Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
D
DazeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is me opgevallen dat dit gesprek al maandenlang aan de gang is.
Je begon deze topic om je ervaring te delen, het was een trip-report. Maar al gauw bleek dat men naast de "hé-goed-geschreven-man"-berichten, meer geinteresseerd waren in jouw ogenschijnlijk sluipende heroine verslaving. Fel reagerend op dat ene zinnetje van bijsmokkelen en de overziene gevaren van heroine, reageer jij op je beurt weer (fel) terug op andermans gebrek aan onderbouwing en kortzichtigheid. En wanneer men wel onderbouwd en ervaringsrijk is, ga je door over waarom het jou wel lukt en je levenslust en hoe belezen je erover bent. Ruw weg 90 procent van alle dialogen gaan zo en in 10 procent zeggen er mensen dat ze er wel in geloven, dat jij het wel kan. Vervolgens reageer je daar positief op.

Nu is mijn vraag, wat haal jij nou eigenlijk uit deze dialogen?

Gezien de mensen die het niet met je eens zijn, niet genoeg weten over jouw situatie of ongeinformeerd en/of kortzichtig zijn en de mensen die het wel eens zijn, niet echt verschil kunnen maken in hoe jij omgaat met jouw gebruik, want zelf weet je het natuurlijk het best.
Ik bedoel dit ook helemaal niet aanvallend of wat dan ook, ik vroeg me alleen af waarom je in gesprek gaat met mensen hier al maanden lang, als ze je veelal frustreren.

Ik heb nog nooit heroine gebruikt, dus ik heb waarschijnlijk niet veel nuttigs toe te voegen volgens jou, en ook al had ik dat, wat dan nog, toch?
D
DirEnGreyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het gaat me niet eens om het feit dat 't heroine is, maar om het feit hoe je reageert, dat zegt al genoeg. Beter ban je niet gelijk alle dingen die niet met jouw mening samengaan, want jij geeft die dingen ook geen kans en dat is net zo kortzichtig als 'deze mensen hier zijn'. Alleen omdat je een moeilijke jeugd gehad hebt, heb je nog niet de wijsheid in pacht. Geloof me, er zijn hier genoeg mensen die hier een moeilijke jeugd gehad hebben en meer ervaring hebben met heroine dan jij. Dit soort naïviteit is dus juist het punt. Je posts zijn gefrustreerd en eenzijdig, wat aangeeft dat je nog veel te leren hebt. Oftewel, raak niet te overmoedig. Maarja, het is jouw leven, ken je verder toch niet. Je zal er waarschijnlijk toch niet naar me luisteren, maarja toch beter een poging gewaagd dan niet.

Good luck
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#3
lysergine25 zei:
Inhoudelijk ga ik niet in op heroine reports, ik weet namelijk allang dat het veel meer is dan alleen maar een warme gloed.
Klik om te vergroten...

Nou, hoe hapklaar en goudeerlijk wil je het hebben...
b
buubdamanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het een rare discussie.
Je doet net alsof het goed is als je gematigd heroïne kan gebruiken. Nou news to sender, wekelijks heroine gebruik langdurig is ook k*nkerslecht slecht voor je.



Verder, heb je het imniddels al gehaald bij een andere dealer??
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jullie noemen weer allemaal andere factoren die ik mee heb gewogen in mijn oordeel. Ik kan die dingen zelf ook wel bedenken. Ik reageer zo op die berichten omdat ik het gevoel heb dat jullie denken dat ik mezelf niet bewust ben van al die risico's. Ik kan zelf ook denken, dat is ook de reden dat ik nogal moe word van de mensen die pretenderen met iets nieuws te komen.

Wat ik haal uit deze discussies? Eigenlijk helemaal niks. Behalve dat ik besef dat er zelfs onder drugsgebruikers nog een enorm taboe op heroïne heerst.

