Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een goed idee voor een dergelijk subforum vind ik. Het is zeer interessante materie, lucide dromen, OBE's en NDE's, Maar een NDE hoeft niet hetzelfde te zijn als een Ego-oplossing toch? bij een NDE is het namelijk ook zo dat je daadwerkelijk bijna dood gaat, op fysiek vlak, terwijl een ego-oplossing volgens mij alleen dat gevoel is op mentaal vlak, fysiek is er dan (haast) niks mis. Dat van die realitychecks is misschien wel een goed idee ja om is een tijdje te doen, denk alleen dat ik er heel slecht in ben om het consequent te doen, wat juist zo belangrijk is erbij"
"Mindless zei: Timmie94 zei: Maar een NDE hoeft niet hetzelfde te zijn als een Ego-oplossing toch? bij een NDE is het namelijk ook zo dat je daadwerkelijk bijna dood gaat, op fysiek vlak, terwijl een ego-oplossing volgens mij alleen dat gevoel is op mentaal vlak, fysiek is er dan (haast) niks mis. Klik om te vergroten... Uiteindelijk is dit natuurlijk lastig om te zeggen, aangezien mensen hun ervaringen niet werkelijk kunnen delen. Maar als ik die verhalen van mensen lees over hun NDE, dan komt dat vaak erg overeen met mijn eigen ervaringen op psychedelica. Wat je dan vaak wel ziet, is dat een bijvoorbeeld religieus persoon de boel dan een religieus tintje geeft, met dat ze Jezus ontmoetten en dergelijke. Waarschijnlijk is veel hiervan interpretatie achteraf (van de identiteit met al zijn culturele bagage). Maar bij een ego-oplossing zie je dat er niets fysieks bestaat. In één keer doorzie je de illusie van materie. Er bestaat geen materie, het heeft nooit bestaan en het kan ook nooit bestaan. Als er geen materie bestaat, kan er ook geen lichaam bestaan zoals wij denken dat dit bestaat en vervalt het hele concept van de dood ook. Ja, uiteraard houdt het lichaam op een dag op met ademen, maar zegt dat wat over jou (bewustzijn)? We nemen aan van wel, want we nemen aan dat we het lichaam zijn. M.a.w. er is identificatie met het lichaam. Het lichaam bestaat in tijd, terwijl jij de waarnemer van tijd bent en daar tegelijkertijd compleet los van staat. Een ego-oplossing is wel wat meer dan alleen een gevoel op mentaal vlak. Het is veel meer het besef dat jij als persoon niet werkelijk bestaat en je werkelijke identiteit het bestaan zelf is. En dat alles en iedereen in het universum datzelfde bestaan is. Klik om te vergroten... Ja ik zei het misschien iets oppervlakkiger dan dat het daadwerkelijk is natuurlijk. jij verwoord het net even wat beter dan ik Want inderdaad wat je zegt, je hebt het gevoel niet te bestaan alszijnde lichaam/persoon en alleen je werkelijke indentiteit het bestaan is. Ik heb ook wel redelijk veel over NDE's gelezen en lijkt het soms wel in de buurt te komen van psychedelische ervaringen, ongetwijfeld. Maar ik dacht dat ze juist die termen verschillend/los van elkaar gebruikten om aan te tonen of het daadwerkelijk om een levensbedreigende situatie gaat of niet. "Met een bijna-doodervaring (gewoonlijk afgekort tot BDE) wordt een ervaring bedoeld in een veranderde bewustzijnsstaat tijdens een reële levensbedreigende situatie, het gaat dus om het daadwerkelijk nabij de dood zijn." - wiki Ik vind het mooi hoe jij die dingen altijd weet te verwoorden mindless, voor sommigen zal het ongetwijfeld redelijk 'zweverig' klinken allemaal maar ik kan me er wel in vinden en dan kan jij het net ff beter uitleggen :P"
"Mindless zei: Echt eens LSD proberen. In tegenstelling tot dingen als truffels heb je met LSD zelf de controle (mits je dosis laag of normaal is), je hebt constant energie en wilt dus ook bewegen, je kan er prima sociaal mee doen, het duurt lekker lang (10-12 uur) dus geen zorgen met bij doseren, muziek is ON-OVER-TROFFEN met LSD en je hebt praktisch geen kater. Wel dus een lage dosis. Minder dan 60 microgram en in ieder geval niet meer, zou ik doen. En inderdaad eerst thuis eens uitproberen, dan weet je wat 't is. Het blijft psychedelica, dus het is wel wat anders dan mdma natuurlijk. Klik om te vergroten... Heb jij(of iemand) dan ook ervaring met lsd op een festival, of alleen met gebruik in thuis situatie? ikzelf moet nog zegels testen op hun sterkte, dus zat er misschien aan te denken om 1/4e of 1/2e zegel te testen op een (techno/techhouse/deephouse) festival een keertje. Dan kan ik ook misschien een keertje van de mdma afblijven. Plus dat het me gewoon ook heel leuk lijkt om een festival is een keer anders mee te maken dan met mdma/4fa op. en dit festival duurt lang (1200 tot 0600) en wil niet om 2200 al te erg naar de getver zijn :P (jaja, doseren kun je leren )"
