Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Lijkt me niks ,mijn ouders zijn zoiezo al anti drugs, hoevaak ik het zo ook heb geprobeerd uit te leggen, tripppen lijkt me echt veel te heftig voor ze mijn moeders is nog nooit dronken geweest en heeft verder nog nooit wat gebruikt, mijn vader een keer omdat ie kiespijn had verder zijn ze een keer in hun hele leven naar een disco ( 70Ĺ› ) gegaan en waren er binnen een uur weg omdat ze het te lawaaerig vonden. lieve ouders hoor maar trippen ,nee dat lijkt me geen goed idee, ik zou me ook veels te verantwoordelijk voelen voor ze de hele tijd, een jointje met ze roken zou al heel wat zijn. maar ik heb ze een keer gevraagd hoe ze daarover dachten en ze zeggen dat ze daar geen enkele behoefte aan hebben. en roken al hartstikke vies vinden ( waar ze natuurlijk gelijk in hebben) roken is ook vies ook al doe ik het zelf weleens, Ik zou wel eens met mijn broertje willen trippen maar ik weet niet of dat leuk voor hem is omdat hij in een rolstoel zit, hoewel michien juist wel leuk omdat hij dan buiten de grenzen van zijn stoel kan met zijn hoofd zeg maar.maar zit er denk ik ook niet echt in omdat hij ook behoorlijk anti alles is en zelfs met kerst nog geen drankje drinkt."
"Psychose neeh zo zou ik het niet noemen , para ja dat wel"
"Dirkjan zei: Oxycodone en morfine lijken redelijk op elkaar. Effecten zijn pijnstilling, verdoving en euforie. Een lage dosering kan je misschien een energiek gevoel "lijken" te geven, maar in feite is het echt een downer. Net als alcohol waarbij mensen bij de eerste glaasjes een beetje losjes lijken te worden, maar dat zijn toch echt gewoon de verdovende effecten van de drug en niet stimulerende. Klik om te vergroten... Ik voel echt helemaal niets van morfine, mischien omdat het van die retard tabletten zijn. Helpt niet eens bij pijn zo, slok ze niet voor de lol. Heeft het zin om ze te chruchen. ? Ik krijg om de 12 uur 30 mg. Die pak ik al om de 6 uur maar voel niet meer dan bij een paracetamol 🤷"
"In de jaren 90 wat was het 96 ofzo was ik 18 en nam ik op een gegeven monent bijna elk weekend 5 pillen. dat deden veel meer mensen die ik toen kon. ook wel eens door de week. Het begon idd met een of twee per weekend en niet elk weekend maar het laatste half jaar waren het er minimaal 5 per weekend en soms nog door de week. Omdat ik helemaal gesloopt en uitgeput was ben ik er in een keer mee gestopt. Ook het effect was meer speedy geworden dan love and peace. Toch leuke tijd gehad hoor. waarom ik dat deed geen idee eigenlijk.Daar wilde ik toen niet over nadenken. Ik denk wel dat ik geestelijk verslaafd was en het voor mij een manier was om moielijkheden uit de weg te gaan. Maar met mij is alles goed gekomen hoor, ben nu 32 heb een kindje van 11 en daarna nog een hbo studie gedaan. Wel had ik een tijdje een depressie en van die bekende schokjes in mijn hoofd maar daar heb ik geen last meer van. Nu hoef ik niet meer zonodig xtc behalve mischien een keer als er echt goede mdma is te vinden lijkt het me wel leuk."
"weet niet of het al genoemd is want ik heb niet het hele topic gelezen maar sid and nancy over sid viscous en nancy spungen vind ik ook een hele goede drugsfilm. barfly met mick rourke , gaat wel over alcoholvdrslaving maar alcohol is ook drugs. panic in needle park is een oude film met al pacino, maar ik kan m me niet zo goed meer herinneren. voor de rest weet ik ff geen films meer die niet al genoemd zijn"
"dupont zei: Voor mij was het grootste probleem met Benzo’s de lichamelijke afhankelijkheid. Die treedt al op bij een paar weken dagelijks gebruik. Ik heb ze veel onregelmatig genomen na stimulantengebruik en twee periodes van voorgeschreven dagelijks gebruik gehad waarin ik er op een gegeven moment niet meer zonder kon. Als ik dan mijn Benzo’s niet nam dan sliep ik slecht en was ik angstig om niets. Cravings heb ik nooit gehad maar binnen een paar weken werden ze wel noodzakelijk om me enigszins normaal te kunnen voelen, en dat is ook verslaving - lichamelijk. Eenmaal gevangen genomen door de Benzo’s was het erg moeilijk om er weer vanaf te komen, en dit gecombineerd met dat ik me “gewoon relaxed” voelde als ik ze nam (dwz het voelde niet echt als onder invloed zijn, en het was een heel gemakkelijke manier van ontspannen bij stress) is toch wel heel gevaarlijk. Veel mensen hebben onder Benzo’s niet door hoe zwaar ze onder invloed zijn met alle risico’s van dien. Plus ik heb hier vaker posts gezien van mensen die de ontwenning weer op gingen vangen met Benzo’s en zo alleen maar verder verslaafd raakten. De ontwenning kan bij langdurig gebriuk van hoge doseringen dodelijk zijn, dus het is nog best gevaarlijk ook. Ik zou alleen nog een enkele dosis willen als ik geopereerd moet worden want dat is voor