Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
61 weergaven
18-5-2026
M
MissNLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wil je feiten?

De beginselen van een verslaving kunnen alsvolgt wetenschappelijk onderbouwt worden:
1 De meest eenvoudige vorm van klassieke conditionering (pavlov) verwijst naar Aristoteles' 'wet van contiguïteit'. In essentie zei hij:
"Als twee zaken herhaaldelijk gelijktijdig voorvallen zal na verloop de aanwezigheid van het ene ons aan het andere herinneren."

2 Bij operante conditionering legt een organisme een verband tussen een stimulus (prikkel) en een respons (reactie) als gevolg van de gevolgen die de respons heeft (A én B als gevolg van C). Of met andere woorden, de gevolgen die de respons heeft treedt hier op als bekrachtiger (Engels: reinforcer). Het organisme legt een associatie tussen een bepaalde situatie en een bepaald gedrag als gevolg van de gunstige of ongunstige consequenties die dat gedrag in die situatie heeft. Gedrag dat wordt aangeleerd en vervolgens in stand wordt gehouden door de gevolgen van dat gedrag, werd door B.F. Skinner operant gedrag genoemd. Zijn de gevolgen van het gedrag gunstig, dan neemt de kans toe dat datzelfde gedrag opnieuw wordt vertoond wanneer de omstandigheden zich herhalen

3 In de laatste, terminale, fase krijgen mensen ongeveer 50 -100 mg morfine per dag, om te sterven (innerlijke rust en evt ademhalingsdepressie). Morfine is de afvalstof van heroïne, kun je nagaan wat heroïne met je lichaam moet doen..

4 De hersenen herkennen de stof en koppelt de herkenning aan een bijv een stemming. beland je vervolgens in die stemming dan gaat je lichaam automatisch om de stof vragen. dat is de verslaving, en daar doe je niks tegen. Vandaar: eenmaal een heroïne gebruiker, altijd een gebruiker.

en dit zijn nog maar enkele feiten waaruit blijkt dat je het niet onder controle hebt,..
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#2
waarom meteen met je eerste post op dit forum iemand de les lezen, hij heeft zijn beweegredenen erbij gezet.

en ik vind als je wilt weten wat een bepaald goed doet, moet je het proberen als je er echt zeker van. zo was ik 3,5 jaar geleden zeker van dat ik hero maar 1 keer ging gebruiken, nou daar heb ik van geleerd hoor, twee jaar lang bijna dagelijks gebruikt. en nu weet ik ook dat ik dit goed nooit meer hoef.

ik heb er van geleerd. en hij komt er zelf wel achter misschien word ie verstandig en kapt ie er nu mee, en anders leert ie het wel met de harde hand. hij komt er vanzelf wel achter.

ik heb verder ook geen respect voor het recreatieve gebruik van dit goedje.

en dit is het sub-forum tripreports, waarom zou daar geen report over morfine/hero on mogen, ik denk dat er zat mensen zijn die het nog nooit hebben gebruikt maar wel interessant vinden om eens van een gebruiker te horen/ te lezen hoe die ervaring is.

en dat was mijn zegje
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat is echt ziek dat een middeltje dat met je klaar kan spelen. Zul je maar binnen krijgen zonder dat je het weet..... :(
l
leppehLid
01-01-2024, 00:00
#4
MissN zei:
Wil je feiten?

De beginselen van een verslaving kunnen alsvolgt wetenschappelijk onderbouwt worden:
1 De meest eenvoudige vorm van klassieke conditionering (pavlov) verwijst naar Aristoteles' 'wet van contiguïteit'. In essentie zei hij:
"Als twee zaken herhaaldelijk gelijktijdig voorvallen zal na verloop de aanwezigheid van het ene ons aan het andere herinneren."

2 Bij operante conditionering legt een organisme een verband tussen een stimulus (prikkel) en een respons (reactie) als gevolg van de gevolgen die de respons heeft (A én B als gevolg van C). Of met andere woorden, de gevolgen die de respons heeft treedt hier op als bekrachtiger (Engels: reinforcer). Het organisme legt een associatie tussen een bepaalde situatie en een bepaald gedrag als gevolg van de gunstige of ongunstige consequenties die dat gedrag in die situatie heeft. Gedrag dat wordt aangeleerd en vervolgens in stand wordt gehouden door de gevolgen van dat gedrag, werd door B.F. Skinner operant gedrag genoemd. Zijn de gevolgen van het gedrag gunstig, dan neemt de kans toe dat datzelfde gedrag opnieuw wordt vertoond wanneer de omstandigheden zich herhalen

3 In de laatste, terminale, fase krijgen mensen ongeveer 50 -100 mg morfine per dag, om te sterven (innerlijke rust en evt ademhalingsdepressie). Morfine is de afvalstof van heroïne, kun je nagaan wat heroïne met je lichaam moet doen..

