijk ... na deze 2 houdt het op . 20 mg en mega roes. oxa kan overdag prima bij nerveusiteit bijv, diazepam is geschikt om te gaan slapen. het ontspand

nitra is een echte slaappil zal gen verslaving op treden maar wel gewenning.
diazeam geeft niet zo snel gewenning
Klik om te vergroten...
oxy moet zijn oxa in zin 2
T
TimdiazepamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mooi artikel en duidelijk en herkenbaar geschreven. Ik ben al tien jaar afhankelijk van benzodiazepinen, dagelijks 20mg, oa voor alcohol remissie en abstinentie, depressie en paniek, en spierspanningen.
nu is er door een overdracht tussen artsen een geschil waardoor ik niet de reguliere repten voorgeschreven krijg. Ik moet een paar dagen cold turkey te zien overbruggen en zie er als een berg tegenop. Heeft iemand tips de GABA receptoren toch te blijven voorzien van voedsel om het centraal zenuwstelsel niet zo actief te laten blijven? Groeten uit Leeuwarden, Tim
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ervaring met een benzo verslaving, uit een ander topic:

1,5 jaar geleden ben ik aangemeld bij Parnassia beschermdwonen, speciaal voor verslaving en daar wordt 3 keer per week je urine afgenomen. Maar ik kreeg van de psychiater 2 mg lorazepam standaard voorgeschreven en dan zit je met je urinecontroles al direct boven de hoogste meetwaarde (>1000 dacht ik). Dus ik had een "vrijbrief" om bij te slikken. Hierdoor heb ik naast de alcohol ook een benzo verslaving opgebouwd. Ik zat op 150 mg diazepam per dag. Toen ik een korte terugval kreeg (week ofzo) in de alcohol ben ik met een bac (promillage) van 4,11 getest door Parnassia en direct crisis de volgende dag opgenomen bij Brijder te Alkmaar (Daar blies ik 3.59). Ik heb mazzel gehad want boven de 4 wordt het echt heel gevaarlijk. Vanwege de korte terugval was ik vrij snel door de alcoholontwenning heen, maar toen begon het pas... van de 150 mg moest ik direct naar de 45 mg diazepam en dan afbouwen. Dit is werkelijkwaar het heftigste wat ik heb meegemaakt. Alcohol is er peanuts bij. In gesprek met de arts liet hij mij een schema zien met alle middelen afkick en de verschijnselen. En benzos staan bij: Morfine/Heroine/Benzodiazepine. Daar schrok ik echt mega van. Maar als 2/3 geschrapt wordt, dan ben je wel even bijna cold turkey aan het gaan. Dat ging ook helemaal niet goed. En moest ik op advies van de arts na 7 dagen stoppen bij 3 x 10 mg, omdat ik niet meer at, alleen maar hallucineerde (en echt heel heftig hoor! LSD is er niks bij), versteend in m'n eigen lichaam als een zombie. Gelukkig was deze afkick naar een lagere dosis van kortere duur dan bijvoorbeeld Heroine. Na een kleine week voelde ik me iets beter worden (op die 3x10mg dus). Daar moet ik nu een aantal maanden op stabiliseren (lichamelijk en geestelijk herstel) en dan ga ik terug de kliniek in om de rest af te bouwen en aansluitend een neuro psychologisch onderzoek. Ik heb namelijk al neuropathie (zenuwbeschadiging die niet meer weg gaat) in m'n tenen en onder m'n voeten een heel klein beetje.

