Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

Welke drug mag van jou voorgoed verdwijnen?

156 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een injectie met 1 a 2 mg atropine heeft menig mens al gered van een hartstilstand.

En terminale kankerpatienten hebben veel baat bij Morfine.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Coke, crack, meth.

Coke: In mijn omgeving gebeurt er weinig goeds mee. Mensen verkloten hunzelf, gaan liegen etc. De typische coke dingetjes die iedereen wel kent.

Crack: Omdat het niks goeds brengt. Behalve een korte rush. Het voegt niks toe. Meer het tegenovergestelde.

Meth: Precies hetzelfde verhaal als crack. Alleen duurt de rush niet kort.


Gewoon waardeloze drugs die niks toevoegen, alleen maar kapot maken. Op coke na, er zijn gelukkig veel mensen die dit wel normaal kunnen gebruiken. Ik kom ze weinig tegen helaas. Vriend van me gaat steeds harder de verkeerde kant op.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Van mij mag dan wel alles verdwijnen wat enigzins op je geest inspeelt...liever alles weg dan een klein beetje.
B
BNCCLid
01-01-2024, 00:00
#4
shag
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heroine, DXM en nicotine :openmouth: En aan alcohol zouden ook wel wat strengere regels gegeven mogen worden.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#6
DXM? o.O wat is daar zo erg aan?
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Marla Singer zei:
Crack, meth en heroine: ik heb het idee dat deze drugs meer kapot maken en weinig toevoegen aan je leven. Datura moet men ook maar laten liggen, dat is geen drug meer, maar puur zelfvergiftiging. Ik zou het niet jammer vinden als deze drugs van onze aardbol zouden verdwijnen.

Maar goed, dit zijn drugs die ik zelf dus nooit heb gebruikt of ooit zal gaan gebruiken. Het maakt voor mij dus niet uit of ze wel of niet zouden bestaan, ik ken de risico's en dat is voor mij voldoende en een goede reden om er toch nooit aan te beginnen. Iedereen heeft verder zelf in de hand wat hij/zij doet en is daar zelf verantwoordelijk voor vind ik.... Als iemand een goede reden heeft om zichzelf helemaal naar de kloten te helpen, dan heb ik daar ook respect voor. Zolang je een ander er maar niet meer schaadt.
Klik om te vergroten...

Je kan er ook niet goed over oordelen óf Hero nu wel of niet iets aan een leven bijdraagt, zolang je dit niet zelf hebt kunnen ervaren. Eigen ervaring is mijns inziens het enige wat écht telt.

Oh, niet iedereen helpt zich naar de kloten met Drugs. Dit is per individu verschillend.

Als ik dan toch een Drug moet kiezen, dan kies ik voor Alcohol.

u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#8
nicotine. de meest zinloze drug is het eigelijk.
r
riflexzLid
01-01-2024, 00:00
#9
nicotine en mcpp godverdomme :kots:
H
HetEindeVanAllesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Heroïne, Christal Meth, Crack - dit soort drugs. Hiermee kan 99,99999... procent van de mensen niet omgaan en het maakt je leven enkel kapot. Ga maar eens naar de topics van heroïne, allemaal verslaving dit en mijn leven is kapot dat. Als je zelfmoord wilt plegen zou ik deze drugs dan weer als aanraders beschouwen... Why not have some fun first?

Speed. Al geef ik toe dat er meer mensen zijn die hiermee kunnen omgaan. Maar zijn toch nog altijd veel meer mensen verslaafd aan de pep dan mensen die ermee kunnen omgaan. Er zijn genoeg gezonde alternatieven :)

Cocaïne. Voor dezelfde reden als speed. De cocabladen moeten dan weer legaal worden. Ik heb er al wat over gelezen en in spuiten en slikken zie je een voorbeeld ervan: gezonder dan sla en spinazie en het geeft je de boost van 4 redbulls. Eén van de gezonde en goede alternatieven voor coke en speed, en dit is illegaal :confused:

Alcohol niet. Omdat er veel mensen zijn die ermee kunnen omgaan. Het is en blijf een harddrug, maar af en toe een pintje kan geen kwaad. Voor sommigen - ik drink liever niet.

Nicotine. Omdat het een zinloze drug is. Er is niks goed aan, het is een kutdrug. Enkel occasioneel een sigaar of een pijp voor de liefhebbers, achja hier heb je nog genot van...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heerlijk hypocriet topic, :hearteyes:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#12
Van mij hoeft niets te verdwijnen, de gebruiker doet het tenslotte zelf.
T
T-menLid
01-01-2024, 00:00
#13
Even snel de reactie's langs gelopen, steekwoorden gelezen dus ik kan het mis hebben maar ik ben volgens mij een van de eerste die roept;

MCPP ofwel meta-Chloor-Phenyl-Piperazine ofwel Rommel... :kots:
b
bertenLid
01-01-2024, 00:00
#14
nicotine (is een vervelende gewoonte geworden), mcpp, coke had ik ook liever nooit geprobeerd
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#15

Te lekker, te veel, te zuigend, te geil, te destructief...
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vind inderdaad dat sommige van onderstaande stofjes wel nut kunnen hebben, maar voor mij hoeven onderstaande dingen niet:

Heroïne (dus niet alle opiaten)
Methadon
Datura en aanverwanten
Coke
Crack
Speed
Crystal Meth (methamfetamine)
PCP
Nicotine
Caffeïne
c
crackistegekLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geen, elke drug is recreatief te gebruiken, mits je sterk in je schoenen staat en je verstand gebruikt. Word altijd zo moe van die discussies met 'verslavingsgevoelige' typetjes die de drugs overal de schuld van geven. Als je een zwakkeling zonder ruggegraat bent, kun je zelfs verslaafd raken aan je volstoppen met allerlei smerig voedsel waar een fatsoenlijk mens zich slechts eens in de zoveel tijd aan waagt.
E
ElohtibbarLid
01-01-2024, 00:00
#18
crackistegek zei:
Geen, elke drug is recreatief te gebruiken, mits je sterk in je schoenen staat en je verstand gebruikt. Word altijd zo moe van die discussies met 'verslavingsgevoelige' typetjes die de drugs overal de schuld van geven. Als je een zwakkeling zonder ruggegraat bent, kun je zelfs verslaafd raken aan je volstoppen met allerlei smerig voedsel waar een fatsoenlijk mens zich slechts eens in de zoveel tijd aan waagt.
Klik om te vergroten...

Het gaat mij niet om drugs die ik zogenaamd niet recreatief kan gebruiken. Kan coke bijvoorbeeld uitstekend recreatief gebruiken, eens in de paar maanden zonder een onuitstaanbare craving te hebben. Ben zelf niet zo verslavingsgevoelig. Maar dat neemt niet weg dat ik een aantal drugs niet zou missen, en die staan in mijn lijstje :)
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#19
mcpp for sure
G
GhanzibaldhiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Alles behalve pils, schnelle/pierkes , sos en zjwennn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."