Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine/Heroine

Morfine/Heroine

309 antwoorden
53 weergaven
18-5-2026
T
TeknoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nog nooit heroine gebruikt, en ik ken jou niet als persoon, net zoals 90% van de mensen die hier posten en jou willen behoeden van een ondergang.
Je bent zeker intelligent, je hebt je daarnaast erg goed ingelezen over de drug en haar gevaren. Ik geloof ook best dat jij sterk in je schoenen staat, de vraag is of je dit je gaat helpen. Ook jij weet ongetwijfeld dat heroine een 'sluipmoordenaar' is en voordat je het weet ben je hooked. Jij, de kenner, weet ook dat het ongelovelijk moeilijk is om af te kicken van hero, en tuurlijk ben jij sterk genoeg om ook weer van deze drug af te komen.

Berbatov zei:
Maar ik heb voor mezelf besloten dat als ik ook maar iets merk van verslaving of er lasten van ondervind dat ik er per direct mee stop.
Klik om te vergroten...

Is het dan al niet te laat? als je iets merkt van verslaving? oke, jij kan wel stoppen. jij bent sterk genoeg. Maar wil je jezelf dit aandoen?
n
nitroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Erg frappant dat de TS alles wat tegen zijn gebruik ookal is het goed bedoeld/gebracht keihard tegen gaat :confused:, terwijl je het met iedereen die enigszins iets positiefs zegt bijna volledig eens bent, of goed begrijpt. Verder hoef ik er niets aan toe te voegen.

Vind wel dat je het mooi hebt beschreven trouwens!
m
maxpayneLid
01-01-2024, 00:00
#3
hmmm... Heb dit allemaal eens zitten doorlezen en ik vind het vrij normaal dat er zo'n ophef over heroine is.

Natuurlijk zal het er bij ons ook wel ingestampt zitten, maar neem die waarschuwingen nu maar gewoon serieus en haal de goede bedoelingen eruit. Heb zelf aan heroine verslaafde ouders gehad en een aan cocaine verslaafde tante. Toch gebruik ik zelf ook drugs, maar ik doe dit heel bewust. Een paddootje hier, een keer een xtctje daar. Voordat ik dit deed heb ik genoeg objectieve informatie over drugs opgezocht en ook mijn ouders als bron gebruikt. Nu geloof ik je zeker als je zegt dat je alle voor en nadelen hebt afgewogen, maar ik begrijp ook waarom er zo'n ophef over heroine is.
Heroine is een bitch, pak liever een keer een pilletje oid. Als je het echt bont wilt maken snuif je een enkele keer coke.. Van heroine blijf je beter weg.. Geloof mij nou maar, ik kan het weten. Ik ken jou niet, maar ik weet een hoop over drugs.
B
BrabbelsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het smerige van verslaving is nu juist dat het zo gemeen naar binnen SLUIPT. Je denkt alles nog te beheersen en vindt daarom dat je dus ook wel een volgende keer kunt gebruiken enzovoorts, enz. etc. En dan, op een kwaaie dag, kom je er ineens achter dat je verslaafd bent en dan sta je verder dag en nacht in dienst van die grote baas. Het gaat hier niet om iemand een les te leren, maar wel om een collega voor een grote misstap proberen te behoeden.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb net even na zitten denken over dit topic, en ben eigenlijk wel benieuwd waarom je op regelmatige basis heroïne gebruikt, uitgezonderd van de incidentele nieuwsgierigheid waarmee je aan morfine/heroïne begon. Ik bedoel dit niet oordelend of wat dan ook, ben alleen heel nieuwsgierig wat je ertoe beweegt. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld voornamelijk drugs om bewustzijnsverandering te bewerkstelligen, maar ook wel om alles om me heen even te kunnen vergeten. Gebruik je alleen om in het weekend even een uitvlucht van de alledaagse realiteit te kunnen ervaren, of schuilt er meer achter?
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#6
Rabbithole zei:
Heb net even na zitten denken over dit topic, en ben eigenlijk wel benieuwd waarom je op regelmatige basis heroïne gebruikt, uitgezonderd van de incidentele nieuwsgierigheid waarmee je aan morfine/heroïne begon. Ik bedoel dit niet oordelend of wat dan ook, ben alleen heel nieuwsgierig wat je ertoe beweegt. Ik gebruik zelf bijvoorbeeld voornamelijk drugs om bewustzijnsverandering te bewerkstelligen, maar ook wel om alles om me heen even te kunnen vergeten. Gebruik je alleen om in het weekend even een uitvlucht van de alledaagse realiteit te kunnen ervaren, of schuilt er meer achter?
Klik om te vergroten...

