Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#1
Rabbithole zei:
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:
Klik om te vergroten...

Ik ben het met je eens dat het gewoon een drug is en dat iemand met een sterke wil en persoonlijkheid het sporadisch recreatief zou kunnen gebruiken. Maar het staat wel vast dat heroïne verslavender is dan veel andere soorten drugs. Het verwoest makkelijker levens, en moet daarom met grotere voorzichtigheid behandeld worden. Recreatief gebruik is niet voor iedereen weggelegd. Het zou goed kunnen dat jij en de TS daar wel sterk genoeg voor zijn. :) Stiekem denk ik dat ik daar zelf ook sterk genoeg voor ben aangezien ik niet zo verslavingsgevoelig ben, maar ik ben nog steeds bang om zo'n risico te nemen en denk daarom niet dat ik het ga gebruiken (maar zeg nooit nooit - ik ben zeer openminded). Misschien moet ik maar eens aan de codeïne gaan ofzo. :beer:
Klik om te vergroten...

Ik heb de indruk dat het vergeleken met andere drugs de verslavinjgskans niet veel groter is. Wat echter wel groter is, is de last die je ondervindt in de maatschappij als je verslaafd bent.
Met een nicotineverslaving kan je normaal functioneren, met een alcohol- of speedverslaving vaak ook. Maar met een heroverslaving is dit onmogelijk.
Ik denk dat dit aspect hetgene is wat heroine zo afschrikwekkend maakt.

Zie de vorige pagina voor cijfers of zie jellinek.nl. De verhouding ooitgebruiker/verslaving ligt bij heroine lager dan bij nicotine, alcohol, cocaine en speed. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het veilig is. Het hangt ook met de frequentie van gebruik samen. Natuurlijk is dagelijks gebruik van heroine zo goed als een zekerheid op een verslaving op den duur. Zo ver moet je het dus ook niet laten komen.

Dit is niet enkel mijn ervaring, maar het komt ook naar boven in wat ik er over gelezen heb. De fabel dat éénmalig gebruik al een verslaving veroorzaakt is nonsens. En zelfs al was dat het geval denk ik dat ik er nog van af zou komen.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#2
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:
Klik om te vergroten...

Nou zoals je dus al zelf zegt, het is bij elke drugs het zelfde. Dus je bent nooit verslaafd geweest als je dus niet kunt zeggen hoe het is? In ieder geval, je kunt dan wel leuk gestopt zijn. Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val. Dus hoe sterk je in je geest ook bent, het gaat tegen vallen. :wink:
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#3
DrippTone zei:
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Dat is inderdaad de makkelijkste oplossing. Maar om dat ook echt te doen is nog zo makkelijk niet. :P
Klik om te vergroten...
Dat kan ik je pas vertellen wanneer ik het gedaan heb. Maar zoals ik het nu zie is heroïne net als alle andere drugs ook maar gewoon iets dat je niet te vaak moet doen. Volgens mij kan dat prima (:
Klik om te vergroten...

Nou zoals je dus al zelf zegt, het is bij elke drugs het zelfde. Dus je bent nooit verslaafd geweest als je dus niet kunt zeggen hoe het is? In ieder geval, je kunt dan wel leuk gestopt zijn. Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val. Dus hoe sterk je in je geest ook bent, het gaat tegen vallen. :wink:
Klik om te vergroten...

Ik ben nooit verslaafd geweest, maar als ik logisch redeneer liggen die cravings ook aan hoe je je verslavingsperiode hebt afgesloten. Als je het achter je laat en weer wilt gaan leven denk ik dat de cravings minder zullen zijn dan bij iemand die door familie/kliniek gedwongen wordt te stoppen.

Makkelijk lijkt het me overigens niet, maar zeker wel mogelijk. Zo ver laat ik het trouwens niet komen.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#4
DrippTone zei:
Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val.
Klik om te vergroten...
Definieer dat eens als je wilt. Heb je dan momenten dat je denkt van.. "hm, ik zou best een hitje lusten"? Of is het meer van; "hhnnnnggggg IK MOET HEBBENNN!!!!" Of is het echt iets compleet anders?
Dat eerst zou ik me best voor kunnen stellen, dat heb ik bij sigaretten ook wel, maar het feit dat ik daar niet aan toegeef maakt mij niet minder gelukkig ofzo. Hoe moet ik dat precies zien volgens jou?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#5
Berbatov zei:
..De fabel dat éénmalig gebruik al een verslaving veroorzaakt is nonsens...
Klik om te vergroten...

Een ervaringsdeskundige zal niet beweren dat je na éénmalig gebruik verslaving hebt veroorzaakt. Het is immers éénmalig, toch?!

Berbatov zei:
..En zelfs al was dat het geval denk ik dat ik er nog van af zou komen.
Klik om te vergroten...

