Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
54 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Areyouexperienced? zei:
Laten we de tijd er overgaan en zien wat er gebeurt.
Klik om te vergroten...
Lijkt me een goed idee. Mooie avatar heb je daar trouwens (:
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bob :hearteyes:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hero zorgt voor Hero-gedrag. Zelfoverschatting hoort hier zeker bij. Doe het voor de lol eens drie maanden niet meer en kijk dan naderhand of die drie maanden nog iets van lol bevatte.

Heb je nu al Fuller ontmoet? Deze forum-bezoeker heeft een interessant verhaal. Erg herkenbaar..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het niet zo ver laat komen.
Klik om te vergroten...

Ik zou graag tegen je inzetten, maar ik vrees dat we de uitkomst niet te horen gaan krijgen :)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wacky zei:
Ik zou graag tegen je inzetten, maar ik vrees dat we de uitkomst niet te horen gaan krijgen :)
Klik om te vergroten...
Ik spreek m ook buiten het forum en dat ben ik voorlopig ook nog wel van plan te blijven doen (:
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#6
ExceptionalInsight zei:
Areyouexperienced? zei:
Maakt het uit in welke mate heroïne lichamelijk verslavend is? De geestelijke verslaving maakt niet meer uit of wat? Ik vindt geestelijke verslaving zeker even gevaarlijk.
Klik om te vergroten...
De kans op een geestelijke verslaving bestaat alleen als je dat toelaat, ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik daar boven sta en met mij wel meer mensen denk ik. Dus in die zin maakt het wel uit in welke mate het je lichamelijk afhankelijk maakt. Maar dan nog, als je afkickt word je ziek. En? Dan zit je dat uit en heb je ervan geleerd?

......
Volgens mij niet. Deze jongen heeft een goed stel hersens, ik durf er wel geld op in te zetten dat hij het niet zo ver laat komen.
Klik om te vergroten...

Met heroine is dat niet zo simpel.. Hier durf ik mijn geld op te zetten. Lees een eerdere post van mij.. Mijn ouders waren de ervaringsdeskundigen en dachten er ook zo simpel over. Maar..... drugs veranderd op den duur je geest en je manier van denken. Dit is vooral bij heroine zo. Ik zeg niet dat heroine klote spul is omdat de massa dat zegt.. Ik zeg dat het klote spul is omdat ik het met mijn eigen ogen gezien heb.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
Areyouexperienced? zei:
Laten we de tijd er overgaan en zien wat er gebeurt.
Klik om te vergroten...
Lijkt me een goed idee. Mooie avatar heb je daar trouwens (:
Klik om te vergroten...

Thanks

They'll stone you when you're trying to be so good
They'll stone you just like they said they would
They'll stone you when you're trying to go home
They'll stone you when you're there all alone
But I would not feel so all alone
Everybody must get stoned
:P
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#8
maxpayne zei:
Ik zeg dat het klote spul is omdat ik het met mijn eigen ogen gezien heb.
Klik om te vergroten...
Nee, jij zegt dat omdat je gezien hebt wat het kán doen met mensen die eraan toegeven.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Een slecht punt als je daarmee alle ervaringen van anderen af doet als onbelangrijk.

Ik heb geen statistische gegevens, maar ik zou dus iig opzoek gaan naar zoveel mogelijk info als ik van plan was heroine regelmatig te gaan gebruiken.

-hoeveel mensen zijn er succesvol in het regelmatig gebruiken zonder verslaafd te worden ?
-hoe regelmatig kunnen zij het doen ?
etc zoals ik al eerder had gepost.

Stel nou dat je dan tot de conclusie komt dat van iedereen die het met een regelmaat zoals de jouwe (wekelijks) doet ongeveer 5% dat volhoud zonder verslaafd te worden, ben je dan nog steeds zo hard headed om te zeggen dat jij sterker bent en jij het wel aankan ?
Ik weet niet hoeveel het is, daarom zei ik stel dat.

(enige stat die ik wel weet is dat ongeveer 10% van de ooit gebruikers verslaafd word aan hero, maar van die andere 90% zullen de meesten waarschijnlijk mensen zijn die het 1 of enkele keren proberen)
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wacky zei:
Een slecht punt als je daarmee alle ervaringen van anderen af doet als onbelangrijk.
Klik om te vergroten...
Geval van verkeerd interpreteren dan, want dat deed ik niet.

