Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
59 weergaven
18-5-2026
c
cheironLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sommige verhalen zijn eigenlijk vooral geschikt om stil van te worden. Of in ieder geval een beetje treurig... :( Vooral als je eerst dit leest, en daarna in het opiaten forum hoe het besef ineens doordringt dat hij is afgezakt in een diepe afgrond waarvan hij zeker wist dat hij er nooit zou belanden...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet of deze huis tuin en keuken-foefjes de draak daadwerkelijk kunnen verdrijven. Natuurlijk is alles dat werkt, voor jou, heilig.

Ik vrees echter dat bij Berbatov diepliggende problemen de oorzaak van zijn verslaving zijn. Anders was hij immers niet verslaafd geraakt (-:
8
89suitedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Indrukwekkend verloop, al was die erg schrijnend. Hoop dat het in ieder geval iemand tegen houd om met H. te gaan experimenteren.
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben inmiddels wat jaren verder en kan toch wel zeggen dat het recreatief mogelijk is. Het is echt met stip de krachtigste aphrodite die ik ooit heb leren kennen, de geilheid van heroine is echt duizelingwekkend. Maar dat is ook echt het enige echte fijne dat het te bieden heeft, het eerste kwartier of iets langer is het euforisch te noemen. Maar daarna piekt het en krijg ik echt het gevoel van wit weg te trekken door 'slapte' en is het enkel nog een gevoel van zeer zware verdoving. Vooral lichamelijk is dat heel sterk (aanrakingen worden in z'n geheel niet meer gevoelt), geestelijk vind ik het nog wel meevallen want qua verandering in gedachten doet het werkelijk helemaal niets, behalve tijdsdilatatie. Misschien dat de geheugen kill content stemt samen met het niet reactieve gevoelsleven en geheel afwezige gedachten, maar echt gehele afwezigheid van eventuele zorgen of psychische pijn kan ik me niet inbeelden door H. Ik vind het zeker niet de moeite waard om te proberen, men mist niets.
h
herejezusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zelf heb ik meerdere malen heroïne gebruikt, en hoewel mijn verlangen ernaar sterker is geworden, vind ik het middel zelf inferieur aan psychedelica en het leven zelf :wave:
h
hardrocksinterklaasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe gaat het met de topicstarter Berbatov?

Ik vrees het ergste. voelde zich snel aangevallen, gebruikte wekelijks.
Dat is met heroine niet mogelijk. wekelijks is TE frequent.
Jaarlijks is vol te houden.
Mensen moet inzien dat gebruikers ook vaak opscheppen over wat mogelijk is en dat dit geen realistisch onschuldig recreatief gebruik is.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik kijk naar mezelf zoals ieder ander dat zou doen als één van de weinigen. In tegenstelling tot kortzichtige kuddedieren.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik had mezelf voorgenomen een keertje morfine te gebruiken nadat ik er aan kon komen van iemand op Partyflock van wie ik ook wel eens LSD heb gekocht. Ik was een beetje bang voor heroine omdat het nogal eens onzuiver kon zijn en ik dat niet wilde riskeren. Toen nog niet.

