#1
bommetjes zouden inderdaad in. theorie een veel lager opname percentage hebben doch, lijk ik van een bommetje meer te halen dan van een snuifsessie,
Er zitten aantal verschillen in de manier van werking. Snuiven werkt vrijwel instant- na enkele minuten al voel je effect. Hier schuilt echter ook het grote gevaar van verslaving, want wie eenmaal begint met snuiven... is sneller hooked. Je pakt sneller bij ook, en zo lijkt het aan het einde van de rit misschien dat snuiven de werkingsduur positief beïnvloed. Maar dat is denk niet zo.Qua schade aan de neus moet ik zeggen dat het bij mij allemaal best meevalt. Ik hoor vaak verhalen over volledig weggebrande neusschotten, maar na tientallen jaren pepsnuiven is dat nog gewoon intact bij me. Misschien iets wat vooral coke snuivers treft.?

Het nadeel van bommetjes (of voordeel, zal persoonlijk zijn) is dat de opbouw wat langer op zich laat wachten en vaak ook meer gestaag oploopt in plaats van direct recht in je smoel WHAM instant effect. In plaats van zelfbouw constructie vloetjes zou ik gaan voor het vullen van capsules, deze zijn voordelig te verkrijgen online. Veel mensen kopen ze zelf gevuld bij een drogisterij (kiezen goedkoopste voedingssupplement) en gooien ze dan leeg om vervolgens te vullen met eigen speed. Maar ze zijn dus ook leeg te verkrijgen voor heel weinig geld.
Een optie die ik nog niet hoorde bij je is het simpelweg opdrinken. Los het op in een warme beker thee. Ik garandeer je dat als je op de helft van je bakkie ben de eerste effecten al voelbaar worden. Heel lang is dit mijn grote favoriet geweest. Tegenwoordig wissel ik alle 3 de methodes af.

Qua schade heeft het slikken van (drinken wellicht ook maar nooit wetenschappelijk aangetoond) inmiddels de eerste problemen gegeven. Ik heb sinds een jaartje of 5 chronische maag/darm problemen waarvan de oorzaak nog onduidelijk is- maar vrijwel alles wijst in de richting van speed gebruik. Ik moet hierbij extra benoemen dat er een periode is geweest van een paar jaar dat ik speed slikte zonder enig omhulsel. Het ging om een zeer krachtige (roze) pasta dat je net als met klei heel eenvoudig tot kleine balletjes kon draaien tussen je vingers. Overdreven vies was het ook niet. Dus dat heb ik toen best lang op die manier zo tot me genomen. Mogelijk ondervind ik hier nu de problemen van. Maar dit is vooralsnog alleen maar een theorie.
we hebben ook een SOS drugsforum.nl nodig waarbij een snuifexpert ter plaatse komt , en het ganse zaakje bekijkt.
Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik echt met heel veel plezier je topic heb zitten lezen. Het resulteerde meerdere malen in flinke lach salvo's, bedankt daarvoor. Je manier van schrijven is fantastisch 😅