Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan ik gelukkig zijn zonder drugs?

Kan ik gelukkig zijn zonder drugs?

417 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
echt wat een topic 😅 🤪 🤣 ik lees af en toe maar waar dit over gaat ...... compleet onzin imho
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Saaiedrugslozezak zei:
Mijn hobby en passie zit in de entertainment en pretoarkwereld en ik moet nog een hoop leren om daar mijn beroep van te kunnen maken. Ik studeer in dezelfde hoek naar de dagattractie sector.
Klik om te vergroten...
Aah nice ik ga ook graag naar pretparkken.

Wat is het gaafste pretpark waar je ooit bent geweest?
En welke staan nog op je to lijstje. Van die MOET echt?

Ik hoop dat ik naar studio Ghibli park kan in Japan (is nie echt een attractiepark maar dat maakt niet uit :lolol: )
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Zo dit gaat wel erg off topic ineens.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Fisherman's friend zei:
Zo dit gaat wel erg off topic ineens.
Klik om te vergroten...
Niet waar..
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#5
N3K0 zei:
Aah nice ik ga ook graag naar pretparkken.

Wat is het gaafste pretpark waar je ooit bent geweest?
En welke staan nog op je to lijstje. Van die MOET echt?

Ik hoop dat ik naar studio Ghibli park kan in Japan (is nie echt een attractiepark maar dat maakt niet uit :lolol: )
Klik om te vergroten...
Nou dit is helemaal mijn straatje haha. Ik vind het Duitse Phantasialand super mooi, Europapark met bijbehorend waterpark... En Hansapark is ook gezellig. Maar een favorietje is misschien wel het sfeervolle Liseberg in Zweden
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben zelden in een pretpark geweest en vind ze ook niet leuk, denk ik. Ben ik nu een saaie zak?

Zijn mensen die weleens in een achtbaan zitten interessanter, omdat ze de kick van die G-krachten wel hebben meegemaakt en ik niet. Kan je gelukkig zijn zonder pretpark ervaring?
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hippie Langwaus zei:
Ik ben zelden in een pretpark geweest en vind ze ook niet leuk, denk ik. Ben ik nu een saaie zak?

Zijn mensen die weleens in een achtbaan zitten interessanter, omdat ze de kick van die G-krachten wel hebben meegemaakt en ik niet. Kan je gelukkig zijn zonder pretpark ervaring?
Klik om te vergroten...
Er zijn ook mensen die drugs gebruiken in een pretpark. Dus wat dat betreft is drugs nog altijd de overkoepelende +1. Want dingen normaal ervaren. Zo ook in musea of dierentuinen bijvoorbeeld, is voor sommige drugsgebruikers niet goed genoeg.
Maar ik snap je vergelijking wel. En om het over pretparkgeluk te hebben vind ik alleen maar een leuk idee. 😄
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Saaiedrugslozezak zei:
Nou dit is helemaal mijn straatje haha. Ik vind het Duitse Phantasialand super mooi, Europapark met bijbehorend waterpark... En Hansapark is ook gezellig. Maar een favorietje is misschien wel het sfeervolle Liseberg in Zweden
Klik om te vergroten...

Hippie Langwaus zei:
Ik ben zelden in een pretpark geweest en vind ze ook niet leuk, denk ik. Ben ik nu een saaie zak?

Zijn mensen die weleens in een achtbaan zitten interessanter, omdat ze de kick van die G-krachten wel hebben meegemaakt en ik niet. Kan je gelukkig zijn zonder pretpark ervaring?
Klik om te vergroten...

Tivoli..

Heb je geen drugs meer nodig.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hippie Langwaus zei:
Ik ben zelden in een pretpark geweest en vind ze ook niet leuk, denk ik. Ben ik nu een saaie zak?

Zijn mensen die weleens in een achtbaan zitten interessanter, omdat ze de kick van die G-krachten wel hebben meegemaakt en ik niet. Kan je gelukkig zijn zonder pretpark ervaring?
Klik om te vergroten...
Waarom doe jij nou zo he...

Ook jij kan het gewoon leuk hebben in een pretpark.
Het zit zelfs al inde naam.. Pret :cheerpompom:

Saaiedrugslozezak zei:
Er zijn ook mensen die drugs gebruiken in een pretpark. Dus wat dat betreft is drugs nog altijd de overkoepelende +1. Want dingen normaal ervaren. Zo ook in musea of dierentuinen bijvoorbeeld, is voor sommige drugsgebruikers niet goed genoeg.
Maar ik snap je vergelijking wel. En om het over pretparkgeluk te hebben vind ik alleen maar een leuk idee. 😄
Klik om te vergroten...
Ik ben vorig jaar in Toverland geweest was ook erg leuk en je mag gratis naar binnen als je jarig bent.

Maar jij wil een eigen park maken of ontwerpen of werken of anders?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Tivoli..

Heb je geen drugs meer nodig.
Klik om te vergroten...
In Kopenhagen bedoel je?
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Ik ben zelden in een pretpark geweest en vind ze ook niet leuk, denk ik. Ben ik nu een saaie zak?

Zijn mensen die weleens in een achtbaan zitten interessanter, omdat ze de kick van die G-krachten wel hebben meegemaakt en ik niet. Kan je gelukkig zijn zonder pretpark ervaring?
Klik om te vergroten...
Je komt me vaak over als iemand die niet ongelukkig is.
Het antwoord op je vraag is denk ik 'ja'.
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#12
@Mevrouw Pløp , hoeveel drugs moet ik jou geven dat jij deze drama queen blokkeert?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik dacht, ik zet eens wat mensen van negeren af, waarom niet. Komt dit topic weer boven.

Gaat dit figuur nog steeds door met trollen. :tearsofjoy: Maar waarom ben ik eigenlijk verrast.


