Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKorte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

Korte vragen over speed waar geen heel topic voor nodig is

569 antwoorden
92 weergaven
18-5-2026
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#1
blue eyes zei:
bommetjes zouden inderdaad in. theorie een veel lager opname percentage hebben doch, lijk ik van een bommetje meer te halen dan van een snuifsessie,
Klik om te vergroten...

Er zitten aantal verschillen in de manier van werking. Snuiven werkt vrijwel instant- na enkele minuten al voel je effect. Hier schuilt echter ook het grote gevaar van verslaving, want wie eenmaal begint met snuiven... is sneller hooked. Je pakt sneller bij ook, en zo lijkt het aan het einde van de rit misschien dat snuiven de werkingsduur positief beïnvloed. Maar dat is denk niet zo.Qua schade aan de neus moet ik zeggen dat het bij mij allemaal best meevalt. Ik hoor vaak verhalen over volledig weggebrande neusschotten, maar na tientallen jaren pepsnuiven is dat nog gewoon intact bij me. Misschien iets wat vooral coke snuivers treft.?

4_5864091154726782726.gif

Het nadeel van bommetjes (of voordeel, zal persoonlijk zijn) is dat de opbouw wat langer op zich laat wachten en vaak ook meer gestaag oploopt in plaats van direct recht in je smoel WHAM instant effect. In plaats van zelfbouw constructie vloetjes zou ik gaan voor het vullen van capsules, deze zijn voordelig te verkrijgen online. Veel mensen kopen ze zelf gevuld bij een drogisterij (kiezen goedkoopste voedingssupplement) en gooien ze dan leeg om vervolgens te vullen met eigen speed. Maar ze zijn dus ook leeg te verkrijgen voor heel weinig geld.

Een optie die ik nog niet hoorde bij je is het simpelweg opdrinken. Los het op in een warme beker thee. Ik garandeer je dat als je op de helft van je bakkie ben de eerste effecten al voelbaar worden. Heel lang is dit mijn grote favoriet geweest. Tegenwoordig wissel ik alle 3 de methodes af.
Klik om te vergroten...

5tpykD7.gif

Qua schade heeft het slikken van (drinken wellicht ook maar nooit wetenschappelijk aangetoond) inmiddels de eerste problemen gegeven. Ik heb sinds een jaartje of 5 chronische maag/darm problemen waarvan de oorzaak nog onduidelijk is- maar vrijwel alles wijst in de richting van speed gebruik. Ik moet hierbij extra benoemen dat er een periode is geweest van een paar jaar dat ik speed slikte zonder enig omhulsel. Het ging om een zeer krachtige (roze) pasta dat je net als met klei heel eenvoudig tot kleine balletjes kon draaien tussen je vingers. Overdreven vies was het ook niet. Dus dat heb ik toen best lang op die manier zo tot me genomen. Mogelijk ondervind ik hier nu de problemen van. Maar dit is vooralsnog alleen maar een theorie.

blue eyes zei:
we hebben ook een SOS drugsforum.nl nodig waarbij een snuifexpert ter plaatse komt , en het ganse zaakje bekijkt.
Klik om te vergroten...

Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik echt met heel veel plezier je topic heb zitten lezen. Het resulteerde meerdere malen in flinke lach salvo's, bedankt daarvoor. Je manier van schrijven is fantastisch 😅

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...2526272829
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chr0nic zei:
Ik zou hier nog NAC (N-acetyl-L-cysteïne) aan toevoegen.

Source 1:

N-Acetyl Cysteine Protects against Methamphetamine-Induced Dopaminergic Neurodegeneration via Modulation of Redox Status and Autophagy in Dopaminergic Cells

Methamphetamine- (MA-) induced neurotoxicity is associated with mitochondrial dysfunction and enhanced oxidative stress. Our previous study demonstrated that MA induces autophagy in a dopaminergic neuronal cell model (N27 cells). The cellular mechanisms underlying MA-induced autophagy and...
www.hindawi.com www.hindawi.com
Source 2:
https://www.nature.com/articles/1300512.pdf?origin=ppub
Klik om te vergroten...