"Thnx cheiron! Ikzelf zat aan 1/4e te denken, dat zou dan 37ug moeten zijn. Of zou dat net teveel zijn? Beter 1/5e of 1/6e . Ik ken die ervaring met mdma, had toen zelf maar 70ug op maar was niet fijn in de comedown nee. Het ligy er denk ik ook aan wat voor weer t wordt. Als t.mooi is dan ga ik t miss wel proberen. Als het niet zonnig wordt sws niet denk ik,"
"ik heb het geprobeerd, een lichte dosis lsd (40ug) op een festival. Het beviel me in eerste instantie echt super, de euforie die ik had was ongekend. echt nog 10x beter gevoel dan xtc. met mijn ogen dicht dansen was echt . helaas wist ik na een tijdje gewoon niet meer wat ik met mijn benen aanmoest, ik wou heel graag dansen, maar mn benen voelde zo raar aan dat ik ook heel graag wou liggen. Dan maar rondje lopen, ik liep heerlijk bouncend, met een grijns van oor tot oor, en met mn armen van voor naar achter 'slingerend'. werd toen nog aangesproken door twee jonge dames, die zeiden dat ze zooo vrolijk van mij werden, van mijn doen en laten hier werd ik ook weer super blij van. ben na een rondje maar gaan chillen in het zonnetje en daar nieuwe interessante mensen ontmoet waar ik zo'n 2/3 uur mee heb zitten praten en een klein beetje hasj heb gerookt. Ik merkte dat ik me echt veel meer aangetrokken voelde tot de natuur, ik keek omhoog, door de takken en bladeren van een boom en vond dat zo een ongelooflijk mooi beeld. Het voelde echt aan als een super intense high, maar was ook wel goed mellow. zo'n vier uur na inname van de lsd toch ook maar gaan snoepen erbij, begonnen met 90mg, wat me niet zozeer meer energie gaf, ik voelde me nog steeds redelijk mellow maar was toch ook wel goed 'space'/high. in de loop van de avond wel meer gaan snoepen dus toen kon ik niet goed meer zeggen of de space meer van de xtc kwam of van de lsd, maar denk dat al snel de mdma begon te overheersen, wat niet erg was, zo'n 6/7uur na inname. al met al was het zeker een hele interessante ervaring, of ik het weer zou doen weet ik nog niet, dit was misschien ook niet echt het geschikte festival ervoor. of de volgende keer nog net iets lager gaan zitten, rond de 30ug. Ik heb wel zitten twijfelen om nog eens 40ug erbij te nemen, maar ben achteraf blij dat ik dat niet heb gedaan en in plaats daarvan maar aan het snoepgoed ben gegaan, ik denk dat 80 me te veel was geworden, aangezien ik nu al last had van 'wat ik moet met mn ledematen aan', dat heb ik overigens bijna altijd tijdens een (truffel) trip. Of het had me net over dat randje geholpen en kon ik beter begrijpen dat ik dat voelde aangezien ik dan toch een 'redelijke' dosis zou hebben. eerst maar eens goed doen (150ug denk ik) in een thuis setting. Is het al augustus?"
"Ja daar zeg je wel wat mindless, vooral over die euforie, hij voelde zoveel natuurlijker aan. En over het algemeen chill je idd wel wat meer met psychedelica. Het was een te kleine dosis om echt van een flip te spreken denk ik alhoewel het welredelijk vloeiend in.elkaar.leek over te lopen. Ik zat er aan te denken om na 2/2,5u nog bij te nemen, dan werkt het nog wel als versterkend toch?. Maar goed dat ik dat maar niet heb gedaan. Volgende keer miss 30ug proberen idd. Het was wel grappig als mensen /vrienden vroegen wat ik op had. "ja een kwartje" zo jij gaat dan al lekker van een kwartje. "ja een kwartje LSD""
"ik heb hem trouwens gewoon in vieren geknipt, ik had geen tijd meer om zon druppelaar te halen en te experimenteren.. Mindless zei: En de euforie is vooral veel natuurlijker ja. Van die pure onschuldige vreugde en verwondering die je als klein kind had. Het gaat me ook nooit vervelen. Dat xtc gevoel denk ik wel. Klik om te vergroten... het blijft inderdaad leuk, maar ik ben er ergens ook wel een beetje klaar mee, het speciale begint er een beetje af te raken wat je zegt klopt wel Cheiron, ben denk ik wel een beetje vastgeroest in mn dansmoves die ik normaliter uitvoer met mdma of 4F op. nu wou ik vooral veel natuurlijker bewegen, rondjes draaien, tollen, zweven en met mn armen zwaaien. wat ik ook wel heerlijk heb gedaan voor zover ik de ruimte had en niet iedereen aanstootte (deed het natuurlijk ook nog is met mn ogen dicht ) misschien dat dat hashje er natuurlijk ook wel voor zorgde dat ik meer wou chillen. ik ga het denk ik nog wel een keer proberen, dan misschien mn 33ug zegel proberen. al met al vond ik het een hele leuke, bijzondere en leerzame ervaring. het was tof om weer eens een ander gevoel te hebben en het vanuit een ander perspectief mee te maken."