Neuropathie komt overigens door zeer langdurig en heftig alcohol misbruik. Het is het afsterven van je zenuwen, en aangezien je hersennen alleen maar zenuwen zijn... vul zelf maar in. Daarom is thiamine (vit B1) heel erg belangrijk dat je dat nog een jaar blijft slikken. B1 hersteld je zenuwen die nog geen blijvende schade hebben opgelopen. Ik heb tot 2018 na 18 jaar stevig gedronken, besloten te gaan stoppen met alcohol. Ik kocht iedere dag 6 literflessen wijn bij de AH. Ik moest 's nachts doordrinken, anders raakte ik direct in zware ontwenning. Dus ik had altijd een liter wijn naast m'n bed staan. Je gaat zelfs op de flessen wijn kijken waar het meeste alcohol in zit... Te idioot voor woorden als ik er zo aan terugdenk. En ik kon geen sterke drank verdragen omdat dat echt pijn deed aan mijn littekenweefsel, omdat ik een gastric bypass heb gehad. Dus wijn (ook geen prik er aan, prik trek ik ook niet lekker na die operatie) werkte bij mij pijnloos met de hoogste dosering alcohol die ik kon gebruiken.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Timdiazepam zei:
Mooi artikel en duidelijk en herkenbaar geschreven. Ik ben al tien jaar afhankelijk van benzodiazepinen, dagelijks 20mg, oa voor alcohol remissie en abstinentie, depressie en paniek, en spierspanningen.
nu is er door een overdracht tussen artsen een geschil waardoor ik niet de reguliere repten voorgeschreven krijg. Ik moet een paar dagen cold turkey te zien overbruggen en zie er als een berg tegenop. Heeft iemand tips de GABA receptoren toch te blijven voorzien van voedsel om het centraal zenuwstelsel niet zo actief te laten blijven? Groeten uit Leeuwarden, Tim
Klik om te vergroten...
Als je dat gaat doen, blijf je de GABA receptoren overprikkelen.. Dus dat is geen optie... Daarom is bij een verslaving het middel totaal niet belangrijk, want het verslavingsmechanisme werkt in je brein altijd hetzelfde. Wat ik wel bizar vind is dat je cold turkey moet gaan overbruggen. Ik zou als ik jou was eens naar een verslavingsarts gaan 95% kans dat hij je wel een overbrugging gaat geven, want cold turkey bij benzo's is echt een dikke vette no go. Kan heel gevaarlijk zijn. En als ze daar niet in meegaan, sta er dan op dat ze met een verslavingsarts van Brijder bellen. Die weten precies waar ze het over hebben.
G
GriffinstewartLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heeft iemand ervaring met lorazepam verslaving en is hier vanaf gekomen (of is hiermee bezig)? Ik zoek eigenlijk iemand om mee wat ervaringen uit te wisselen/steun, mocht iemand anders ook behoefte hebben, stuur me een pb :)
e
eshaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Fat Freddy's cat zei:
Valt wel mee hoor... is gewoon 3 dagen wakker blijven en neerliggen en dan ben je er lichamelijk[/] vanaf. Geestelijk is een ander verhaal, is me nog niet gelukt er blijvend af te blijven.
Klik om te vergroten...
Dan nam het het nog vast niet zo lang. Geen haren neem ik aan in hogere doseringen
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#10
esha zei:
Dan nam het het nog vast niet zo lang. Geen haren neem ik aan in hogere doseringen
Klik om te vergroten...
Je reageert op een post uit 2007. En haren in hoge doseringen innemen zou ik sowieso vermijden :wink:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Bron:

UvA ... wie moet ik even navragen
Toestemming voor publicatie .... niet echt .

:hearteyes:
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#12
hee luitjes al die dingen ken je tog alleen op recpet krijgen of ook gewoon in de aphoteker
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hieperdepiep hoera de meds zijn binnen ik ben best wel onder de indruk van de kwaliteit van alles.
Niet dat ik al een benzo junk ben maar af en toe heb ik medicijnen nodig die alleen een arts of psychiater wil voorschrijven. Kan er wel een jaartje mee toe gelukkig, sinds het verzonden was iedere dag aan de Xanax tegen de angsten van de douane etc etc ....

Lorazepam
Xanax
Valium
Zolpidem
Modalert Modifinil

shit ik ben er eentje vergeten waarschijnlijk de knaller der knallers

:hearteyes:
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#14
Pas je op Liesette?

Dergelijke verschillende voorraden helpen snel gewenning en tolerantie in de hand.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ga nu stoppen voor een tijdje want het begint uit de hand te lopen. Hopelijk krijg ik niet teveel last. Want ik heb bijna dagelijks last van slaapverlamming en realistische nachtmerries soms als ik uit die nachtmerrie ben dan denk ik dat ik wakker ben, maar nee dan krijg ik weer 1 en soms zijn het er meerdere achter mekaar. Als ik soms roep (als het lukt) in me nachtmerrie van angst kan me vader me horen en maakt ie me wakker maar dan ben ik meestal nog zo 5 seconden tot 1 minuut niet echt wakker. Heb al verschillende slaapmedicatie geprobeerd maar het helpt er niet tegen, het helpt gewoon voor langer te slapen.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tijdloos zei:
Volgens een bevriende arts is de regel 1 maand, met eventueel herhaal recepten die je dan ook pas na 1 maand kan ophalen. Niet elke apotheek/arts handelt zo maar strikt is het wel de (nieuwe inmiddels al wat ouder eigenlijk) regel bij artsen/apotheken.
Klik om te vergroten...