Weet je wat het is? Ik weet de reden niet. Ik kan wel zeggen dat het nieuwsgierigheid was zoals elke drugsgebruiker, maar die nieuwsgierigheid komt ergens vandaan. Ik ben er niet achter wat dat is, maar ik denk dat de reden is dat ik nieuwsgierig ben naar alle dingen die niet normaal gevonden worden. Dat in combinatie met de nodige spanning die zo'n risico met zich meebrengt plus het effect wat vrij fijn is heeft me er denk ik toe gezet.

Plus dat veel artiesten, schrijvers en filosofen en andere mensen die ik waardeer ook opiaten gebruikten. Ik wou kijken of het invloed had op mijn creativiteit.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Berbatov zei:
...Ik gebruik het nu 1 keer in de week, en ik merk niet echt een enorme drang of zo, maar ik merk wel dat ik elke dag enorm naar het weekend uit kijk. Het is tenslotte wel extreem fijn. Ik denk en hoop dat ik dit wel vol hou, al smokkel ik soms wel doordeweeks al af en toe. Het kost me nu een tientje in de week en dat is niks..
Klik om te vergroten...

Meet Fuller :wink:
A
Areyouexperienced?Lid
01-01-2024, 00:00
#8
- 1 x per week is teveel.
- Je experimenteert niet, maar gebruikt systematisch.
- Denkt je nu echt dit lang te kunnen volhouden? Heroïne is een sluipende verslaving. Nu wekelijks, weldra dagelijks.
- Denk je dat de lichamelijke verslaving is waar het gevaar loert? Echt niet hoor, geestelijk is dit ook een kutzooi. Je bent grenzen aan het stellen: "als het lichamelijk wordt stop ik" blablabla alles om te blijven gebruiken want je wordt bang als je het woord stoppen hoort.

Ik vind dat iedereen vrij is te doen wat hij wil, echt waar, ook jij.

Maar dit is niet meer proberen, je bent al een heroïnegebruiker. Je gaat verslaafd geraken. En je bent ook niet van zin te stoppen. Dus je gelooft dat je dit wekelijks gaat kunnen blijven gebruiken. Allow me to laugh: ha ha ha.

Ik zie je terug in de goot :wave:
D
DazeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jeetje.
Zonder onderbreking het hele forum grondig doorgelezen.
Wat me zeer doet afvragen hoe het nu met je gaat, Berbatov.
Goed verslag, en leuke discussie hier! :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#10
^Inderdaad, die veer mag TS van mij krijgen. Zeer goed omschreven, prettig om te lezen. Vooral die Naïeve stijl..
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik maak me goed. Mijn dealer is op vakantie naar Ibiza en ik wil me er niet aan wagen om bij een ander te kopen in verband met mogelijk onzuiver gevaarlijk spul. 2 weekjes pauze dus nadat ik twee weken geleden ook al een week pauze had.
De levenslust is er nog steeds.
s
solid80Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Nu al 4 dagen verder..
Gaat die nog goed ?
Ik ben hier niet om partij te kiezen maar ik ben enorm geintrigeerd geraakt door de discussies en de gesprekken en dus ook hoe je het nu maakt na al 4 dagen Zonder dealer.