En hier zit het gevaar nu net in. Good luck man.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een discussie uitlokken, en van andere perspectieven genieten.
Clever hooorrr...

Persoonlijk vind ik morfine ook erg lekker, en lijkt heroïne mij ook heel erg lekker, maar ik ben verslaafd geworden aan het ontwikkelen van mezelf, waardoor er een afkeer is ontstaan tegen de dingen die mij hierin belemmeren. Heroïne is ondanks zijn idyllische werking, geen middel dat je geheugen verbreedt en het denken verrijkt met verbindingen wat je aan de werkelijkheid kunt koppelen. Mensen zullen je een engerd, een rare vinden wanneer jij je archetypische elementen vanuit je onderbewustzijn verkeerd interpreteert en je ouders ermee pijnigt.

Ik zou zeggen: gebruik, geniet, en leer :wave:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#7
ExceptionalInsight zei:
DrippTone zei:
Maar dagen, weken, maanden en zelfs jaren nadat je gestopt bent blijven die 'cravings' je achtervolgen en maken je dus vatbaar voor een terug val.
Klik om te vergroten...
Definieer dat eens als je wilt. Heb je dan momenten dat je denkt van.. "hm, ik zou best een hitje lusten"? Of is het meer van; "hhnnnnggggg IK MOET HEBBENNN!!!!" Of is het echt iets compleet anders?
Dat eerst zou ik me best voor kunnen stellen, dat heb ik bij sigaretten ook wel, maar het feit dat ik daar niet aan toegeef maakt mij niet minder gelukkig ofzo. Hoe moet ik dat precies zien volgens jou?
Klik om te vergroten...

Een beetje van beiden en compleet iets anders. Ik kan het je niet goed uitleggen. Maar je moet niks zien volgens mij. Beter dat je niet weet hoe het is om verslaafd te zijn en er ook nooit achter te komen.

Maar in de eerste 6 maanden na dat ik was gestopt met cocaïne waren die cravings wel het ergst. Als je je kut voelt dan is het echt het ergst, dan is het wel zo van hhhnnnngggg ik MOET ff een lekkere lijn pakken. Maar ook als je gewoon aan het genieten bent, en denkt: hmmm, een lijntje zou nu toch echt zo lekker zijn he. Maar omdat je het dan niet mag van jezelf ga je je weer kut voelen en word die craving dus weer zo erg als dat je je al kut voelde en er dan zin in krijgt. Dus steeds brengt het je weer tot dat punt dat je zwetend met je telefoon in je handen staat, proberen je dealer te bereiken.

Gelukkig neemt de frequentie en de hevigheid van die cravings wel af. Maar het is echt een reële kans op terug val. Ik heb er echt wel moeite voor moeten doen. En het gevaar blijft nogsteeds. Want die grens die je normaal hebt, coke dat gebruik ik niet. Die is er niet meer en komt ook niet terug. Dus als je weer in de verleiding word gebracht moet je echt goed nadenken en sterk in je schoenen blijven staan. Want er blijft altijd zo'n duiveltje op je schouder die zegt waarom niet? Wat kan het kwaad? Toe maar, dat vind je lekker.

Edit: wat het ook is, je ego gaat gekke spelletjes met je gedachten spelen. Die plaatst de drug waar je aan verslaafd bent op een voedstuk. Het is iets lekkers, iets goeds, iets geweldigs. Je zou al je problemen er mee kunnen oplossen. Hoe je je ook voelt, met die drug is het altijd beter.

En probeer dan te blijven zeggen, flikker op. Het is troep, ik moet het niet. Dat is een tegenstrijd in je hoofd waar je echt gek van kunt worden.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#8
speeseend zei:
Hero zorgt voor Hero-gedrag. Zelfoverschatting hoort hier zeker bij. Doe het voor de lol eens drie maanden niet meer en kijk dan naderhand of die drie maanden nog iets van lol bevatte.
Klik om te vergroten...

Ik spreek je op 3 augustus, Eend! Ff denken... over 3 weken precies :P

(Enne... ik heb nog steeds veel lol hoor...) :wink:
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Berbatov zei:
Het is natuurlijk wel zo dat als je verslaafd bent aan heroine je niet meer mee kan doen in de maatschappij, in tegenstelling tot een verslaving aan de andere middelen. Dat maakt heroïne zo afschrikwekkend.
Klik om te vergroten...

Niet mee eens en ik spreek uit eigen ervaring.
Ik ben getrouwd, heb kinderen en werk 3 dgn. p.w. in het onderwijs.

Ik ben nu clean, maar heb in het verleden periodes heroïne gebruikt in combinatie met studie, normaal werk én een sociaal leven met niet-verslaafden.
Het is dus niet "natuurlijk" zo, het is in veel gevallen zo.