Ik koos dus voor morfine, dat kon ik zuiver uit een doosje krijgen. Gewoon dat doosje wat ze ook bij de apotheek hebben. Het waren pillen met 100 mg morfine er in, en die kerel vertelde me dat dat nogal veel was. Als ik misselijk werd zou ik te veel genomen hebben. Hij vertelde mij dat hij er altijd 1 tegelijk neem en zo begon ik dus ook. Ik voelde me al best moe voordat ik het nam, maar toen ik het eenmaal had genomen werd ik eerder misselijk dan dat ik effect voelde. Dit was bijzonder onprettig aangezien ik me enorm duizelig, misselijk en slecht voelde maar niet de behoefte en energie had om op te staan. Het duurde ook best lang voordat het ergste voorbij was en de 2 dagen er na voelde ik me nog steeds slecht.
Ik besloot de week er na om een halfje te proberen. Dit begon ik na zo'n half uurtje te voelen. Ik had de kamer sfeervol verlicht en een lekker muziekje op gezet maar toen het begon te werken maakte dat eigenlijk niet uit voor het effect. Ik denk dat ik hetzelfde had gevoeld als ik het buiten in de regen had gebruikt. De muziek deed me niet veel en eigenlijk deed alles om me heen me niks. Ik had een warm, fijn en veilig gevoel. Alsof me niks kon gebeuren. Het gevoel deed me heel erg denken aan toen ik met mijn ouders op vakantie was en buiten na het skieen (hield nooit van skieen en die kou er bij) en daarna binnen kwam in ons huisje met de open haard aan. Ik voelde me ook geestelijk moe, maar ik vond het fijn. Ik had een warme gloed op de achterkant van mijn nek en in mijn handen. Ik dacht ook aan niks. Soms een beetje aan mooie bloemetjeslandschappen en de warme zon, maar verder interesseerde me gewoon niks.
Dot heb ik 12 keer om de week gedaan, na een paar weken was ik overgegaan op hele pilletjes wat het effect nog fijner maakte.

Toen mijn pakje op was en ik geen nieuwe kon kopen besloot ik heroine te kopen. Ik kwam aan een adresje en ik kocht een gram voor 30 euro. Dit werd me aangeraden om te roken op folie en dat deed ik. Het mislukte de eerste paar keer omdat ik voorzichtig was en steeds maar 1/30 gram gebruikte. Ik besloot na 3 keer niks te voelen gewoon 1/12 gram (ongeveer) te roken en dat voelde ik wel. Heel erg zelfs. Jezus, na een paar seconden komt er vanuit het midden van je lichaam zo'n enorm warme gloed door heel je lichaam heen. Het voelt echt als klaarkomen. Alle onzekerheid en stress die je dan hebt verdwijnen in die paar seconden. Na 5 minuten neemt dat gevoel af maar het blijft nog steeds heel aanwezig. Het is veel dromeriger dan morfine. Ik kon denken dat ik een kasteel had op een heel mooi landschap en alles kon doen wat ik wilde maar dat wou ik eigenlijk niet. Dat was helemaal niet belangrijk. Niks was eigenlijk belangrijk. Ik ook niet. Ik dacht soms aan iets en dat was ik mezelf vergeten. Dan dacht ik "oh, ik ben er ook nog". Je voelt je heel warm en ontspannen, eigenlijk verdwijnen alle vervelende gevoelens. Het is echt heel fijn. Je maakt het grootste deel van het effect ook niet bewust mee. Niet omdat je dat niet kan, maar omdat je dat niet wil. Je zet zeg maar alles stil en komt in een soort kleurrijke droomwereld zonder gedachten. Een wereld waarin je geen moeite hoeft te doen en niet eens je hersenen hoeft te gebruiken.

Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks. Ik gebruik ook wel eens GHB als vervanger. Bevalt iets minder maar is wel ok.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#9
Berbatov zei:
Ik had mezelf voorgenomen een keertje morfine te gebruiken nadat ik er aan kon komen van iemand op Partyflock van wie ik ook wel eens LSD heb gekocht. Ik was een beetje bang voor heroine omdat het nogal eens onzuiver kon zijn en ik dat niet wilde riskeren. Toen nog niet.

