Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

569 antwoorden
91 weergaven
18-5-2026
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Jesse Pinkvrouw zei:
Ik probeer het, maar m’n werker gaat over 4,5 uur en ik loop hem zo hart te stressen om het slapen. Als ik dat al niet deed kon ik wss gewoon slapen.
Als ik niet slaap gaan m’n doppen niet weg. Even van binnen huielen
Klik om te vergroten...
ASMR 🥰
(but you gotta love it.....)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2324252627...29
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flower123 zei:
ASMR 🥰
(but you gotta love it.....)
Klik om te vergroten...

Daar kan ik dus echt niet tegen haha! 🙈
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Perenijsje zei:
Daar kan ik dus echt niet tegen haha! 🙈
Klik om te vergroten...
Sad, is het geweldig als je ervan houdt!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jesse Pinkvrouw zei:
Kan je koorts van speed krijgen? En dan ook als je het al 12u niet gehad hebt? En kan dat de lichamelijke klachten verergeren? Ga ineens weer met m’n kaak heen en weer, heel onnozel
Klik om te vergroten...

Waarschijnlijk ben je na gebruik zeker vatbaarder voor een griepje gezien de aanslag op het lichaam.
S
SenseoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoeveel water zou ik mogen drinken? Volgens mij ben ik volledig uitgedroogd. Ik heb hoofdpijn en mijn voeten en handen zijn paars. Al sinds donderdag ochtend wakker en toch geen slaap, ondanks niet bij te nemen. Ik snap dat niet. Het is alsof gelijk de allereerste keren. Ofwel is de stuff toevallig en uitzonderlijk van super kwaliteit, ofwel heb ik misrekend en perongeluk te veel gepakt zonder rekening te houden van lagere tolerantie na een tijd geen gebruik. Ik voel me weer helemaal als groentje.

Edit: Hartslag 85. Gewoon normaal dus.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Senseo zei:
Hoeveel water zou ik mogen drinken? Volgens mij ben ik volledig uitgedroogd. Ik heb hoofdpijn en mijn voeten en handen zijn paars. Al sinds donderdag ochtend wakker en toch geen slaap, ondanks niet bij te nemen. Ik snap dat niet. Het is alsof gelijk de allereerste keren. Ofwel is de stuff toevallig en uitzonderlijk van super kwaliteit, ofwel heb ik misrekend en perongeluk te veel gepakt zonder rekening te houden van lagere tolerantie na een tijd geen gebruik. Ik voel me weer helemaal als groentje.

Edit: Hartslag 85. Gewoon normaal dus.
Klik om te vergroten...
Het is moeilijk om te veel water te drinken, mits je dat vocht gewoon normaal kan uitscheiden. Je hebt meer water nodig als je stimuli gebruikt, aangeraden wordt een glas elk half uur.
Voor de rest nergens last van? Hoofdpijn kan komen door uitwerking van de speed & door uitdroging (of een combinatie daarvan).
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#7
5-ReMI-DMT zei:
Het is moeilijk om te veel water te drinken, mits je dat vocht gewoon normaal kan uitscheiden. Je hebt meer water nodig als je stimuli gebruikt, aangeraden wordt een glas elk half uur.
Voor de rest nergens last van? Hoofdpijn kan komen door uitwerking van de speed & door uitdroging (of een combinatie daarvan).
Klik om te vergroten...
Ik zou veel sappig fruit proberen te eten. Watermeloen ofzo. Krijg je gelijk wat zouten binnen, die ervoor zorgen dat het vocht ook daadwerkelijk in je lichaam blijft. Of een zoute snack, als je dat wegkrijgt..
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb vorige week opnieuw wat pep gekocht bij de zelfde dealer waar ik het altijd haal. Dit keer zei die erbij dat het de beste pep is die hij ooit verkocht heeft. Ik neem dat soort dingen altijd met een korreltje zout! Wel merk ik bij deze pep amper tot geen bijwerkingen terwijl ik bij de pep wat ik altijd had hartkloppingen kreeg en vaak een nerveus/ongemakkelijk gevoel. Zou dit dan toch met de zuiverheid te maken hebben? Hoe zuiverder de pep, hoe minder bijwerkingen?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chr0nic zei:
Heb vorige week opnieuw wat pep gekocht bij de zelfde dealer waar ik het altijd haal. Dit keer zei die erbij dat het de beste pep is die hij ooit verkocht heeft. Ik neem dat soort dingen altijd met een korreltje zout! Wel merk ik bij deze pep amper tot geen bijwerkingen terwijl ik bij de pep wat ik altijd had hartkloppingen kreeg en vaak een nerveus/ongemakkelijk gevoel. Zou dit dan toch met de zuiverheid te maken hebben? Hoe zuiverder de pep, hoe minder bijwerkingen?
Klik om te vergroten...
Ja zuivere geeft minder bijwerking.

