#1
Lijkt me een goed idee. Mooie avatar heb je daar trouwens (:Areyouexperienced? zei:Laten we de tijd er overgaan en zien wat er gebeurt.
Lijkt me een goed idee. Mooie avatar heb je daar trouwens (:Areyouexperienced? zei:Laten we de tijd er overgaan en zien wat er gebeurt.
ExceptionalInsight zei:ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het niet zo ver laat komen.
Ik spreek m ook buiten het forum en dat ben ik voorlopig ook nog wel van plan te blijven doen (:Wacky zei:Ik zou graag tegen je inzetten, maar ik vrees dat we de uitkomst niet te horen gaan krijgen![]()
ExceptionalInsight zei:De kans op een geestelijke verslaving bestaat alleen als je dat toelaat, ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik daar boven sta en met mij wel meer mensen denk ik. Dus in die zin maakt het wel uit in welke mate het je lichamelijk afhankelijk maakt. Maar dan nog, als je afkickt word je ziek. En? Dan zit je dat uit en heb je ervan geleerd?Areyouexperienced? zei:Maakt het uit in welke mate heroïne lichamelijk verslavend is? De geestelijke verslaving maakt niet meer uit of wat? Ik vindt geestelijke verslaving zeker even gevaarlijk.
......
Volgens mij niet. Deze jongen heeft een goed stel hersens, ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het niet zo ver laat komen.
ExceptionalInsight zei:Lijkt me een goed idee. Mooie avatar heb je daar trouwens (:Areyouexperienced? zei:Laten we de tijd er overgaan en zien wat er gebeurt.
Nee, jij zegt dat omdat je gezien hebt wat het kán doen met mensen die eraan toegeven.maxpayne zei:Ik zeg dat het klote spul is omdat ik het met mijn eigen ogen gezien heb.
Geval van verkeerd interpreteren dan, want dat deed ik niet.Wacky zei:Een slecht punt als je daarmee alle ervaringen van anderen af doet als onbelangrijk.
Ik heb geen statistieken nodig, ik weet waar ik persoonlijk toe in staat ben. Daarmee zeg ik niet dat het voor iedereen zo werkt natuurlijk. En ik weet hoe dit overkomt maar zo bedoel ik het niet, mocht ik heroïne proberen zou ik dat ook niet met een dergelijke regelmaat doen.Wacky zei:Ik heb geen statistische gegevens, maar ik zou dus iig opzoek gaan naar zoveel mogelijk info als ik van plan was heroine regelmatig te gaan gebruiken.
Lijkt me onzin, bij alcohol is nagenoeg iedereen ooit gebruiker, echt verslaafd raakt volgens mij niet eens 1%, volgens jou zouden er meer dan 1,6 milioen alcohol verslaafden in nederland moeten rondlopen. (wanneer je verslaafd bent is natuurlijk een vaag gebied, maar als je ruim wil rekenen en je gaat iedereen meetellen die elk weekend een biertje of 8 drinken, dan kun je jou hero gebruik ook al onder verslaafd plaatsen) amfetamine, en cocaine weet ik niet, maar ik denk niet dat het de 10% haalt.Berbatov zei:1 op de 10 ooitgebruikers die afhankelijk worden van heroïne is hetzelfde percentage als bij cannabis en een lager percentage dan bij amfetamine, alcohol, nicotine en cocaïne.
Tekno zei:Interessant topic dit. Toen ik de eerste post van Berbatov las was mijn eerste reactie: oke, nog even en hij is hooked. Niet dat ik heroine als drug goed ken (lees regelmatig in het opiaat topic etc, meer niet). Toch, met je posts heb je mijn visie op de drug verandert en ik denk dat als je jezelf én de drugs goed kent dat je redelijk ver kan gaan met het recreatief gebruik van heroine.
Maar toch blijf ik er bij: stop eens 3 maanden. Je word er sowieso niet slechter van en bovendien zal het dit topic nieuw leven inblazen. Ben zeeeer benieuwd naar hoe je je in zo'n periode gaat voelen, hoe je het gebruik van heroine na 3 maanden gaat ervaren enz enz.
Wacky zei:Lijkt me onzin, bij alcohol is nagenoeg iedereen ooit gebruiker, echt verslaafd raakt volgens mij niet eens 1%, volgens jou zouden er meer dan 1,6 milioen alcohol verslaafden in nederland moeten rondlopen. (wanneer je verslaafd bent is natuurlijk een vaag gebied, maar als je ruim wil rekenen en je gaat iedereen meetellen die elk weekend een biertje of 8 drinken, dan kun je jou hero gebruik ook al onder verslaafd plaatsen) amfetamine, en cocaine weet ik niet, maar ik denk niet dat het de 10% haalt.Berbatov zei:1 op de 10 ooitgebruikers die afhankelijk worden van heroïne is hetzelfde percentage als bij cannabis en een lager percentage dan bij amfetamine, alcohol, nicotine en cocaïne.
Waarom is het dan bij nicotine en canabis anders ? vooral door het onschuldige imago denk ik. Zoals ik zei, die 10% is vooral omdat veel mensen het bij 1 of enkele keren houden, juist uit respect voor de drug.
Waar je wel voor moet oppassen is de lichamelijke afhankelijkheid. Weet je wanneer die optreedt? Ik lees soms dat withdrawal echt een hel is en weer een andere keer dat het een griepje is die je gewoon even uit moet zitten. In het eerste geval lijkt het me dat je daar niet vrijwillig in wilt trappen, dus pas daar wel mee op.Berbatov zei:Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.
ExceptionalInsight zei:Waar je wel voor moet oppassen is de lichamelijke afhankelijkheid. Weet je wanneer die optreedt? Ik lees soms dat withdrawal echt een hel is en weer een andere keer dat het een griepje is die je gewoon even uit moet zitten. In het eerste geval lijkt het me dat je daar niet vrijwillig in wilt trappen, dus pas daar wel mee op.Berbatov zei:Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."