Grtz
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#13
Waarom ben je in de veronderstelling dat hero een hoofdzaak in mijn leven is? Ik mis het niet en ik ben er van overtuigd dat ik even veel voldoening uit mijn leven haal dan voor mijn gebruik.

Hero wordt bij mij geen gewoonte, maar incidenteel een extraatje. De frequentie van gebruik hangt af van de mate waarin het een extraatje blijft na langdurig wekelijks gebruik. Als het dan meer een gewoonte wordt ga ik minderen.
De levenslust blijft bij mij sowieso bestaan, maar je daar maar niet druk om.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Berbatov zei:
..De frequentie van gebruik hangt af van de mate waarin het een extraatje blijft na langdurig wekelijks gebruik. ..
Klik om te vergroten...

Kan je deze zin misschien op een andere manier uitleggen?
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#16
speeseend zei:
Berbatov zei:
..De frequentie van gebruik hangt af van de mate waarin het een extraatje blijft na langdurig wekelijks gebruik. ..
Klik om te vergroten...

Kan je deze zin misschien op een andere manier uitleggen?
Klik om te vergroten...

Ja dat kan ik. Ik zie heroïne als een vorm van genot wat speciaal moet blijven. Het moet geen gewoonte worden waar ik me op aanpas. Ik wil dan ook in geen geval veel tijd stoppen in het verlangen naar heroïne en ik wil er dan ook geen gewoonte van maken.
Zodra ik voel dat het verlangen groot is naar heroïne en de geestelijke voldoening die ik er uit haal vanzelfsprekender wordt lijkt het me niet verstandig om er mee door te gaan aangezien het dan mijn algemene geluksgevoel tegenwerkt.
B
BerbatovLid
01-01-2024, 00:00
#17
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER
Klik om te vergroten...

Ik heet geen J0rrit senior, ik doe het op mijn manier. Het sterkt jezelf als je van visie durft te veranderen nadat je geconfronteerd wordt met nieuwe indrukken. Na het incidentele gebruik was ik van mening dat ik dit wel vaker kon doen zonder dat ik de kans groot acht op afhankelijkheid.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#18
Berbatov zei:
..
Ja dat kan ik. Ik zie heroïne als een vorm van genot wat speciaal moet blijven. Het moet geen gewoonte worden waar ik me op aanpas. Ik wil dan ook in geen geval veel tijd stoppen in het verlangen naar heroïne en ik wil er dan ook geen gewoonte van maken.
Zodra ik voel dat het verlangen groot is naar heroïne en de geestelijke voldoening die ik er uit haal vanzelfsprekender wordt lijkt het me niet verstandig om er mee door te gaan aangezien het dan mijn algemene geluksgevoel tegenwerkt.
Klik om te vergroten...

In gedachten heb je helemaal gelijk.

Om de week één keer lekker gebruiken, is het dan nog steeds incidenteel? Het genot is op zo een frequentie optimaal, naar mijn mening. Zou jij niet het risico lopen om mettertijd voor de bijl te gaan met je incidentele instelling?
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#19
J0rrit zei:
Je houdt jezelf voor de gek kerel. Waarom laat je het niet gewoon met rust? Ik heb 3 keer heroine gerookt en 1 keer gesnoven ( 3 jaar geleden ) en heb het erna nooit meer gedaan. Heb dat van te voren ook gezegd, en heb m eraan gehouden, jij kon dit blijkbaar niet, LOSER
Klik om te vergroten...

volgens mij is Berbatov een van de weinige die dit wel gewoon aan kan.
Als iemand het al zou kunnen, dan kan hij het iig wel.
En waarom reageer je zo gestrest als het toch maar een 'loser' is..
B
BontkikkerLid
01-01-2024, 00:00
#20
@Plantebak,
Het is jammer om iemand zo heel zachtjes maar ook heel zeker de verslaving binnen te zien wandelen. Daarom.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910...16
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."