Ik koos dus voor morfine, dat kon ik zuiver uit een doosje krijgen. Gewoon dat doosje wat ze ook bij de apotheek hebben. Het waren pillen met 100 mg morfine er in, en die kerel vertelde me dat dat nogal veel was. Als ik misselijk werd zou ik te veel genomen hebben. Hij vertelde mij dat hij er altijd 1 tegelijk neem en zo begon ik dus ook. Ik voelde me al best moe voordat ik het nam, maar toen ik het eenmaal had genomen werd ik eerder misselijk dan dat ik effect voelde. Dit was bijzonder onprettig aangezien ik me enorm duizelig, misselijk en slecht voelde maar niet de behoefte en energie had om op te staan. Het duurde ook best lang voordat het ergste voorbij was en de 2 dagen er na voelde ik me nog steeds slecht.
Ik besloot de week er na om een halfje te proberen. Dit begon ik na zo'n half uurtje te voelen. Ik had de kamer sfeervol verlicht en een lekker muziekje op gezet maar toen het begon te werken maakte dat eigenlijk niet uit voor het effect. Ik denk dat ik hetzelfde had gevoeld als ik het buiten in de regen had gebruikt. De muziek deed me niet veel en eigenlijk deed alles om me heen me niks. Ik had een warm, fijn en veilig gevoel. Alsof me niks kon gebeuren. Het gevoel deed me heel erg denken aan toen ik met mijn ouders op vakantie was en buiten na het skieen (hield nooit van skieen en die kou er bij) en daarna binnen kwam in ons huisje met de open haard aan. Ik voelde me ook geestelijk moe, maar ik vond het fijn. Ik had een warme gloed op de achterkant van mijn nek en in mijn handen. Ik dacht ook aan niks. Soms een beetje aan mooie bloemetjeslandschappen en de warme zon, maar verder interesseerde me gewoon niks.
Dot heb ik 12 keer om de week gedaan, na een paar weken was ik overgegaan op hele pilletjes wat het effect nog fijner maakte.

Toen mijn pakje op was en ik geen nieuwe kon kopen besloot ik heroine te kopen. Ik kwam aan een adresje en ik kocht een gram voor 30 euro. Dit werd me aangeraden om te roken op folie en dat deed ik. Het mislukte de eerste paar keer omdat ik voorzichtig was en steeds maar 1/30 gram gebruikte. Ik besloot na 3 keer niks te voelen gewoon 1/12 gram (ongeveer) te roken en dat voelde ik wel. Heel erg zelfs. Jezus, na een paar seconden komt er vanuit het midden van je lichaam zo'n enorm warme gloed door heel je lichaam heen. Het voelt echt als klaarkomen. Alle onzekerheid en stress die je dan hebt verdwijnen in die paar seconden. Na 5 minuten neemt dat gevoel af maar het blijft nog steeds heel aanwezig. Het is veel dromeriger dan morfine. Ik kon denken dat ik een kasteel had op een heel mooi landschap en alles kon doen wat ik wilde maar dat wou ik eigenlijk niet. Dat was helemaal niet belangrijk. Niks was eigenlijk belangrijk. Ik ook niet. Ik dacht soms aan iets en dat was ik mezelf vergeten. Dan dacht ik "oh, ik ben er ook nog". Je voelt je heel warm en ontspannen, eigenlijk verdwijnen alle vervelende gevoelens. Het is echt heel fijn. Je maakt het grootste deel van het effect ook niet bewust mee. Niet omdat je dat niet kan, maar omdat je dat niet wil. Je zet zeg maar alles stil en komt in een soort kleurrijke droomwereld zonder gedachten. Een wereld waarin je geen moeite hoeft te doen en niet eens je hersenen hoeft te gebruiken.

Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks.
Klik om te vergroten...

Daar heb je het al, het begint erin te sluipen.. Wil je "veilig" heroine gebruiken zal je echt een rotsvast karakter moeten hebben, en zelfs dan gaat het de helft van de tijd mis. Als ik jou was zou ik eens 2-3 maanden stoppen, kijken hoe dat gaat.. Als je al een naar gevoel krijgt bij het woord "stoppen" zou ik uitkijken, maarja... Ik zeg niet dat je het niet moet doen, maar wees er voorzichtig mee. En niet een beetje ook. Als je lichaam eenmaal niet zonder kan wordt het nog erger.. Ik weet hoe het is om cold turkey te stoppen met benzo's, en dat schijnt nog niks te zijn vergeleken met heroine.
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#10
Een OP van tienduizend woorden quoten :kots: Goed verhaal overigens, denk je zelf ook al dat je van recreatief gebruik naar gewoonte bent overgestapt?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik je verhaal zo lees gaat het heeeeel kort duren voor jij er spijt van krijgt. Ik raad je aan even goed na te denken wat je riskeert en tot de conclusie te komen het nooit meer aan te raken :)