Nog aanvullende vraag voor je 🙃

Zoals je al beetje meekreeg doe ik wat ik kan om schade zoveel mogelijk te beperken (supplementen, goed en zoveel mogelijk gezond (vers) eten.. Maar als langdurig amfetamine verslaafde is het een strijd tegen gewichtverlies die je vrijwel niet kan winnen.
Want ondanks op alle zaken die ik let, blijft m'en gewicht dalen. In het beste geval stabiliseert het even voor paar dagen om vervolgens weer de lijn naar beneden verder in te zetten. Het dieptepunt was ooit 57 kg (ben 1.88 lang). Als ik een jaar full detox ben gegaan komt mijn gewicht uit op om en nabij 82kg. Aanleg voor overgewicht heb ik nooit gehad.

Nu streef ik naar rond de 70kg. Dat volhouden zou al een hele mooie prestatie zijn.

Via een kameraad die nogal veel weet uit de sportschool wereld kwam ik op het onderwerp: massive gainers. Weet niet of je er bekend mee ben? Maar dat is een poeder om dagelijkse shake van te maken- tot de nok toe gevuld met alles waar je lichaam van gaat groeien, soort van. Ik was vrij skeptisch. Maar goed inmiddels probeer ik het nu een week uit, en verdomd... het lijkt wel te werken. Allereerst is m'en gewicht niet meer verder gaan dalen, sterker nog; het stabiliseerde eerst en nu al op dag 5 ben ik zelfs 3 kilo aangekomen (ondanks het speedgebruik dat gewoon is doorgegaan). Dus voorzichtig aan ben ik best positief hierover.

Maar... wat ik me nog wel afvraag en jij weet dat misschien. Kan het eigenlijk kwaad in combinatie met elkaar? Heb er zo snel niet echt heldere informatie over kunnen vinden op internet. Massive gainer is misschien niet veel meer dan een enorme bom aan voedingsstoffen (ADH) en vitamines... maar misschien zie ik iets over het hoofd? Je komt over als iemand die misschien wel raad weet. Alvast dank!

URL naar het product mag ik denk ik niet plaatsen. Maar als je op n8wacht.com kijk (mijn persoonlijke microblog) dan zie je helemaal bovenaan de link naar het product staan de komende week..
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dirkjan zei:
Dit is eigenlijk heel filosofisch. :thinking:
Klik om te vergroten...

Mooi hè? pikte ook traantje! echt hoor..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
n8wachT zei:
Er zitten aantal verschillen in de manier van werking. Snuiven werkt vrijwel instant- na enkele minuten al voel je effect. Hier schuilt echter ook het grote gevaar van verslaving, want wie eenmaal begint met snuiven... is sneller hooked. Je pakt sneller bij ook, en zo lijkt het aan het einde van de rit misschien dat snuiven de werkingsduur positief beïnvloed. Maar dat is denk niet zo.Qua schade aan de neus moet ik zeggen dat het bij mij allemaal best meevalt. Ik hoor vaak verhalen over volledig weggebrande neusschotten, maar na tientallen jaren pepsnuiven is dat nog gewoon intact bij me. Misschien iets wat vooral coke snuivers treft.?

Bekijk bijlage 32451

Het nadeel van bommetjes (of voordeel, zal persoonlijk zijn) is dat de opbouw wat langer op zich laat wachten en vaak ook meer gestaag oploopt in plaats van direct recht in je smoel WHAM instant effect. In plaats van zelfbouw constructie vloetjes zou ik gaan voor het vullen van capsules, deze zijn voordelig te verkrijgen online. Veel mensen kopen ze zelf gevuld bij een drogisterij (kiezen goedkoopste voedingssupplement) en gooien ze dan leeg om vervolgens te vullen met eigen speed. Maar ze zijn dus ook leeg te verkrijgen voor heel weinig geld.