Maar op straat en in de media zie je alleen de verslaafden die "natuurlijk" niet mee kunnen doen in de maatschappij.

En de verslaafden die wél meedoen aan de maatschappij? Die herken jij (en vele anderen met jou) niet als zijnde verslaafd, maar dat wil niet zeggen dat ze er dus niet zijn.

Het is voor iedereen anders; als je hero had vervangen voor basecoke in jouw bewering, was ik het 100% met je eens geweest; door coke heb ik een paar maanden in de goot gelegen (of beter gezegd: was ik niet in staat mezelf uit die goot te houden).

Open your mind... :wink:

En je schreef ook: "k gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe."
Zo ben ben ik de eerste paar jaar ook doorgekomen; alleen in het weekend op mn studentenkamertje.
Vraag je af wat je gaat doen als er nou iets heel kuts gebeurd in je leven (relatie gaat uit, iemand overlijdt etc.).
Ga je dan niet elke dag gebruiken?
Houd jezelf niet voor de gek. Heroïne blijft de snelste en makkelijkste manier om shit te vergeten, maar op dat moment denk je er niet aan dat de hero op de lange termijn de grootste shit zal zijn.
De (beste) tijdelijke oplossing wordt het (ergste) probleem op de lange termijn.

Groetjes, R@r@ :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi geschreven report ... kan me een best wel goeie voorstelling maken hoe heroine en morfine is. Maar pas op dat je niet de fout in gaat, je klinkt in je laatste zinnen best wel gevaarlijk (hooked gevaar)
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#12
15 dagen later, zijn je benen loom zwaar ?
Moe ?
Alle levenslust eruit ?
Spierpijn ?

Tijd voor een nieuwe hit hobbyist, u go u show us how to get hooked.

:hearteyes:
C
CammoflageLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mooi verslag,..ik heb altijd al willen weten wat heroine nu juist met een persoon doet.

Ik hoop dan ook dat je inderdaad alles in controle hebt, is dat niet zo...its your life right : :smoke: Wees voorzichtig :wave:
D
DirEnGreyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het gaat me niet eens om het feit dat 't heroine is, maar om het feit hoe je reageert, dat zegt al genoeg. Beter ban je niet gelijk alle dingen die niet met jouw mening samengaan, want jij geeft die dingen ook geen kans en dat is net zo kortzichtig als 'deze mensen hier zijn'. Alleen omdat je een moeilijke jeugd gehad hebt, heb je nog niet de wijsheid in pacht. Geloof me, er zijn hier genoeg mensen die hier een moeilijke jeugd gehad hebben en meer ervaring hebben met heroine dan jij. Dit soort naïviteit is dus juist het punt. Je posts zijn gefrustreerd en eenzijdig, wat aangeeft dat je nog veel te leren hebt. Oftewel, raak niet te overmoedig. Maarja, het is jouw leven, ken je verder toch niet. Je zal er waarschijnlijk toch niet naar me luisteren, maarja toch beter een poging gewaagd dan niet.

Good luck
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#15
lysergine25 zei:
Inhoudelijk ga ik niet in op heroine reports, ik weet namelijk allang dat het veel meer is dan alleen maar een warme gloed.
Klik om te vergroten...

Nou, hoe hapklaar en goudeerlijk wil je het hebben...
b
buubdamanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het een rare discussie.
Je doet net alsof het goed is als je gematigd heroïne kan gebruiken. Nou news to sender, wekelijks heroine gebruik langdurig is ook k*nkerslecht slecht voor je.



Verder, heb je het imniddels al gehaald bij een andere dealer??
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jullie noemen weer allemaal andere factoren die ik mee heb gewogen in mijn oordeel. Ik kan die dingen zelf ook wel bedenken. Ik reageer zo op die berichten omdat ik het gevoel heb dat jullie denken dat ik mezelf niet bewust ben van al die risico's. Ik kan zelf ook denken, dat is ook de reden dat ik nogal moe word van de mensen die pretenderen met iets nieuws te komen.

Wat ik haal uit deze discussies? Eigenlijk helemaal niks. Behalve dat ik besef dat er zelfs onder drugsgebruikers nog een enorm taboe op heroïne heerst.

Verder is wekelijks gebruik van heroïne lichamelijk en geestelijk absoluut niet schadelijk. Ik heb geen idee waar je gelezen hebt dat het wel zo is, maar ik kan je vertellen dat het niet klopt. Ik kan me beroepen op meerdere betrouwbare bronnen.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#18
:wave:
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#19
Areyouexperienced? zei:
:wave:
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je inbreng. Geweldig dat je jezelf zo belangrijk maakt.
D
DazeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jeetje.
Snel op je teentjes getrapt.
Ontwenningsverschijnselen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...111213141516
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."