4 De hersenen herkennen de stof en koppelt de herkenning aan een bijv een stemming. beland je vervolgens in die stemming dan gaat je lichaam automatisch om de stof vragen. dat is de verslaving, en daar doe je niks tegen. Vandaar: eenmaal een heroïne gebruiker, altijd een gebruiker.

en dit zijn nog maar enkele feiten waaruit blijkt dat je het niet onder controle hebt,..
Klik om te vergroten...

Met de conclusie in je vierde punt ga je de fout in. Een verslaafde is iets anders dan een gebruiker. Als een verslaafde niet toegeeft aan zijn cravings, dan is hij geen gebruiker. Ook zijn Skinner's mechanische stimulus-respons theorieën nogal achterhaald... Voortaan eerst even verdiepen voor je gaat copypasten van wikipedia ;x
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Binnenkort aan de Fentanyl :grin:
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#6
MissN zei:
Wil je feiten?

De beginselen van een verslaving kunnen alsvolgt wetenschappelijk onderbouwt worden:
1 De meest eenvoudige vorm van klassieke conditionering (pavlov) verwijst naar Aristoteles' 'wet van contiguïteit'. In essentie zei hij:
"Als twee zaken herhaaldelijk gelijktijdig voorvallen zal na verloop de aanwezigheid van het ene ons aan het andere herinneren."

2 Bij operante conditionering legt een organisme een verband tussen een stimulus (prikkel) en een respons (reactie) als gevolg van de gevolgen die de respons heeft (A én B als gevolg van C). Of met andere woorden, de gevolgen die de respons heeft treedt hier op als bekrachtiger (Engels: reinforcer). Het organisme legt een associatie tussen een bepaalde situatie en een bepaald gedrag als gevolg van de gunstige of ongunstige consequenties die dat gedrag in die situatie heeft. Gedrag dat wordt aangeleerd en vervolgens in stand wordt gehouden door de gevolgen van dat gedrag, werd door B.F. Skinner operant gedrag genoemd. Zijn de gevolgen van het gedrag gunstig, dan neemt de kans toe dat datzelfde gedrag opnieuw wordt vertoond wanneer de omstandigheden zich herhalen

3 In de laatste, terminale, fase krijgen mensen ongeveer 50 -100 mg morfine per dag, om te sterven (innerlijke rust en evt ademhalingsdepressie). Morfine is de afvalstof van heroïne, kun je nagaan wat heroïne met je lichaam moet doen..

4 De hersenen herkennen de stof en koppelt de herkenning aan een bijv een stemming. beland je vervolgens in die stemming dan gaat je lichaam automatisch om de stof vragen. dat is de verslaving, en daar doe je niks tegen. Vandaar: eenmaal een heroïne gebruiker, altijd een gebruiker.

en dit zijn nog maar enkele feiten waaruit blijkt dat je het niet onder controle hebt,..
Klik om te vergroten...

Ja, als ik chocolademelk 1x heb gedronken en het heel lekker vind en het daarna een 2e keer drink en daar een positieve associatie bij krijg, kan ik er nooit meer vanaf blijven.
Dit zijn inderdaad hoe het kan gaan, maar niet hoe het hoeft te gaan. Er zijn zat ooitgebruikers van heroïne. Ga geen dingen beweren die niet waar zijn.
P
PlimuLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berbatov zei:
Ik heb geen zin om me hier steeds te gaan verdedigen. Is dit geen drugsforum?
Alsof jullie gebruik niet risicovol is. Hypocriet!

Dit zijn de laatste woorden die ik hier aan besteed. Ik weet wat ik doe en jullie weten dat niet. Jullie roepen maar wat.
Klik om te vergroten...

het trip ego komt eraan
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mooi omschreven, vroeg me al af hoe het was.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet het zelf ooit te proberen.
De nieuwsgierigheid is er, maar zoals hier al gezegd is moet je er inderdaad een rotsvast karakter voor hebben denk ik. Ik hoop dat het leuk voor je blijft en dat je geen problemen krijgt x).
B
B-JunkLid
01-01-2024, 00:00
#9
blijf bij je gedachte om het nooit te gaan proberen !!

vroeger was ik totaal tegen drugs !
typisch : ben ik een relatie aangegaan met een heroineverslaafde
typisch: ben ik het zelf ook gaan doen..