De NHG heeft laatst huisartsen opgeroepen om chronisch gebruik van benzodiazepines te verminderen door minder voor te schrijven en chronisch gebruik vast te stellen en dit af te bouwen.
Laatst is dan ergens dit jaar als ik het goed heb.

Om de zoveel jaar wordt er weer eens extra gewaarschuwd voor benzo's en het chronische gebruik ervan.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Door mijn wietverslaving weet ik dat ik moet uitkijken met alle andere drugs. Natuurlijk heb ik met verschillende soorten drugs geexperimenteerd. Maar mijn cannabisverslaving was in feite al 1 teveel. Daardoor was ik stukken voorzichtiger met sommige andere drugs. De eerste keer dat ik een benzo pakte was van mijn zus, omdat ik naar de tandarts moest. Mijn zus zei dat het angst deed afnemen. Dus ik vroeg: kun je er verslaafd aan raken als je het 1 keer gebruikt? En volgens mijn zus kon dat niet. Dus ik ingenomen, en een half uur later zat ik op de fiets naar de tandarts. Ik merkte dus dat het angstremmend was en een prettige euforie gaf. Daarna ging ik zo heel af en toe eens eentje pakken als mijn zus een extreme paniekaanval had, om mezelf rustig te houden. En af en toe ook voor recreatief gebruik. Verders wilde ik er zoveel mogelijk vanaf blijven. Nu gebruik ik ze helaas al wel een tijdje chronisch i.v.m. bepaalde klachten. Ik wil er wel mee stoppen, maar ik vraag me eigen af welk medicijn mijn klachten dan wel kan aanpakken? Als ik die klachten niet zou hebben zou ik er a-la-minute mee af durven te bouwen. Ik ben niet eens zo heel bang voor de onthoudingsklachten of ontwenningsverschijnselen. Mij gaat het gewoon puur om het feit dat als ik die dingen niet inneem zodra ik de klachten voel opkomen, ik zware paniekaanvallen krijg. Ik kan op sommige dagen nog steeds onder de voorgeschreven dosis blijven. Als mijn klachten minder zijn, kan ik ze makkelijker links laten liggen. Helaas worden de dagen dat ik meer nodig heb i.p.v. minder steeds vaker. Buitenom ik gewoon slaperig en kalm wordt van alprazolam , doet het niks leuks op recreatief gebied. Geen euforie in tegenstelling tot lorazepam die mij wel euforie gaf. En ergens ben ik hier wel blij om, want dit houdt het voor mij makkelijker om te stoppen, als de klachten zouden afnemen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
vraag je arts je eerlijke gebruik om te rekenen naar diazepam. spreek ook af hoe je af gaat bouwen, en gebruik liever even zo min mogelijk andere middelen, niks zou ideaal zijn.

diazepam werkt erg lang, waardoor elke week een stukje afbouwen goed te doen is. het laatste beetje is het moeilijkst, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het laatste beetje opgeven vooral psychisch moeilijk is. dat zal voor de meesten bestaan uit 1 a 2 maal daags een half 5mg tabletje.

stop alsjeblieft zo snel mogelijk, je zal jezelf eeuwig dankbaar zijn.
t
tammyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wie koop ze wel eens online?en wat zijn jullie ervaringen daarrond. Kom op vele dingen uit maar die zijn dan weer erg duur .
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
tammy zei:
Wie koop ze wel eens online?en wat zijn jullie ervaringen daarrond. Kom op vele dingen uit maar die zijn dan weer erg duur .
Klik om te vergroten...

Is ook duur daarom gewoon naar je arts gaan. Ik krijg ze al jaren gratis van diazepam temazepam tot flunitrazepam :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."