Wassen met aceton en zien hoeveel versnijding er ik zit/zat of testen in een labo.

Je kan ook toevallig dex in handen hebben , maar lijkt me onwaarschijnlijk als je bij je vaste dealer gekocht hebt.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#10
inner_search zei:
Ja zuivere geeft minder bijwerking.

Wassen met aceton en zien hoeveel versnijding er ik zit/zat of testen in een labo.

Je kan ook toevallig dex in handen hebben , maar lijkt me onwaarschijnlijk als je bij je vaste dealer gekocht hebt.
Klik om te vergroten...
Dex snuift ook niet fijn. Vieze bindmiddel/plak in je neus en nauwelijks effect
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rivalrie zei:
Dex snuift ook niet fijn. Vieze bindmiddel/plak in je neus en nauwelijks effect
Klik om te vergroten...
Dat krijg je als je medische dex crushed en snuift.
Heb hier nog een klein deel 69% poeder liggen.
Lekker zacht in de neus , geen witte brokken/slijm of neusgepeuter.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#12
inner_search zei:
Ja zuivere geeft minder bijwerking.

Wassen met aceton en zien hoeveel versnijding er ik zit/zat of testen in een labo.

Je kan ook toevallig dex in handen hebben , maar lijkt me onwaarschijnlijk als je bij je vaste dealer gekocht hebt.
Klik om te vergroten...
Dextroamfetamine krijg ik al op dokters voorschrift! Poos gebruikt maar mijn advies dosis is veeelste hoog, krijg er hartkloppingen van en een opgejaagd gevoel. Op lagere dosis wat minder maar dan heb ik nog teveel ADHD klachten dus dan zijn de bijwerkingen het mij niet waard.
Speed daarentegen werkt prima op wat lagere dosissen en de bijwerkingen zijn een stukken minder dan met dex, vooral de pep die ik dus vorige week gehaald heb.
Aangezien het gebruik van dextroamfetamine volgens de dokter veilig en onschadelijk is voor mensen met ADHD, vraag ik me af waarom speed (zonder schadelijke versnijdingsmiddelen) dan niet vergelijkbaar is... of is levoamfetamine dan werkelijk zoveel schadelijker dan dextro?

Volgens een stukje op Drugsinfoteam.nl wordt er het volgende gezegd:

Dexamfetamine heeft bij een zelfde dosering een sterkere werking op het centraal zenuwstelsel en een zwakkere werking op het perifere zenuwstelsel. Dit komt door hoe dexamfetamine op de receptoren past. Levamfetamine heeft een iets sterkere cardiovasculaire (dus op hart - en bloedvaten) werking dan dexamfetamine.
Klik om te vergroten...

edit: Las je hele reactie verkeerd. Dacht dat je zei "Je kan ook kijken of je toevallig dex in hadden kunt krijgen".. vandaar mijn reactie..
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
So much voor ‘korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is’

335 reacties..
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chr0nic zei:
Dextroamfetamine krijg ik al op dokters voorschrift! Poos gebruikt maar mijn advies dosis is veeelste hoog, krijg er hartkloppingen van en een opgejaagd gevoel. Op lagere dosis wat minder maar dan heb ik nog teveel ADHD klachten dus dan zijn de bijwerkingen het mij niet waard.
Speed daarentegen werkt prima op wat lagere dosissen en de bijwerkingen zijn een stukken minder dan met dex, vooral de pep die ik dus vorige week gehaald heb.
Aangezien het gebruik van dextroamfetamine volgens de dokter veilig en onschadelijk is voor mensen met ADHD, vraag ik me af waarom speed (zonder schadelijke versnijdingsmiddelen) dan niet vergelijkbaar is... of is levoamfetamine dan werkelijk zoveel schadelijker dan dextro?



edit: Las je hele reactie verkeerd. Dacht dat je zei "Je kan ook kijken of je toevallig dex in hadden kunt krijgen".. vandaar mijn reactie..
Klik om te vergroten...
Heb je ooit speed zwaar misbruikt ?
Ik ervaar die klachten op dex ook , maar niet als ik er cbd bij neem.

Levo bestaat weldegelijk nog maar mag niet meer gebruikt worden als "solo" geneesmiddel , enkel combi van levo en dex zoals bvb adderal 70/30 dex/levo.

Omdat jullie ik Nederland het echt als geneesmiddelen onder licentie hebben (dex) mag levo niet magistraal bereid worden.

