#1
Rabbithole zei:ExceptionalInsight zei:Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:DrippTone zei:Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Ik ben het met je eens dat het gewoon een drug is en dat iemand met een sterke wil en persoonlijkheid het sporadisch recreatief zou kunnen gebruiken. Maar het staat wel vast dat heroïne verslavender is dan veel andere soorten drugs. Het verwoest makkelijker levens, en moet daarom met grotere voorzichtigheid behandeld worden. Recreatief gebruik is niet voor iedereen weggelegd. Het zou goed kunnen dat jij en de TS daar wel sterk genoeg voor zijn.Stiekem denk ik dat ik daar zelf ook sterk genoeg voor ben aangezien ik niet zo verslavingsgevoelig ben, maar ik ben nog steeds bang om zo'n risico te nemen en denk daarom niet dat ik het ga gebruiken (maar zeg nooit nooit - ik ben zeer openminded). Misschien moet ik maar eens aan de codeïne gaan ofzo.
![]()
Ik heb de indruk dat het vergeleken met andere drugs de verslavinjgskans niet veel groter is. Wat echter wel groter is, is de last die je ondervindt in de maatschappij als je verslaafd bent.
Met een nicotineverslaving kan je normaal functioneren, met een alcohol- of speedverslaving vaak ook. Maar met een heroverslaving is dit onmogelijk.
Ik denk dat dit aspect hetgene is wat heroine zo afschrikwekkend maakt.
Zie de vorige pagina voor cijfers of zie jellinek.nl. De verhouding ooitgebruiker/verslaving ligt bij heroine lager dan bij nicotine, alcohol, cocaine en speed. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het veilig is. Het hangt ook met de frequentie van gebruik samen. Natuurlijk is dagelijks gebruik van heroine zo goed als een zekerheid op een verslaving op den duur. Zo ver moet je het dus ook niet laten komen.
Dit is niet enkel mijn ervaring, maar het komt ook naar boven in wat ik er over gelezen heb. De fabel dat éénmalig gebruik al een verslaving veroorzaakt is nonsens. En zelfs al was dat het geval denk ik dat ik er nog van af zou komen.

Wees voorzichtig