Wacky zei:
Ik heb geen statistische gegevens, maar ik zou dus iig opzoek gaan naar zoveel mogelijk info als ik van plan was heroine regelmatig te gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik heb geen statistieken nodig, ik weet waar ik persoonlijk toe in staat ben. Daarmee zeg ik niet dat het voor iedereen zo werkt natuurlijk. En ik weet hoe dit overkomt maar zo bedoel ik het niet, mocht ik heroïne proberen zou ik dat ook niet met een dergelijke regelmaat doen.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet best wel lachen om die conclusies waar ik mezelf niet in kan vinden. Maar ik kan het toch niet laten om er even op in te gaan.

De verslavingskans van heroine is volgens mijn ervaringen en de ervaringen van mensen uit de literatuur niet zo enorm als wat hier beweerd wordt. Exceptionalinsight maakt een goed punt. Ik ken mezelf goed en iedereen die mij goed gesproken heeft is er ook van overtuigd dat ik het onder bedwang houd. Ik kijk inderdaad niet naar of het anderen lukt. Mij lukt het wel.


Om toch even op die statistieken: 1 op de 10 ooitgebruikers die afhankelijk worden van heroïne is hetzelfde percentage als bij cannabis en een lager percentage dan bij amfetamine, alcohol, nicotine en cocaïne. Het is natuurlijk wel zo dat als je verslaafd bent aan heroine je niet meer mee kan doen in de maatschappij, in tegenstelling tot een verslaving aan de andere middelen. Dat maakt heroïne zo afschrikwekkend. Maar ik ben verstandig genoeg om het in bedwang te houden.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Berbatov zei:
1 op de 10 ooitgebruikers die afhankelijk worden van heroïne is hetzelfde percentage als bij cannabis en een lager percentage dan bij amfetamine, alcohol, nicotine en cocaïne.
Klik om te vergroten...
Lijkt me onzin, bij alcohol is nagenoeg iedereen ooit gebruiker, echt verslaafd raakt volgens mij niet eens 1%, volgens jou zouden er meer dan 1,6 milioen alcohol verslaafden in nederland moeten rondlopen. (wanneer je verslaafd bent is natuurlijk een vaag gebied, maar als je ruim wil rekenen en je gaat iedereen meetellen die elk weekend een biertje of 8 drinken, dan kun je jou hero gebruik ook al onder verslaafd plaatsen) amfetamine, en cocaine weet ik niet, maar ik denk niet dat het de 10% haalt.

Waarom is het dan bij nicotine en canabis anders ? vooral door het onschuldige imago denk ik. Zoals ik zei, die 10% is vooral omdat veel mensen het bij 1 of enkele keren houden, juist uit respect voor de drug.
T
TeknoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Interessant topic dit. Toen ik de eerste post van Berbatov las was mijn eerste reactie: oke, nog even en hij is hooked. Niet dat ik heroine als drug goed ken (lees regelmatig in het opiaat topic etc, meer niet). Toch, met je posts heb je mijn visie op de drug verandert en ik denk dat als je jezelf én de drugs goed kent dat je redelijk ver kan gaan met het recreatief gebruik van heroine.
Maar toch blijf ik er bij: stop eens 3 maanden. Je word er sowieso niet slechter van en bovendien zal het dit topic nieuw leven inblazen :wink: . Ben zeeeer benieuwd naar hoe je je in zo'n periode gaat voelen, hoe je het gebruik van heroine na 3 maanden gaat ervaren enz enz.
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tekno zei:
Interessant topic dit. Toen ik de eerste post van Berbatov las was mijn eerste reactie: oke, nog even en hij is hooked. Niet dat ik heroine als drug goed ken (lees regelmatig in het opiaat topic etc, meer niet). Toch, met je posts heb je mijn visie op de drug verandert en ik denk dat als je jezelf én de drugs goed kent dat je redelijk ver kan gaan met het recreatief gebruik van heroine.
Maar toch blijf ik er bij: stop eens 3 maanden. Je word er sowieso niet slechter van en bovendien zal het dit topic nieuw leven inblazen :wink: . Ben zeeeer benieuwd naar hoe je je in zo'n periode gaat voelen, hoe je het gebruik van heroine na 3 maanden gaat ervaren enz enz.
Klik om te vergroten...