Hier in België kan je enkel generiek dexamfetamine sulfaat verkrijgen door magistrale bereiding , toen ik men eerst potje dex vroeg aan de apotheek was het de eerste keer dat zij het moest bereiden.
Ze draaide haar scherm naar mij en zag zowel levo als dex staan tussen de lijst.

Ook op een factsheet (of hoe je het ook noemt) van een psychiater van het uz Leuven stond er een lijst van

1.methylfenidaat
2.vergeten wat..
3.amfetamines met dex en een aftakking naar levo.
4.over de counter antidepressiva.
5.Etc.
Als gebruikte geneesmiddelen voor adhd.

Maar pin me hier niet op vast , geen source.
Enkel wat ik scherm gezien heb.
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#15
Normaal maak ik een bommetje maar vanavond een keer nasaal gedaan. Een bommetje is bij mij ongeveer 90 mg, ik heb nu 40 mg gesnoven. Ik weet dat beide methoden een iets andere uitwerking hebben maar is 40mg nasaal vergelijkbaar met 90 mg oraal?
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#16
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Limited abilities zei:
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?
Klik om te vergroten...
Dan heb je geen droge speed gekocht eh als droog niet echt droog is.

Ik kocht altijd pasta , maar soms was zeiknat maar soms ook gewoon vochtig.

als je droge straatprotesten koopt die nog vochtig is of terug aan elkaar gaan plakken bij het kappen , zou ik effe een wasje doen.
Dan zit er hoogstwaarschijnlijk versnijding bij (die je er hopenlijk uit krijgt met aceton.)
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Limited abilities zei:
Straatpep kun je nat of droog kopen. Maar toen ik laatst een product du pep kocht in droge staat, was droog niet echt droog. Herkenbaar ? En Is dat misschien omdat het dan makkelijker te vervoeren in van die pep mini-enveloppen?
Klik om te vergroten...
Niet droog genoeg weegt meer dus verdienen ze meer geld🤷
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chr0nic zei:
Heb vorige week opnieuw wat pep gekocht bij de zelfde dealer waar ik het altijd haal. Dit keer zei die erbij dat het de beste pep is die hij ooit verkocht heeft. Ik neem dat soort dingen altijd met een korreltje zout! Wel merk ik bij deze pep amper tot geen bijwerkingen terwijl ik bij de pep wat ik altijd had hartkloppingen kreeg en vaak een nerveus/ongemakkelijk gevoel. Zou dit dan toch met de zuiverheid te maken hebben? Hoe zuiverder de pep, hoe minder bijwerkingen?
Klik om te vergroten...

Wat je vaak ziet is dat speed vermengt is met cafeïne (wat niet zegt dat dit bij jou ook het geval was, maar indicatie is er). Bij kleine toevoeging kan cafeïne het totaal effect op zich best goed doen. Maar wanneer er grote hoeveelheden mee versneden worden, dan merk je dat wel aan je lijf. Speed dat 20-40% cafeïne blijkt te bevatten is helaas geen uitzondering. Hartkloppingen en nerveus/ongemakkelijk gevoel past helemaal in het cafeïne-plaatje, net als verkrampingen/spieren samen trekken. Maar ook misselijkheid, duizelig voelen ... en trillen behoren tot de mogelijkheden.

Eigenlijk net als wanneer je te veel koffie drinkt, na een hele kan voel je je echt niet meer zo prettig.
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoe kan het dat je met dextroamfetamine amper tolerantie opbouwt bij dagelijks gebruik (volgens de huisarts) en met racemische amfetamine merk je het op de 3e dag al dat je groter moet doseren. Ook heb ik met dex nooit dezelfde euforie en tevreden gevoel als met racemische speed. In theorie is dextro veel potenter dus zou je het omgedraaide moeten vb
Dextro wordt ik vaak nerveus/opgejaagd, hartkloppingen enzovoort en pep heb ik na een paar lijntjes een zeer tevreden voldaan gevoel met enorme overzicht en rust in me hoofd en lichaam. Ook heb ik nog nooit echt cravings gehad naar dextro, sterker nog ik kijk er vaak zelfs tegenop om het te nemen. Terwijl ik met pep nog wel redelijk cravings kan hebben als het effect begint af te nemen en voor ik het weet ben ik 2 dagen wakker...

Is dit iets wat iedereen zo ervaart?? Verschilt het per persoon hoe je erop reageerd? of heeft linksdraaiende amfetamine aka straatpep nog een andere werking in de hersenen die de euforie teweeg brengt? Moet ik hoger doseren met de dex om hetzelfde effect te bereiken?

Ik spoel mijn pep altijd met aceton trouwens..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."