mij een hel, maar anders echt nooit meer. Klik om te vergroten... Ben ook bezig met afkicken van benzos ben van ,8 mg naar 6 gegaan. Het lukt alleen met back up van morfine. Ivb met chronische pijnklachten. De ontspannende werking hielp goed voor de pijn. Helaas heel verslavend. En snelle gewenning. En artsen vinden het geen pijn medicatie. Ik gebruik het ook voor angsten zoals ocd complex ptcd. Meervoudige trauma s. Ik functioneer veel beter met die medicatie maar mag niet helaas. Had mijn leven er echt door terug. Ik was practisch invalide twee jaar tot ik daarmee begon. Het werd gegeven omdat ik in een mentale cricis zat en merkte dat mijn pijn ook langzaam verdween. Heb het opgezogen het wordt off label wel gegeven voor fisieke klachten zoals bij mij( Ehlers danlos) toch wil ik het afbouwen omdat het steeds meer wordt en dat wil ik ook niet. Het is wel naar dat dokters je meteen behandelen als een junk die om medicijnen zeurt. Terwijl ik dit echt alleen voor psychisch en fisieke klachten gebruik. Wil ik naar een feestje kan ik wel iets leukers verzinnen dan dat. Ben zelfs met alles gestopt qwa recreatieve drugs. Zelfs geen alcohol meer. Omdat ik niet van alles door elkaar wil gebruiken. Maar wordt dan toch als drugsmisbruiker behandeld Door artsen. Zij schrijven het toch voor. ??? Ze weten ook niet dat ik eerder wel recreatieve drugs gebruikte dus waarom je meteen zo lullig behandeld wordt. ? Heb alle fisio en ander therapieen gevolgd die ze me aanraden ook. Moelijk om met pijn klachten serieus genomen te worden. Ik woon in Spanje sinds twee jaar en ik krijg hier morfine,in Nederland wouden ze dat niet geven. Alleen tramadol maar daar heb ik echt een superslechte reactie op. Tapentadol heb ik hier gehad werd ik heel geagiteerd van. Morfine heeft bij mij amper bijwerkingen,ik was alleen een beetje misselijk in het begin maar dat is nu over. Ik moet wel de beschermlaag van de retard morfine afkrabben anders werkt het alsnog niet."
"lijkt me ook niet erg fijn om een kater en nadorst te hebben tijdens het trippen"
"Dit had ik dus laatst , Ik was vij dronken zeg maar aardig wat wijn en ik was van plan speed te halen. Dat ging ik ook doen maar daar kreeg ik een grote lijn keta aangeboden,Omdat ik vrij dronken was en dus niet nadacht snoof ik m in een keer op. beetje dom i know) Dat was pas mijn tweede ervaring met keta. Ik kan me er niet veel van herrineren idd,Mijn bewustzijn viel een beetje weg.Ik liep npg wel gewoon rond en sprak, en lag ook met iemand die ook ver weg was over de vloer te dweilen . Later kwam ik weer een beetje bij en herrinner ik me vreemde hallucinaties zoals mensen met 4 ogen en twee hoofden op een beetje insectachtige manier.Later weer speed genomen en ik was weer helemaal bij zeg maar een uurtje na de ketamine. Toch neem ik absoluut geen keta meer als ik heb gedronken .Een omdat ik me er bijna niks van herriner en twee het is gewoon geen fijne combi waar je ook out van kan gaan. Het was verder niet echt een nare ervaring ofzo maar ook niet goed verder ,gewoon raar eigenlijk en te ver van de wereld ofzo. maargoed dat was mijn tweede ervaring met keta dus"
"Eh ja scheel keek ik ook wel denk ik"
"Hoi , Ik lees af en toe mee en vaak lees ik dat in bad trips het thema ,het leven heeft geen zin /nut terugkomt. Net als in dit tripreport wat ik trouwens wel erg heftig vond. En by the way, knap hoe je je vriendin en jezelf nog enigzins heb weten te kalmeren zonder dat het echt helemaal uit de hand liep. Maar even terug naar het thema ,het leven heeft geen zin. ik lees vaker dat het in bad trips terugkomt en mensen dan helemaal mo0edeloos worden en geen zin meer in hun trip hebben het niet meer zien zitten. Mischien is het een aanrader om osho te lezen ,dat heb ik veel gedaan de laatste tijd en hij heeft hele mooie inzinchten over dat onderwerp. Zoals juist dat het leven niets is en geen nut heeft maar dat daar juist alles in besloten ligt. En dat je wanneer je dat doorhebt je pas verder kan. Én dat het ook niet treurig is dat het leven geen zin heeft. Ook in het zen boedhisme zijn veel van dit soort dingen terug te vinden. (En in filosofie ,zoals nietzsche maar die zou ik niet aanraden want daar krijg ,Ik in elk geval, zonder tripmiddelen al een depressie van.) Osho heeft heel mooie en dingen over dit onderwerp gezegd in zijn boek Tantra leven in vrijheid. en er zijn nog wel meer boeken van hem waar er meer over dat onderwerp instaat. Volgens hem ,als er nietsheid is kom je pas tot de kern.Zonder alles waar we ons in dit leven druk over maken of belangrijk vinden. Ik denk dat dat in een trip een heel diep inzicht is maar ook heel beangstigend of deprimerend kan zijn en mischien dat osho lezen van tevoren daarmee kan heplen. Anyway dat wilde ik even toevoegen."