Bekijk bijlage 32452

Qua schade heeft het slikken van (drinken wellicht ook maar nooit wetenschappelijk aangetoond) inmiddels de eerste problemen gegeven. Ik heb sinds een jaartje of 5 chronische maag/darm problemen waarvan de oorzaak nog onduidelijk is- maar vrijwel alles wijst in de richting van speed gebruik. Ik moet hierbij extra benoemen dat er een periode is geweest van een paar jaar dat ik speed slikte zonder enig omhulsel. Het ging om een zeer krachtige (roze) pasta dat je net als met klei heel eenvoudig tot kleine balletjes kon draaien tussen je vingers. Overdreven vies was het ook niet. Dus dat heb ik toen best lang op die manier zo tot me genomen. Mogelijk ondervind ik hier nu de problemen van. Maar dit is vooralsnog alleen maar een theorie.



Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik echt met heel veel plezier je topic heb zitten lezen. Het resulteerde meerdere malen in flinke lach salvo's, bedankt daarvoor. Je manier van schrijven is fantastisch 😅
Klik om te vergroten...
Speed drinken is enorm slecht voor de tanden.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Speed drinken is enorm slecht voor de tanden.
Klik om te vergroten...

Ook bij alleen snuiven ontstaan vaak problemen met de tandjes.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Speed drinken is enorm slecht voor de tanden.
Klik om te vergroten...
Ik eet altijd een banaan en drink een glas sinaasappelsap bij het ontbijt, maar goed, ieder z’n ding. Zeker weer een Belgische traditie dit 🙃🙃
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Ik eet altijd een banaan en drink een glas sinaasappelsap bij het ontbijt, maar goed, ieder z’n ding. Zeker weer een Belgische traditie dit 🙃🙃
Klik om te vergroten...
Erg goed voor je ogen kan dat ontbijt niet zijn aangezien je niet leest wat er eerder gepost is.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
blue eyes zei:
ligt dit nu aan de pep?

de herkenbaarheid in wat hij verwoord?

of vinden. jullie dit ook een der geniaalste nummers ooit?

ps knikkebollen, maddmonkey ,ah je stopt? dan moet ik ergens het anker gooien ook
Klik om te vergroten...
Nee ik stop niet :) heerlijk nummer, maar ik hou daar ook wel van. Nuchter net zo

Maar helemaal pep is geen speld tussen te krijgen natuurlijk en dat begrijpt de ene pepper van de andere pepper toch makkelijker dan een nuchter persoon
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#9
blue eyes zei:
das door het tempo dat je dat denkt maar wacht zoeket origineel even het filmpje

waar deze stadslegende uit kwam

Klik om te vergroten...
Ik ken hem, ben wel eens langs geweest op het landje ook
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#10
MaddMonkey zei:
Nee ik stop niet :) heerlijk nummer, maar ik hou daar ook wel van. Nuchter net zo

Maar helemaal pep is geen speld tussen te krijgen natuurlijk en dat begrijpt de ene pepper van de andere pepper toch makkelijker dan een nuchter persoon
Klik om te vergroten...
nu slaat de twijfel toe, zag je het origineel hierboven

dacht toch echt dat ie zei hele dag pep

omdat hij echt de hele dag pep snuift, toont ie ook int filmpie

helaas wordt zo'n man dan weer een internetgekkie genoemd ahja

hij was tenminste zichzelf en eerlijk, hoeveel mensen durven dat zijn
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#11
MaddMonkey zei:
Nee ik stop niet :) heerlijk nummer, maar ik hou daar ook wel van. Nuchter net zo
Klik om te vergroten...