Verder is wekelijks gebruik van heroïne lichamelijk en geestelijk absoluut niet schadelijk. Ik heb geen idee waar je gelezen hebt dat het wel zo is, maar ik kan je vertellen dat het niet klopt. Ik kan me beroepen op meerdere betrouwbare bronnen.
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave:
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#7
Areyouexperienced? zei:
:wave:
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je inbreng. Geweldig dat je jezelf zo belangrijk maakt.
D
DazeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jeetje.
Snel op je teentjes getrapt.
Ontwenningsverschijnselen?
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#9
DirEnGrey zei:
Het gaat me niet eens om het feit dat 't heroine is, maar om het feit hoe je reageert, dat zegt al genoeg. Beter ban je niet gelijk alle dingen die niet met jouw mening samengaan, want jij geeft die dingen ook geen kans en dat is net zo kortzichtig als 'deze mensen hier zijn'. Alleen omdat je een moeilijke jeugd gehad hebt, heb je nog niet de wijsheid in pacht. Geloof me, er zijn hier genoeg mensen die hier een moeilijke jeugd gehad hebben en meer ervaring hebben met heroine dan jij. Dit soort naïviteit is dus juist het punt. Je posts zijn gefrustreerd en eenzijdig, wat aangeeft dat je nog veel te leren hebt. Oftewel, raak niet te overmoedig. Maarja, het is jouw leven, ken je verder toch niet. Je zal er waarschijnlijk toch niet naar me luisteren, maarja toch beter een poging gewaagd dan niet.

Good luck
Klik om te vergroten...
Idd. Overmoedigheid heerst.
Heroine is nieuw voor je en je weet gewoon niet hoe je erop reageert. Dan kan je nog zo sterk in je schoenen staan, etc, je weet gewoon niet of je later verslaafd wordt. Dit kun je gewoon niet met 100 procent zeggen dat je dat niet wordt omdat je nog maar in de beginfase zit. Wie weet veranderd je denken wel. Dan kun je nog zo bewust van de risico's zijn, ook jij kan verslaafd raken. Het is naief om te zeggen dat je het zo wel in de hand kan blijven houden. Als je het over een jaar nog zo in de hand kan houden denk ik dat je dit wel kunt zeggen.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#10
Daze zei:
Jeetje.
Snel op je teentjes getrapt.
Ontwenningsverschijnselen?
Klik om te vergroten...

Haha, dit bericht maakt me best wel aan het lachen. Wat een expert hier.
Jongens, ik heb geen zin in deze eindeloze discussie van dit onwijs lage niveau. Dit is dan ook mijn laatste bericht hier. Dit gaat nergens meer over.

Als jullie hiermee denken dat jullie gelijk hebben geef ik jullie dat bij dezen. Gefeliciteerd.

Mochten mensen -in plaats van deze nonsens- iets serieus te vragen hebben mogen ze altijd een privébericht sturen. In privéberichten heb ik in tegenstelling tot hier heel diepgaande conversaties gevoerd waarin in mijn hart ook opende. Overigens steunen al die mensen net als alle mensen uit mijn persoonlijke omgeving me met dit besluit.
Het zijn vooral de mensen die niks over heroïne en over mij weten die lukraak vooroordelen en nonsens uitkramen.
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Berbatov zei:
Daze zei:
Jeetje.
Snel op je teentjes getrapt.
Ontwenningsverschijnselen?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
hmm jammer.. Ik vind dit anders best een leuke discussie :).

Maar goed. Als ik nog één ding mag toevoegen: Als er ergens een taboe over terecht is dan is dat voor mij bij heroine wel. Onderbouwing?:
* enkele familieleden zijn er zwaar aan verslaafd geweest. Zij gaven wel toe enkele te kennen die het gebruik in de hand wisten te houden maar dit waren mensen die het 2 a 3 keer geprobeerd hebben of met minimaal een half jaar pauze ertussen. Jij hebt vaker geprobeerd.
* Laatst een documentaire gezien over heroinegebruikers en die vertelden allemaal dat "hoe sterk je ook denkt te zijn' als je ermee doorgaat raak je hooked". Natuurlijk zijn het wel de junks aan wie dat gevraagd wordt maar toch, ze wilden allemaal stoppen maar konden niet.
* ze kregen allemaal steeds meer schijt overal aan en DAT is juist het gevaarlijke want dan krijg je misschien ook schijt aan dat frequente heroinegebruik.
* WAAROM denk je dat heroine zo'n taboe is? Voorzichtigheid geboden dus.
* Een googeltje hier, een drugsinfoteampje daar en je leest zowat overal dat het gevaarlijk is en zeer verslavend.