Exact mijn gedachte.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wacky zei:
Berbatov zei:
1 op de 10 ooitgebruikers die afhankelijk worden van heroïne is hetzelfde percentage als bij cannabis en een lager percentage dan bij amfetamine, alcohol, nicotine en cocaïne.
Klik om te vergroten...
Lijkt me onzin, bij alcohol is nagenoeg iedereen ooit gebruiker, echt verslaafd raakt volgens mij niet eens 1%, volgens jou zouden er meer dan 1,6 milioen alcohol verslaafden in nederland moeten rondlopen. (wanneer je verslaafd bent is natuurlijk een vaag gebied, maar als je ruim wil rekenen en je gaat iedereen meetellen die elk weekend een biertje of 8 drinken, dan kun je jou hero gebruik ook al onder verslaafd plaatsen) amfetamine, en cocaine weet ik niet, maar ik denk niet dat het de 10% haalt.

Waarom is het dan bij nicotine en canabis anders ? vooral door het onschuldige imago denk ik. Zoals ik zei, die 10% is vooral omdat veel mensen het bij 1 of enkele keren houden, juist uit respect voor de drug.
Klik om te vergroten...

Als je de alcoholonthouders en religieuze moslims en andere gelovigen meetelt kom je al op een veel lager getal uit dan die 1,6 miljoen. Volgens jellinek.nl en alcoholinfo.nl zijn er inderdaad ruim 1 miljoen Nederlanders afhankelijk van alcohol.
Statistieken over andere drugs zijn er ook te vinden.
Maar weet je? Ik kan dit op deze manier wel gaan weerleggen, maar cijfers spelen hier helemaal geen rol in. Iedereen die ik goed gesproken heb (ook hier op drugsforum in privéberichten), mensen uit mijn persoonlijke omgeving is er van overtuigd dat het bij mij niet uit de hand loopt. Wat jullie hier doen is nonsens lopen uitkramen die nergens op gebaseerd is.

Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.

Thank you very much now.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Berbatov zei:
Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.
Klik om te vergroten...
Waar je wel voor moet oppassen is de lichamelijke afhankelijkheid. Weet je wanneer die optreedt? Ik lees soms dat withdrawal echt een hel is en weer een andere keer dat het een griepje is die je gewoon even uit moet zitten. In het eerste geval lijkt het me dat je daar niet vrijwillig in wilt trappen, dus pas daar wel mee op.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#17
ExceptionalInsight zei:
Berbatov zei:
Ik ben sterk genoeg en ik zie de reden niet om 3 maanden te stoppen als ik daar zelf niet achter sta.
Klik om te vergroten...
Waar je wel voor moet oppassen is de lichamelijke afhankelijkheid. Weet je wanneer die optreedt? Ik lees soms dat withdrawal echt een hel is en weer een andere keer dat het een griepje is die je gewoon even uit moet zitten. In het eerste geval lijkt het me dat je daar niet vrijwillig in wilt trappen, dus pas daar wel mee op.
Klik om te vergroten...

Daar ben ik me van bewust en heb in de literatuur gelezen en op dit forum gelezen dat de lichamelijke afhankelijkheid pas optreedt na dagelijks gebruik van rond de twee weken lang.
Ik moet het inderdaad niet zo ver laten komen.
D
DazeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Jeetje.
Zonder onderbreking het hele forum grondig doorgelezen.
Wat me zeer doet afvragen hoe het nu met je gaat, Berbatov.
Goed verslag, en leuke discussie hier! :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#19
^Inderdaad, die veer mag TS van mij krijgen. Zeer goed omschreven, prettig om te lezen. Vooral die Naïeve stijl..
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik maak me goed. Mijn dealer is op vakantie naar Ibiza en ik wil me er niet aan wagen om bij een ander te kopen in verband met mogelijk onzuiver gevaarlijk spul. 2 weekjes pauze dus nadat ik twee weken geleden ook al een week pauze had.
De levenslust is er nog steeds.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1011121314...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."