"Zoals de meeste van jullie wel weten heb ik een tijd terug met twee vriendinnen een lsd trip gehad waarbij er een naar het ziekenhuis moest, kalmeringsmiddelen kreeg, en daar zo'n 7 uur moest uittrippen. (viewtopic.php?f=21&t=56405) Afgelopen zaterdag waren wij met z'n drieën naar de School geweest, de nieuwe club van een gedeelte van het oude Trouw team. We hebben ons daar uiterst vermaakt en gaan terug naar mijn huis. Daar aangekomen willen we eigenlijk wel ff een blowtje doen zodat we iets makkelijker kunnen slapen. Tijdens het blowen trekt J ineens weg, ze heeft spontaan een flashback naar het moment waarop haar lsd trip bad begon te gaan. Snel neemt M haar mee naar buiten en ik schenk wat appelsap in voor haar. We blijven even buiten maar het gevoel gaat niet weg. We gaan op mijn bed liggen omdat deze kamer niet in haar trip voorkwam. Toch blijft ze super angstig, ze ziet alles opeens weer voor haar. Ze wilde nooit echt over de lsd trip praten, ze wist er ook bijna niks meer van zei ze, alleen dat het slecht liep maar niet precies hoe of wat voor gevoel daar bij zat. Nu herleeft ze echter precies alles van waar het slecht ging, ze herinneerd zich de stemmen die tegen haar schreeuwen in een taal die ze niet kent. We hebben ongeveer twee uur zo op mijn bed gelegen waarbij er momenten waren dat het sterk terugkwam en momenten waarop het niet echt aanwezig was. Mijn broer werd wakker en kon haar wel een beetje geruststellen dat ze niet weer tripte en dat t door de hash kwam. En hij kon zijn kennis en ervaringen delen met ons/haar wat goed was. Een uurtje later lag ze te slapen in m'n bed en toen ze vier uur later wakker werd ging het al weer een stukkie beter. Toen we op bed zaten tijdens haar flashback hebben we onze lsd trip is besproken met z'n drieën, dit was voor het eerst dat J het erover had eigenlijk. Ze wist nu weer wat/hoe het was gegaan die avond en dat deelde ze. Ze vertelde hoe bang en rot ze zich toen voelde. Toen ze wakker was ook nog even nagepraat hierover. Ik wilde dit verhaal gewoon even met jullie delen en ben ook benieuwd of mensen soortgelijke ervaringen hebben gehad."
"Ik durf dit niet met zekerheid te zeggen maar volgens mij zijn semi synthetische inderdaad afgeleiden van natuurlijke in die zin dat ze maar een klein beetje getwitchd zijn. Een natuurlijke stof waar een ander atoom aan toe wordt gevoegd of verplaatst. Een synthetische is het product wanneer je (meerdere) niet in de natuur voorkomende stoffen mengt of veranderd om zo een produkt te krijgen. Ik weet er het fijne niet van en ben geen scheikundige maar het lijkt me dat bijvoorbeeld ook de precursors van mdma niet zo direct in de natuur te vinden zijn, of de precursors daar weer van. Sommige elementen zijn bewust op bepaalde manieren met elkaar gekoppeld om nieuwe stoffen te krijgen. Uiteindelijk is het allemaal terug te leiden op de natuur maar dan zitten er zo veel stappen tussen dat het synthetisch wordt genoemd. Waarbij er bij semi synthetische waarschijnlijk maar een kleine verandering is aangebracht waardoor het dus nog erg op de natuurlijke structuur lijkt. Correct me if Im wrong maar dit is wat mijn brein denkt dat logisch is over deze kwestie"
"vaak helpt het al om een dromen dagboekje bij te houden, op die manier ga je je dromen steeds beter onthouden en ga je actiever dromen, de kans dat je dan ook meer lucide dromen krijgt is groter."