Overigens beweer ik niet dat je verslaafd bent omdat ik je niet ken. Maar ik denk (let op, denk) dat je er wat te luchtig mee omgaat. En die gedachte is gebasseerd op o.a. bovenstaande dingen.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
maxpayne zei:
Berbatov zei:
Daze zei:
Jeetje.
Snel op je teentjes getrapt.
Ontwenningsverschijnselen?
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
hmm jammer.. Ik vind dit anders best een leuke discussie :).

Maar goed. Als ik nog één ding mag toevoegen: Als er ergens een taboe over terecht is dan is dat voor mij bij heroine wel. Onderbouwing?:
* enkele familieleden zijn er zwaar aan verslaafd geweest. Zij gaven wel toe enkele te kennen die het gebruik in de hand wisten te houden maar dit waren mensen die het 2 a 3 keer geprobeerd hebben of met minimaal een half jaar pauze ertussen. Jij hebt vaker geprobeerd.
* Laatst een documentaire gezien over heroinegebruikers en die vertelden allemaal dat "hoe sterk je ook denkt te zijn' als je ermee doorgaat raak je hooked". Natuurlijk zijn het wel de junks aan wie dat gevraagd wordt maar toch, ze wilden allemaal stoppen maar konden niet.
* ze kregen allemaal steeds meer schijt overal aan en DAT is juist het gevaarlijke want dan krijg je misschien ook schijt aan dat frequente heroinegebruik.
* WAAROM denk je dat heroine zo'n taboe is? Voorzichtigheid geboden dus.
* Een googeltje hier, een drugsinfoteampje daar en je leest zowat overal dat het gevaarlijk is en zeer verslavend.

Overigens beweer ik niet dat je verslaafd bent omdat ik je niet ken. Maar ik denk (let op, denk) dat je er wat te luchtig mee omgaat. En die gedachte is gebasseerd op o.a. bovenstaande dingen.
Klik om te vergroten...

+1, vooral deze ' ze kregen allemaal steeds meer schijt overal aan en DAT is juist het gevaarlijke want dan krijg je misschien ook schijt aan dat frequente heroinegebruik ' kan ik me heel erg goed in vinden ( geen ervaring, maar kan me dit heel goed voorstellen ). Ook moet je oppassen met grote tegenslagen, zodra je een zeer grote tegenslag ( verlies familielid of iets dergelijks ) krijgt te verwerken zal het misschien zeer lastig zijn de heroïne te laten liggen.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat is het nu net. Zodra je Hero kent, zal het in moeilijke situaties een uitkomst kunnen bieden. Je weet wel, zo'n moment dat je rationele denken je even in de steek laat.

Ik ben er zelf van overtuigt dat niets voor niets is. Dus ook een verslaving heeft zo zijn nut!

Maxpayne geeft een jaar als 'zekerheid' aan. Ik denk dus niet zozeer in tijd maar in situaties.

:wave:
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vergeten: 'a heroin addiction is for life'.
Dit is iets wat veel mensen zeggen en een familielid van mij die dus verslaafd is geweest 7 jaar geleden geeft nog steeds toe dat de heroine nog steeds in zijn hoofd speelt af en toe. Hij kan er goed van afblijven nu maar de drang is aldoor nog een beetje aanwezig.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Eenmaal bevangen door de draak, ben je gevangen voor het leven.
D
De MosselmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat mij opvalt aan dit topic is dat TS zich enorm ergert aan oordelen van anderen. Anderen weten niet hoe jij in je schoenen staat, mensen weten niet wat Heroine met jou doet etc.. Ik snap dat die oordelen op jou aankomen als aanval, maar ik wil je toch even meenemen naar een oude post van jezelf:

