Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"MDMAutist zei: P.s. hoe vaak gebruik je Diazepam? Lees dat je het al 10 jaar gebruikt 😮 Klik om te vergroten..."
"Hoi, bedankt voor je tips en reacties. Ik gebruik vanaf 2013 idd benzodiazepinen. Begonnen met lichte doseringen Alprazolam, Lorazepam, en een verhoging naar 40 mg Diazepam. Terwijl benzo’s eigenlijk maar voor een paar weken moeten en mogen worden voorgeschreven. Ik ben er ontzettend afhankelijk van geworden. Al het herkenbare manipulatieve verslavingsgedrag (terwijl ik zelf in de psychiatrie werk), is op mij van toepassing. Bij een normale dosering nu, functioneer ik juist heel goed, drink geen alcohol (meer), en vanwege 24/7 spierspanning en een trillend lichaam werkt het erg goed. Echter, als ik geen medicatie meer in huis heb kan ik het een dag en avond volhouden. Daarna, met alle tools om mezelf af te leiden, word ik hevig angstig, paniekerig, heel veel emotie of juist vlak, met wanen en confabuleren, tot aan psychotische trekjes aan toe. Ik compenseer dan alle mogelijke manieren om dit te onderdrukken. Geen die hard hard drugs trouwens. Het is vreselijk. Op die momenten zit ook niemand op mij te wachten waar ik mijn verhaal kwijt kan en het is de nacht werkelijk overleven. Ik heb er professionele hulp bij, alleen 24/7 is er simpelweg geen bereikbaarheidsdienst, dan sta je er alleen voor. Wil zo graag van alle rommel af, en hunker tevens naar adresjes (huisarts e.a. hebben mij allang in de gaten) waar ik benzo’s kan halen. Ik hou van helt leven, alleen met deze afhankelijkheid is het overleven. Anyways bedankt voor de reacties."
"dupont zei: Benzo's zijn zo hard dat je aan de ontwenning dood kunt gaan. Hoezo ontkenning? Zorg dat je er van af komt kerel. Klik om te vergroten... Dankjewel voor je reactie: idd, dit is deel van de angst. En dat terwijl het in de jaren 70 en 80 ruimschoots als zijnde ‘partydrug’ en makkelijk werd voorgeschreven door de artsen. Nu is dit beleid volledig aangescherpt. Het wordt een lastig traject met als doel totale abstinentie"
"User7374692 zei: Hoi allemaal, ik ben nu ongeveer 1,5 jaar 3mmc verslaafd en ben 16 jaar. Ik ben paar maand terug naar een afkickkliniek in Nederland geweest, maar dat pakte slecht uit. Kreeg last weer van mn andere problemen (suicidaliteit, zelfbeschadiging, eetproblemen) en in de groep werd ook gedealt en gebruikt. Dus was binnen 2 weken daar weg. Nu heeft mn behandelaar gezegd dat de enige manier om er echt vanaf te komen echt klinisch is. Nu heb ik cc met mensen die in Zuid-Afrika in een kliniek hebben gezeten en dat klonk we erg positief. En heb ook wel ff behoefte om weg te zijn eigenlijk. Maar heeft iemand ervaring met afkicken in het buitenland en hoe vond je dat dan? En denken jullie dat het iets passend voor mij kan zijn? Klik om te vergroten... Ik heb Castle Craig, het hoofdkantoor, bezocht in Amsterdam, voor opname in Zuid Afrika en Schotland. In Schotland schijnt er zoveel vrijheid te zijn dat de deelnemers s’avonds in Edinburgh naar de kroeg kunnen. Zuid Afrika staat goed aangeschreven en overweeg zelf ook te gaan. Grotendeels vergoed."
"Mooi artikel en duidelijk en herkenbaar geschreven. Ik ben al tien jaar afhankelijk van benzodiazepinen, dagelijks 20mg, oa voor alcohol remissie en abstinentie, depressie en paniek, en spierspanningen. nu is er door een overdracht tussen artsen een geschil waardoor ik niet de reguliere repten voorgeschreven krijg. Ik moet een paar dagen cold turkey te zien overbruggen en zie er als een berg tegenop. Heeft iemand tips de GABA receptoren toch te blijven voorzien van voedsel om het centraal zenuwstelsel niet zo actief te laten blijven? Groeten uit Leeuwarden, Tim"
"Beste allen, Sinds tien jaar gebruik ik volgens voorschrift 20 mg diazepam. Voor alcohol remissie, depressie en als spierverslapper. Er zijn perioden dat de spanning te hoog is en dat ik het voorschrift overschrijd waardoor ik aan het eind van de maand in de problemen kom door een tekort. Heeft iemand ervaring hoe deze dagen zonder voer voor de GABA receptoren oa te overbruggen? Ik sta stijf van de paniek en spanning. Hartelijke groet uit Leeuwarden, Tim"