vanaf de eerste trekjes was ik verkocht !
het WAAAUW gevoel was overtreffend !

en ik doe het nog steeds, ook al heb ik gezien wat het allemaal met een mens kan doen..

mijn vriend heeft 2 gewapende overvallen gepleegd om zijn (drugs)schulden te kunnen afbetalen, en om nieuwe drugs te kunnen financieren..

zo zie je maar..

we denken sterk te zijn, maar we zijn het niet..
ale, ik toch niet, hoe het bij jullie zit, no idea..
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Heb deze hele topic gelezen.
Uiteindelijk is (bijna) iedere mens hypocriet & belust
op sensatie & drama van anderen.
7
7:28-11-12-17Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Chill report, klikt wel aangenaam die hero.

Maar zo lang ik niet weet hoe het voelt weet ik ook niet wat ik mis dus maakt het niet uit dus doe ik het niet.
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Een drug als hero recreatief gebruiken? Ik wens je succes, maar ik zou toch oppassen.
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar iedereen weet dat hero heel gevaarlijk is en de reacties die je kreeg zijn niet echt positief.
Neem de wijze raad van de mensen die er spijt van hebben, en doe er iets mee :wink:
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#13
7:28-11-12-17 zei:
Chill report, klikt wel aangenaam die hero.
Klik om te vergroten...

Lees je er maar eens goed over zin. Heroine kun je recreatief gebruiken, maar bijna honderd procent van de gebruikers neigt naar een verslaving (in meer of mindere mate) te glijden. Ik zou zeggen ... don't try! :rock:
7
7:28-11-12-17Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Flameon zei:
7:28-11-12-17 zei:
Chill report, klikt wel aangenaam die hero.
Klik om te vergroten...

Lees je er maar eens goed over zin. Heroine kun je recreatief gebruiken, maar bijna honderd procent van de gebruikers neigt naar een verslaving (in meer of mindere mate) te glijden. Ik zou zeggen ... don't try! :rock:
Klik om te vergroten...

dude ik zeg ik dezelfde post juist dat ik het niet zou gaan gebruiken xD gekke man
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Interessant reportje!
Ik blijf maar van de hero af. Als ik dan toch iets mind-blowings wil doe ik wel een keer doornappel ofzo :P
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks. Ik gebruik ook wel eens GHB als vervanger. Bevalt iets minder maar is wel ok.
Klik om te vergroten...


Ben bang dat je op deze boot zit.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#17
soldiermoney zei:
Interessant reportje!
Ik blijf maar van de hero af. Als ik dan toch iets mind-blowings wil doe ik wel een keer doornappel ofzo :P
Klik om te vergroten...

Goed plan, dat is echt véél minder gevaarlijk dan heroïne. Schrijf je een tripreportje voor ons? Of laat je dat anders één van je nabestaanden doen?
s
soldiermoneyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rabbithole zei:
soldiermoney zei:
Interessant reportje!
Ik blijf maar van de hero af. Als ik dan toch iets mind-blowings wil doe ik wel een keer doornappel ofzo :P
Klik om te vergroten...

Goed plan, dat is echt véél minder gevaarlijk dan heroïne. Schrijf je een tripreportje voor ons? Of laat je dat anders één van je nabestaanden doen?
Klik om te vergroten...

Als ik het ga doen schrijf ik zeker een tripreport! Het zal nog wel een tijd duren voordat ik er klaar voor ben om het te doen. Even wachten op de juiste tijd en omstandigheden :P
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#19
soldiermoney zei:
Rabbithole zei:
soldiermoney zei:
Interessant reportje!
Ik blijf maar van de hero af. Als ik dan toch iets mind-blowings wil doe ik wel een keer doornappel ofzo :P
Klik om te vergroten...

Goed plan, dat is echt véél minder gevaarlijk dan heroïne. Schrijf je een tripreportje voor ons? Of laat je dat anders één van je nabestaanden doen?
Klik om te vergroten...

Als ik het ga doen schrijf ik zeker een tripreport! Het zal nog wel een tijd duren voordat ik er klaar voor ben om het te doen. Even wachten op de juiste tijd en omstandigheden :P
Klik om te vergroten...

Hij bedoelt meer dat datura best wel gevaarlijk stofje is denk :rolleyes:
D
DrientjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
First, Rabbithole is een zij (zelf gecheckt zondag) en twee, je krijgt van datura geen mindfucks datura fuckt zo hard met je dat je het verschil met echt en niet echt niet kan onderscheiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."