Maar ik vind het wel een goed verhaal verder, geeft mij wel een indruk hoe het is.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zolang ik die afkick ontwijk denk ik dat het wel meevalt. Het tot nu toe nog geen drang of iets gehad. Het lijkt mij onschuldig spul wat natuurlijk de valkuil is.
Ik probeer de lichamelijke afkickverschijnselen te vermijden en dan komt het wel goed :)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
ow ow ow pas op wat je doet... die laatste paar zinnen doen me vrezen dat we je over een tijdje in het hero topic zien vragen om hulp..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heb je research gedaan voor je besloot het te gaan proberen ? Heb je gezocht naar ervaringsverhalen hier en op de rest van internet om te kijken hoe andere recreatieve heroine gebruikers er in slagen te gebruiken zonder verslaafd te worden en waar zij die wel verslaafd worden de fout in gaan? Er van te voren over nagedacht welke grenzen veilig zijn om te zorgen dat je niet je leven verneukt ?

Nee he ?

En dat nu gaan doen is ook te laat, je objectiviteit is nu al verneukt door de hero.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Peace jongen, het ga je goed!!
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Berbatov zei:
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
Klik om te vergroten...

Dat merk je niet.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#18
Angramar Temenos zei:
Berbatov zei:
Oei, met die post ga jij keihard in de fout. Maar dan ook echt keihard. Waar oordeel je op?
Natuurlijk weet ik dat heroine levens heeft verwoest en dat het enorm lastig is om er van af te komen. Ik heb vooral uit de twintigste eeuwse literatuur (romantiek) zeker veel gelezen over opiaten en hun effecten en bijwerkingen. Dat zegt natuurlijk niks over de verslavingskans bij mij als individu, maar nu ik het zelf heb ervaren denk ik dat ik leven toch belangrijker vind dan weglopen voor het leven.
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.

Ik vind het het tot nu toe waard, zodra ik merk dat ik er ongelukkiger van word is het finito.
Peace.
Klik om te vergroten...

Dat merk je niet.
Klik om te vergroten...

Zo lang ik het wekelijks gebruik en niet dagelijks en de levenslust blijft bestaan dan is er niks aan de hand.
Het valt me op hoe veel mensen hier denken alles over mij te weten. Ik vind dat best wel typisch.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het gaat niet over jou, zie het niet als een aanval.
Maar je zult gewoon niet de eerste zijn die zo denkt.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#20
KoxBox zei:
Natuurlijk is het zo dat als je iets post je er feedback op wilt, anders zou je ook niet posten.
Maar om dit alles te zien als stoerdoenderij daar ben ik het niet mee eens. Er zijn er natuurlijk altijd met puberaal gedrag die beter willen voorkomen dan dat ze zijn, en inderdaad achter je pc zeg je al rapper dingen die je anders nooit zou zeggen.

Maar of dat dan altijd als negatief moet aanschouwd worden... Door ze erop te wijzen dat wat ze zeggen gewoon niet relevant is en dat ze maar moeten gaan opscheppen bij hun vriendjes geraak je volgens mij ook al een heel eind. En ok misschien vond je mijn reactie op spacewoman (als ik het goed heb) kort door de bocht, maar ik begrijp niet goed waar ze zich op baseert in dit topic. Ik heb hier nog niets gelezen dat wijst op stoere praat, maar wel waarschuwingen die inderdaad soms een beetje overkomen als een aanval op jouw individu. Het is ook logisch dat heroïne nogaltijd een soort taboe is, het is er ook zodanig ingestampt en het is ook een feit dat je er aan kapot gaat. En ik weet ook wel dat dat niet alleen voor heroïne geldt maar het blijft toch een gevaarlijk goedje...
Klik om te vergroten...

Je komt dichter in de buurt van hoe ik er over denk. Je bent goed bezig. Zeker omdat je zegt zelf ook een paar keer de fout in te zijn gegaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."