nuchter idem ben jaren zelfs naar tunnel of terrors gegaan , hard is ook lekker strak net dat ietsje meer shwung hoor je dan in zo'n harde plaat

dus niet knikkebollen maar knikkerogen , alsket goed begrijp

hue hue hue hue hue hue
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#12
blue eyes zei:
nu slaat de twijfel toe, zag je het origineel hierboven

dacht toch echt dat ie zei hele dag pep

omdat hij echt de hele dag pep snuift, toont ie ook int filmpie

helaas wordt zo'n man dan weer een internetgekkie genoemd ahja

hij was tenminste zichzelf en eerlijk, hoeveel mensen durven dat zijn
Klik om te vergroten...
Ik denk privacy technisch dat ik inhoudelijks over hem zeggen moet, maar dit was ook wel echt een gekkie hoor. Zo

Maar daarvoor is het landje. Een plek waar echt de volledige buitenbeentjes die absoluut niet meegaan in de samenleving alsnog een bestaan kunnen hebben. Ook al is daar veel weerstand voor en worden die mensen wel erg vaak verplaatst, ik ben ergens wel trots in een land te leven waar we ze de ruimte geven om buiten de samenleving te staan
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#13
MaddMonkey zei:
Ik denk privacy technisch dat ik inhoudelijks over hem zeggen moet, maar dit was ook wel echt een gekkie hoor. Zo

Maar daarvoor is het landje. Een plek waar echt de volledige buitenbeentjes die absoluut niet meegaan in de samenleving alsnog een bestaan kunnen hebben. Ook al is daar veel weerstand voor en worden die mensen wel erg vaak verplaatst, ik ben ergens wel trots in een land te leven waar we ze de ruimte geven om buiten de samenleving te staan
Klik om te vergroten...
idd ik bekijk ook al die docu's

ik ben meer geinteresseerd in alles dat afwijkend is van de norm dan in de norm.

mijn kennis van het afwijkende of het anders denkende is ook veel groter dan bv maatschappelijke geconstrueerde aangewakkerde dommelmaarindebatjes

ja juist

in verdoofd spraken ze van het landje en soms psychoten enz door

of ene die daar komt, en de drugs niet kan handelen , die door draait

herinner me die epische scene in verdoofd dat op dat feestje de andere zo een vinger stopte in die schepverse natte pep ,; episch
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Verdoofd is ook een hele goede ja. Laat echt een heel rauw beeld zien.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#15
nope
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#16
MaddMonkey zei:
nope
Klik om te vergroten...
dan ben ik mee

net als nu met alles mee


jij nog mee?

ZOUDEN we es niet naar kevin gaan kijken, das lang geleden?
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Heb je allang getagt joh

Amber alert kan weer uitgezet worden
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#18
MaddMonkey zei:
Amber alert kan weer uitgezet worden
Klik om te vergroten...

Had laatst Oosterse thee gemaakt, volgens authentieke receptuur.

Maar weer veel te sterk natuurlijk.

De hele buurt kreeg nog dezelfde avond een gember-alert.
F
FairflowerLid
01-01-2024, 00:00
#19
n8wachT zei:
Had laatst Oosterse thee gemaakt, volgens authentieke receptuur.

Maar weer veel te sterk natuurlijk.

De hele buurt kreeg nog dezelfde avond een gember-alert.
Klik om te vergroten...
Gember zorgt voor behoorlijke dopaminerelease als je genoeg van de wortel eet. Heel pijnstillend ook.
n
n8wachTLid
01-01-2024, 00:00
#20
Chr0nic zei:
Ik zou hier nog NAC (N-acetyl-L-cysteïne) aan toevoegen.
Klik om te vergroten...

Ik heb ondertussen niet stil gezeten en ben o.a. al aan het experimenteren geslagen met eigen shakes. En zojuist is ook de NAC (N-acetyl-L-cysteïne (wat een naam ook)) binnengekomen.



Nu wat betreft dat laatste, is dat verstandig om juist in te nemen tijdens periode van gebruik, of juist op de detox dagen zonder pep?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."