Willem-Alexander zei:
Nee kan niet, leven is lijden is wat het Buddhism 🕉️ zegt. En met drugs bevrijd je jezelf er even van. Of hobby’s sociale contacten, seks of lekker eten. MEDITEREN 🧘‍♀️
Klik om te vergroten...
Dat is wat een simplistische en zelfs verkeerde opvatting van het boeddhisme die helaas ook veel teveel wordt herhaald.

Boeddha had juist de boodschap dat er een reële uitweg uit lijden is. Dat lijden er is door verkeerde perceptie en daaruit voortkomende verkeerde actie en dat door dit te veranderen, men uit lijden kan komen. Goed nieuws dus: lijden is niet ons lot.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik reageer verder niet meer.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ik dacht, ik zet eens wat mensen van negeren af, waarom niet. Komt dit topic weer boven.

Gaat dit figuur nog steeds door met trollen. :tearsofjoy: Maar waarom ben ik eigenlijk verrast.
Klik om te vergroten...
Je hebt wel weer gebeten
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
@Saaiedrugslozezak , bij deze een waarschuwing voor je aanhoudende oordelende houding. Hier hebben we als mods in februari al overleg over gehad, maar toen hield je je even koest.

Lees onderstaande eens:

Bekijk bijlage 58773
Hoe vind je zelf dat je het doet wat betreft het creëren van een veilige en oordeelvrije plek?

Geen idee of je aan het trollen bent, maar zo niet: zoek professionele hulp.

Als je hier op deze wijze door gaat kun je een ban verwachten, het is namelijk wel een keer genoeg geweest.
Klik om te vergroten...
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter. Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs, en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten. Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning. En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja! Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dé prioriteit van het leven is. Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat. Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste. Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig. Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers. Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.

Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang. Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets. Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
I.i.g. kan ik mij totaal niet vinden in de tweede alinea. Zo zie ik drugs dus niet als zijnde het mooiste/ beste wat er is, en een aanbeveling om "er maar een einde aan te maken" als je niet gebruikt is al helemaal van de zotte.
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als jullie bijvoorbeeld meegevraagd worden naar een uitje/concert/dagattractie/vakantie... Stelt dat nog wel iets voor ten opzichte van drugs?
S
SaaiedrugslozezakLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
I.i.g. kan ik mij totaal niet vinden in de tweede alinea. Zo zie ik drugs dus niet en een aanbeveling om "er maar een einde aan te maken" als je niet gebruikt is al helemaal van de zotte.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. soms zie ik het zo wel, maar interessant om te weten dat dat voor jou niet zo is. Misschien ook hoe drugs wordt gepresenteerd in de media alsof het het beste ter wereld is, alsof niks anders op aarde zoiets Cools kan doen. Daar heb ik dan best wel last van. Ik had zo graag gewild dat mezelf zijn nog genoeg was in deze wereld. Maar naar mijn idee wordt erg veel gepromoot om juist enkel de goede, sociale en extra kant van jezelf te laten zien ookal is die wat nep, in combinatie met drugs soms. Ik weet ook wel dat dat niet de hele waarheid is maar ik haal soms enkel het slechte uit dat soort associaties die ik tegenkom
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#20
Saaiedrugslozezak zei:
Beste Plop,
Wat goed dat jullie daar overleg over hebben gehad aldanwel niet nuchter. Ik vind zelf dat ik wel een sterk oordeel heb tegenover drugs, en ik hoop dat jullie ook andere perspectieven toelaten. Al merk ik erg dat jullie gekwetst zijn als ik vertel wat de drugswereld voor mij betekent. Drugs is voor mij niks meer dan elkaar vervuilen, niet je echte zelf willen zien en daardoor dus elkaar verdoven voor zogenaamd sociale gewinning. En als ik jullie dus vraag of drugs belangrijker voor jullie is dan een mensenleven zeggen jullie dus volmondig; ja! Dat is angstig natuurlijk want dat betekent dat drugs eigenlijk voor veel mensen dé prioriteit van het leven is. Dat dat leven onder invloed zijn in zijn geheel boven mijn leven staat. Dan zijn relaties, activiteiten zonder middelen, familie en vrienden dus niks waard tegenover drugs. Dat haal ik er uit tenminste. Zonder drugs voelen jullie je incompleet, saai en zelfs geiten wollen sok-achtig. Jammer dat jullie zo neerbuigend kijken naar niet-gebruikers. Ik hoop dat jullie dat in het dagelijks leven niet gebruiken om mensen te kleineren. Ik voel mij hier niet echt thuis en zal mij een beetje vaker terugtrekken.

Ik ben geen trol en ik heb al proffesionele hulp gehad die leek te helpen en afgerond leek te zijn maar het gaat nog steeds soms wat slechter. Want ik vind het toch onprettig als ik niet eens in de zoveel tijd geestelijke gezondheidszorg heb. Zonder hulp daal ik al snel af naar mijn normale gedachtengang. Dat drugs het mooiste is van de wereld volgens veel, dat mensen elkaar moeten verdoven omdat levens als die van mij niks waard zijn, en dat een drug alle andere dingen op aarde saaier maken. Want aan drugs tipt niets. Dus eigenlijk kunnen mensen zonder drugs er beter een einde aan maken. Ik weet niet zeker of jullie zoiets ook aan familie en vrienden die drugsloos zijn bevelen, maar ik kan het me zo voorstellen als ik dit hoor.
Klik om te vergroten...

Damn, wat voor drugs heb jij zelf genomen dat je alles zo verdraait? Hele eigen verhalen verzint die niemand je hier ooit verteld heeft? Mijn Heer, wanneer houdt dit op?!

Oh, wacht even, bij een ban van ons.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."