Berbatov zei:
Jij oordeelt nogal snel over een persoon wat je helemaal niet kent, en ik ben ervan overtuigd dat het mijn leven niet kapot zal maken. Mensen die hero proberen zijn meestal van die trieste mensjes die het leven niet zien zitten en op deze manier een uitvlucht zoeken. Ze raken verslaafd omdat ze toch al schijt hebben aan alles. Ik ben er niet zo eentje. Mijn persoonlijkheid is sterker dan een rots.
Klik om te vergroten...

Hier pak je iemand aan op zijn oordeel dat hij over jou heeft (nota bene uit bescherming, misschien wel voor iets dat voor hem/haar onbekend is maar toch) terwijl je in de zin erop ALLE Heroïne gebruikers ervan beschuldigd zielige mensen zonder sterke persoonlijkheid te zijn. Maar wie geeft jou dan het recht om wél te kunnen oordelen over heroïne gebruikers? Omdat jij toevallig een zeldzaam exemplaar bent dat (wellicht nog) niet verslaafd bent? Denk je dat dat alleen met de persoonlijkheid van hem/haar te maken heeft? Dat kan met zo verschrikkelijk veel zaken te maken hebben waar wij ons niet eens bewust van KUNNEN zijn.


Dat dit hypocriet is zal ik je niet in je gezicht wrijven, zie deze reactie als een spiegel. Uiteindelijk oordelen we allemaal dus neem het voor lief dat mensen jou hier bestempelen als heroïne-verslaafd als je echt overtuigd bent van jou rotssterke persoonlijkheid, en hou dit topic in leven voor diegene die net als jou er 100% bewust van zijn niet verslaafd te raken aan heroïne. Alleen zo kun je werken aan het enorme taboe dat op heroïne heerst, zoals je in 1 van je laatste posts vermeld. Mensen kennen namelijk alleen maar het beeld van de eigenwijze heroïne-verslaafde, die uiteindelijk in een kliniek opgenomen moeten worden.

Ben je echt zo overtuigd van je gelijk? Hou je topic dan in leven voor diegene die zonder dit soort topics wellicht op het randje van de afrgrond komen te staan :wink: Er heerst, zelfs onder doorgewinterde drugs gebruikers, vaak maar 1 beeld van heroïne-gebruikers en dat is er 1 van junks met een straatkant. Jij bent blijkbaar niet zo, super.. Make the change! Daar is dit forum voor.


(ik ben overigens zelf geen (geinteresseerd) gebruiker van heroïne)
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#17
mooi reportje.
spijtig dat je je zo slecht voelde toen je die morfine had genome
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het volgende berichtje kreeg ik in mijn inbox.

iemand zei:
Ik had een vraagje. Weet jij waar je in een redelijk normale omgeving bruin kan krijgen? Ik ben een gesettelde drugs gebruiker en ga binnenkort met een groep vrienden een keer chinezen. We weten alleen niet waar je dit kan krijgen. Het word bij ons in de omgeving niet gebruikt..
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk heeft deze onverlaat onze personages verward..
g
geekosLid
01-01-2024, 00:00
#19
dan moet je em toch gewoon doorverwijzen speeseend? :tongueout:

In elk geval, Berbatov post hier blijkbaar niet meer en misschien is dat maar best ook, een topic van 1 tegen allen is niet echt productief. Toch nog veel succes gewenst, ik hoop echt dat je niet hooked geraakt en het slecht zal laten aflopen zoals anderen.

Daarom is de discussie toch wel nuttig, misschien is het wel zo dat je niet wil luisteren naar ons maar het feit alleen al dat je de comments toch nog leest (of las) betekent toch dat je er nog belang aan hecht (of hechtte). Respect and have fun!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh, had ik dat niet getikt? Ik heb deze doorverwezen naar de juiste 'personage'.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."